Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Ποιοί είναι οι εργολάβοι που κόβουν το ρεύμα (update 19/5/2012)



16 Μάη 2012: Ο ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ 
ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΠΟΥ ΚΟΒΟΥΝ ΤΟ ΡΕΥΜΑ
Ποντάροντας στη δική μας εξαθλίωση για να κερδίσουν.

Καλώς τα παιδιά....

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 1:
 ΓΕΩΡΟΗ Α.Ε. ΤΕΧΝΙΚH ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
info@georoi.gr, http://www.georoi.gr, τηλ. 210- 7664200 
Είχε έδρα αρχικά τη ΦΟΡΜΙΩΝΟΣ 111 & ΞΥΠΕΤΗΣ 21, 16121, στη συνέχεια στη Σοφοκλέους 5, 6ος όροφοςγραφείο 16 στο κέντρο της Αθήνας και τώρα είναι αγνώστου διαμονής, καθότι πληροφορίες τη θέλουν να έχει φύγει και από εκεί. Ο συγκεκριμένος εργολάβος "καλύπτει" το κέντρο της Αθήνας, Κολωνάκι, Εξάρχεια Σεπόλια, Κυψέλη, Κάτω Πατήσια, Ζωγράφου κ.λπ.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 2:
OMSSE PROVISION Χαλκίδα, (Φαβιέρου 9, τηλέφωνο 2221082770). "Μεγαλο-Ποντικοί στην πιάτσα" αναλαμβάνουν βρώμικες εργολαβίες κάθε είδους (ενοικιάσεις εργαζομένων, αξιολογήσεις προσωπικού, δημόσια έργα, Μελέτες, Επιδοτήσεις, τώρα και αποκοπές ρεύματος). Πρόσφατα ανέλαβαν διακοπές ρεύματος στις περιοχές της Φιλοθέης και Κηφισιάς καθώς και στο Δήμο Αθήνας !!!

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 3:
ENEKTRON -Γιώργος Οικονομόπουλος, Τηλέφωνο 210-3226099
Μνησικλέους 2-Πλάκα (συστεγάζεται με την EuroCapital ΑΕΕΔ του Γιάννη Σιάτρα, Προέδρου του Συλλόγου "Έλληνες Φορολογούμενοι" που δήθεν υπερασπίζεται τα συμφέροντα των ελλήνων. Αυτοί οι δύο (Οικονομόπουλος και Σιάτρας είναι ..φίλοι καθ' ομολογία τους. Διαβάστε εδώ: http://www.forologoumenos.gr/permalink/14027.html. Μέλη του συλλόγου έχουν κομματική σχέση είτε με το κόμμα Δράση του Μάνου είτε με το κόμμα του Τζήμερου (Δημιουργία Ξανά), μάλιστα μέλη του προεδρείου του ήταν και υποψήφιοι του Τζήμερου (Γιόβας Αναστάσιος, κ.α.). 

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 4:
ΣΚΕΝΤΖΟΣ Α.Ε.
Οι πληροφορίες για εδώ ειναι ελάχιστες. Ο τύπος πάντως "καλύπτει" Δυτικά προάστια, Περιστέρι, Πετρούπολη, Μενίδι κ.λπ.. Όποιος/α γνωρίζει το παραμικρό είτε γι' αυτόν τον εργολάβο είτε για οποιονδήποτε άλλον εννοείται πως μας το κοινοποιεί.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 5:



ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Ο.Ε. με έδρα τον ΛΟΥΡΟ ΠΡΕΒΕΖΗΣ Τηλέφωνο 6972-098584. Λένε όμως ότι είναι αχυράνθρωπος (υποεργολάβος) της ΤΡΙΚΑΤ ΑΕΚΤΕ-Όμιλος ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ, έδρα ΣΥΡΟΥ 18, 153 49 ΑΝΘΟΥΣΑ ΑΤΤΙΚΗΣ. Τηλέφωνα: 210-6663740




"Υπεύθυνος" για τον Άγιο Δημήτριο, Δάφνη,Υμηττό, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Παλ.Φάληρο κ.λ.π.,που πήρε την σκυτάλη από τη ΓΑΝΤΖΟΥΛΑΣ ΑΤΕ από τις 31 - 12 - 2011. 

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 6:
 ΕΝΤΕΧΝΟΣ ΑΕ. Με ανακοίνωσή παληότερα του αποποιήθηκε τη συνεργασία του με τη ΔΕΗ. Αλλά παρουσιάστηκε ξανά στον τελευταίο διαγωνισμό της ΔΕΗ 16 Μάη.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 7:
Μπρούνος Βασίλειος, Μάρκου Μπότσαρη 96-Πετρούπολη. Τηλέφωνο 210-5237448

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 8:
Κορδονούρης Αντώνιος και ΣΙΑ Ο.Ε (INOIL Service)Ελικώνος 109-Κηφισιά. Δήλωσε συμμετοχή στο διαγωνισμό της ΔΕΗ για αποκοπές ρεύματος στις περιοχές Φιλοθέης και Κηφισιάς. Αναλαμβάνει επίσης διάφορα άλλα έργα όπως καθαρισμούς κτηρίων, απολυμάνσεις, κ.λπ.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 9:
Mallionta ATE-Ευστράτιος ΒασίλαςΒασ. Κωνσταντίνου 7-Mαρούσι. Τηλέφωνο 210-8050055 με υπεργολάβο τον Μανούρο Κωνσταντίνο. www.mallionta.gr

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 10:
Ζιώζας Νικόλαος Καλαβρύτων 25 Γουδή-Αθήνα. Τηλέφωνα 6946-903156 , 24310-37030. E-mail nizilom@yahoo.gr.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 11:
Δούκα Μαρία (MyWay Services)28ης Οκτωβρίου 24-Μαρούσι και Αναπαύσεως 6 Μαρούσι.   Ανέλαβε αποκοπές για Πειραιά και γύρω περιοχές.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 12:
Γιώτης Λάμπρος του Νικολάου Κώ 7-Πειραιάς, Τηλέφωνο 210-4632740, 4201983. e-Mail lamprosgiotis@gmail.comΕνδιαφέρθηκε για περιοχή Πειραιά, αναδείχθηκε μειοδότης, αλλά παραιτήθηκε.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 13:
Λεμονής Γεώργιος του ΧρήστουΚυπρίων Αγωνιστών 96-Μαρούσι. Τηλέφωνο 6946-558800.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 14:
Τομπρουκίδης ΔημήτριοςΑβέρωφ 44-Αργυρούπολη. Τηλέφωνο 210-9911667, 6976-626010. Ενδιαφέρθηκε για Πειραιά και γύρω περιοχές.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 15:
"ΙΣΧΥΣ-Ενεργειακές Λύσεις" (=στο σκοτάδι !) Α. ΒΡΟΝΤΟΣ-Δ. ΚΥΡΙΑΖΟΠΟΥΛΟΣ Ο.Ε. Β.ΓΕΩΡΓΙΟΥ Β' 23-25. Τηλέφωνο : 2109841375Ενδιαφέρθηκε για Πειραιά και γύρω περιοχές.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 16:
ΒΡΕΤΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Έχει αναλάβει τις διακοπές ρεύματος στην περιοχή του Περιστερίου.

