Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

ένας είναι ο δρόμος (αναδημοσίευση)

από Кроткая (http://krotkaya.wordpress.com/)

 
Και μας λένε να καταλάβουμε τους φονιάδες. Και μας λένε να εξισώσουμε τους νεκρούς, όλοι οι νεκροί είναι ίδιοι και οι νεκροί δεδικαίωνται. Κι επειδή δεδικαίωνται οι νεκροί, κι επειδή άπαξ και ένας άνθρωπος βρεθεί κάτω από το χώμα, αυτό τάχα εξισώνει και τους δολοφόνους και βάζει ίσες αποστάσεις στις εκτιμήσεις και τις αντιδράσεις.

Λοιπόν, όχι, δεν είναι έτσι. Και δεν σκοπεύουμε να τα βάλουμε με τους νεκρούς, κουβαλάμε εξάλλου μπόλικους στις πλάτες μας και ξέρουμε καλά πώς είναι ο θάνατος. Όμως, οι φονιάδες είναι άλλη ιστορία. Κι όχι μονάχα οι φονιάδες με τα περίστροφα που πυροβολουν σε ευθεία βολή και εν ψυχρώ παιδιά που τα λογίζουν για επικίνδυνα. Μα και κείνοι οι άλλοι φονιάδες με τα ψυχρά βλέμματα, τα κυνικά έγγραφα και τα στρογγυλά λόγια γεμάτα ποσοστά και διαιρέσεις. Εκείνοι που ορίζουν πως από την τάδε του μηνός τόσα παιδιά θα χλωμιάσουν και τόσα τραπέζια θα μένουν άδεια.

Και δεν είμαστε με τους νεκρούς, οι νεκροί απλά μας τσιγκλάνε το μνημονικό. Είμαστε με τους ζωντανούς που ζωγραφίζουν την άσφαλτο και χορεύουν στους δρόμους. Είμαστε με τους ζωντανούς που ξέρουν ποιες τζαμαρίες πρέπει να σπάσουν και ποιες όχι. Με κείνους τους ζωντανούς που γράφουν αυτά, λένεαυτά και δείχνουν αυτά. Που τους είπαν ανοργάνωτους, αυθόρμητους και ανώριμους, νομίζοντας πως τους βρίζουν. Γιατί δεν κατάλαβαν πως αυτό που φαίνεται είναι άλλο από αυτό που συμβαίνει.

Θα’ρθει ο καιρός που θα καταλάβουν, όμως, γιατί το χάσμα βαθαίνει και η μέση οδός χορταριάζει και οι ίσες αποστάσεις κουτσαίνουν. Οι πιέσεις που αυξάνουν, αναπόδραστα οδηγούν σε λύσεις συγκεκριμένες -στο χρυσό σημείο που η ιστορία συναντά τη βία και πιάνουν δουλειά μαζί. Απλά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς και δεν είναι καμιά νομοτέλεια, είναι η φυσική ροή των πραγμάτων, η φυσική πορεία, σα να παίρνεις χλώριο και νάτριο και να φτιάχνεις αλάτι.

Εμείς λοιπόν δεν αξιολογούμε τους νεκρούς, τους ξέρουμε όμως τους δικούς μας και ξέρουμε και τους φονιάδες τους. Κι όταν μας λένε για καμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα, για σπασμένα τζάμια και για αδικοχαμένους εγκλωβισμένους σκλάβους, απαντάμε πως αυτά όλα ενώνονται από την ίδια κλωστή, εκείνη που οδηγεί στους συγκεκριμένους θύτες, στους αυτουργούς που μας κάνουν μάθημα, υψώνοντας το δάχτυλο κι αγορεύοντας δεκάρικους. Ποιος δεν το βλέπει άραγε πως γι’αυτούς που βίαια πάνε να περιορίσουν το ποτάμι, οι εγκλωβισμένοι αδικοχαμένοι σκλάβοι και τα καμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα βαραίνουν το ίδιο, πως αυτοί τα βάζουν και τα δυο στην ίδια μεριά της ζυγαριάς;

Μας λένε για τη βία. Μας λένε για ασφάλεια. Μας λένε για κανονικότητες. Τους λέμε πως την κανονικότητα δεν τη γνωρίσαμε και πως η βία έχει χρώμα και οσμή και πρόσημο. Και θυμόμαστε καλά πως: “ή ελευθερία ή ησυχία, πρέπει να διαλέξετε. Ή θα είστε ελεύθεροι, ή θα είστε ήσυχοι, και τα δύο μαζί δεν γίνονται.“

