Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο λόγω χρεών. Στον "αναπτυξιάρχη" μπαταχτσή Μυτιληναίο πότε ;


Συνεργείο της ΔΕΗ έκοψε το πρωί το ρεύμα στο Εργαστήρι Μελισσοκομίας της Γεωπονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών του Ιδρύματος, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, προς την επιχείρηση. Η ηλεκτροδότηση αποκαταστάθηκε έπειτα από 2-3 ώρες έπειτα από παρέμβαση των πρυτανικών αρχών.

Όπως επισήμανε ο διευθυντής του Εργαστηρίου και καθηγητής της Γεωπονικής Σχολής, Ανδρέας Θρασυβούλου, στις 10 το πρωί εμφανίστηκε υπάλληλος της ΔΕΗ και χωρίς να προειδοποιήσει κατέβασε το διακόπτη με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος για τον μηχανολογικό εξοπλισμό.

«Εγείρει ερωτήματα αυτήν η ενέργεια της ΔΕΗ. Δεν ξέρω γιατί επελέγη το Εργαστήρι μας. Έχουμε ακριβό εξοπλισμό μέσα -χρωματογράφους, φασματογράφους, καταψύκτες- πλούσια εργαστηριακά δείγματα από ερευνητικές δουλειές και συνεργασίες με ξένα Πανεπιστήμια. Ο εξοπλισμός κινδύνεψε να υποστεί ζημιές αλλά ευτυχώς η διάρκεια της διακοπής ήταν μικρή και δεν συνέβησαν ζημιές», είπε στο ΑΜΠΕ ο κ. Θρασυβούλου.

Η αιτιολογία για αυτήν την ενέργεια -κατά τον κ. Θρασυβούλου- ήταν ότι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο χρωστάει χρήματα στη ΔΕΗ από ανεξόφλητους λογαριασμούς.

Σύμφωνα με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου, Γιάννη Μυλόπουλο, το χρέος προς την Επιχείρηση ανέρχεται για την τελευταία 2ετία στα 5,5 εκατ. ευρώ. «Ήταν μία αψυχολόγητη ενέργεια. Δεν είμαστε κακοπληρωτές. Τέτοιου είδους προβλήματα αντιμετωπίζουν όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, εξαιτίας των περικοπών στην χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων», είπε ο κ. Μυλόπουλος.

Το ζήτημα είναι πότε η ΔΕΗ θα ευαισθητοποιηθεί να εισπράξει τα 104 εκατομμύρια ΕΥΡΩ που της χρωστάει ο "επενδυτής ενέργειας" Μυτιληναίος. Θα στείλλει ποτέ κανέναν εργολάβο κατά κεί ο διοικητής της ΔΕΗ ; Ή πληρώνουμε εμείς τα νταβατζιλίκια κάθε λαμόγιου 'επενδυτή" ;

Τρίτη 21 Αυγούστου 2012

Καμίνης: ο άνθρωπος της αγοράς, ο διώκτης των ανθρώπων (αναδημοσίευση)

Πηγή: http://risinggalaxy.wordpress.com


Ακόμα μια είδηση ενδεικτική του τι πρόκειται να ζήσουμε όσο θα μπαίνουμε στη χειμερινή κατασταλτική σαιζόν: Σάββατο πρωί (18 Αυγούστου) ο Καμίνης και οι κολλητοί του στην θεσμική συμμορία της ΕΛ.ΑΣ έστειλαν τα ΜΑΤ στο κοινωνικό χώρο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης. Ο αντιδήμαρχος Βαρελάς ενημέρωσε πως ο δήμος πήρε την απόφαση να “αξιοποιήσει” το χώρο.
Από καιρό όλοι οι κοινωνικοί χώροι, στέκια και καταλήψεις έχουν μπει στο στόχαστρο του Κράτους και φυσικά της ακροδεξιάς. Δεν είναι δα και τίποτα καινούργιο. Με την εξέγερση του Δεκέμβρη του ’08 απελευθερώθηκαν και άλλοι χώροι από την ιδιοκτησία τους και δόθηκαν στους ανθρώπους κάθε γειτονιάς που ήταν διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε κάποιου είδους αυτοδιαχειριστικό πείραμα. Το Πάρκο Ναβαρίνου στα Εξάρχεια, το Πάρκο Κύπρου και Πατησίων κτλ..

Το πρόβλημα του δημάρχου -και κάθε δημάρχου- είναι ότι είναι τσιράκι των αφεντικών κεφαλαιούχων και των διάφορων εταιριών που δραστηριοποιούνται στην Αθήνα. Ο ρόλος του αυτός είναι. Στον καπιταλισμό όταν εννοούμε δήμαρχος εννοούμε δήμαρχος των εταιριών και των συμφερόντων. Για παράδειγμα ο Καμίνης τα τελευταία χρόνια έστειλε τα ΜΑΤ σε όλους όσους συμμετείχαν για διαμαρτυρίες στο Σύνταγμα. Τις σκηνές των αγανακτισμένων τις “σκούπισε” επειδή ήταν “υγειονομικός κίνδυνος”. Το προηγούμενο χειμώνα έστειλε πάλι τα ΜΑΤ να συλλάβουν άστεγους και αλληλέγγυους στο πνευματικό κέντρο της οδού Σόλωνος. Οι άστεγοι είχαν καταφύγει εκεί κάνοντας κατάληψη σε έναν αχρησιμοποίητο χώρο για να γλυτώσουν από το κρύο. Δεν γλύτωσαν από το Δήμαρχο του Κεφαλαίου. Τόσες και τόσες περιπτώσεις. Αν είσαι εταιρία και θέλεις να διαφημιστείς, στήνεις ένα σωρό κιτς δρώμενα στο Σύνταγμα , κλείνοντας όλη την πλατεία και εμποδίζοντας τη διέλευση περαστικών δεν σε ενοχλεί κανένας. Τότε είναι για την “ανάπτυξη¨. Αν είναι οι άστεγοι να κάνουν σε ένα αχρησιμοποίητο κτήριο κατάληψη… είναι θέμα “νομιμότητας”.

Με την έννοια “νομιμότητα” εννοούμε το δίκαιου αυτού που έχει φράγκα και πρόσβαση στο δήμαρχο και το Κράτος. Δηλαδή τις εταιρίες, τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών. Όχι τους άστεγους. Ούτε για κανέναν από εμάς. Για εμάς υπάρχουν “οι αρμόδιες υπηρεσίες”, η κρατική γραφειοκρατία. Δηλαδή η “νομιμότητα” και οι “αγορές” πάνε πακέτο στο καπιταλισμό. Η “νομιμότητα” είναι των καπιταλιστών. Αυτοί πληρώνουν , δικιά τους είναι , ότι θέλουν την κάνουν.

Το ίδιο συμβαίνει και με την Δημοτική Αγορά της Κυψέλης. Η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης ενοχλεί εδώ και έξι χρόνια. Είναι ένας χώρος που η “αγορά” δεν υπάρχει. Είναι ένας χώρος που η “αγορά” δεν μπορεί να παρέμβει. Είναι ένας χώρος που γίνονται εκθέσεις, συναυλίες, μαθήματα, εκδηλώσεις κάθε είδους. και πάνω από όλα.. είναι ένας πολιτικός χώρος.. που δεν μπορεί να παρέμβει η αγορά. Ένας ελεύθερος κοινωνικός χώρος για ανθρώπους που δρουν συλλογικά και άρα πολιτικά. Η “αγορά” δεν μπορεί να παρέμβει εκεί. Μπορεί να παρέμβει στη Βουλή, να κάνει lobbying, να οργανώσει συνέδρια διαφημιστών της Τρόικας στη Μεγάλη Βρετανία με καλό μπουφέ, να σπρώξει λίγο τα πράγματα στη δικαιοσύνη, να πληρώσει μπράβους της νύχτας να απειλήσουν απεργούς στον Flash Radio, μπορεί να προωθήσει στα Μ.Μ.Ε. το ναζιστικό κόμμα, μπορεί να πληρώσει τα καινούργια αλεξίσφαιρα γιλέκα των μπάτσων… αλλά δεν είναι εύκολο να παρέμβει σε αυτήν την γωνιά της πόλης… τον Κοινωνικό Χώρο της Δημοτικής Αγοράς της Κυψέλης… και σε άλλες γωνιές της Αθήνας.

