Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Η Ζωή εμπόρευμα (αναδημοσίευση)


από http://e-apenanti.blogspot.gr/


"Αξιότιμε κύριε GR55-031781652390-06
Σας υπενθυμίζουμε ότι αύριο λήγει η ζωή σας. 
Το πακέτο παράτασης που διαθέτετε εκπνέει στις 12.00 ακριβώς 
τοπική ώρα. 
Εάν επιθυμείτε την παράτασή της παρακαλούμε επισκεφθείτε την 
πλησιέστερη Μονάδα Ζωής για την εμφύτευση νέας παράτασης. 
Το κόστος του χρόνου παράτασης που επιθυμείτε αναγράφεται 
στον τιμοκατάλογο που σας επισυνάπτουμε. 
Στο πλήρες πακέτο χορηγείται έκπτωση 10% και περιλαμβάνει: 
Αέρα, Φώς, νερό, τροφή, εξασφάλιση διακίνησης και επικοινωνίας, στέγαση, 
υγιεινομική περίθαλψη, υπηρεσίες ασφαλείας, αναψυχή."
Μυθοπλασίες από το Μέλλον.


Πολλά δε θέλει ο άνθρωπος / Λίγο ψωμί, λίγο κρασί / Χριστούγεννα κι Ανάσταση", έγραφε προ ετών ο ποιητής*. Σήμερα, καθαρό αέρα, πολύ νερό και μια σπιθαμή γής να στεριώσει θα προσθέταμε όλοι μας. Και θα μας ήταν αρκετά όλα αυτά αν είχαμε την υγειά μας πούλεγαν οι παληοί. 

Απ' όλα αυτά μας έχουν μείνει αμανάτι "Χριστούγεννα κι' Ανάσταση". Γιατί όλα τα άλλα, αέρας, νερό, αυτάρκεια και επάρκεια τροφής, υγεία, στέγη, επικοινωνία, τέχνη και πολιτισμός, αναψυχή και η υγεία μαζί, έχουν προ πολλού περάσει ή θα περάσουν σύντομα στη σφαίρα της εμπορευματοποίησης. Η οποία παίρνει μαζί σαν προίκα κάθε κρατική δομή που επιτρέπει την αρμονική συμβίωση σε μια κοινότητα, σε μια πόλη, σε μια χώρα, σε κάθε κοινωνία. Δικαιοσύνη, θεσμοί για την περιφρούρηση ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, νομική θωράκιση για την προστασία της έννοιας πολίτης,  το όλον της κρατικής μηχανής έχουν εξαγορασθεί ελέω κυβερνήσεων από τις αγορές, έχοντας πλέον τεθεί υπό τον απόλυτο έλεγχό τους. Τα θεμέλια της τρίτης και πιο ολοκληρωμένης διοικητικής μεταρρύθμισης της χώρας μπήκαν ήδη: Χωριά, πόλεις, επαρχίες, νομοί, περιφέρειες οσονούπω θα φέρουν τα ονόματα και τα σύμβολα ιδιωτικών εταιρειών, κάτι σαν τα Cine CocaCola_15, ή NescafeDrossia_32. Αναζητείται το νέο όνομα της χώρας εν μέσω ανταγωνισμών των υποψηφίων νοννών: Θάναι τα γενόσημα Λατσιστάν,Μπομπολιστάν ή κάποιο τρίτο από άλλη επικράτεια των παγκόσμιων αγορών;

Κράτος, υπεργολάβος, τσιλιαδόρος και πορτιέρης των αγορών, προαγωγός των υπηκόων του, παραγωγός ευεργετικών νομοθετημάτων και πλυντήριο ανομημάτων των κάθε πάστας γκάνγκστερs-banksters, αποποιήθηκε κάθε "αμαρτωλό" παρελθόν του  ώστε απερίσπαστο να αφοσιωθεί στο μόνο έργο και καθήκον που του αρμόζει στο καθεστώς του νεοφελιλευθερισμού. Αυτό του χωροφύλακα των αγορών. Έτσι ό,τι γεννά και θρέφει ή και καταδικάζει σε θάνατο ανθρώπινες ζωές ανατέθηκε στα χέρια ευαγών τραπεζικών ιδρυμάτων, χρηματιστών, δανειστών, τοκογλύφων και μαυραγοριτών. Η ίδια η Φύση, ο κόσμος των νοητών και των α-λόγων, των εμψύχων και των αψύχων, ο αέρας, η βροχή, το φώς του ήλιου και κάθε φυσικό φαινόμενο τίθενται κάτω από την απόλυτη εξουσία μηχανισμών ελέγχου και κερδοσκοπίας, υποταγής και εξαθλίωσης ολόκληρων περιοχών του πλανήτη.