Κι αν μάθαμε ένα πράγμα, μετά από δεκαετίες καβγάδων, απογοητεύσεων, οργής και θυμού, μετά από χρόνια με νίκες και με ήττες, με πειράματα και με λάθη, κι αν τελοσπάντων έχουμε κερδίσει κάτι, αυτό είναι οι συλλογικότητες. Οι αυθόρμητες, ανοργάνωτες, ανώριμες και άτακτες συλλογικότητες, με τα λάθη και τα σωστά τους, με τα στραβοπατήματα και τα βήματα μπρος. Που δεν είναι το παν για τον κόσμο, αλλα που χωρίς αυτές ο κόσμος θα’ταν φτωχότερος, μικρότερος, λιγότερος.

Μας κάνουν μάθημα πως δεν είμαστε αρκετά καλοί, αρκετά σωστοί, αρκετά οργανωμένοι, πως κάνουμε λάθη, πως δεν πάμε σωστά, να το πάρουμε αλλιώς. Μόνο που εμείς που μοιραστήκαμε χρώματα και χορούς και φωτιές μέσα από συλλογικότητες, γράφουμε αυτά, λέμε αυτά και δείχνουμε αυτά κι ένα σωρό άλλα. Και τους βγάζουμε κοροϊδευτικά τη γλώσσα, και συνεχίζουμε να θυμόμαστε τους νεκρούς μας, να κάνουμε τα λάθη μας, να ζωγραφίζουμε την άσφαλτο και τους τοίχους, να χορεύουμε στους δρόμους, να τραγουδάμε σε πλατείες και να κουβεντιάζουμε -και πού και πού να είμαστε και αποτελεσματικοί. Εμπιστευόμαστε το ένστικτο και τα αντανακλαστικά μας, που κάποιες νύχτες μας οδήγησαν έξω, και μας έδειξαν το “όλα για όλους“; το “από τον καθένα σύμφωνα με τις δυνατότητές του, στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του“; Πες το όπως θες. Και πες μου πώς και πού σφάλλω και μάθε με αυτό που λες εσύ σωστό, να σου πω κι εγώ το δικό μου.

Πριν απ’αυτό, όμως, λέω να σου πω έναν αγαπημένο στίχο του Μαγιακόφσκυ:

Τη σκέψη σας που νείρεται
πάνω στο πλαδαρό μυαλό σας
σάμπως ξιγκόθρεφτος λακές
σ’ ένα ντιβάνι λιγδιασμένο,
εγώ θα την τσιγκλάω
επάνω στο ματόβρεχτο κομμάτι της καρδιάς μου.
Φαρμακερός κι αγροίκος πάντα
ως να χορτάσω χλευασμό

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Η μόδα της ελεημοσύνης (αναδημοσίευση)


η μητέρα ..Τερέζα



Από Periodista.gr
Του Κώστα Καπνίση

Οι μέρες που έρχονται φέρνουν για άλλη μια φορά στην επιφάνεια ένα ακόμη νοσηρό φαινόμενο μιας κοινωνίας που καταρρέει, ανήμπορης να αντιδράσει αλλά ταυτόχρονα και «σιωπηλής» σε ανησυχητικό – ενοχοποιητικό βαθμό..... 

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι άλλο από την μόδα της «φιλανθρωπίας – ελεημοσύνης». Μέσω των θλιβερών τηλεοπτικών διαύλων της «ελληνοτουρκικογερμανικής» τηλεόρασης και των σκοτεινών συμφερόντων που υπηρετούν αλλά και μέσα από όλα σχεδόν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κάνουν πάλι την εμφάνισή τους κυρίες και κύριοι της trendy – χλιδάτης – «κοσμικής» Αθήνας. Θλιβερές φάτσες παίρνουν σειρά μπροστά στα μικρόφωνα και στις κάμερες για να μας δείξουν ότι έρχονται «γιορτές». Γιορτές για ποιους αλήθεια; Για αυτούς που λυμαίνονται το ελληνικό κράτος από τις αρχές της ίδρυσής του το 1830 και εντεύθεν. Είναι ερώτημα πολλών το αν αυτοί οι άνθρωποι αισθάνονται τύψεις για το γεγονός ότι έχουν καταληστεύσει τον ελληνικό λαό αλλά και έχουν ρημάξει αυτή την δύσμοιρη χώρα που λέγεται Ελλάδα. Η απάντηση είναι καταφατική. Ναι, έχουν. 