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 17: 
Κρόνος Ελληνική Ανώνυμη Εταιρεία Πιστοποίησης (Κρόνος Πιστοποίηση Α.Ε)
(τρομάρας τους...)
ΜΗΛΙΩΝΗ 5 & Λ. ΑΘΗΝΩΝ 419, 122 43 , Αιγάλεω, τηλ. 210-5317875, email kronossa@otenet.gr

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 18: 
Μαρτσούκας-Μωραϊτης Ο.Ε. Ελ. Βενιζέλου 66, Ψυχικό

ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ νουμερο 19: 
ΤΖΑΜΑΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ. ΧΡΥΣΑΝΘΕΜΩΝ 29, ΖΩΓΡΑΦΟΥ.




Ανέλαβε την "εργολαβία" για Βύρωνα-Καισαριανή-Παγκράτι και Ζωγράφου







Τρίτη 15 Μαΐου 2012

Γιατροί: "Όχι στα διαπιστευτήρια Λοβέρδου στην Χρυσή Αυγή



Αναδημοσίευση από το "Ποντίκι"
Σάλος έχει ξεσπάσει στους κόλπους των νοσοκομειακών μετά την απόφαση του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου με την οποία απαγορεύει την περίθαλψη όσων βρίσκονται παράνομα στη χώρα με εξαίρεση τα επείγοντα περιστατικά.
Οι νοσοκομειακοί γιατροί αποφάσισαν να παραβλέψουν την εντολή Λοβέρδου τον οποίο μάλιστα κατηγορούν ότι με την εγκύκλιό του δίνει …διαπιστευτήρια στους οπαδούς της Χρυσής Αυγής. 
Μετά από σχετική απόφαση του συνδικαλιστικού τους φορέα (ΟΕΝΓΕ), θα συνεχίσουν να περιθάλπουν κανονικά τους λαθρομετανάστες καθώς όπως τονίζεται από την ΟΕΝΓΕ: «Οι νοσοκομειακοί γιατροί απαντούν για πολλοστή φορά στον αμετανόητο υπουργό Υγείας ότι δεν πρόκειται να αποποιηθούν το ιατρικό τους επάγγελμα και να μεταβληθούν σε ανθρωποφύλακες, ασχολούμενοι με το χρώμα, το φύλο, την καταγωγή και τα νομιμοποιητικά έγγραφα οιουδήποτε ανθρώπου ζητά εξέταση και νοσηλεία».
Μάλιστα ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Δημήτρης Βαρνάβας αποσαφηνίζει με σκληρά λόγια: «Εάν ο κ. Λοβέρδος επιθυμεί να ικανοποιήσει τις πολιτικές του εμμονές ή να δώσει διαπιστευτήρια στους οπαδούς της Χρυσής Αυγής έχει την ευχέρεια να το πράξει με πολλούς τρόπους, όχι όμως εκμεταλλευόμενος την επαγγελματική ευθύνη και αξιοπρέπεια των νοσοκομειακών γιατρών.
Δηλώνουμε λοιπόν πως θα αγνοήσουμε παντελώς την πρόσφατη προεκλογική εγκύκλιο του κ. Λοβέρδου και θα συνεχίσουμε να ασκούμε την ιατρική όπως επιτάσσει ο όρκος μας και η ιατρική δεοντολογία».

Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Η Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία μέσα από το πρόταγμα της Άμεσης Δημοκρατίας (αναδημοσίευση)

αναδημοσίευση από: http://micropolis-socialspace.blogspot.com/

Ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στις 20 και 21 Απρίλη στο Κοινωνικό Κέντρο Μικρόπολις. Τα πιο κάτω links παραπέμπουν στα μαγνητοφωνημένα αρχεία των ομιλιών.

Μαγνητοφώνηση από την 1η μέρα του τριημέρου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία: "Τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής & αλληλέγγυας οικονομίας - Δομές και δυνατότητες σήμερα.
"http://micropolis-socialspace.blogspot.com/2012/05/1.html

Μαγνητοφώνηση από την 2η μέρα του τριημέρου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία: "Δομές κοινωνικής οικονομίας: Υφαίνοντας την ανατροπή ή συμπλήρωμα στο υπάρχον;"
http://micropolis-socialspace.blogspot.com/2012/05/2.html

ΔΕΗ: Διαγωνισμός ανάθεσης των διακοπών ρεύματος σε εργολάβο-Κάλεσμα σε Κινητοποίηση.



Την Τετάρτη 16 Μάη η ΔΕΗ θα πραγματοποιήσει διαγωνισμό για την ανάθεση σε νέο εργολάβο των διακοπών ρεύματος στην περιοχή της Αθήνας. Το Κίνημα ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ-ΑΝΑΤΡΟΠΗ Η ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ....ΑΛ.ΑΝΥ.Α ΚΑΛΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΗ την ώρα του διαγωνισμού (Τετάρτη ώρα 10.00, Αριστείδου 5-7, 7ος όροφος, γραφείο 721.