Τι κάνει λοιπόν η “αγορά”; Παρεμβαίνει με τον τρόπο της. Όπως έκανε πάντα. Μέσω του δημάρχου. Μέσω των μπάτσων που φωνάζει ο δήμαρχος, μέσω των διάφορων μαγαζατόρων και ελαφρώς μαφιόζων της περιοχής(κάποιοι, προφανώς όχι όλοι) , που δεν βλέπουν με καλό μάτι τους κοινωνικούς χώρους, αλλά βλέπουν με καλό μάτι (κάποιοι, όχι όλοι) τους μπράβους του Μιχαλολιάκου. Άλλωστε οι ναζί και οι μαγαζάτορες της νύχτας βρίσκονται στον ίδιο κύκλο εργασιών..της αγοράς. Γιατί η αγορά δεν είναι μόνο τα dolce & Gabbana της Σταδίου ούτε το τρενάκι της vodafone με τους Γιαπωνέζους τουρίστες. Αγορά είναι οι ανήλικες εκδιδόμενες, η πρέζα, η κόκα, τα αφορολόγητα ποτά-μπόμπες, οι προστασίες και πολλά άλλα. Καπιταλισμός. Η αγορά(το κεφάλαιο) δεν γνωρίζει ούτε σύνορα, ούτε εθνικότητες ούτε καταλαβαίνει από κοινωνικούς χώρους με εκδηλώσεις χωρίς αντίτιμο. Η αγορά θέλει τους μετανάστες εργάτες φοβισμένους να μην ζητάνε τίποτα και υπό την επίβλεψη των μπάτσων, των υπερεθνικών οργανωμένων μαφιών και φυσικά των ναζί. Η αγορά δεν θέλει μαθήματα γλώσσας για μετανάστες, δεν θέλει στέγη για τους άστεγους, δεν θέλει συλλογικές κουζίνες εκτός και αν τις κάνουν οι ναζί. Η αγορά δεν θέλει γηγενείς εργαζόμενους να αμφισβητούν τη πρωτοκαθεδρία της στη μόρφωση , στη διασκέδαση, στο παιχνίδι, στο φαΐ, στη ζωή. Η αγορά θέλει να παίξει με τις τιμές real estate και οι απαλλοτριώσεις ιδιοκτησίας σπάνε αυτό το κύκλο. Τι πιο προφανές.

Ο Καμίνης είπε ότι για το “μοίρασμα τροφίμων” στο Σύνταγμα, οι ναζί δεν είχαν την άδεια του Δήμου. Τότε γιατί δεν ζήτησε την συμβολή της αστυνομίας για τη “διάλυση του πλήθους”; Οι ναζί είναι η μοναδική ομάδα με πολιτικά χαρακτηριστικά που ενώ δεν είχε άδεια από το δήμο δεν χτυπήθηκε από την αστυνομία στο Σύνταγμα τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια. Άρα η “νομιμότητα”… είναι το λάστιχο της αγοράς, του δήμαρχου της αγοράς, των μπάτσων της αγοράς, των ναζί της αγοράς και πάει λέγοντας.

Οι κοινωνικοί χώροι, τα στέκια πολιτικών χώρων και οι καταλήψεις ενοχλούν.

Ο μοναδικός τρόπος που έχει η αγορά, δηλαδή το Κεφάλαιο, για να παρέμβει εκεί είναι η καταστολή. Είναι κάποιος ασφαλίτης που θα καταγράφει τι συμβαίνει. Είναι η Δέλτα/ΔΙΑΣ που θα περάσει γκαζώνοντας και θα απειλήσει, είναι τα ΜΑΤ που θα επέμβουν, είναι οι ναζί που θα μαχαιρώσουν, οι μαφιόζοι που θα στραβοκοιτάξουν. Εξάλλου ένα σωρό επικίνδυνα πράγματα για την “νομιμότητα” συμβαίνουν στους κοινωνικούς χώρους και τις καταλήψεις:
-Οι συλλογικές κουζίνες είναι επικίνδυνες για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
-Τα δωρεάν μαθήματα γλώσσας σε Έλληνες και μετανάστες είναι επικίνδυνα για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
-Τα πάρτι και η εκδηλώσεις που δεν μεσολαβούνται από τους διαφημιστές τις εταιρίες ή τη μαφία προστασίας, είναι επικίνδυνα για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.
-Η απαλλοτρίωση από κοινωνικές ομάδες χώρων και ιδιοκτησίας για κοινωνικούς σκοπούς είναι επικίνδυνη για τη “νομιμότητα” του Κεφαλαίου.

Και έτσι λοιπόν η αγορά, το Κεφάλαιο, καταφεύγουν στη καταστολή, στον εκφοβισμό από νεοναζί, στο τραμπούκισμα από μαφιόζους, στα ΜΑΤ και στις δηλώσεις Καμίνη.
Γιατί αν αμφισβητείται η “νομιμότητα” της αγοράς σε μια γωνιά της Αθήνας, τότε μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται και αλλού. Μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στους ανασφάλιστους εργαζόμενους του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στα αχρησιμοποίητα κτήρια του κέντρου των Αθηνών, μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στα υπέρογκα ενοίκια, μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στην αγορά ενέργειας, μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς.Μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται όπου υπάρχουν εργάτες, εργαζόμενοι, μητέρες, μπαμπάδες, άστεγοι, συνταξιούχοι, επισφαλείς… μπορεί να αρχίσει να αμφισβητείται δηλαδή όπου υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανήκουν στην αστική τάξη και τα σκυλιά της.

Γι αυτό μέχρι τώρα ο Καμίνης προσπάθησε να διώξει μέχρι και από τα παγκάκια τους άστεγους των Αθηνών.
Όπου υπάρχει η αγορά δεν μπορούν να υπάρχουν άνθρωποι παρά μόνο μισθωτοί σκλάβοι/καταναλωτές/”ελεύθεροι” hipsters νεομικροαστοί.
Κάθε τι που δεν υπάγεται στην αγορά και το κύκλο του χρήματος διώκεται.
Τουλάχιστον ο δήμαρχος το δείχνει με κάθε τρόπο. Ειλικρινής είναι ο άνθρωπος.

Αντιμετωπίζοντας το φασισμό (αναδημοσίευση)

Πηγή: Λέσχη ανυπόταχτης θεωρίας (http://ilesxi.wordpress.com/)


του Σπύρου Μαρκέτου

Νυρεμβέργη
Εμπειρία, θεωρία και στρατηγική της νίκης

Τρεις μήνες αφότου αποκαλύφθηκε, στις εκλογές του Μαίου, η κλιμάκωση της φασιστικής απειλής, κι ενώ η ακροδεξιά χούντα που μας κυβερνά τροφοδοτεί συστηματικά τον ρατσισμό για να φορτώσει στους μετανάστες τα κρίματα των τραπεζιτών, εμφανίζονται σοβαρές ενδείξεις ότι η κοινωνία αφυπνίζεται. Δεν είναι περίεργο ότι έρχονται από τη βάση μάλλον παρά από την κορυφή.

Οι διεργασίες φαίνεται να έχουν προχωρήσει ιδίως σε μέρη όπου σχηματίστηκαν Αντιφασιστικά Μέτωπα, όπως η Καβάλα, το Ρέθυμνο και η Κορινθία. Αν τις δούμε σε ιστορική προοπτική θα μπορούσαμε να τις χαρακτηρίσουμε προσπάθειες να φτιαχτούν τοπικά ‘ενιαία μέτωπα’, σε αντιδιαστολή προς τα ευρύτερα ‘λαϊκά μέτωπα’, τα οποία περιλαμβάνουν και μη αριστερές δυνάμεις, και γι’ αυτόν το λόγο συχνά ανακόπτουν τις ριζοσπαστικές διαθέσεις της βάσης.