Οι τύψεις αυτές κάνουν την εμφάνισή τους κάθε Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα άντε και σε κανένα έκτακτο γεγονός ανθρωπιστικής καταστροφής. Με λίγα λόγια άντε για 15-20 μέρες κατά τη διάρκεια κάθε χρονιάς. Τους είναι αρκετό για να μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι τις νύχτες. Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που λένε ότι ούτε καν για αυτό δεν το κάνουν. Απλώς το βλέπουν ως άλλη μια ευκαιρία προβολής των ιδίων. Πλησιάζουν λοιπόν τα Χριστούγεννα του σωτήριου έτους 2012. Η ευκαιρία για πασαρέλα είναι μπροστά μας. Εμπρός «αδέλφια» των πλούσιων προαστίων να δώσουμε στους πεινασμένους μας ένα πιάτο ζεστό φαγητό, ένα πορτοκάλι και λίγους κουραμπιέδες και μελομακάρονα. Άντε και κανένα ζευγάρι κάλτσες και μια κουβέρτα. Ημέρες αγάπης βλέπετε. Να κάνουν και αυτοί Χριστούγεννα. Της γης οι κολασμένοι. Τα ουρί του παραδείσου βέβαια εκείνες τις ημέρες κανονίζουν τα ρεβεγιόν τους, τα δώρα τους και τα γεμάτα πανάκριβων εδεσμάτων τραπέζια τους. Λαϊκισμός θα πουν κάποιοι. Δούλεψαν και τα απέκτησαν. Αυτό το παραμύθι κάποια στιγμή πρέπει να λάβει τέλος στη χώρα τούτη. Ποιοι δούλεψαν; Πως τα απέκτησαν; Ποια ήταν η αμοιβή τους; Σύμφωνα πλέον και με επίσημα στοιχεία τρία εκατομμύρια συμπολιτών μας βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας. Ο αριθμός των φτωχών στην Ελλάδα πριν την «κρίση» ήταν περίπου δύο εκατομμύρια. Το ένα που προστέθηκε τα τρία τελευταία χρόνια βγαίνει μέσα από την πάλαι ποτέ μεσαία τάξη. 

Ο αριθμός αυτός αυξάνεται και θα συνεχίσει να αυξάνεται ραγδαία όχι από έτος σε έτος αλλά από μήνα σε μήνα και εντός ολίγου από εβδομάδα σε εβδομάδα και έτσι θα πηγαίνει. Αν επίσης συνυπολογίσουμε και περίπου 2,5 – 3 περίπου εκατομμύρια που μετά βίας τα βγάζουν πέρα σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις τους και έχουν ένα ανεκτό επίπεδο διαβίωσης τότε εύκολα συμπεραίνουμε ότι σε μια τόσο μικρή χώρα περίπου το 60% του πληθυσμού ζει στα όριά του στη δύση του 2012. Πραγματικά εξοργιστικό. Το «πολιτικό» προσωπικό της χώρας, αυτό που κυβέρνησε τα τελευταία 20 χρόνια λειτουργούσε και λειτουργεί απροκάλυπτα και χωρίς καμιά ντροπή ως υπαλληλικό προσωπικό της επιχειρηματικής - ολιγαρχικής ελίτ του τόπου. Το καινούριο είναι ότι και οι δύο αυτοί εταίροι λειτουργούν πια για χάρη των νέων τους αφεντικών από το εξωτερικό. 