Η Ανακοίνωση της ΔΕΗ

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ με αριθμ. ΔΠΑ/ΕΠ-6486/2012

1. Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε. –
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, προκηρύσσει Δημόσιο Μειοδοτικό Διαγωνισμό
με σφραγισμένες προσφορές προς ανάδειξη Αναδόχου για την εκτέλεση του έργου
που αφορά «Αποκοπές και Επαναφορές λόγω χρέους παροχών ηλεκτρικής
ενέργειας» για την Περιοχή Αθήνας.
2. Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 16/05/2012 ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 π.μ
(ώρα λήξης επίδοσης προσφορών), ενώπιον Επιτροπής Διαγωνισμού που θα
συστήσει ο ΔΕΔΔΗΕ, στα γραφεία της Δ/νσης Περιφέρειας Αττικής (ΔΠΑ), στην οδό
Αριστείδου 5-7, 7ος όροφος – Γραφείο 721.
3. Γίνονται δεκτά για υποβολή προσφοράς, με τις προϋποθέσεις της σχετικής
Διακήρυξης, Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα (Εργοληπτικές Επιχειρήσεις, Ειδικές
Εταιρίες, Τεχνικά Γραφεία, Μηχανολόγοι – Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Υπομηχανικοί,
Τεχνολόγοι, κ.λ.π.) που ασχολούνται με το αντικείμενο του διαγωνισμού , είναι
κάτοχοι των επαγγελματικών αδειών που προβλέπονται από το Νόμο, διαθέτουν
ανάλογη εμπειρία και πληρούν προϋποθέσεις και όρους του σχετικού σχεδίου Σύμβασης .
4. Τα σχετικά τεύχη βρίσκονται στην ιστοσελίδα (site) της Επιχείρησης www.dei.gr
(Διακηρύξεις Διαγωνισμών/Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής
Ενέργειας Α.Ε./Πίνακες Διακηρύξεων Διαγωνισμών ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Πίνακες Λοιπών
Διευθύνσεων ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής).
Εναλλακτικά, τα τεύχη διατίθενται αδαπάνως σε ηλεκτρονική μορφή (CD) από τη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Αριστείδου 5 –7, Αθήνα, 7ος όροφος, Γραφείο
718) και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα παραλάβουν, υπογράφοντας σχετική
απόδειξη, το αργότερο μέχρι (2) δύο εργάσιμες ημέρες πριν από την ημερομηνία
διεξαγωγής του διαγωνισμού δηλαδή μέχρι και τη Δευτέρα 14/05/2012 κάθε
εργάσιμη ημέρα μεταξύ των ωρών 10.00 έως 13.00.
5. Τα έξοδα δημοσίευσης της παρούσας βαρύνουν τον Ανάδοχο.
6. Στο ανωτέρω γραφείο της ΔΠΑ (τηλ.210.3287319) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
απευθύνονται για κάθε πληροφορία ή διευκρίνηση σχετικά με το έργο, τη
Διακήρυξη ή το Διαγωνισμό.
Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ―11 και 12 Μαΐου στο Ελληνικό



8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ―11 και 12 Μαΐου στο Ελληνικό
8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ
ATHENS LEGALIZE PROTESTIVAL 2012

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΙΟΥ
ΧΩΡΟΣ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
(είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
για την μείωση της βλάβης από τις εξαρτήσεις
για πιο δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές περί “ναρκωτικών” ουσιών

Το 8ο Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Μάη, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού (είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά), σε μια συμβολική επανάκτηση του δημόσιου χώρου.

και τις δύο ημέρες από τις 19.00:
Έκθεση κανναβικών σκίτσων canamo/ sin papeles, chai shop, food & flea market, ενημερωτικά περίπτερα, βιβλιοπωλείο, προβολές, θεατρικά δρώμενα, κρουστά από τους BATALA, και 3 μουσικές σκηνές με τους:

live:
NIGHTSTALKER, KOZA MOSTRA, BAILDSA, ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ, FUNDRACAR, ATIKO MINUS with I-MITRI COUNTERACTION, VLASTUR, AERA PATERA & ANNA GOULA, PROFESSOR SKANK, SISTA JAMMAROOTS & OSCILATORS, INSPIRATION PROJECT, ΠΕΡΣΙΝΑ ΞΙΝΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ, REBET AGAINST THE MACHINE, BAD BID.

DJs:
ANNA MYSTIC, BLEND MISHKIN, SQUARE [Fr], DISPHONIA, Dj EHUTY [Br], IRAKLIS MINDPHASER, FleCK, DJ BOOKER, KERNELCOREMODE, HARRIS, A.H2O, THC SOUNDSYSTEM, KILLEMIL, CONFO, UNDERVERSE, FISHIMSELF & CHARALAMPOS SYMIANAKIS, MAX MILLION, INSOM, OZE, ABEND, NUMARK, MAN, THE MIRROR, ARGY ECHOSENSE, POSITRONIK, JUNIOR X, ANDREAS OPTIMUS, ODIOLAB live, SYGNALS, Djane PSYCHO QUEEN, EUNOIA, JAH BETA, RAGGAPRINCESS, POPPA STEVE, MONKEYMAN CDJREEKO, SELAH, SKITLAB, MASHDOWN45, MISTAOPERATOR, RADICAL GEE, SOUNDHOLIC, selector NESTA, MRS HCN, JEFF, SRJ, BILLY WIDZ, JEPH1, YAZ, POSTRIPER.

Τη Παρασκευή 11 Μάη στις 17.00 το απόγευμα και το Σάββατο 12 Μάη στις 12.00 το πρωί, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει το March to Athens (http://www.scoop.it/t/march-to-athens, www.march2athens.tk) και στα πλαίσια του Αγορά (http://www.agoraathens.net/el/, http://titanpad.com/thematikesagoras) θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του οδοιπορικού καθώς και συζήτηση- ανοιχτή συνέλευση για τα κινήματα από τα κάτω, τις φυσικές καλλιέργειες, τη διατήρηση σπόρων, τις οικοκοινότητες, κα. Ανοιχτό κάλεσμα σε συλλογικότητες και κάθε ενδιαφερόμενο.

Υποστηρίζεται από:
Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, Ελευθεριακός Σύνδεσμος Απεξάρτησης (ΕΛΕΥΣΥΝΑ), Σύλλογος Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ, Φίλοι του Ανθρώπου, ENCOD, Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων keli.gr, Act Up Drase Hellas, Οικολόγοι Πράσινοι, Νέοι Πράσινοι, Νεολαία Δημοκρατικής Αριστεράς, Επιτροπή δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΑΚΟΑ, ΡΟΖΑ, Φιλελεύθερη Συμμαχία, Εφημερίδα Εποχή, Περιοδικό Ζενίθ, Rastavibe, 1step Forward, Dubwise HiFi, Natural High Family, Sub & Dub, Funxion, Creative Space, Urban Danja, One Love Reggae Ideas, Reggae.Gr, Freeze Mag/ It Shop, Akida promo, STFU, Mutant Conspiracy, Trifilo.Gr Web Radio, Greek Cannabis Society, Cannabishellas.Com, Tzivana.Gr, 420.Gr, Seeders

Με τη συνεργασία και σε υποστήριξη της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.