*****
Πέρασε απαρατήρητο το γεγονός της μακροχρόνιας εκχώρησης όλων των υδάτινων πόρων της Πελοποννήσου από τον περιφερειάρχη κ. Τατούλη στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε (η οποία λίαν προσεχώς θα περάσει στα χέρια γαλλικών πολυθενικών εταιρειών) που έγινε πρόσφατα, στα πλαίσια της δημιουργίας των περίφημων Ελεύθερων Οικονομικών Ζωνών (ΕΟΖ) με βάση το Νόμο 3199/2003 για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων. Ο οποίος νόμος χρειάσθηκε σωρεία τροποποιήσεων και υπουργικών αποφάσεων προκειμένου να συνταχθεί πλήρως με τα προστάγματα της ιδιωτικοποίησης του νερού (σχετικά βλέπε εδώ). Ανάμεσα σε αυτές τις τροποποιήσεις ξεχωριστή θέση κατέχει η τελευταία που έγινε επί της υπηρεσιακής κυβέρνησης στις 14/6 (3 μέρες πριν τις τελευταίες εκλογές !) η οποία απαλλοίφει και το τελευταίο εμπόδιο (διαγραφή προστίμων) για την πρόσβαση των ιδιωτικών συμφερόντων στον απόλυτο έλεγχο του νερού.

Το όλον πνεύμα της θεσμικής θωράκισης της ιδιωτικοποίησης του νερού  διέπεται από την περίφημη αρχή της ΟΔΥΠ (ολοκληρωμένη αρχή διαχείρισης των υδάτινων πόρων) η οποία έχει συνταχθεί και υιοθετηθεί διεθνώς, προωθείται στην εφαρμογή της από ιδιωτικά συμφέροντα, υποστηρίζεται από δεκάδες διεθνείς ΜΚΟ και Οικολογικές οργανώσεις (βλέπε πάλι εδώ) και το κυριώτερο χαράζει μια παγκόσμια πολιτική για τη διάθεση και χρήση του νερού. Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής άξια παρατήρησης είναι η πρόβλεψη για εισαγωγή νερού σε χώρες όπου το πρόβλημα της λειψυδρίας είναι έντονο, π.χ. Αιθιοπία, με τη μορφή τροφής. Συγκεκριμένα στο καταστατικό της ΟΔΥΠ αναφέρεται: Το εμπόριο εικονικών υδάτων νερού ενδέχεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε περιοχές που αντιμετωπίζουν λειψυδρία, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να εισάγουν νερό με τη μορφή τροφής που καλλιεργήθηκε σε περιοχές με επάρκεια διαθέσιμου νερού. Το επιχείρημα ; Η επένδυση για τη συλλογή νερού στις χώρες αυτές είναι ασύμφορη ! Επομένως το ελάχιστο νερό που διαθέτουν δεν πρέπει να σπαταλάται σε καλλιέργειες ή στην κτηνοτροφία. Έτσι ολόκληρες ζώνες χωρών καθίστανται εξαρτήσιμες από τις πολυεθνικές τροφίμων.

Χωρίς το νερό είναι αδύνατη η ανάπτυξη οποιασδήποτε πρωτογενούς παραγωγής, οποιαδήποτε αυτάρκεια στα βασικά είδη επιβίωσης. Η μετατροπή δεκάδων χωρών του πλανήτη ή πολλών περιφερειών εντός μιας χώρας σε υποτελείς σατραπίες πολυεθνικών εταιρειών, σε ΕΟΖ στην καλύτερη περίπτωση, είναι ο απώτερος στόχος του νεοφιλελευθερισμού και του μονεταρισμού, είναι η εφαρμογή του δόγματος Laissez Faire** του 18ου αιώνα, είναι τα οράματα της οργάνωσης Mont Pelerin Society*** που αναβίωσε το νεοφιλελευθερισμό του Άνταμ Σμίθ στον εικοστό αιώνα.