Έχουν προχωρήσει σε κλείσιμο της Βουλής και οι αποφάσεις βγαίνουν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που έπαιρνε τις αποφάσεις της η Χούντα των συνταγματαρχών. Έχει αλλάξει κάπως το περιτύλιγμα. Πλέον ονομάζονται «πράξεις νομοθετικού περιεχομένου». Αυτό το «πολιτικό» προσωπικό λοιπόν χαριεντίζεται με αυτή την ελίτ και αποφάσισαν και αυτά τα Χριστούγεννα να δείξουν το «ανθρώπινο» πρόσωπό τους. Ξεχύνονται στα διάφορα πολυεθνικά τερατοκαταστήματα των φίλων τους αφού προηγουμένως έχουν αφήσει στο σπίτι τα ακριβά κοστούμια, γραβάτες, κοσμήματα, ρολόγια, πολυτελή αυτοκίνητα και φορώντας την απααραίτητη στολή εργασίας (τζινάκι, T-shirt και αθλητικά παπούτσια) δείχνουν ότι είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι. Φροντίζουν άλλωστε να λένε ότι δε μπορεί κάποιοι άλλοι να μονοπωλούν την ευαισθησία. Είναι και αυτοί «ευαίσθητοι» τρομάρα τους. Εμπρός για της γενιάς μας τα φιλανθρωπικά bazaar λοιπόν και δε μας σκιάζει φοβέρα καμιά. Έτσι και αλλιώς δεν είναι καν δικά τους τα λεφτά. Έτσι και αλλιώς το «νέο» φορολογικό απαλλάσσει τα μεγάλα εισοδήματα. Προσφορές του απλού κόσμου είναι. Ενός κόσμου που υποφέρει αλλά την ίδια στιγμή σκέπτεται και τον διπλανό του όσο μπορεί και όπως μπορεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το «Χαμόγελο του παιδιού». Από τότε που ενέσκηψε η «κρίση» που άρχισε να διαλύει την ελληνική κοινωνία αυτή η πολύ σημαντική πρωτοβουλία κινδύνευσε με κατάρρευση. 

Ο απλός κόσμος την κρατούσε και την κρατά ακόμα ζωντανή όπως και πολλές άλλες αξιόλογες και ανυστερόβουλες πρωτοβουλίες. Μάλλον είναι η ώρα που θα πρέπει να αρχίσουν να ανησυχούν οι κάτοικοι τούτης της χώρας, όσοι τουλάχιστον δεν ανήκουν (ακόμα) στις κατηγορίες εκείνες που αυτά τα Χριστούγεννα θα «γευτούν» την «φιλευσπλανία», την «φιλανθρωπία», την «αλληλεγγύη», την «θαλπωρή» της καθεστηκυίας τάξης, μιας δράκας οικογενειών που έχουν καταστρέψει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ας αναλογιστούν μερικοί ότι αυτές ίσως να είναι και οι τελευταίες γιορτές που θα περάσουν χωρίς να έχουν ανάγκη κάποιου συσσιτίου όχι για να χαρούν μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα αλλά για να επιβιώσουν και μόνο. Το 2013 δεν είναι μακριά έτσι και αλλιώς. Μια απλή πράξη νομοθετικού περιεχομένου είναι αρκετή για τους κατατάξει (και αυτούς) στη μεγάλη κατηγορία του 60%. Προσοχή λοιπόν και κλειστά τα αυτιά στις σειρήνες των «φιλάνθρωπων». Η λύση και η απάντηση μέχρι να ανατραπούν είναι μια. Κανένας μόνος του στην κρίση. Δε μιλάμε για σλόγκαν αλλά για μια κοινωνική αναγκαιότητα χωρίς να χασκογελάμε και να το παρουσιάζουμε ως event ή ως άλλη πράξη ακτιβισμού. 

Ας ενισχυθούν από τον λαό όλες οι «ανώνυμες» και μη διαφημιζόμενες από τα κανάλια της διαπλοκής πρωτοβουλίες όχι μόνο λόγω των Χριστουγέννων αλλά κάθε μέρα μέχρι να βγούμε ξανά στο φως ως κοινωνία. Η αγάπη για τον συνάνθρωπο, οι πανανθρώπινες αξίες δεν είναι a la carte. Ή τα έχεις ή δεν τα έχεις. Οτιδήποτε άλλο είναι υποκρισία και εμπαιγμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της βούλησης για ένα καλύτερο αύριο για όλους. Ένας καλύτερος κόσμος είναι εφικτός αρκεί να πιστέψουμε σε αυτόν. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχουμε είναι να πιστέψουμε στη δύναμή μας και να έχουμε πάντα στο μυαλό μας τη φράση του Αριστοτέλη: «Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων»…

Καμιά ανοχή στις επιθέσεις στα στέκια, στις καταλήψεις και στους ελεύθερους χώρους

Από http://diktio.org/node/842

Καμιά ανοχή στις επιθέσεις στα στέκια, στις καταλήψεις και στους ελεύθερους χώρους
 