Αναλυτικό πρόγραμμα και άλλες πληροφορίες εδώ:

Η Πανούκλα (αναδημοσίευση)



Arnold  Bocklin, The Plague, 1898

...Απ' την στιγμή που η πανούκλα είχε κλείσει τις πύλες της πόλης, δε ζούσαν πια παρά μόνο μέσα στο χωρισμό, τους είχαν αποκόψει απ' αυτή την ανθρώπινη ζεστασιά που σε κάνει όλα να τα ξεχνάς...
...Γιατί ήξερε ότι αυτός ο κόσμος που γλεντούσε, αγνοούσε, κι είναι κάτι που μπορούμε να το διαβάσουμε στα βιβλία, ότι ο βάκιλος της πανούκλας δεν πεθαίνει και δεν εξαφανίζεται ποτέ, ότι μπορεί να μένει κοιμισμένος ολόκληρες δεκάδες χρόνια μέσα στα έπιπλα και τ' ασπρόρουχα, ότι περιμένει υπομονετικά στα δωμάτια, στα υπόγεια, στα σεντούκια, στα μαντήλια  και στα χαρτιά, κι ότι μπορεί να φτάσει κάποτε η μέρα που, για την δυστυχία ή για να γίνει μάθημα στους ανθρώπους, η πανούκλα θα ξυπνήσει τα ποντίκια της και θα τα στείλει να ψοφήσουν σε μια ευτυχισμένη πολιτεία...***

Σηκώσαμε τα χαλιά και είδαμε τα ποντίκια. Τόσα που δεν φανταζόμαστε πριν. Τραβήχτηκαν τ' απόνερα από τον βάλτο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το φάντασμα της χρυσής αβγής κραύγασε:εγέρθητο !
Να εγερθούν οι ποντικοί στα δύο...
Φορείς και ξενιστές του μαύρου θανάτου, ολετήρες της ζωής και κάθε δημιουργίας, τα πρωτόζωα της χρυσής αβγής στεγάζονταν πάντα στις πιο σκιερές πτέρυγες του πολιτικού φάσματος. Πολλούς, και σωστά κατά τη γνώμη μου, δεν ξάφνιασαν οι εκλογικές επιδόσεις τους. Η πολιτική απογύμνωση και χρεωκοπία των κομμάτων-ξενιστών των μνημονιακών ιδεολογιών και πολιτικών, δεν άφηνε περιθώρια, δεν επέτρεπε την κατεδάφιση των ύστατων οχυρών ενός καθεστώτος που φιλοδοξούσε να μείνει για δεκαετίες στη χώρα.
Τα κόμματα του μνημονίου, η μεγάλη ποντικομαμή του φασισμού, επένδυσαν στη γένα του τέρατος, υπαγόρευσαν την αντιμνημονιακή ρητορεία του, ενεθάρρυναν τη ρατσιστική πρακτική και φρασεολογία, απετέλεσαν την άλλη όψη του νομίσματος πατριωτισμός. Δημιούργησαν πεδίο λαϊκισμού λαμπρό για τους φιλεύσπλαχνους μπράβους του υποκόσμου, άνοιξαν το δρόμο για τη διασπορά της πανούκλας μέσα από τα Μ.Μ.Ε, ενίσχυσαν και εξόπλισαν τις ορδές του για την επίθεση ενάντια στο λαό στη νέα εποχή της εξουσίας των Αγορών. Παρέδοσαν εαυτούς ασμένως στον ευτελισμό και στην εξορκιστική πυρά του φασισμού, ακολουθώντας το πεπρωμένο τους, έτσι όπως ακριβώς συνέβη στη Γερμανία πριν 80 περίπου χρόνια. Μοναδικός προστάτης και εγγυητής των συμφερόντων του κεφαλαίου, όταν αυτό κινδυνεύει, δικαιούται ιστορικά να είναι ο φασισμός.

*****

...Εκείνο που κάνει την πανούκλα να ξεχωρίζει ήταν πως όλος ο κόσμος, 
απ’ τον διευθυντή ως τον τελευταίο κρατούμενο, ήταν καταδικασμένοι 
και για πρώτη ίσως φορά, βασίλευε απόλυτη δικαιοσύνη στις φυλακές..***. 

Χιλιάδες Φραντς Μπίμπερκοπφ* κατέκλυσαν τα χωριά και τις πόλεις της χώρας. Αυτό το 7% είναι ένα μικρό κομμάτι ενός πληθυσμού που έχει ρίζες π' απλώνουν στ' απόνερα της πνευματικής εξαθλίωσης, που όρισαν οι ισχυροί σαν το ακροτελεύτιο άρθρο στο διατυπωμένο πολίτευμα της γής, σαν το μέγα τείχος προστασίας των. Ενας εξαθλιωμένος πνευματικά λαός που σύσσωμος χειροκρότησε εξουσίες, πρόθυμος κουβάλησε τις πέτρες να χτιστεί το τείχος που θα τον άφηνε έξω από τον παράδεισο. Ες αεί ανοχύρωτος σε κάθε επιδημία, άοπλος σε κάθε πόλεμο. Και εγκαταλελειμμένος στις ορέξεις κάθε φασίζοντος λαϊκισμού. Και εκεί, στα σκοτάδια και το ημίφως του ερέβους συνωστίζεται με όλα τα έρποντα, φορείς της πανούκλας. Απολαμβάνοντας τη δικαίωση της ισότητας, μέσα στο θάλαμο του θανάτου, παραιτήθηκε από κάθε του σκέψη και κάθε του όραμα. Μικρομέτοχος πια μιας ευτελούς ζωής και ενός πατριωτικού οράματος, μετεπήδησε από την καρότσα του αλόγου στο κουβούκλιο ενός τανκ. Λαθρόβιος παρά την πολιτική, ψήφισε παραπολιτικά.

...Έπαιρναν θέση στο παρόν χωρίς μνήμη και χωρίς ελπίδα. Στην πραγματικότητα, όλα είχαν γίνει πια παρόν γι’ αυτούς. Πρέπει να πούμε πως η πανούκλα είχε αφαιρέσει απ’ όλους την δύναμη της αγάπης και την δύναμη της φιλίας ακόμα. Γιατί η αγάπη χρειάζεται κάποιο μέλλον και για μας δεν υπήρχαν πια παρά μόνο στιγμές...***

Μα σαν δε φτάνει το ψωμί για σένα και για μένα

θα σου ταρπάξω από το χέρι, θα χρειασθεί,
για να ταίσω το σκοτάδι της ψυχής μου και του νού.

Και είναι η οργή που θέριεψε με μίσος, 
Για τους καλυτερους μισθούς και προνόμια των άλλων,
Για τις εξεγέρσεις που δεν μπόρεσαν να πραγματώσουν,
Για τα φτερά του αετού που δεν είχαν.
Και θέριευε τούτο το μίσος, μα...
..Τους έμενεν ο θεός και η πατρίδα, τους έλεγαν 
και ακόμη, 
Δεν υπάρχει δεξιά, δεν υπάρχει αριστερά, μόνο κόκκαλα ελλήνων τα ιερά.

Και παρέδοσαν προς εξόρυξη το μετάλλευμα των ποταπών τους ενστίκτων, έταξαν εαυτούς ΑΟΖ του φασισμού με αντάλλαγμα το ανήκειν στις ορδές του.