Προς επίρρωση όλων αυτών αξίζει να δεί κανείς τη σχετική αρθογραφία για την ιδιωτικοποίηση του νερού στη Χιλή επί Πινοσέτ (ντοκιμαντέρ του Εξάντα εδώ), αλλά και το φίλμ Ακόμη και η βροχή εδώ.

Το νερό αποτελούσε το στερνό όπλο κάθε πολίτη για την απεξάρτησή του από τα συμφέροντα των πολυεθνικών. Όπως η διατήρηση σπόρων, η αυτοκαλλιέργεια. Για την τελευταία αξίζει να θυμίσουμε πως πλέον είναι απαγορευμένη στη μητρόπολη του νεοφιλελευθερισμού, στις ΗΠΑ, τελευταία δε ψηφίζονται κατά συρροή νόμοι σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες εις βάρος της ελευθερίας της αυτοκαλλιέργειας. Σημαντικό είναι να μελετήσει κανείς το ιστορικό της προσπάθειας των πολυεθνικών τροφίμων και φαρμακευτικών ειδών (από την ιστοσελίδα του ΣΠΟΡΟΣ.org εδώ) να υποτάξουν κάθε δυνατότητα αναπαραγωγής της πρωτογενούς παραγωγής στα συμφέροντά τους. Νερό, σπόροι, φυσικά φαινόμενα: από δώρα της αυτάρκειας και της ελευθερίας μας, εφιάλτες και δυνάστες, βρόχοι που τυλίγονται απειλητικά στο λαιμό κάθε ενός που αποζητά απλά την ελευθερία του, την ισορροπία του με το θαύμα της φύσης. 

Η Υγεία προ πολλού έχει παραδοθεί στα χέρια φαρμακευτικών και της ιατρικής μαφίας διεθνώς. Η οποία υγεία του καθενός τείνει να καταστεί ελέγξιμη και διαχειρίσιμη κατά τα οικονομικά αλλά και ιδεολογικά συμφέροντα εταιρειών, είτε μέσω της διατροφής, είτε μέσω της διαμόρφωσης κατάλληλων κλιματολογικών και περιβαντολογικών συνθηκών αλλά και μέσω αυτής καθαυτής της διάγνωσης και θεραπείας. Ας δούμε για παράδειγμα τον τοκετό, τον σχεδόν πια προγραμματισμένο ερχομό κάθε νέας ανθρώπινης ζωής στη γή. Και την εν συνεχεία συμμόρφωσή της προς συγκεκριμένες διατροφικές και υγιεινομικές συνταγές. Ποιός δεν θα αναρωτηθεί πως σκοπός όλων αυτών δεν είναι ο απόλυτος έλεγχος και η δια βίου εξάρτηση κάθε νέας ζωής από συγκεκριμένο πλέγμα εξουσίας οικονομικής τε και πολιτικής ;

*****

Αέρας, νερό, αυτάρκεια και επάρκεια τροφής, υγεία, στέγη, επικοινωνία, τέχνη και πολιτισμός, αναψυχή, περιφρούρηση ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, θεσμική και νομική θωράκιση και προστασία της έννοιας του πολίτη, είναι αγαθά, ιδέες που γίνονται εμπόρευμα, που μετατρέπονται από αυτονόητες παροχές του κράτους πρόνοιας σε παροχές επί χρήμασιν. Αλλά ταυτόχρονα μετατρέπονται και σε θηλειές για τη διαμόρφωση και υποδούλωση συνειδήσεων, για την υποταγή και πλήρη συμμόρφωση στα κελεύσματα των αγορών. Το ευ-ζήν θυσιάζεται για το ευ-πορίζειν καύσιμο στις μηχανές του κέρδους. Και σε υπολείμματα καυσίμου μετατρέπεται σιγά σιγά η ύλη των σωμάτων μας, στάχτη με μηδενική αξία, κενή μηνυμάτων. Είναι η στάχτη μιας εθελουσίας αυτοπυρπόλησης σωμάτων που αποχωρίσθηκαν προ πολλού από ιδέες, από τα ιδανικά της ελευθερίας.