Τα χαράματα της Κυριακής 16/12 ομάδα τραμπούκων που περιφέρεται στα Εξάρχεια εισέβαλε στο πάρτι της Αριστερής Ενότητας Φοιτητών του Πολιτικού της Νομικής, που γινόταν στην Κατάληψη της Τσαμαδού 15. Αφού έκαναν τους συνηθισμένους τσαμπουκάδες, πετώντας μάλιστα στο χώρο σπρέϊ πιπεριού επιτέθηκαν με κτηνώδη τρόπο στους/στις παρευρισκόμενους-ες, τραυματίζοντας κάποιους από αυτούς. Στο πλευρό των τραμπούκων έσπευσαν 30-40 όμοιοί τους, αρκετοί από αυτούς με κράνη και πτυσσόμενα γκλομπ, που άρχισαν να χτυπούν όσους είχαν απομείνει στον πεζόδρομο.  Μέλη του Στεκιού Μεταναστών που παρενέβησαν για να σταματήσει αυτό το αίσχος δέχτηκαν επίσης επίθεση από τα φασιστοειδή, κάποια από τα οποία έβριζαν χυδαία το Στέκι, το Δίκτυο και την Αριστερά, υποδυόμενοι τους αναρχικούς.
Είναι η πολλοστή φορά που ορδές κανιβάλων επιτίθενται σε φοιτητικά πάρτι αριστερών παρατάξεων, όπως και σε διάφορες κοινωνικές και πολιτικές συλλογικότητες του κινήματος. Αυτή η αθλιότητα πρέπει να σταματήσει τώρα και τούτο αποτελεί ευθύνη όλων των χώρων που δρούμε στα Εξάρχεια.
 
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΤΟΝ ΤΡΑΜΠΟΥΚΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟ
 
Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά Δικαιώματα
Στέκι Μεταναστών
Αριστερή Ενότητα Φοιτητών

όπου "τόπος" βάλε "ψυχή" (αναδημοσίευση)


από το μαμούφι (http://mamoufi.blogspot.gr) 

...έπεσα πάνω του τυχαία.  μεσημεράκι και κάνοντας το γύρω της πλατείας για να ξεσκοτίσω απ' τη θολούρα του γραφείου.
το διάβασα.
όπου "τόπος" έβαλα "ψυχή"όπου "στέγη" και "σπίτι" έβαλα "ζωή".
και ξάφνου είχα μπροστά μου ένα μάθημα ύπαρξης

"Η κατάληψη στέγης δεν είναι απλά ένας χώρος.  Είναι ένα άθροισμα τόπων με διαφορετικές ιδιότητες:
Δεν είναι σπίτι, γιατί υπερβαίνει το πνεύμα του Οίκου και της οργάνωσης του νοικοκυριού.

Δεν είναι κυριότητα και κατοχή του σπιτονοικοκύρη σε κάποια τετραγωνικά αποκτημένα με τους κόπους και τις θυσίες μιας ολόκληρης ζωής.

Δεν είναι ιδιοκτησία και τα συγκείμενά της.  Ο φόβος να μην σου κλέψουν αυτό που έχεις, να μη σου το περιορίσουν έστω και μερικά εκατοστά, να μην σου το πάρουν οι τράπεζες. Ο τρόμος να μην το χάσεις σε κάποιο σεισμό, πυρκαγιά ή τσουνάμι.  Ο φόβος και το τρόμος που σε κάνει να το οχυρώνεις, να το ασφαλίζεις,... να θάβεσαι μέσα του.

Είναι ένας τόπος όπου τα γραφειοκρατικά κολλήματα δεν διαμεσολαβούν ανάμεσα στα όνειρα και την πραγματικότητα, όπου άδειες της πολεοδομίας δεν παρεμβαίνουν ανάμεσα στην επιθυμία και την ενέργεια, όπου εμείς οι ίδιοι γινόμαστε αρχιτέκτονες και κτίστες μαζί, υδραυλικοί και μπογιατζήδες.

Είναι ένας τόπος όπου οι ταξικές διαφορές δεν καθορίζουν την ποιότητα της ζωής μας και τη θέα του μπαλκονιού μας, όπου το υψηλό ενοίκιο δε μας κλείνει μέσα για να καταφέρουμε να το πληρώσουμε.
Είναι αναγκαστικά το σπίτι των ονείρων μας, γιατί έτσι το αποφασίσαμε...

...Είναι το εφήμερο αλλά και το Εδώ και Τώρα, το δημιουργικό αλλά και το αυτοδημιούργητο.