...Και ο σύγχρονος Καραϊσκάκης εγγονός δολοφόνου, παραγωγός και προαγωγός των ηθών της νύχτας στο Ξηρόμερο αμείβεται με 6000 σταυρούς. Σταυρούς διαλυμένων ψυχών στην άβυσο της ανυπαρξίας και της α-εργίας, στο βούρκο της καθημερινότητας που τις νύχτες γλυκαίνουν η στέγη και τα κρεβάτια των οίκων ενοχής και ανοχής του σύγχρονου σωτήρα τους, Χρόνια τώρα. Και τις ανομίες αυτού του οίκου και των ενοίκων του αποπλύνει η φιλική εξουσία και ευλογεί η αγιαστούρα κάποιων δεσποτάδων.

...Την πρώτη φορά που η μάστιγα αυτή εμφανίστηκε στην ιστορία, ήταν για να χτυπήσει τους εχθρούς του Θεού. Ο Φαραώ πρόβαλλε αντίσταση στις προαιώνιες βουλές κι η πανούκλα τότε τον γονάτισε. Απ’ την αρχή όλης της ιστορίας, η μάστιγα του Θεού κάνει τους αλαζόνες και τους τυφλούς να γονατίσουν μπροστά Του. Μελετήστε τα αυτά και γονατίστε...***

Βαβαί ! Η άκοπη χρυσαβγίτικη φιλανθρωπία προς τους εξαγορασμένους από τα λύτρα των ναρκωτικών ή ενός οίκου αγοραίου έρωτα, από τα ναύλα των "λαθρομεταναστών". Καθαγιασμένα και ξεπλυμένα. Και πληρούται η παληά υπόσχεση μιας λαμπερούς διαβίωσης που προχθές χάθηκε στις στοές ενός μνημονίου και χθές βρέθηκε στα σεντούκια των χρυσαυγιτών.  


..και ο φρικτός βούρκος της χυδαιότητας όπου βουλιάζει η ψυχή τους, η άβυσσος των ψυχρών τιποτένιων και χυδαίων όντων που συναντάμε σε κάθε βήμα της επίγειας οδοιπορίας μας**, αιώνες τώρα, γεννούν όλο και πιο δύσμορφα τέρατα, έλκουν κομμάτια του εαυτού μας ν' αποστρέφει το πρόσωπο από το φώς του ηλίου.

Από μερικά όμως σπίτια έβγαιναν βογκητά. Παλιότερα όταν τύχαινε κάτι τέτοιο, έβλεπες συχνά περίεργους να στέκονται στον δρόμο και ν’ αφουγκράζονται. Έπειτα, ωστόσο απ’ την μακρόχρονη αναστάτωση φαίνεται πως οι καρδιές  σκλήρυναν κι όλοι περπατούσαν ή ζούσαν δίπλα στους θρήνους λες κι αυτή ήταν η φυσιολογική γλώσσα των ανθρώπων…  Μετράνε τους νεκρούς, τους ζωντανούς και τέρμα! Ενώ αυτή την καταραμένη αρρώστια! Ακόμα κι όσοι δεν την έχουν την κουβαλάνε στην καρδιά τους...***

Στο ολοένα και πιο Καφκικό τοπίο της Δημοκρατία της Βαϊμάρης, δεν υπάρχει ζωή, μόνο φωταψίες θανάτου. Μέλλον, κάλλος, έρωτας υπάρξεις ξορκισμένες. 

-Για να δούμε, Ταρού, είσαστε ικανός να πεθάνετε για έναν μεγάλο έρωτα;
-Δεν ξέρω, αλλά τώρα μου φαίνεται πως δεν είμαι.***

*****
Τ' αποτυπώματα που άφησε κάποια στιγμή μέσα μας το τρωκτικό της πανούκλας μένουν και δεν σβήνουν εύκολα. Ο φασισμός φωλιάζει παντού: στους ήχους που ακούμε, στον τόνο της φωνής, στις κινήσεις του σώματος, στον αέρα που αναπνέουμε, στην απουσία των χρωμάτων, στην απουσία του έρωτα. Ενοικεί στις πόλεις και κάθε στιγμή ξεσπαθώνει. Δεν συντρίβεται με τα ίδια του τα όπλα, παρά με την ομορφιά, την αλήθεια, την αγάπη και τον έρωτα. Ας αφεθεί ο νούς να βηματίσει, ο ψίθυρος ν' ακουστεί, το βλέμμα να πλανηθεί, το χέρι να δώσει.

...Πρέπει ωστόσο, να σας πω: δεν υπάρχει θέμα ηρωισμού μέσα σ’ όλα αυτά. Πρόκειται για εντιμότητα. Είναι μια ιδέα που μπορεί να κάνει μερικούς να γελάσουν, ο μόνος όμως τρόπος για να καταπολεμήσει κανείς την πανούκλα είναι η εντιμότητα...***


υστερόγραφο... 
Και πήρες του καιρού τ' αλφαβητάρι,
και της αγάπης λόγια φυλαχτό,
για να βρει πάλι ρίζα το χορτάρι.
Και πήρες την ελπίδα και τη χάρη,
ψηλά να πας να χτίσεις κιβωτό
με την ελπίδα μόνο και τη χάρη...
Από τους στίχους τους στίχους ενός τραγουδιού. (εδώ)
Γιατί αυτή τη φορά είμασταν πολλοί.... 

 * Κεντρικός ήρωας της τηλεοπτικής σειράς Berlin Αlexanderplatz.
** Νικολάϊ Γκόγκολ Οι Πεθαμένες Ψυχές.
*** Αλμπέρ Καμύ Η Πανούκλα

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Η διαπόμπευση ως "κοινωνική προσφορά", ο εκφασισμός ως επένδυση


Αναδημοσίευση από Παραλληλογράφο (http://parallhlografos.wordpress.com)


Είχαν φανεί από αρκετά νωρίς τα σημάδια της πρόθεσης του Ανδρέα Λοβέρδου να παίξει το χαρτί του ρατσισμού για να δικαιολογήσει την κατάρρευση του συστήματος υγείας και των όποιων κοινωνικών δομών είχαν απομείνει -με ευθύνη της κυβέρνησής του και πρώτα απ’όλα, του ίδιου- παρουσιάζοντας για θύτες, τα θύματα της ανθρωπιστικής κρίσης που παρατηρείται στο κέντρο τις Αθήνας. Μετά τις σποραδικές του δηλώσεις ότι για την κατάρρευση του εθνικού συστήματος υγείας, φταίνε τάχα οι παράνομοι μετανάστες που συρρέουν στα νοσοκομεία και κλέβουν τις υπηρεσίες από τους Έλληνες -σπέρνοντας φυλετικό μίσος τη στιγμή που όλο και περισσότεροι Έλληνες αποκλείονταν από το σύστημα δημόσιας υγείας- τον είδαμε να υιοθετεί και όσα κάποτε λέγονταν μόνο στις μεταναστοφαγικές εκπομπές του Κώστα Χαρδαβέλλα: ότι στην Αθήνα υπήρχε μία «υγειονομική βόμβα, έτοιμη να σκάσει», «η βόμβα της λαθρομετανάστευσης». Οπότε, πριν από 5 μήνες περίπου, ο Υπουργός Υγείας ένιωσε την ανάγκη να μας «ενημερώσει» ότι οι μετανάστες μας μεταδίδουν ασθένειες που είχαν σχεδόν εκλείψει στη χώρα μας, όπως ελονοσία και φυματίωση.