Η ιστορική εμπειρία δείχνει ότι τα ενιαία μέτωπα αποτελούν απαραίτητο στοιχείο της στρατηγικής με την οποία αντιμετωπίζεται ο φασισμός, και μάλιστα ότι χρειάζεται ακόμη ευρύτερη μαζική κινητοποίηση ενάντια στη μαζική κινητοποίηση που επιδιώκουν οι ναζί, των απόκληρων, αλλά σε αντιδραστική βάση. Θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο να φτιαχτούν σε κάθε πλατεία και γειτονιά, μέσα στο άγριο φθινόπωρο που μας έρχεται, λαϊκές κουζίνες, τις οποίες ως τώρα κυρίως οι αναρχικοί οργανώνουν, λαϊκά ιατρεία και ομάδες νομικής συνδρομής. Αλλά όλα αυτά δεν αρκούν, χρειάζεται οπωσδήποτε και η δημιουργία αντιφασιστικών ομάδων βάσης, οι οποίες θα ματαιώσουν το σχέδιο των μαχαιροβγαλτών να κερδίσουν το δρόμο. Και τέτοιες ομάδες δεν μπορούν να δημιουργηθούν παρά μόνο με τη συνεργασία όλων των τάσεων που δραστηριοποιούνται στον αντιφασιστικό αγώνα. Ο δρόμος θέλει συντονισμένη δράση, όχι ιδεολογική καθαρότητα.

Απαιτείται πρώτα πρώτα λοιπόν οι ήδη οργανωμένες αντιφασιστικές δυνάμεις να συνεννοηθούν χωρίς χρονοτριβή για συντονισμό της δράσης σε τοπικό όσο και κεντρικό επίπεδο. Προφανώς υπάρχουν διαφορές απόψεων ή και στρατηγικής, αλλά πιο σημαντικά είναι τα πάμπολλά σημεία επαφής, και η κοινή ανάγκη είναι πλέον επιτακτική. Είναι απαραίτητο σε όλα τα μέρη οι δυνάμεις του αντιφασισμού να συνεργαστούν στο πλαίσιο των τοπικών κινήσεων, και να μη μένουν διάσπαρτες. Και επίσης είναι αυτονόητο ότι, για παράδειγμα, στις συγκεντρώσεις της Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή πρέπει πάντοτε να καλείται να μιλήσει κόσμος από την Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό, και το αντίστροφο.

Αυτό που προέχει όμως είναι να συνεννοηθούν οι ηγεσίες αυτών των κινήσεων με αντιφασίστες από τον αναρχικό χώρο και την υπόλοιπη αριστερά, ώστε να φτιαχτεί εγκαίρως ένα ενιαίο μέτωπο, ικανό ν’ ανταποκριθεί στις σημερινές προκλήσεις. Δικαιολογίες του τύπου "Οι μεν είναι στην Ανταρύα, οι δε στον Σύριζα, και οι άλλοι αναρχικοί", ή "τον αντιφασιστικό συντονισμό πρέπει να τον δούμε συγκεκριμένα την κάθε φορά", δείχνουν ελλειπέστατη κατανόηση των προβλημάτων. Ελπίζω ότι οι ηγεσίες των αντιφασιστικών κινήσεων δεν θα δώσουν και άλλο χρόνο απρόσκοπτης οργάνωσης στους κασιδιάρηδες και στο κράτος. Πρέπει να πρυτανεύσει επιτέλους η λογική της κοινής κινητοποίησης και νίκης, και όχι του "φυλάω το μαγαζάκι μου", που είδαμε σε ποιά χάλια οδήγησε το ΚΚΕ. Εδώ διδάσκει μάλιστα και η εμπειρία κινημάτων άλλων χωρών, ιδίως εκείνων που κατόρθωσαν πράγματι να νικήσουν τους φασίστες.

Η Βρετανία του 1970-1980, όπου το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και ο θατσερισμός προκάλεσαν κοινωνική και πολιτική πόλωση, μας δίνει ένα τέτοιο παράδειγμα. Το ναζιστικό Εθνικό Μέτωπο (National Front) είχε πρακτικές, δυνάμεις και επιρροή ανάλογες της σημερινής Χρυσής Αυγής, και τροφοδοτούνταν από μια πολύ ευρύτερη δεξαμενή της ρατσιστικής ακροδεξιάς που είχαν στήσει ηγετικά στελέχη των Συντηρητικών, όπως ο Ήνοχ Πάουελ. Το συνέτριψε όμως η Αντιναζιστική Συμμαχία (Anti-Nazi League, ANL), μια μετωπική οργάνωση της αριστεράς, φτιαγμένη με πρωτοβουλία του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος (Socialist Workers Party, SWP), η οποία έκανε εξαιρετική δουλειά στα γήπεδα, στους δρόμους και στη νεολαία και οργάνωσε κινήματα που άφησαν τη σφραγίδα τους στην εποχή, όπως το Rock Against Racism. Eύλογα υποστηρίζεται ότι χωρίς την ANL η Βρετανία θα είχε τον δικό της Λεπέν πολύ πριν τη Γαλλία.


Η Αντιφασιστική Δράση (Anti-Fascist Action, AFA) συνέχισε τη δεκαετία του 1980 το έργο της ANL. Οργάνωνε στους δρόμους επιχειρήσεις με στρατιωτική πειθαρχία, αλλά καθοδηγούνταν από μια ανοιχτή κεντρική επιτροπή, στην οποία συμμετείχαν πολλές ομάδες της αριστεράς και των αναρχικών. Στους αγώνες της εστιάζει το εκπληκτικό Τσακίζοντας τους φασίστες,του Σην Μπέρτσαλ (Sean Birchall, Beating theFascists. The Untold Story of Anti-Fascist Action, Freedom Press, Λονδίνο 2010), γραμμένο από αναρχική σκοπιά. Αξίζει να διαβαστεί, δίπλα σε μερικά άλλα βιβλία τα οποία δίνουν μια σύγχρονη κατανόηση του τι είναι ο φασισμός και πώς νικιέται.

Ευτυχώς έχει μεταφραστεί στη γλώσσα μας μια ωραία μελέτη που συμπυκνώνει την εμπειρία της πρώτης φάσης του μεταπολεμικού αντιφασιστικού κινήματος στη Βρετανία, το Ποτέ ξανά, του ιστορικού Κόλιν Σπαρκς (Colin Sparks, Ποτέ ξανά, Κίνηση Απελάστε τον Ρατσισμό, Αθήνα 2011 [1980]). Ο Σπαρκς ήταν δραστήριο μέλος της AΝL, όπως άλλωστε και ο Ντέηβ Ρέντον, ένας άλλος πολύ καλός ιστορικός, του οποίου η μελέτη Όταν αγγίξαμε τον ουρανό: Η Αντιναζιστική Συμμαχία 1977-1981 επείγει να μεταφραστεί (David Renton, When We Touched the Sky: The Anti-Nazi League 1977-1981, New Clarion Press, Cheltenham 2006). Και φυσικά, ο κόσμος που ενδιαφέρεται ν’ αποκτήσει μια πιο θεωρητική και συνολική κατανόηση του φασισμού διαβάζει πρώτα πρώτα το συνθετικό έργο του μεγάλου ιστορικού Ρόμπερτ Πάξτον (Robert Paxton Η ανατομία του φασισμού, Κέδρος, Αθήνα 2006), δυστυχώς είναι εξαντλημένο, αλλά βρίσκεται σχετικά εύκολα σε μορφή .pdf στο διαδίκτυο.

Οι τρεις πυλώνες του αντιφασισμού


Το σύντομο και καλογραμμένο βιβλίο του Σπαρκς αναλύει εύληπτα και παραστατικά τέσσερεις μάχες της αριστεράς ενάντια στον φασισμό. Δύο που χάσαμε (Γερμανία και Ισπανία στη δεκαετία του 1930) και δύο που κερδίσαμε (Βρετανία στις δεκαετίες του 1930 και του 1970-1980). Εξετάζει στρατηγικές και προτείνει τακτικές. Ένα σημαντικό του πόρισμα είναι ότι η πάλη ενάντια στον φασισμό στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, που πρέπει και οι τρεις να προσεχτούν εξίσου. Δεν μπορείς να παραμελήσεις κανέναν τους.