Είναι ένας τόπος εν κενώ, ένα πείραμα, μια σήραγγα που ενώνει μια παρτίδα ανθρώπων που αποφάσισαν ν' αντέξουν τη διαφορετικότητά τους, γιατί βρήκαν κάτι κοινό.

Είναι ένας τόπος γεμάτος ζόρια και αντιξοότητες, ένας τόπος άτοπος για εργολάβους , ακροδεξιούς, μπάτσους, φιλόδοξους πρυτάνεις και για κάθε  ένστολη ή μη εκδοχή της τάξης και της ασφάλειας

Είναι ένας τόπος που μπορεί να χαθεί σε ένα βράδυ, ένας τόπος που μας έμαθε να προσέχουμε, αλλά να μην παρανοούμε.  Ένας τόπος που σα τένοντας κρατά δεμένη τη δύναμή μας στο κόκαλο των αρνήσεων και των αντιθέσεών μας.

Η κατάλαψη στέγης δεν είναι απλά ένας χώρος.
Είναι το άθροισμα όλων αυτών των τόπων και πάνω σ' αυτούς θα πατήσουμε για να πολεμήσουμε ενάντια σε ότι μας καταστέλλει.

Γιατί καταλάβαμε πως οι βραδιές που "κάτσαμε μέσα" για να πληρώσουμε το ενοίκιο δεν ξεπληρώνονται

γιατί κολώνα του σπιτιού δεν είναι αυτός που φέρνει φράγκα, αλλά η εσωτερική και συλλογική επιθυμία για αυτοοργάνωση και αλληλεγγύη

γιατί θελήσαμε να είμαστε αυτόφωτοι και διάχυτοι σαν τις πυγολαμπίδες στο σκοτάδι κι όχι ετερόφωτοι και στημένοι κάτω από το φως των μεγάλων προβολέων

γιατί σ' αυτό το ημίφως μάθαμε να χτίζουμε, χωρίς αλφάδια και χωρίς γερά θεμέλια, πράγματα που όμως ριζώνουν μέσα μας και διαρκούν για πάντα

γιατί μέσα σε αυτό το χάος μάθαμε να λειτουργούμε

κι αν χαθούμε σε αυτήν την προσπάθεια θα γυρίσουμε πίσω με καθρέφτες που θα δείχνουν αυτό ακριβώς που είμαστε, χωρίς καμία επιτήδευση"

(αφίσα στην πλατεία στα Εξάρχεια, αφού στο κάτω κάτω τι άλλο είναι ένα blog, παρά ένας τοίχος γεμάτος με αφίσες;)

Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

Νάρκη (αναδημοσίευση)

Από Λέσχη Ανυπόταχτης Θεωρίας (http://ilesxi.wordpress.com/)
Του Νίκου Γεωργαντώνη

Κοιτάξαμε τον κόσμο. Κρύος ο κόσμος… Παγερός. Απόμακρος. Οι άνθρωποι, σαν τυφλοπόντικες, είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους… Περπατάνε, πηγαίνουν στις δουλειές τους… – ε; και τι μ’ αυτό; Τίποτα. Αμίλητοι, δουλεύουνε σαν τα σκυλιά και κουρασμένοι, χαμένοι γυρνάνε στα σπίτια τους, τρώνε και κοιμούνται… Αυτός είναι ο κόσμος τους, τέτοια η ζωή τους. Δεν την θέλουν…

Και τι να πουν. Σάμπως τι έμεινε να συζητάνε; Για τον καναπέ, για την καιγούργια τηλεόραση, για κανένα διακοσμητικό και τις κουρτίνες τους, για τις διακοπές – όσοι πάνε διακοπές… – για τα ρούχα τους, για τα παπούτσια τους… Ανούσια!

 στο λόφο του Στρέφη: 
λίγο φαΐ, λίγο νερό για τους περαστικούς

Χάθηκε ο κόσμος κι οι σχέσεις των ανθρώπων. Πάει η ζέστα κι η συντροφιά…

Και το φωνάζουν οι παλιοί. “Φτώχεινε ο κόσμος, παιδί μου… Παν οι καιροί, πέρασαν. Κάποτε έβγαινε ο γείτονας να σου πει καλημέρα και γέμιζε ήλιο η μέρα σου! Τώρα, κάνει να σ’ αποφύγει, να μη σε δει… Σάμπως σε ξέρει δηλαδή!”