Σκοντάφτοντας πότε στην άγνοια και πότε στην ανέχεια ή και στα δύο, αδυνατήσαμε να κατανοήσουμε ότι άθελά μας εκχωρήσαμε τη ζωή μας σε δυνάμεις και εξουσίες έξω από εμάς, επιτρέποντας το να μεταλλαχθεί σε εμπόρευμα η ζωή μας. 

Ζωή-Εμπόρευμα, μετρήσιμο και απογραφόμενο με μονάδες μέτρησης το χρόνο, τον τόπο και τον τρόπο της. Και εν πολλοίς μην παραξενευθούμε αν ανακαλύψουμε ότι στην ουσία η ζωή του καθενός μας είναι ένα πακέτο μετοχών σε κάποιο χρηματιστήριο. Της οποίας η τιμή ανεβοκατεβαίνει ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Η απαξίωση, ο μηδενισμός ή η υπερεκτίμησή της εναπόκειται σε τελευταία ανάλυση στη θέληση των αγορών, των χρηματιστών ζωής και όχι στην επιθυμία μας ή στις δυνατότητές μας να ζήσουμε.

Όντας υπάρξεις χωρίς ιδιότητες, κάτοικοι ενός σημείου στον πλανήτη με συντεταγμένες την προσφορά και τη ζήτηση σε ένα ατομικό για τον καθένα μας μέγεθος, αποτελούμε μια στίβα εμπορευμάτων στα ράφια και στις αποθήκες, πάνω στον οποίο στρέφονται οι προβολείς της αειφόρου κερδοσκοπίας, της αναπόφευκτης απαξίωσης και του εν ζωή θανάτου μας. Είναι η μόνη ιδιότητα που επιλέξαμε για τους εαυτούς μας.

Το να αντισταθούμε στη μετεξέλιξή μας σε εμπόρευμα σημαίνει πως παύουμε να καταναλώνουμε εμπορεύματα, αλλά αξίες, παύουμε να υποδουλώνουμε τη ζωή μας στο υπέρτατο για το νεοφιλελευθερισμό εμπόρευμα, το χρήμα. Ένα εμπόρευμα χωρίς καμμία αξία, εφεύρημα και κτήμα απρόσωπων μηχανισμών σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Και το οποίο χρήμα χρησιμοποιήθηκε σαν μαγιά-καταλύτης για τη μετατροπή κάθε αξίας σε εμπόρευμα. Η άρνηση (πενία) του χρήματος είναι πράξη αντίστασης απέναντι στους στοχαστές και μισθοφόρους της σχολής του Σικάγου, απέναντι στην παγκόσμια υποδούλωση. Είναι η απόπειρα ενός ταξιδιού στα όρια του δυνατού, εκεί όπου γίνεται κατανοητή η θυσία της Βερενίκης.

*Οδυσσέας Ελύτης
**Το δόγμα της ελεύθερης οικονομίας που συνδέθηκε με τους οικονομολόγους γνωστούς ως φυσιοκράτες, οι οποίοι εμφανίσθηκαν στη Γαλλία από το 1756 έως το 1778.
***Αρχικά ΜPS από το όνομα της ελβετικής πόλης Mont Pelerin στην οποία διοργανώθηκε το πρώτο νεοφιλελεύθερο φόρουμ το 1947 με τη συμμετοχή γνωστών φιλοσόφων, ερευνητών, κοινωνιολόγων και οικονομολόγων (Friedrich von Hayek, Milton Friedman, Karl Popper, Ludwig von Mises, κ.α.)

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Πρόταση για διοργάνωση Φεστιβάλ Αλληλέγγυας Οικονομίας και Συνεργατικής Εργασίας





Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε να αναδύονται και να αναπτύσσονται όλο και περισσότερες ομάδες και δίκτυα αλληλέγγυας, μη εγχρήματης, ανταλλακτικής οικονομίας σε όλη την Ελλάδα αλλά και κολεκτίβες εργασίας. Η δράση και η συμμετοχή σ’ αυτά αποδεικνύει σε όλους μας ότι ένας άλλος κόσμος είναι όχι απλά εφικτός αλλά υπαρκτός.