Ο πρώτος πυλώνας είναι η αντίκρουση της συνθηματολογίας των φασιστών. Η μάχη για το νού και την καρδιά του λαού, ο οποίος σε καιρούς κρίσης αποξενώνεται από το σύστημα, αλλά δεν στρέφεται αυτόματα στην αριστερά. Ο δεύτερος πυλώνας είναι η μαζική κινητοποίηση: στη μάχη ενάντια στη Χρυσή Αυγή πρέπει να κινητοποιηθούν όλοι οι διαθέσιμοι μαζικοί φορείς, από τα συνδικάτα και την τοπική αυτοδιοίκηση ως τους επιστημονικούς συλλόγους και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Και ο τρίτος απαραίτητος πυλώνας είναι ο έλεγχος των δρόμων. Δεν υπάρχει ούτε ένα ιστορικό παράδειγμα στο οποίο να νίκησε η αριστερά τον φασισμό δίχως να οργανωθεί για να κατακτήσει, ενάντια σε φασίστες και δυνάμεις καταστολής, τον δημόσιο χώρο. Οι ναζί πρέπει να διωχτούν από τους δρόμους, και αυτό δεν γίνεται με προσευχές, αλλά με μάχιμη οργάνωση. Όλοι εκείνοι που φαντάζονται πως ο φασισμός αντιμετωπίζεται με εκδηλώσεις πολιτισμικού σνομπισμού ή με κηρύγματα περί μη βίας, ας θυμηθούν πόσο πολύ βοήθησαν παλαιότερα οι αντιλήψεις τους την άνοδο του Χίτλερ και του Μουσσολίνι, και πόσο καθοριστικά συνέβαλαν δυστυχώς στο ξέσπασμα του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Ιδανικός εκφραστής τους ήταν ο Τσάμπερλαιν, ο ανόητος βρετανός πρωθυπουργός που προώθησε την πολιτική του "κατευνασμού".

Δυστυχώς έχουμε και ανάμεσά μας πολλούς Τσάμπερλαιν. Ως πρόσφατα η αριστερά, με κύρια εξαίρεση την ΚΕΕΡΦΑ, εγκατέλειπε τους αναρχικούς μόνους τους στη μάχη των δρόμων. Οι ηγεσίες του Συνασπισμού και του ΚΚΕ εθελοτυφλούσαν μπροστά στο πρόβλημα του φασισμού, και δυστυχώς άφησαν, παρ’ όλες τις επίμονες εκκλήσεις μας, το φίδι να εκκολαφθεί στον Άγιο Παντελεήμονα και τώρα πια να σέρνεται σ’ όλη την Ελλάδα. Η τύφλωσή τους οφειλόταν εν μέρει στο ανεπαρκές θεωρητικό τους υπόβαθρο. Ως πρόσφατα δεν είχαν καμιά εποπτεία της κρίσης του ύστερου καπιταλισμού, πόσο μάλλον του φασισμού. Είχανε μείνει στον Πουλαντζά οι μεν, στον Δημητρώφ οι δε. Εν μέρει όμως οφειλόταν και στον πάγιο φόβο τους για τη μαζική κινητοποίηση, στην οποία ποτέ δεν πρωτοστάτησαν, παρ’ όλες τις πιέσεις που δέχονταν από την ίδια τους τη βάση, και την οποία στήριξαν μόνον όποτε έλπισαν ότι θα μπορούσαν να την μετριάσουν ή να την ελέγξουν. Αλλά ο ελληνικός λαός έχει πλέον μπεί αμετάκλητα σε τροχιά κινητοποίησης, και από εμάς εξαρτάται αν θα πάει αριστερά ή άκρα δεξιά.

Η ανεργία είναι πολιτική επιλογή


Δεν είναι όμως αυτό το μόνο πρόβλημα με τις αριστερές ηγεσίες. Εξίσου θλιβερό είναι ότι τους λείπουν η φαντασία και η τόλμη για ν’ αρθρώσουν ένα όραμα ικανό να κινητοποιήσει το λαό και να τον απομακρύνει από την ηλίθια, αλλά ωστόσο για πολλούς πειστική, ρητορεία της άκρας δεξιάς –“Διώξτε τους μετανάστες, τσακίστε την αριστερά, και τα προβλήματά σας λύθηκαν”. Ας δούμε, για παράδειγμα, ένα κομβικής σημασίας πρόβλημα, αυτό της ανεργίας. Οι άνεργοι επίσημα πλησιάζουν ήδη το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού, αλλά στην πραγματικότητα το ξεπερνούν κατά πολύ, και θα παίξουν κρίσιμο ρόλο στην επερχόμενη σύγκρουση. Όπως και οι περισσότεροι απ’ όσους πλήττονται από τη μνημονιακή πολιτική, εγκαταλείποντας τα κυβερνητικά κόμματα πηγαίνουν είτε αριστερά είτε στη Χρυσή Αυγή. Οι αναλύσεις του Χριστόφορου Βερναρδάκη και άλλων έχουν τεκμηριώσει πως συνιστούν μια από τις τρεις κοινωνικές δεξαμενές από τις οποίες αντλούν κυρίως ψήφους οι μαχαιροβγάλτες, δίπλα στους εργοδότες και μικροϊδιοκτήτες, και το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας. Θα έπρεπε φυσικά να δίνουν δύναμη στην αριστερά, αλλά συχνά αδιαφορούν γι’ αυτήν, καθώς ο λόγος της λίγο τους αγγίζει. Τα όσα ψελλίζουν στο ζήτημα της ανεργίας ο Σύριζα και το ΚΚΕ δεν ενθουσιάζουν κανέναν.

Τι θα έλεγε μια αληθινή αριστερά για τους ανέργους, ώστε να μην τους αφήσει να γίνουν λεία των χρυσαυγιτών; Είναι πολύ απλό και πολύ δύσκολο μαζί. Σίγουρα, πάντως, όχι αυτά που λέει σήμερα. Θα έλεγε, κατά τη γνώμη μου, ότι μπορεί να λύσει και πράγματι θα λύσει άμεσα το πρόβλημα. Με έναν τρόπο όμως τον οποίο μάλλον δεν διανοούνται οι ηγεσίες της. Οι ίδιες που, για να γίνουμε λίγο κακοί, πρόπερσι θεωρούσαν την κρίση επικοινωνιακό κόλπο των καπιταλιστών, πέρισυ αρνούνταν να κάνουνε λόγο για το χρέος, και ως τώρα εξακολουθούν να θεωρούν καταστροφή τη δραχμή. Και ποτέ τους δεν πόνταραν στη μαζική κινητοποίηση, που είναι απαραίτητη για κάθε πραγματική αλλαγή.

Μια αληθινή αριστερή κυβέρνηση μπορεί και πρέπει να κάνει μισό εκατομμύριο προσλήψεις σε φορείς του δημοσίου για την κάλυψη άμεσων κοινωνικών αναγκών μέσα στον αμέσως ερχόμενο χρόνο, και άλλο μισό εκατομμύριο μέσα στον επόμενο, όταν θα έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες διοικητικές υποδομές. Ναι, μιλάμε σοβαρά για ένα εκατομμύριο προσλήψεις μέσα σε δυο χρόνια, ώστε να εξαφανιστεί η ανεργία. Οι ανάγκες υπάρχουν, όλος ο κόσμος συμφωνεί εδώ, χρειαζόμαστε απαραίτητα και επειγόντως νηπιαγωγούς, νοσοκόμους και κοινωνικές λειτουργούς, καθηγητές και γιατρούς, δασοφύλακες και καθαρίστριες, και κάθε λογής ανθρώπους ικανούς και πρόθυμους να προσφέρουν. Έτσι ώστε οι εργαζόμενοι στο δημόσιο από 670.000 σήμερα να γίνουν, σε πείσμα τραπεζιτών και νεοφιλελεύθερων, 1.670.000 σε δυο χρόνια. Λεφτά υπάρχουν;

Εδώ μια αληθινή αριστερά θα απαντούσε ότι φυσικά και λεφτά υπάρχουν, αλλά είτε αφήνονται στις τσέπες των πλούσιων είτε δίνονται στους τραπεζίτες και στους μαφιόζους που αρπάζουν τη δημόσια περιουσία. Η φορολόγηση του πλούτου, η κατάργηση των φοροαπαλλαγών του κεφαλαίου, και η κοινωνικοποίηση των τραπεζών, των υπηρεσιών κοινής ωφελείας και των στρατηγικών βιομηχανιών αρκούν για να χρηματοδοτήσουν την εξαφάνιση της ανεργίας. Συμπληρωματικά υπάρχει η λύση των ελλειμματικών προϋπολογισμών, στηριγμένων εν μέρει σε εσωτερικό δανεισμό κι εν μέρει στην έκδοση χρήματος, η οποία στις τρέχουσες συνθήκες υποαπασχόλησης του παραγωγικού δυναμικού μικρό μόνον κίνδυνο πληθωρισμού προκαλεί.