Εμείς βέβαια υποστηρίξαμε τη ζωή που ζήσαμε: Δεν είχαμε πολέμους, δεν είχαμε φτώχια, είχαμε ένα πιάτο φαί, σπουδάσαμε, οι δάσκαλοι στο σχολείο πέταξαν τις βέργες, τα χέρια μας ήταν μαλακά… Έπειτα, τις ευκολίες που κερδίσαμε… πού τις πας; Τι φούρνοι, τι πλυντήρια, τι αυτοκίνητα οικογενειακά, τι κινηματογράφοι σύγχρονοι. Και έρ-κοντίσιον, και καλλυντικά, και ρούχα όμορφα, πολλά για να διαλέξεις. Έρωτες ανέμελοι… βόλτες… “Πού τα πας όλα αυτά;” λέγαμε θιγμένοι.

“Ναι, ναι…” απαντούσαν εκείνοι “καλά όλα αυτά, ωραία, κι όμορφα… Μα δεν είναι σαν εκείνες τις εποχές…

Μες τις δυσκολίες χωρούσε ένα χαμόγελο. Αντίκρυζες τον συνάνθρωπό σου και τον έλεγες αδερφό σου…”

“Σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι;”

“Ναι, υπάρχουν. Σπανίζουν όμως. Δεν τους βρίσκεις εύκολα. Κι αν είναι καλοί, πολλές φορές είναι φοβισμένοι.”

“Φοβισμένοι;”

“Φοβισμένοι. Κλεισμένοι στο μπουντρούμι της ψυχής τους. Εκεί πέταξαν το κορμί τους, εκεί το εξόρισαν. Καλυτέρεψαν οι καιροί, μεγάλωσαν οι ανέσεις, την ψυχή μας όμως την κατάντησαν νωθρή… και την πέταξαν στο σκοτάδι να μη φωνάζει, να μη βλέπει, να μη διαμαρτύρεται… Περπατάμε και δεν βλέπουμε. Βλέπουμε και δεν ξέρουμε που πάμε…”

“Δεν σε καταλαβαίνω.”

“Θα καταλάβεις. Σιγά σιγά. Θα δεις. Θα μάθεις… Δεν χρειάζεται να βιάζεσαι. Με το δικό σου μυαλό πρέπει να πορεύεσαι.”

Άλλες φορές πάλι, κάποιο ήσυχο δειλινό, λέγονταν πράγματα ακατανόητα…

“Στη φωτιά ο άνθρωπος χαμογελά πραγματικά!… Μόνο στη φωτιά σπαθίζει τις πίκρες του ο άνθρωπος και ζεσταίνεται η ψυχή του. Και ζεσταίνεται ο κόσμος… και προχωρά!”

“Δεν το καταλαβαίνω αυτό που λες.” απαντούσαμε.

“Άκου να σου πω μια ιστορία…

Κάποτε αιώνες πριν, σε μια χώρα μακρινή, απέραντη και παγωμένη υπήρχε ένα χωριό στο οποίο βασίλευε πάντα ο χειμώνας…”

“Ο χειμώνας;… Δηλαδή εκεί είχε μόνο χειμώνα!”

“Ναι! Γιατί οι άνθρωποι ήταν τόσο ψυχροί που πάντα έκανε κρύο… Κανείς δε μιλούσε με τον διπλανό του, κανείς δε βοηθούσε σε μια ανάγκη τον συγχωριανό του, όλοι κοιτούσαν πως να ξεγελάσουν, πως να κοροιδέψουν, πως να εκμεταλλευτούν ο ένας τον άλλο… Οι πλούσιοι τους φτωχούς, οι φτωχοί τους πλούσιους, οι φτωχοί τους φτωχούς… και μόνο κάποιες σπίθες ανθρωπιας έφεγγαν για λίγο μόνο μέσα στη νύχτα σαν φοβισμένες πυγολαμπίδες…

Μια μέρα όμως… «Φωτιά! Φωτιά!» φωνάζει ένας χωριάτης. «Φωτιά χωριανοί! Φωτιά! Καίγεται ο αχερώνας. Φωτιά!»…

Και τότε, σαν νά γίναν μάγια, τρέξαν όλοι μονομιάς, βγήκαν απ’ τα σπίτια, φτιάξαν αλυσίδες, από το ποτάμι μέχρι τον αχερώνα και χέρι με χέρι μετέφεραν κουβάδες με νερό, και τους έρριχναν στη φωτιά…

Κι έσβησε η φωτιά. Και σώθηκε το χωριό.