Βέβαια, ο υπουργός υγείας θα έπρεπε να τα έβγαζε όλα αυτά από το μυαλό του, μια και τα επιδημιολογικά στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ τον διέψευδαν οικτρά: Τα κρούσματα φυματίωσης μειώνονται σταθερά, μια και από 669 το 2008 (250 σε ξένους) έφτασαν τα 490 με 229 σε αλλοδαπούς, το 2010. Όσο για την ελονοσία, η οποία δε μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, είχαμε συνολικά 40 κρούσματα το 2011, η πλειοψηφεία των οποίων παρατηρήθηκαν στο νομό Λακωνίας, με την Αττική να μετράει μόλις δύο περιπτώσεις. Αλλά κύριο πιάτο στη ρητορική του ανήσυχου για τη δημόσια υγεία υπουργού, αποτέλεσε η πρωτοφανής αύξηση φορέων HIV/AIDS που παρατηρήθηκε το 2011, πράγμα που του έδωσε το έναυσμα να χαρακτηρίσει «μεγάλο πρόβλημα της πόλης την αδήλωτη παράνομη πορνεία και τη σχέση της με το πρόβλημα της διάδοσης του AIDS», αλλά και να συνδέσει την πορνεία γενικά με τη μετανάστευση ειδικά, λέγοντας ότι η η μετάδοση γίνεται «από την παράνομη μετανάστρια στον Ελληνα πελάτη, στην ελληνική οικογένεια» και να ζητήσει να απελαύνονται οι ιερόδουλες φορείς, κάτι σα ρατσιστικό ιδιώνυμο της ασθένειας δηλαδή. Kαι πάλι, τα επιδημιολογικά στοιχεία έλεγαν μια διαφορετική ιστορία:  Η κοινωνική ομάδα στην οποία παρουσιάστηκε αξιοσημείωτη αύξηση κρουσμάτων, ήταν οι χρήστες ενδοφλέβιων ναρκωτικών και αυτό συνέπεσε με το γεγονός ότι σταμάτησαν να παρέχονται δωρεάν σύριγγες στους χρήστες. Υπήρξαν αρκετοί που υποστήριξαν τότε ότι η επικοινωνιακή τακτική του υπουργού είχε κάτι από Ναζιστικού τύπου προπαγάνδα, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο, θεωρήθηκαν υπερβολικοί ή και γραφικοί.

Πριν από δύο μέρες ανακοινώθηκε ότι Ρωσίδα ιερόδουλη βρέθηκε θετική στον ιό HIV κατά την διάρκεια υγειονομικών ελέγχων από κλιμάκιο του ΚΕΕΛΠΝΟ. Η οροθετική γυναίκα εργαζόταν σε οίκο ανοχής που συνέχιζε να λειτουργεί, παρόλο που είχε σφραγισθεί 7 φορές από τις Δημοτικές Αρχές τα τελευταία δύο χρόνια, πράγμα που περιλαμβάνεται στην ποινική δίωξη που ασκήθηκε εναντίον της (λες και το άνοιξε μόνη της), μαζί με την κατηγορία της βαριά σκοπούμενης σωματικής βλάβης, παρόλο που η ίδια υποστήριξε ότι δε γνώριζε ότι είχε προσβληθεί από τον ιό. Κάπου εκεί ήρθε κι η εισαγγελική διάταξη, σε εφαρμογή της οποίας, η αστυνομία δημοσίευσε τα στοιχεία αλλά και φωτογραφίες της ιερόδουλης, χωρίς άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, υποτίθεται με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού συνόλου. Εύλογα αναρωτιέται κανείς τι είδους προστασία του κοινωνικού συνόλου απαιτείται που να μην έχει ήδη εξασφαλιστεί με τη σύλληψη της 22χρονης κοπέλας. Όσο για την ανάγκη ενημέρωσης των πελατών που ενδέχεται να ήρθαν σε απαφή μαζί της, ώστε να εξεταστούν, προφανώς αρκούσε και με το παραπάνω η δημοσίευση των στοιχείων του οίκου ανοχής σε συνδυασμό με τη χρονική περίοδο που η κοπέλα εργαζόταν εκεί.

Βέβαια, καμία περίπτωση δεν υπήρχε να θεωρηθούν «υγειονομικές βόμβες» και να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία και τα πρόσωπά όσων πελατών της βρεθούν θετικοί στον ιό, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για άτομα που το πιθανότερο είναι ότι απαιτούν να κάνουν σεξ με πόρνες χωρίς προφυλακτικό. Η πρωτοφανής -για ευνομούμενη, υποτίθεται, πολιτεία- αλλά και νομικά αβάσιμη διαπόμπευση, θα περιοριστεί ασφαλώς στη Ρωσίδα πόρνη, διαπόμπευση που τεκμηριώνεται πάνω απ’όλα από τον τρόπο που η είδηση καλύφθηκε από τα μμε, με τις φωτογραφίες της γυναίκας να διανθίζονται με αηδιαστικά σχόλια όπως «μετέτρεψε τη ζωή εκατοντάδων ανδρών σε κόλαση», «πίσω από τα γαλανά της μάτια και τις εντυπωσιακές αναλογίες της κρυβόταν μια θανατηφόρα παγίδα», «έχει σπείρει τον τρόμο και τον πανικό στα άτομα που πέρασαν από το κρεβάτι της», οι οποίοι προφανώς θεωρούνται ανεύθυνοι και ανυποψίαστα θύματα. Θα έλεγε κανείς ότι ο στιγματισμός αυτός αποτελούσε μια ευγενική προσφορά του Ανδρέα Λοβέρδου προς όσους άντρες θέλουν να μπορούν να κάνουν άφοβα σεξ με πόρνες χωρίς προφυλακτικό, αν δεν υποψιαζόταν ότι ήταν απλώς μια πολιτική απόφαση προς επιβεβαίωση όσων ρατσιστικών δήλωνε πριν από λίγους μήνες, ένα «Είδατε; Σας τά’λεγα εγώ, το AIDS μεταδίδεται από τις μετανάστριες πόρνες». Και όντως, ο υπουργός δεν έχασε την ευκαιρία να δηλώσει: «Είχα προειδοποιήσει στους πιο υψηλούς τόνους ότι το AIDS αυξάνεται δραματικά στη χώρα μας και ότι ένα μέρος του προβλήματος προκύπτει από τη λαθρομετανάστευση και την αδήλωτη πορνεία».