Αν ο κύριος όγκος των νεοπροσλαμβανόμεων παίρνει καθαρά χίλια ευρώ (ή μάλλον, αύριο, ισοδύναμες δραχμές) τον μήνα, που δυστυχώς σήμερα πλέον φαντάζουν ζηλευτός μισθός, τότε το συνολικό ετήσιο κόστος μιας θέσης εργασίας, μαζί με όλες τις ασφαλιστικές εισφορές, τους φόρους κλπ. είναι της τάξης των είκοσι χιλιάδων ευρώ (ή δραχμών). Το συνολικό ετήσιο κόστος της απασχόλησης μισού εκατομμύριου εργαζομένων είναι λοιπόν περίπου 10 δισεκατομμύρια. Η απασχόληση ενός εκατομμυρίου ανθρώπων, που εξαλείφει κυριολεκτικά την ανεργία, στοιχίζει 20 δις. Στην πραγματικότητα πολύ λιγότερα, γιατί μειώνει κατακόρυφα το κόστος των επιδομάτων, αναζωογονεί τα ταμεία, δημιουργεί πλήθος άλλες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και, σπρώχνοντας όλους τους μισθούς προς τα πάνω, βελτιώνει την ενεργό ζήτηση, η οποία αλυσιδωτά ενισχύει τα οικονομικά του κράτους.

Με άλλα λόγια, η συνολική λύση αυτού που αναγνωρίζεται ως το βασικό κοινωνικό πρόβλημα σήμερα κοστίζει αρκετά λιγότερο από το ένα δέκατο του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος (επίσημα, 227 δις ευρώ το 2010), αλλά και από τους τόκους που πλήρωσε το δημόσιο στους τοκογλύφους το 2011 (17 δις). Λιγότερα απ’ όσα δίνει το δημόσιο για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους μέσα σ’ ένα τρίμηνο (κάπου 70 δις το χρόνο), και πολύ λιγότερα από το ένα δέκατο όσων δώσαμε από το 2008 στους χρεωκοπημένους τραπεζίτες (συνολικά 218 δις, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του αναλυτή Πάνου Παναγιώτου). Τέλος, θα κοστίσει λιγότερο από την αύξηση του χρέους της κεντρικής κυβέρνησης που προκάλεσε μόνο μέσα στο 2011 η καταστροφική πολιτική των κομμάτων εξουσίας (19 δις) ή τη μείωση του εγχώριου προϊόντος τα τρία τελευταία χρόνια (20 δις), που προκλήθηκε από την ίδια πολιτική, και όχι πολύ παραπάνω από τα καθαρά ποσά που κάθε χρόνο στέλνουν οι ξένοι καπιταλιστές στο εξωτερικό (πάνω από 10 δις για τόκους, μερίσματα και κέρδη). Όλα αυτά πρέπει να τα φωνάξουμε δυνατά στα παπαγαλάκια του νεοφιλελευθερισμού, που από αύριο άλλωστε θα προσπαθούν να συνέλθουν από το κραχ του ευρώ.

Δεν υπάρχει αμεσότερος τρόπος από αυτόν για την αναδιανομή του προϊόντος προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, ή για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Δεν πρόκειται για κανένα κομμουνιστικό μέτρο, ο Ρούζβελτ έκανε πολύ χειρότερα στις ΗΠΑ του 1930, αλλά σίγουρα αλλάζει τους κοινωνικούς συσχετισμούς ριζικά υπέρ της εργασίας. Η σημερινή μαζική ανεργία δεν είναι οικονομική αναγκαιότητα, είναι πολιτική επιλογή. Που γίνεται πολύ πιο εύκολη για τους κρατούντες από την αφωνία της σημερινής αριστεράς. Και με τη σειρά της διευκολύνει αφάνταστα το σχέδιό τους, να επιβάλουν τον κοινωνικό κανιβαλισμό, μέσω και της Χρυσής Αυγής.

Φυσικά, για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να διώξουμε τους σημερινούς κυβερνώντες και ν’ ανατρέψουμε το πλέγμα εξουσίας. Αν δεν τα κάνουμε τώρα αυτά δεν θα τα κάνουμε ποτέ όσο ζούμε. Από μόνη της η απορρόφηση ενός εκατομμυρίου ανέργων είναι παλιός καλός κεϋνσιανισμός, όσο και αν φοβούνται ακόμη και να την φανταστούν οι οικονομικοί εγκέφαλοι της παλιάς αριστεράς. Αλλάζει βέβαια η σημασία της αν συνοδευτεί από τα γνωστά μέτρα που συνεχώς επαναλαμβάνουμε – διαγραφή του χρέους, έξοδο από το ευρώ, εθνικοποίηση των τραπεζών, έλεγχο της κίνησης κεφαλαίων, εργατικό έλεγχο, και τα λοιπά. Αλλά και πάλι όλα αυτά δεν αρκούν. Η αλλαγή πορείας της χώρας χρειάζεται και να επικυρωθεί συμβολικά.

Κάθαρση

Την προηγούμενη φορά, η ταφόπλακα του ναζισμού μπήκε στη Νυρεμβέργη. Στην ίδια πόλη που χρησιμοποιούσε ο Χίτλερ για επιδείξεις ισχύος των ναζιστών, εκεί όπου είχαν διακηρυχθεί οι ρατσιστικοί Νόμοι της Νυρεμβέργης, οι Σύμμαχοι που νίκησαν στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο δίκασαν απο το 1945 ως το 1949 παραπάνω από εκατό στελέχη του καθεστώτος. Εκτός από τους ηγέτες των Ναζί, πολλοί από τους οποίους στάλθηκαν στην αγχόνη, καταδικάστηκαν σε βαρειές ποινές ανώτατοι δικαστές, γιατροί, στρατιωτικοί, παρακρατικοί, προπαγανδιστές, και κάθε λογής παρατρεχάμενοι.

Με τις Αρχές της Νυρεμβέργης συμπεριλήφθηκαν στα εγκλήματα πολέμου, που τιμωρούνται από το διεθνές δίκαιο, η κακομεταχείριση ή η υπαγωγή σε καταναγκαστική εργασία πολιτών των κατεχόμενων χωρών, καθώς και η λεηλασία δημόσιας ή ιδωτικής περιουσίας. Οι φόνοι, οι εξανδραποδισμοί, οι απελάσεις και οι διώξεις με βάση πολιτικά, φυλετικά ή θρησκευτικά κριτήρια χαρκτηρίστηκαν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Κρίθηκε επίσης ότι οι διαταγές ανωτέρων δεν συνιστούν ελαφρυντικό. Οι αρχές αυτές βρίσκουν βέβαια εφαρμογή και στην ανθρωπιστική κρίση στην οποία οδηγήθηκαν η Ελλάδα και άλλες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας, και ίσως να μην αργήσει η ώρα που θα χρησιμοποιηθούν εναντίον όσων μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση.