Ένας κόσμος όπου οι νόμοι της αγοράς και το υπάρχον οικονομικό σύστημα της εκμετάλλευσης της ανθρώπινης εργασίας για το κέρδος καταρρέουν και όπου οι ανθρώπινες σχέσεις επανοηματοδοτούνται. Η εξαθλίωση και η περιθωριοποίηση που μας επιβάλλονται, στο όνομα της κρίσης, αντιμετωπίζονται μέσα από τη συλλογική δημιουργία και την αλληλεγγύη.

Σε πολλούς από εμάς που συμμετέχουμε σε ομάδες και δίκτυα αλληλέγγυας οικονομίας έχει γεννηθεί η ιδέα πραγματοποίησης ενός Φεστιβάλ Αλληλέγγυας Οικονομίας.

Το Φεστιβάλ σκεφτόμαστε να πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο (τέλη Σεπτέμβρη με αρχές Οκτώβρη) και να είναι διήμερο.
Για το χώρο πραγματοποίησής του, έχουμε προτείνει τους εξής:
-Πάρκο Ακαδημία Πλάτωνος
-Ελληνικό
-Γεωπονική

Θα θέλαμε το Φεστιβάλ να αποτελέσει σημείο συνάντησης, ανταλλαγής απόψεων και επικοινωνίας τόσο μεταξύ μας όσο και με την υπόλοιπη κοινωνία και να να προβάλει τα εξής θέματα:

-Αλληλέγγυα Οικονομία
-Κολεκτίβες εργασίας
-Αποκέντρωση στην παραγωγή
-Δίκαιο Εμπόριο
-Οικοκαλλιέργειες

Στην πρώτη συνάντηση που έγινε την προηγούμενη Τρίτη στο Παγκάκι βρεθήκαμε άτομα από το δίκτυο Φασούλι, το καφενείο της Ακαδημίας Πλάτωνος, την εφημερίδα Δράση και την Τράπεζα Χρόνου.

Απευθύνουμε κάλεσμα σε όλα τα δίκτυα και ομάδες Αλληλέγγυας Οικονομίας προκειμένου να συζητήσουμε τη δυνατότητα να οργανώσουμε μαζί ένα τέτοιο Φεστιβάλ.

Σας καλούμε στη συνάντηση που θα γίνει την Τρίτη 3/7, στις 8 το βράδυ, στο «Συνεργατικό Καφενείο», στην Ακαδημία Πλάτωνος (Μοναστηρίου 140 και Τηλεφάνους).

16ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ - 6, 7, 8 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012 ΑΛΣΟΣ ΓΟΥΔΗ (τo πρόγραμμα)



Στις μέρες του τείχους του Έβρου και της Αμυγδαλέζας..Το 16ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ της Αθήνας ανοίγει τις πύλες του σε δύσκολους καιρούς. Σε καιρούς βαθιάς κρίσης, δημιούργημα των «από πάνω», που πιέζουν μέχρι συνθλίψεως τους «από κάτω» να πληρώσουν γι’ αυτήν. Μαζί με το ξερίζωμα της ζωής μας, γινόμαστε μάρτυρες της βαρβαρότητας των Στρατοπέδων Συγκέντρωσης, της ντροπής του Τείχους, της θηριωδίας των πογκρόμ, της ανόδου της ναζιστικής Ακροδεξιάς και των ρητορειών του μίσους, της έξαρσης ενός ρατσιστικού δημόσιου λόγου. Μετανάστες στοχοποιούνται συλλήβδην ως «εγκληματίες», ιερόδουλες ως «μολυσμένες» και όλοι μαζί, οι πιο ευάλωτοι απ’ τους ευάλωτους, χαρακτηρίζονται διά στόματος υπουργών «υγειονομικές βόμβες επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία». Το 16ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, η μεγαλύτερη γιορτή αλληλεγγύης και ισότιμης συνύπαρξης της πόλης, λέει «όχι» στη ρατσιστική βία, στη δημόσια διαπόμπευση και στην επιχειρούμενη απαξίωση τόσο των μεταναστών/ριων όσο και των ντόπιων.