Και φτάνουμε στο σημείο όπου παγιώνεται άλλη μια μέθοδος εκφασισμού της Ελληνικής κοινωνίας, με τη δημοσίευση στοιχείων οροθετικών ιερόδουλων να θεωρείται πια η ενδεδειγμένη αντίδραση του κρατικού μηχανισμού. Έτσι, σήμερα είχαμε τη δημοσίευση στοιχείων και φωτογραφιών άλλων 11 οροθετικών ιερόδουλων. Η κατηγορία, ίδια: «βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη σε βάρος αγνώστου αριθμού προσώπων». Το μόνο «γνωστό» είναι ότι αυτές φταίνε πάλι για όλα. Οι φωτογραφίες σοκάρουν τον κάπως παρατηρητικό θεατή, δείχνοντας γυναίκες σε κακή κατάσταση, ίσως υποσιτισμένες, άλλες άστεγες, οι περισσότερες με σημάδια στα πρόσωπα, στα χέρια, στα σώματά τους. Κακομεταχείριση; Χρήση ουσιών; Λοιμώξεις λόγω AIDS; Ποιος νοιάζεται. Αρκεί που εϋπόληπτοι Ελληναράδες θα ησυχάσουν τελικά στη σκέψη ότι μπορούν να συνεχίσουν ψωνίζουν άφοβα πόρνες, προσφέροντας κάτι έξτρα για «ακάπωτο», χωρίς φόβους ότι μπορεί να κολλήσουν κάτι και χωρίς να τους τρίξει κανείς τα δόντια. Η ειρωνία; Εννιά στις έντεκα από τα νέα θύματα αυτής της προεκλογικής φασιστικής υστερίας που υπαγορεύει τη διαπόμπευση ιερόδουλων, είναι Ελληνίδες. Ίσως τελικά ο Ανδρέας Λοβέρδος αναγκαστεί να βγει και να δηλώσει ότι το AIDS δε μεταδίδεται από την ξένη πόρνη στην Ελληνική οικογένεια. Αλλά μάλλον η παρατηρητικότητα της εξουσίας είναι πολύ κτηνωδώς επιλεκτική για τέτοιες παραδοχές.
Αυτό το πράγμα πρέπει να σταματήσει τώρα, αν θέλουμε να λεγόμαστε άνθρωποι.

Της Απόγνωσης και της Ελπίδας - Κείμενο του Τζον Χόλογουεη για την Πρωτομαγιά 2012


Στους απόκληρους του κόσμου, σε όλους εμάς που δεν συμβιβαζόμαστε με την πτώχευση της ανθρωπότητας

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, ο κόσμος βλέπει προς δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα.

Η μια πλευρά κοιτάζει προς έναν σκοτεινό, καταθλιπτικό κόσμο. Έναν κόσμο με κλειστές πόρτες. Την καταστροφή της ζωής, της δυνατότητας, της ελπίδας. Είναι η εποχή της λιτότητας. Πρέπει να μάθεις να ζεις με την πραγματικότητα. Πρέπει να υπακούς, εάν θες να επιβιώσεις, να εγκαταλείψεις τα όνειρά σου. Μην ελπίζεις να ζήσεις κάνοντας ό,τι σου αρέσει. Θα είσαι τυχερός αν τελικά βρεις μια δουλειά. Ίσως μπορείς να σπουδάσεις αλλά μόνο αν οι γονείς σου έχουν χρήματα. Αλλά ακόμα κι έτσι μη νομίζεις πως θα σπουδάσεις κάτι κριτικό. Η κριτική έχει τραπεί σε φυγή από τα πανεπιστήμια και καλύτερα. Ποιο είναι το νόημα της κριτικής όταν όλοι ξέρουμε ότι ο κόσμος ακολουθεί τη μοίρα του; Δεν υπάρχει εναλλακτική, μόνο η πραγματικότητα του νόμου του χρήματος, οπότε ξέχασε τα όνειρά σου. Υπάκουσε, δούλεψε σκληρά σε οποιαδήποτε κωλοδουλειά μπορείς να βρεις ή αλλιώς ζήσε μια ζωή που θα ψάχνεις στα σκουπίδια, επειδή δεν θα υπάρχει κράτος πρόνοιας για να σε προστατεύσει. Κοίτα, κοίτα την Ελλάδα και παραδειγματίσου! Αυτή είναι η εξαθλίωση που σε περιμένει, αυτό θα σου συμβεί αν δεν υποκύψεις, αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλει αυτό το σχολείο στα άτακτα παιδιά, σε αυτά που ελπίζουν πάρα πολύ, σε αυτά που θέλουν πάρα πολλά.

Το μάθημα της απόγνωσης το έμαθε πολύ καλά, υπερβολικά καλά, ο Δημήτρης Χριστούλας, που αυτοκτόνησε στην πλατεία Συντάγματος στο κέντρο της Αθήνας μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Ένας 77χρονος πρώην φαρμακοποιός, του οποίου η σύνταξη εκμηδενίστηκε από τα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις της Ευρώπης, είπε «δεν βρίσκω άλλη λύση από ένα αξιοπρεπές τέλος πριν αρχίσω να ψάχνω στα σκουπίδια για τη διατροφή μου».

Αυτό είναι το νόημα της λιτότητας. Αυτό προσπαθούν οι κυβερνήσεις της Ευρώπης και του κόσμου να επιβάλουν στους ανθρώπους – όλες οι κυβερνήσεις, όλες τους υπηρέτες του χρήματος, είτε μιλούν από φανερές θέσεις εξουσίας, όπως η γερμανική κυβέρνηση είτε ως απλοί υπάλληλοι του διεθνούς τραπεζικού συστήματος, όπως ο Παπαδήμος ή ο Μόντι. Τα μέτρα λιτότητας δεν επιβάλλουν τη φτώχεια, κόβουν τα φτερά της ελπίδας.

Αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία οδεύει ο κόσμος, αλλά είναι η μόνη που υπάρχει; Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο; Ο κόσμος δεν έχει καμιά άλλη πλευρά, κάποια που να βλέπει προς διαφορετική κατεύθυνση;

Ο θάνατος του Δημήτρη Χριστούλα βλέπει προς δύο κατευθύνσεις: είναι η απελπισία αλλά και η άρνηση της αποδοχής της απελπισίας. Στο σημείωμα της αυτοκτονίας γράφει: «Πιστεύω πως οι νέοι χωρίς μέλλον, κάποια μέρα θα πάρουν τα όπλα και στην πλατεία Συντάγματος θα κρεμάσουν ανάποδα τους εθνικούς προδότες όπως έκαναν το 1945 οι Ιταλοί στο Μουσολίνι». Η ελπίδα λάμπει στα βάθη της απελπισίας.