Όταν ανατραπεί το καθεστώς, με την ψήφο ή με λαϊκή εξέγερση, θα έρθει η ώρα της κάθαρσης. Πρώτα πρώτα θα λειτουργήσει η Επιτροπή Λογιστικού Ελέγχου, ώστε να μάθει ο ελληνικός λαός πώς και γιατί δημιουργήθηκε το χρέος που νομιμοποίησε την πτώχευση και την υποδούλωσή μας. Ώστε να τεκμηριωθεί πέρα από κάθε αμφιβολία πως το χρέος είναι απεχθές και ούτε πρέπει ούτε μπορεί να πληρωθεί, ιδίως στην κατάσταση ανάγκης στην οποία μας έριξαν οι κανιβαλικές επιλογές Τρόικας και κυβέρνησης. Αλλά τελικά μάλλον θα χρειαστεί, για να κλείσουμε το θλιβερό κεφάλαιο των μνημονίων και των αντιδημοκρατικών εκτροπών, και κάτι ανάλογο με τη Δίκη της Νυρεμβέργης. Ώστε να λογοδοτήσουν επιτέλους οι πολιτικοί υπεύθυνοι της καταστροφής, οι ηγέτες των νεοναζί υποτακτικών τους, οι τραπεζίτες και οι καπιταλιστές που τους χρηματοδοτούν, και οι τηλεπερσόνες που σπέρνουν κυνικά το μίσος για να διαιρέσουν το λαό. Μια Δίκη του Αγίου Παντελεήμονα ίσως;

Το καθεστώς είναι τρωτό, και η Χρυσή Αυγή, που ετοιμάζεται να σταθεί ανάμεσα στο λαό και στα ελικόπτερα, ακόμη περισσότερο. Αλλά αν δεν αντιμετωπιστεί συστηματικά κι εγκαίρως, μπορεί να γίνει επικίνδυνος εχθρός αύριο. Δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από μόνη της, και δεν πρόκειται να νικηθεί αν δεν εργαστούμε σύντονα γι’ αυτόν το σκοπό. Ο χαμένος χρόνος πρέπει να κερδηθεί. Και η ιστορική μνήμη πρέπει ν’ αναζωογονηθεί όχι μόνον όσον αφορά τα θύματα και τα εγκλήματα, αλλά και όσον αφορά την τιμωρία.

Σημείωση: οι υπογραμμίσεις έγιναν από τον διαχειριστή του ιστολογίου

Δευτέρα 20 Αυγούστου 2012

Χίος: καθώς καίγεται το τελευταίο δέντρο των παιδικών μου αναμνήσεων (αναδημοσίευση)

Από τον αναγνώστη μας Μιχάλη Μπούργο (http://www.environment.gr) πήραμε αυτό το μήνυμα-κείμενο και το αναδημοσίευουμε.


Χίος.
Των παιδικών χρόνων και αυτών της εφηβείας. Μόνος καλοκαιρινός προορισμός των διακοπών μου. Τόπος ιδιαίτερος, που μόνο η σκέψη και η προσμονή του ξανασμιξίματος, έβαφε με ευχάριστα χρώματα τους σχολικούς χειμώνες, απαλύνοντας έτσι γλυκά τους «πόνους» της μάθησης.

Χίος.
Της γιαγιάς. Του παππού. Του μεσαιωνικού χωριού με τους γλεντζέδες κατοίκους. Μεστά. Των ερειπωμένων σπιτιών. Των διακριτικών φαντασμάτων.

Χίος.
Των πρώτων ερώτων. Των πρώτων τσιγάρων.

Της βόλτας στην απόμερη παραλία με τα γαϊδουράκια. Του «κυνηγιού αχινού» για την επιβίωση σε αυτήν. Και τα ξενύχτια, τα καλύτερα ξενύχτια, πλάι στη θάλασσα.

Χίος.
Μπουγέλα στις κουτσομπόλες και υποβρύχιο μαστίχα.

Έτσι κύλησαν τα πρώτα καλοκαίρια … Μαζί με το απαραίτητο συνοδευτικό τους, τις άλλες τρεις εποχές του χρόνου. Του κάθε χρόνου …

Και ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια …
Τα χρόνια της ωριμότητας, να τα πω έτσι, κάπως πρέπει να τα πω. Τα χρόνια της ωριμότητας –λοιπόν- δεν επισκέφτηκα ξανά τον τόπο αυτό. Πειραματίστηκα σε καινούριες διαδρομές …

Αλλά, την πρώτη αγάπη δεν μπορείς να τη ξεχάσεις …
Την παρακολούθησα να αλλάζει … Ακολουθώντας τις μεταλλάξεις μίας ολόκληρης χώρας … Παρακολουθούσα από μακριά …

Χαθήκανε τα γαϊδουράκια. Μαζί τους πήρανε τον παππού, τη γιαγιά, ξαδέρφια, φίλους, συγγενείς, αρκετούς δικούς μου ανθρώπους.

Τα ερειπωμένα σπίτια, όλα σχεδόν, ανακαινίστηκαν, με τη συνήθη τεχνοτροπία της «υπερβολής νεόπλουτου», τεχνοτροπία κυρίαρχη σε μια γενιά που «μεγαλούργησε» με δανεικά.

Καινούριοι δρόμοι, μεγάλοι, άνοιξαν βασανίζοντας τη γαλήνη των μονοπατιών και των οδοιπόρων τους.

Καλλιέργειες αιώνων αφέθηκαν στην τύχη τους, η νέα μόδα του εύκολου κέρδους τις κατέστησε ξεπερασμένες στα νέα ήθη.

Παραλίες πλημμύρισαν, όχι από τα θαλάσσια νερά των «κλιματικών αλλαγών», μα από ομπρέλες, μαζί με τις ξαπλώστρες τους. Όλοι –σχεδόν- νοιώσαν ευτυχισμένοι με την εξέλιξη αυτή, γελαστοί συνέρεαν πληρώνοντας για το μπάνιο τους, αυτό που πριν λίγο καιρό τους πρόσφερε δωρεάν ο Χιώτης θεός της θάλασσας …

Παραδοσιακά πανηγύρια μεταμορφώθηκαν σε λαϊκές βραδιές - σκυλάδικων επιρροών και αποχρώσεων, ενώ η τοπική σούμα «μύρισε» ουίσκι και τεκίλα …

Κάθεσαι αναπαυτικά, από μακριά, παρακολουθείς τις αλλαγές που δεν σου αρέσουν. Που δεν σε εκφράζουνε. Και μελαγχολείς … Όχι χωρίς ευθύνες … Αλλά με περισσότερες ευθύνες … Καθώς πρακτικά αποδέχεσαι χωρίς να προσπαθείς να επηρεάσεις τη μετεξέλιξη που έτσι κι αλλιώς συμβαίνει …

Ωστόσο, κάποια στιγμή βλέπεις τα «όρια» να πλησιάζουν. Τα βλέπεις και εσύ, μαζί με την υπόλοιπη γενιά σου. Μαζί με το λαό της χώρας σου. Μαζί με τους κατοίκους του τόπου σου. Μαζί με την ιστορία των «πιστεύω» σου. Μαζί με τους δικούς σου ανθρώπους.

Αυτή είναι ακριβώς η στιγμή που αλλάζει όλη η σύσταση του κόσμου. Γιατί περνάς από την άλλη πλευρά. Εκεί που τα περιγράμματα έχουν άλλη υπόσταση, απλά αφού στην «άλλη πλευρά» οι διαστάσεις έχουν διαφορετικό ορισμό, έννοια και παραμετροποίηση …

Εκεί ακριβώς ανακαλύπτεις ότι δεν μπορούσες να αναγνωρίσεις μέχρι χθες. Αυτό που αναζητούσες, αυτό που δεν γνώριζες, αυτό που απουσίαζε …

Φλόγα …
Διαφορετικά, αυτό που σου δίνει την ώθηση …

Φλόγα …
Της πυρκαγιάς στα δάση των παιδικών σου αναμνήσεων …

Φλόγα …
Για την «επέλαση των ανεμογεννητριών» που διαταράσσει οριστικά την έννοια του «όμορφου», την έννοια του «μέτρου» που σου μάθαιναν από παιδί …

Φλόγα …
Στο όραμα των φωτοβολταϊκών που θα «καλλιεργήσουν» εκεί που αντάμωνες παλαιότερα με τις ελιές, τα σκίνα και το θυμάρι …

Όμορφοι άνθρωποι, όμορφα χωριά, όμορφη φύση, όμορφες ιστορίες, όμορφα βουνά, όμορφος θάλασσες …

Χάνονται στην «ασχήμια» … Αυτή που διαγράφει η νέα εποχή, εποχή των ανόητων απατεωνίσκων, των αδίστακτων τοκογλύφων, των διεφθαρμένων κυβερνητών και των χρεοκοπημένων τραπεζιτών.