Μα και σε καιρούς ελπιδοφόρους...Κι όμως! Δίπλα στη βαρβαρότητα ανθίζουν μοναδικά παραδείγματα αντίστασης, συλλογικότητας και αξιοπρέπειας. Είναι ο μεγαλειώδης αγώνας του λαού στο Σύνταγμα και στις πλατείες όλης της Ελλάδας, η ηρωική του αντίσταση στις δυνάμεις καταστολής, οι λαϊκές συνελεύσεις και τα εγχειρήματα αυτοοργάνωσης και αλληλεγγύης στις γειτονιές, οι αποφασιστικές απεργίες των χιλιάδων υπό απόλυση εργαζομένων, η εκκωφαντική κραυγή της αντιστεκόμενης κοινωνίας: «Πάρτε το μνημόνιο και φύγετε από δω!». Κραυγή που αποτυπώθηκε με ένταση πρωτοφανή και στις πρόσφατες εκλογές. Το απρόβλεπτο της κοινωνικής αφύπνισης αποκάλυψε περίτρανα ότι μπορεί οι εξουσίες να στηρίζονται σε στρατούς και θησαυροφυλάκια, αλλά το μεγαλύτερο όπλο τους είναι η κοινωνική ανοχή: όταν αυτή μετατρέπεται σε αντίσταση και δράση, σύντομα αποδεικνύει πόσο γυμνός είναι τελικά ο βασιλιάς.

Το 16ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ, μια τριήμερη γιορτή στην καρδιά της Αθήνας γεμάτη μουσικές και γεύσεις από όλες τις γωνιές της γης, αποτελεί ταυτόχρονα μια ουσιαστική ευκαιρία για κουβέντα και ανταλλαγή απόψεων και ιδεών. Θα συζητήσουμε για την οικονομική κρίση, τη νεοφιλελεύθερη λεηλασία δημόσιων αγαθών και φυσικών πόρων, το κίνημα και την αριστερά στη νέα περίοδο, τους εργατικούς αγώνες και τις προοπτικές τους, την άνοδο της ακροδεξιάς σε Ελλάδα και Ευρώπη. Θα συναντηθούμε με όσους και όσες ανέπτυξαν αυτοοργανωμένα εγχειρήματα αλληλεγγύης και κάθε λογής αντιστάσεις (λαϊκές συνελεύσεις, συλλογικές κουζίνες, κοινωνικά ιατρεία, δωρεάν μαθήματα κ.λπ.). Τέλος, θα οργανώσουμε τους κοινούς μας αγώνες ενάντια στην καταπίεση των μεταναστών/ριών και των προσφύγων, ενάντια στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων μας, ενάντια στην ανελέητη επίθεση. Το 16ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ δεν είναι, λοιπόν, μόνο μια γιορτή αλλά μια πράξη αντίστασης και έμπρακτης αλληλεγγύης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Συζητήσεις
Παρασκευή 6 Ιουλίου, 7:30 μ.μ.:
·       Η Ελλάδα συνοριοφύλακας της Ευρώπης-Φρούριο: περιθωριοποίηση των μεταναστών και εγκλωβισμός των προσφύγων, νομιμοποίηση και πολιτικό άσυλο
·         Το Κίνημα και η Αριστερά στη νέα περίοδο: Καιροί δύσκολοι, απρόβλεπτοι και ελπιδοφόροι

Σάββατο 7 Ιουλίου, 7:30 μ.μ.:
·      Στρατόπεδα κράτησης, διαπόμπευση των οροθετικών, επιχειρήσεις-σκούπα: Αντίσταση στις πολιτικές του φόβου, το ρατσισμό και την εξαίρεση δικαιωμάτων


• Οι Εργατικοί και Κοινωνικοί Αγώνες στο προσκήνιο.

Κυριακή 8 Ιουλίου, 7:30 μ.μ.:
·         Ρατσιστική και φασιστική βία: προκλήσεις και προοπτικές του αντιφασισμού στην Ελλάδα και την Ευρώπη


• Οι αθέατες όψεις της κρίσης: Η Ψυχική Υγεία δεν είναι πολυτέλεια, είναι Δικαίωμα!