Η βάση αυτής της ελπίδας είναι ένα απλό Όχι. Όχι, δεν θα δεχτούμε. Όχι, δεν θα δεχτούμε αυτό που προσπαθείτε να μας κάνετε. Όχι, δεν θα δεχτούμε την λιτότητά σας. Όχι, δεν θα δεχτούμε την πειθαρχία του χρήματος, όχι δεν θα δεχτούμε τη δολοφονία της ελπίδας. Όχι, δεν θα δεχτούμε τις αισχρές ανισότητες του κόσμου στον οποίο ζούμε, όχι δεν θα δεχτούμε μια κοινωνία που μας επιτίθεται μέσα από την καταστροφή μας. Και όχι, δεν θα προτείνουμε εναλλακτικές πολιτικές. Δεν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημά σας, επειδή η μόνη λύση στα προβλήματα του κεφαλαίου είναι η δική μας ήττα, το μέλλον του καπιταλισμού είναι ο θάνατος της ανθρωπότητας. Ακόμα κι αν το κεφάλαιο επιλύσει αυτή την κρίση, η επόμενη δεν θα είναι πολύ μακριά, ακόμη πιο καταστροφική. Δεν θα σας υπακούσουμε, πολιτικοί-τραπεζίτες, επειδή εσείς είσαστε το νεκρό παρελθόν, εμείς είμαστε το πιθανό μέλλον. Το μόνο πιθανό μέλλον.

Αυτή είναι η ελπίδα μας: είμαστε το μόνο πιθανό μέλλον. Αλλά το πιθανό μας μέλλον δεν είναι τίποτε άλλο από μια δυνατότητα. Η πραγματοποίησή του εξαρτάται από τη δική μας ικανότητα να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο.

Πώς αναποδογυρίζουμε τον κόσμο; Ο Δημήτρης Χριστούλας κάνει λόγο για νέους ανθρώπους που παίρνουν τα όπλα και κρεμούν τους πολιτικούς από τους φανοστάτες. Η ιδέα γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο ελκυστική και οι πολιτικοί σε όλο τον κόσμο ξέρουν ότι δεν είναι μια απλή φαντασία: γι’ αυτό στην Ελλάδα φοβούνται να κυκλοφορήσουν στο δρόμο, γι’ αυτό σε όλο τον κόσμο δίνουν συνεχώς περισσότερα όπλα και εξουσία στην αστυνομία. Αλλά, αν και η ιδέα είναι ελκυστική, δεν είναι τα όπλα αυτά με τα οποία μπορούμε να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο και να δημιουργήσουμε κάτι νέο. Η οργή μας είναι διαφορετικής φύσης.

Οργή και αγάπη. Άρνηση και δημιουργία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορούμε να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο. Η αγάπη συμβαδίζει με την οργή, η δημιουργία πηγάζει από την άρνηση. Είμαστε η ορμή ενός νέου κόσμου που πιέζει μέσα από τη δυσάρεστη αισχρότητα του παλιού. Η ορμή μας δεν είναι η ορμή των όπλων – τα όπλα είναι το δικό τους όπλο όχι το δικό μας. Η ορμή μας είναι η ορμή της άρνησης, της καταπιεσμένης δημιουργίας, της αγανάκτησης. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, οι πολιτικοί και οι τραπεζίτες που νομίζουν ότι μπορούν να μας μεταχειρίζονται σαν αντικείμενα, που πιστεύουν πως μπορούν να καταστρέφουν τον κόσμο και να χαμογελούν καθώς το κάνουν; Δεν είναι τίποτε άλλο από υπηρέτες του χρήματος, αχρείοι και φαύλοι υπερασπιστές ενός ετοιμοθάνατου συστήματος. Πώς τολμούν να προσπαθούν να μας κλέψουν τις ζωές μας, πώς τολμούν να μας μεταχειρίζονται έτσι; Αρνούμαστε.

Κραυγάζουμε ένα μαζικό ΟΧΙ που αντηχεί μέσα στον κόσμο, αλλά η άρνησή μας δεν σημαίνει πολλά εκτός κι αν υποστηρίζεται από μια εναλλακτική δημιουργία. Το Όχι μας στον παλιό κόσμο δεν θα κρατήσει εκτός κι αν δημιουργήσουμε έναν νέο κόσμο εδώ και τώρα. Η οργή της άρνησής μας ξεχειλίζει σε νέες δημιουργίες. Η αντιπροσωπευτική δημοκρατία έχει αποτύχει και εμείς χτίζουμε μια πραγματική δημοκρατία στις πλατείες, στις συναντήσεις και τις διαμαρτυρίες μας. Το κεφάλαιο αποτυγχάνει να μας παρέχει τα βασικά για τη ζωή και εμείς διαμορφώνουμε δίκτυα αμοιβαίας υποστήριξης. Το χρήμα καταστρέφει και εμείς λέμε «Όχι, θα δημιουργήσουμε μια διαφορετική λογική και έναν διαφορετικό τρόπο να πλησιάζει ο ένας τον άλλο», και έτσι διακηρύττουμε «κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα» και οργανώνουμε την επανασύνδεση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος κάθε φορά που κόβεται. Οι χρεοσυλλέκτες έρχονται για να πάρουν τα σπίτια μας και εμείς οργανώνουμε μαζικές διαμαρτυρίες για να τους σταματήσουμε. Οι άνθρωποι πεινάνε και εμείς δημιουργούμε κοινοτικούς κήπους. Η δίψα για κέρδος σφαγιάζει την ανθρώπινη και μη-ανθρώπινη ζωή και εμείς δημιουργούμε νέες σχέσεις, νέους τρόπους να κάνουμε τα πράγματα. Το κεφάλαιο μας διώχνει από τους δρόμους και τις πλατείες και εμείς κάνουμε κατάληψη.

Όλα αυτά είναι ανεπαρκή, όλα είναι πειραματικά, αλλά αυτός είναι ο δρόμος να βαδίσουμε, αυτή είναι η άλλη πλευρά του τωρινού κόσμου, αυτός είναι ο νέος κόσμος της αμοιβαίας αναγνώρισης που παλεύει να γεννηθεί. Ίσως να μην μπορούμε ακόμη να αλλάξουμε όλο τον κόσμο όπως θα θέλαμε αλλά μπορούμε να δημιουργήσουμε και τον δημιουργούμε εδώ και εδώ και εδώ και εδώ και τώρα, δημιουργούμε ρωγμές στο σύστημα και οι ρωγμές αυτές θα μεγαλώσουν, θα εξαπλωθούν, θα πολλαπλασιαστούν και θα συγκλίνουν. Δεν δεχόμαστε ότι σκοτεινιάζει για την ανθρωπότητα. Μπορούμε και θα το σταματήσουμε, θα αναποδογυρίσουμε τον κόσμο.