Χάνονται, θυσία στις ορέξεις τους ... Θυσία στο φόβο μας …
Ο κανόνας της συνεχούς πάλης του καλού με το κακό; Ίσως … Στον τελευταίο βηματισμό της ιστορίας …

Σε λίγο θα καεί και το τελευταίο δέντρο της ενηλικίωσής μου … Αυτό θα είναι και το σινιάλο για να επιστέψω στο σύγχρονο «χειμώνα» του τόπου των παιδικών καλοκαιριών μου …

Σημείωση διαχειριστή (1): Αντί για φωτογραφίες από την καταστροφή, προτίμησα τη φωτογραφία του ανθισμένου μαστιχόδεντρου.
Σημείωση διαχειριστή (2): Σε επαλήθευση των λεγομένων του κ. Μπούργου διαβάζω σε διάφορες ενημερωτικές ιστοσελίδες ότι από χθές το πρωϊ πέφτουν βροχή οι καταγγελίες κατοίκων και παραγόντων του νησιού για το ρόλο των επενδυτών "πράσινης ενέργειας" (βλέπε ανεμογεννήτριες) στην πρόκληση και επέκταση της φωτιάς, αλλά και στην "αδυναμία" της πολιτείας να προλάβει την καταστροφή του νησιού.

Ο Εκφασισμός της κοινωνίας (αφήγηση)


ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΨΥΧΟΓΙΟΥ (Αριστερό Στέκι)

Σήμερα το πρωί γύρω στις 9.00πμ, Χρυσαυγίτες επιτέθηκαν με σκυλιά σε μετανάστες στην Λιοσίων κοντά στο σταθμό των ΚΤΕΥΛ για Κομοτηνή.

Στην προσπάθεια της μία συντρόφισσα να τους αποσπάσει την προσοχή κορνάριζε με το αυτοκίνητό της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κινηθούν απειλητικά προς το μέρος της. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι οι παρόντες στο περιστατικό είχαν μείνει «Παυλόπουλοι», απαθείς, αδιάφοροι.

Όσοι είναι απαθείς είναι το ίδιο επικίνδυνοι. Ο εκφασισμός της κοινωνίας δεν εδραιώνεται μόνο με τις επιθέσεις των ασπόνδυλων, αλλά και με το «δεν με νοιάζει», που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αποκτήνωσή της.

Δανεικό κείμενο και φωτογραφία από Ελευθερία Ψυχογιού

Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Φθηνότερο κατά 15% το φυσικό αέριο!

                                                        

Κατά περίπου 15% μειωμένα είναι τα νέα τιμολόγια στο φυσικό αέριο, σε σύγκριση με αυτά που ισχύουν σήμερα, όπως εκτιμά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Η ΡΑΕ ανακοίνωσε σήμερα την Έγκριση των Τιμολογίων Χρήσης του ΕΣΦΑ, τα οποία κατάρτισε ο Διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, ΔΕΣΦΑ Α.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Τιμολόγησης και στο άρθρο 88 του ν. 4001/2011 (ΦΕΚ A΄ 179/22.8.2011), σε συνέχεια της έκδοσης από την Αρχή του Κανονισμού Τιμολόγησης Βασικών Δραστηριοτήτων του Εθ
νικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ), τον Ιούλιο του 2012.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας 73/2009/ΕΚ και του άρθρου 88 του ν. 4001/2011, τα νέα τιμολόγια θα ισχύσουν από την 1η Φεβρουαρίου 2013. 


Υπενθυμίζεται, ότι η τιμολόγηση της χρήσης του ΕΣΦΑ, περιλαμβάνει πλέον διακριτές χρεώσεις για τη δέσμευση δυναμικότητας στις εισόδους και εξόδους του Συστήματος Μεταφοράς, ανεξαρτήτως της συμβατικής διαδρομής του αερίου (σύστημα entry-exit), με τον καθορισμό τριών ζωνών εισόδου και τριών ζωνών εξόδου στο ΕΣΦ.

 
Πηγή:www.capital.gr

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Χ. Θεοχάρης: Από σήμερα το ηλεκτρονικό σύστημα για το ύψος των δόσεων

Από σήμερα το απόγευμα οι φορολογούμενοι θα μπορούν να μπαίνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου Οικονομικών και να ενημερώνονται για το ύψος των δόσεων που θα πληρώσουν στην εφορία μετά την απόφαση της κυβέρνησης για αποπληρωμή σε 7 δόσεις για εισοδήματα έως 60.000 ευρώ.

Αυτό δήλωσε στο ΣΚΑΪ 100,3 ο γενικός γραμματέας πληροφοριακών συστημάτων Χάρης Θεοχάρης.
Σημείωσε ότι όσοι δεν έχουν κωδικό θα μπορούν με το ΑΦΜ τους να βλέπουν το ύψος των δόσεων.
 
πηγή: skai.gr

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Δωρεάν φαγητό ανα νομό!

Tο helping.gr είναι ένας δικτυακός τόπος, που ως στόχο έχει να αποτελέσει σημείο αναφοράς και ταυτόχρονα πηγή πληροφοριών για συνανθρώπους μας που έχουν κάποιο πρόβλημα και αναζητούν βοήθεια.

Οι διαπιστώσεις που μπορούμε να κάνουμε για τις ανάγκες των συνανθρώπων μας είναι πολλές. Μια από αυτές, η βασικότερη είναι ότι υπάρχουν άνθρωποι που και στους καιρούς της 'αφθονίας' δεν έχουν κυριολεκτικά να φάνε. Δεν είναι ντροπή να ζητήσετε βοήθεια.  

H πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε ως σκέψη από μια παρέα ανθρώπων, οι οποίοι είναι γνώστες του χώρου του Internet (κάποιοι από αυτούς ασχολούνται άλλωστε με αυτό και επαγγελματικά). Το μοναδικό κίνητρο όλων όσων αφιέρωσαν χρόνο και εναπόθεσαν γνώσεις, για να γίνει πράξη η συγκεκριμένη σκέψη, είναι η διάθεση προσφοράς στους συνανθρώπους τους και η πίστη ότι αυτή η προσπάθεια θα φέρει καρπούς.

http://www.helping.gr

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012


«Τα βέλη των λαών»

Ιχνηλατώντας τη διαδρομή του ανθρώπου πάνω στη Γη, μένει κανείς εμβρόντητος με τη διαπίστωση ότι όλοι ανεξαιρέτως οι λαοί χρειάζονται τα ίδια βέλη για να πετύχουν το στόχο της επιβίωσης. Αυτά τα βέλη, βρεγμένα πλέον από τον κατακλυσμό του οικονομικού αποκλεισμού, παλεύουν να στεγνώσουν μέσα στις αφιλόξενες φαρέτρες τους. Δανείζονται μία λοξή αχτίδα ήλιου και αναπολούν τη χαμένη τους αίγλη… Τα τελευταία χρόνια, κοπιαστικό το μέτρημά τους, τα βέλη όλο και περισσότερων τοξοτών καθίστανται ανίκανα να καρφωθούν στο κέντρο.