Εργαστήρια
·       «Βλάσφημα θεάματα: ο ερωτικός Χριστός και οι συλλήψεις των ηθοποιών της παράστασης Corpus Christi», από την Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας (Παρασκευή)
·         «Η απρόσκοπτη πρόσβαση στο Άσυλο σημαίνει προστασία και αξιοπρέπεια», από την πεωτοβουλία για την Πέτρου Ράλλη (Κυριακή)
·      «Μετανάστευση και εξάρτηση: Τα ναρκωτικά δεν έχουν πατρίδα», Βιωματικό εργαστήριο από το MOSAIC (Σάββατο)
·         «Ο Μάλκολμ Χ μιλάει στους νέους», Βιβλιοπαρουσίαση από το Διεθνές Βήμα (Σάββατο)

«Τα Περιττά Σώματα», από τη Λεσβιακή Ομάδα Αθήνας (Κυριακή).


·         Εργαστήριο της Αντιφασιστικής Πρωτοβουλίας Καλλιθέας


·         Εργαστήριο της Συλλογικής Κουζίνας El Chef


 • Στο θεματικό χώρο των λαϊκών συνελεύσεων - δικτύων αλληλεγγύης, θα πραγματοποιούνται καθημερινά συζητήσεις συνελευσιακού χαρακτήρα: μια για το ζήτημα της τροφής και μια για το ζήτημα της υγείας. Παράλληλα θα λειτουργήσουν και εργαστήρια εξειδίκευσης των παραπάνω θεμάτων, διαδραστικό εργαστήριο του Κοινωνικού Ωδείου, εργαστήριο για το ιδιωτικό χρέος και πολλά ακόμα.

·         Εργαστήριο για την κοινωνική οικονομία από την ομάδα Δοκιμή


·         Στο θεματικό χώρο «τα Μίντια από τα κάτω»,εργαστήρια σχετικά με το χαρακτήρα, τα όρια και τις προοπτικές της αδιαμεσολάβητης πληροφόρησης.

Συναυλίες
Παρασκευή 6 Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:
  • The Last Drive
  • Deus Ex Machina
  • No Mind
  • The Raindogs
  • Pink Tank Project

Σάββατο 7Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:

  • Bandista
  • Αέρα Πατέρα & Άννα Γούλα
  • Stacy feat. Μάρθα Φριτζηλα
  • Θέμος Σκανδάμης
  • Radio Sol
Κυριακή 8 Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:
  • Μαρία Φαραντούρη
  • Σαβίνα Γιαννάτου
  • Encardia
  • Ελεονόρα Κουνενή
Μεταναστευτική Σκηνή
Παρασκευή 6 Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:
  • Μουσικοχορευτικό από την Ένωση Αφρικανών Γυναικών
  • Rose Wood: χορευτικό και τραγούδια από τη Μαδαγασκάρη
  • Ροκ συγκροτήματα από τις Φιλιππίνες
  • Ηip-Ηop από Φιλιππίνες και Αλβανία
  • DJTheo
Σάββατο 7Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:
  • Μουσικοχορευτικό από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μπαγκλαντές Doel
  • Ροντίνα: χορωδία παραδοσιακού τραγουδιού από τον Ελληνο–Βουλγάρικο Σύνδεσμο Πολιτισμού
  • African Heritage  - Αφρικάνικη Μουσική
  • Mandela Girls: Χορευτικό
  • Μουσική και χορός από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Κουρδιστάν
  • 6k20: Έλληνο-αλβανικό Hip-Hop
  • Renovatio: Έλληνο-αλβανικό Hip-Hop
Κυριακή 8 Ιουλίου, 9.30 μ.μ.:
  • Μουσικοχορευτικό από τη Γεωργιανή κοινότητα
  • Παραδοσιακή Κούρδικη Μουσική
  • Παραδοσιακή Αφγανική μουσική
  • Μουσικό συγκρότημα ΚΕΘΕΑ Νόστος
  • MONKEY MAN CDJ REEKO

Θεατρικά δρώμενα, προβολές, εκθέσεις
Θεατρικά δρώμενα
Παρασκευή 6/7:
  • «Μια Γιορτή στου Νουριάν», μια ανατρεπτική κωμωδία για παιδιά & εφήβους, με θέμα τις σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και μεταναστών και την πολιτισμική συμφιλίωση. Σκηνοθεσία: Βασίλης Κουκαλάνι, Παντελής Δεντάκης
Σάββατο 7/7:
  • “Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι”, performance δρόμου από το Θεατρικό Εργαστήρι της ΑΡΣΙΣ (στις 8.00)
·         Stand up comedyαπό το Τρίο Καράτε (Βύρωνας Θεοδωρόπουλος, Θωμάς Τσαλαπάτης, Δημήτρης Χριστοφορίδης) (στις 9.00)
Κυριακή 8/7:
·         Ο επαναστάτης της 5ης Οκτωβρίουαπό την ομάδα Μολών Βλαβέ (στις 7.30)
  • Όχι στον ρατσισμό απ’ την κούνια, θέατρο φόρουμ από την Ένωση Αφρικανών Γυναικών και την Ώσμωση (στις 8.00)

Η Ζωντανή Βιβλιοθήκη(βιωματική δράση για τις διακρίσεις, την προκατάληψη, το ρατσισμό και τον κοινωνικό αποκλεισμό) το Σάββατο 7/7 από τις 6.00

Εκθέσεις
·  Φωτογραφίας με θέμα την απεργία πείνας των 300 μεταναστών: Νίκος Βαρδακαστάνης, Γιάννης Ζινδριλής, Πόπη Μέλλιου, Ιάκωβος Χατζησταύρου.
·  Γελοιογραφίας με θέμα την οικονομική κρίση: Αναστασίου, Δερβενιώτης, Ζερβός, Καλαϊτζής, Soloúp, Χερουβείμ.
· Παρεμβατικά γραφικά από τον antistachef.

Προβολές
Παρασκευή 6/7:
9.00: Κόκκινη Ζώνη του Ζαφείρη Χαϊτίδη (30') (2011) για την κρίση των Αφγανών μεταναστών στην Αθήνα
10.00: Catastroika (1.27') (2012) των  Άρη Χατζηστεφάνου και Κατερίνας Κιτίδη για τις συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων
Σάββατο 7/7:
9.00: East...dreams West (55') (2008) τουAbdolreza Kohanrouz με θέμα τη ζωή και τα προβλήματα των Αφγανών προσφύγων στην Ελλάδα και την Ευρώπη
10.00: Οι μικροί άλλοι (96') (2010) του Νίκου Δροσάκη για τα παιδιά μετανάστες στην Ελλάδα
Κυριακή 8/7:
9.00: Ευρωπαγίδα (45') (2012) της Anna Giralt Gris για την εξορία, την μοναξιά και τα φαντάσματα του πολέμου στις ζωές των προσφύγων
10.00: Πρώτη Υλη (78´) (2011) του Χρήστου Καρακέπελη για τους “άθλιους” της ανακύκλωσης

Θεματικοί χώροι
·         Παιδότοπος με παιχνίδια, θεατρικά, ζωγραφική.
·         Μεταναστευτικές κοινότητες, προσφυγικοί σύλλογοι, «δεύτερη γενιά».
·         Λαϊκές συνελεύσεις – δίκτυα αλληλεγγύης – κινήματα πόλης.
·         Μίντια από τα κάτω
·         Αντιρατσιστικές οργανώσεις.
·   Συλλογικότητες και υποστηρικτικές δομές για τους ψυχικά πάσχοντες και τους τοξικοεξαρτημένους.
·         Φεμινιστικές και LGBTQ(λεσβιών, γκέι, μπαϊσέξουαλ, τρανσέξουαλ και κουήρ) οργανώσεις.
·         Εκπαιδευτικές συλλογικότητες.
·         Οργανώσεις κατά του εθνικισμού, του μιλιταρισμού και της παγκοσμιοποίησης.

   ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ

Σημείωση: Στο πρόγραμμα ενδεχομένως να υπάρξουν ορισμένες αλλαγές. Επισκεφθείτε τη σελίδα https://www.facebook.com/pages/Πάμε-στο-16ο-Αντιρατσιστικό-Φεστιβάλ-Αθήνας/187458264639694