Η επικρατούσα κατάσταση στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (όπως για παράδειγμα στην Ιταλία και την Ισπανία, ή στην Κύπρο) αφήνει πρόσφορο έδαφος στον προβληματισμό, ενώ σέρνει στα κατώγια της σκέψης όσους τη βιώνουν. Φαντάζομαι πως, αν ο προβληματισμός έπαιρνε μορφή και αποκτούσε διαστάσεις, θα έμοιαζε μ’ έναν πανύψηλο γίγαντα ο οποίος προκαλεί τρόμο με τις υπερφυσικές του παλάμες που στραγγαλίζουν μέρα τη μέρα ένα όνειρο, μία ελπίδα, μία διέξοδο. Πέραν, λοιπόν, του αδιαμφισβήτητου, οικονομικού περιορισμού που υφίστανται, οι λαοί οφείλουν να αντιμετωπίσουν και τον εγκλωβισμό τους στις νοητικές φυλακές που έχτισαν οι κραταιοί του πλανήτη, αλλά και οι φιλόδοξοι ηγέτες που έλαχε να τους κυβερνήσουν.

Καθένας από εμάς αναρωτιέται και κυνηγά μία τουλάχιστον απάντηση για παρηγοριά. Απορεί το πρωί που ξυπνά: «Μήπως ζήτησα κάτι που δεν έπρεπε; Ψωμί ήθελα να έχει το τραπέζι και γάλα. Και το μεσημέρι ν’ αχνίζει το φαγητό στα πιάτα των παιδιών». Το απόγευμα, όταν γυρνά κουρασμένος από τη δουλειά, μονολογεί ξανά: « Ήταν ανέντιμο που κράτησα λίγα χρήματα στην άκρη; Το έκανα για να φτιάξω αύριο το δικό μου σπίτι και να σπουδάσω λίγο αργότερα τα παιδιά μου. Για να νιώθω μια υποτυπώδη ασφάλεια για το μέλλον». Μα όταν έρχεται το βράδυ και παρακολουθεί τις ειδήσεις, αυτό το δελτίο των απειλών και της επίπληξης, στέκεται αποσβολωμένος και φοβισμένος σαν τιμωρημένο παιδί. 

Γιατί το οξυγόνο της σημερινής κοινωνίας να είναι το χρήμα;

Όμως το χρήμα δεν είναι, όπως το οξυγόνο, χημικό στοιχείο που μπορεί να εξατμιστεί σε υψηλές θερμοκρασίες και υπό πίεση. Είναι χαρτονομίσματα και κέρματα, τραπεζικά κεφάλαια και πλάκες χρυσού. Δεν έχει επ’ αόριστον την ίδια αξία και δυναμική, παρά πέφτει και τραμπαλίζεται ανάλογα με τις διαθέσεις των ισχυρών που κρύβονται πίσω από τις περίφημες αγορές. Αυτών που μετέτρεψαν την κλοπή σε επάγγελμα και σωτηρία. Μέχρι που έφτιαξαν το δικό τους Θεό και τον έβαλαν να κρατά στα χέρια του ένα σακούλι νομίσματα, το σύγχρονο σύμβολο της πίστεως. Αποστολή τους να στραγγίξουν το χρήμα απ’ όλα τα μήκη και πλάτη της Γης και να το φέρουν στην κατοχή τους. Κι ύστερα θα αναζητούν ανθρώπους-υποχείρια να ικανοποιούν κάθε τους όρεξη.

Ίσως τα παραπάνω να χαρακτηριστούν ως ένα παραλήρημα συνομωσίας, παρ’ όλα αυτά απαιτώ να μάθω ποιος θέλει να λυγίσει και να σπάσει τα βέλη της ειρήνης, της ευημερίας, της παιδείας και της αλληλεγγύης με σκοπό το κέρδος. Ποιος στερεί από τους λαούς το φαγητό και την ιατρική περίθαλψη; Ποιος έχει αναγάγει την εκπαίδευση σε εμπόριο; Ποιος μάχεται την ομοψυχία των λαών;
Το σωστό ερώτημα, πιθανότατα, να είναι διαφορετικό. Λόγου χάρη, ποιος είναι ικανός να βγάλει έναν λαό στην επιφάνεια και να μην τον αφήσει να κυλιέται άλλο στο βούρκο και στα δύσοσμα έλη. Ποιος ηγέτης θα παραγκωνίσει τις προσωπικές του φιλοδοξίες και θα αναδείξει τις ανάγκες των πολιτών; Μέχρι στιγμής, σε όσους χάρισε ο ελληνικός λαός την εξουσία, απέτυχαν παταγωδώς να κεντήσουν βελονιά τη βελονιά ένα όραμα γι’ αυτόν τον τόπο προσφέροντάς του πρόοδο και καθαρό αέρα να ανασάνει. Αλλά, γενικότερα στην υφήλιο, το ανάστημα όσων κυβερνούν είναι το ίδιο με αυτό ενός νάνου, ενώ ο ζήλος τους ίδιος με αυτόν του τζίτζικα.

Εκμεταλλευτές της βουλευτικής ασυλίας τους, σαρκοβόρα αρπακτικά που διψούν για χλιδή και άνεση, προκαλούν αποστροφή με τα οικονομικά τους σκάνδαλα και με την κοροϊδία που δε δίστασαν να κεράσουν απλόχερα το λαό. Έναν λαό που καλείται να αντιμετωπίσει μια μοντέρνα εκδοχή της Λερναίας Ύδρας- πότε θα κόψει, ως άλλος Ηρακλής, και το τελευταίο κεφάλι και θα το θάψει στο χώμα;

Σ’ αυτή την κρίση, όμως, τα μαύρα κοράκια που κρώζουν και τριγυρνούν πάνω από τα κεφάλια μας περιμένοντας μια ευκαιρία για τροφή, δεν είναι μόνο οι πολιτικοί. Είναι και όσοι, στο όνομα αυτής της κρίσης, εκφοβίζουν τους εργαζομένους εκμεταλλεύοντάς τους μέχρι το μεδούλι, αφού γνωρίζουν καλά πως ο βραχνάς της απόλυσης δεν θα τους αφήσει σχεδόν κανένα περιθώριο για αντίρρηση. Έτσι, για κάποιους, οι χαλεποί καιροί που διανύουμε ανοίγουν, τελικά, δρόμο στην επαύξηση των κερδών τους, ή, ακόμα, στην επιβολή εξουσίας και δύναμης απέναντι στον εργαζόμενο τον οποίο αρκετοί θα επιθυμούσαν να εξισώσουν με τον πληβείο ή τον δούλο. Από τον αδηφάγο κύκλο των κορακιών, δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν ορισμένοι Ευρωπαίοι εταίροι μας, αλλά και Ευρωπαίοι… μύστες του πλούτου, που αναφέρονται στην Ελλάδα σαν να είναι το τσιφλίκι τους, με το ύφος εκείνου που έχει την πλήρη κυριότητα, την απόλυτη δικαιοδοσία και το αναφαίρετο δικαίωμα να λέει και, στο τέλος, να κάνει ό,τι θέλει. Αδημονούν να στάξει μία σταγόνα αίμα για να τραφούν.

Η φαρέτρα που έχει ανάγκη κάθε λαός στην καθημερινότητά του δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλη για να θεωρηθεί άπληστη ούτε τόσο μικρή για να μη χωρά ιδανικά και αξίες. Εγώ κι εσύ, η γιαγιά που κάθεται, ξεχασμένη από το χρόνο, στην πολυθρόνα και πλέκει, ο νέος που φεύγει από την πατρίδα του πικραμένος, το παιδί που παίζει αμέριμνο στη σχολική αυλή και το παιδί που κλαίει (ακόμα) από την πείνα, μοιραζόμαστε όλοι τον ίδιο ουρανό κι ας « ξεχνάμε πως κι αυτόν τον έχουν πουλημένο»… Η Ελλάδα πάντα θα θυμάται το σύνθημα του Πολυτεχνείου για ψωμί, παιδεία, ελευθερία. Ποιος μάντης θα μπορούσε να προβλέψει ότι μετά από χρόνια το ίδιο σύνθημα θα είχε και πάλι καθολικό νόημα; Ποιος θα μπορούσε να μαντέψει ότι με τόσο χρήμα να κυκλοφορεί και τόσα τεχνολογικά επιτεύγματα ως στήριγμα, οι λαοί θα ζούσαν σε μια κατ’ επίφαση αρμονική κοινωνία η οποία φαινομενικά μόνο τους παρέχει όλα τα αγαθά που χρειάζονται;

πηγή: ΟΤΗΕRS / Ευθυμία Γιώσα