Οι άνθρωποι τώρα ξαπόσταιναν ανακουφισμένοι. Γελούσαν. Αγκάλιαζαν ο ένας τον άλλο. Τραγουδούσαν… Πλούσιοι και φτωχοί, γέροι και παιδιά, γυναίκες και άντρες… Όλοι, ήταν μονιασμένοι… Εκεί, που πριν λίγο βασίλευε ο φθόνος και η πονηριά, τώρα, μεσουρανούσε η καλοσύνη κι η αυταπάρνηση… Εκεί, που λίγο πριν ο όφις δάγκωνε τις άχρηστες καρδιές των χωριανών και στάλαζε φαρμάκι εξαφανίζοντας κάθε πορφύρα ανθρωπιάς, τώρα, γιασεμί λουλούδιζε πυκνό σαν άνοιξη, στον κήπο των ανθρώπων… Ήταν μια νύχτα αξέχαστη για το χωριό. Και πάντα, κάθε χρόνο, το θυμόνταν· και χαίρονταν οι άνθρωποι· κι ευχαριστιόνταν…”

Μα η ιστορία είχε εξάψει τη φαντασία και πλήθος απορίες γεννιόνταν.

“Και γιατί αφού μισιούνταν έτρεξαν όλοι να σβήσουν τη φωτιά;” ρωτούσαμε.

“Όταν κινδυνεύει να καεί όλο το χωριό οι άνθρωποι τότε μπορούν να καταλάβουν ότι οι διαφορές τους είναι ασήμαντες μπροστά στο κακό του αφανισμού τους… Αν ακούσουν την καρδιά τους, εύκολα θα πράξουν έτσι, δίχως να σκεφτούν… Αν πάλι κάποιοι σκεφτούν… τα μίση και τις διαφορές τους και κάτσουν σπίτι τους να προστατεύσουν μόνοι τα υπάρχοντά τους κι ό,τι με κόπο κέρδισαν… ε, αυτοί, παιδί μου, πρώτοι θα χαθούν… Όχι μόνο γιατί δεν πρόκειται κανείς να τους βοηθήσει, αλλά και γιατί η φωτιά — αν φτάσει σπίτι τους — θα είναι τόσο μεγάλη που θα αφανίσει ολάκαιρο το χωριό, κι αυτούς μαζί… Τέτοια απανθρωπιά κι άνθρωποι βρώμικοι δεν την αντέχουν…”

Οι άνθρωποι όμως σήμερα δεν ευτυχούν να πιάσει φωτιά… Κυκλοφορούν σαν τα φαντάσματα. Γελάν και διαπομπεύουν τη θλίψη τους. Είναι μαζί και είναι αβάσταχτα μόνοι. “Παν οι καιροί, πέρασαν. Φτώχεινε ο κόσμος…”

Σαν να μην είναι τόσο ψέμα τελικά…

*****

Ας ανάψει μια φωτιά! Ας φωτίσει ο κόσμος! Ας ζεστάνουν οι ψυχές των ανθρώπων! Ας μονιάσουν τα θηρία! Κάπως πρέπει να ζήσουμε.

Δε ρωτήσαμε όμως… Πώς τις φωτιές κρατάμε για πάντα αναμένες. Πώς τις ψυχές μας πάντα συγκινημένες διατηρούμε. Και πώς μια άλλη φλόγα παίρνει τη θέση παλιάς αγαπημένης. Αυτά, δεν τα ρωτήσαμε… Θα μάθουμε. Ας ανάψει μια φωτιά!

σημείωση:οι επισημάνσεις στο κείμενο έγιναν από τον διαχειριστή.

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Παράταση της αναστολής πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας και για το 2013


Η αναστολή των πλειστηριασμών για πρώτη κατοικία παρατείνεται για ένα ακόμη χρόνο, δηλαδή μέχρι την 31 Δεκέμβρη 2013 - και αναστέλλονται οι εξώσεις στις εμπορικές μισθώσεις μέχρι την ίδια ημερομηνία, αντί για τις 31 Δεκεμβρίου του 2012 που προβλεπόταν. 

Η πααράταση δίνεται με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου του Υπουργείου Ανάπτυξης, που θα δημοσιευθεί σήμερα. Η απαγόρευση αφορά την πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας μέχρι 200.000 ευρώ και ισχύει τόσο για φυσικά όσο και για νομικά πρόσωπα.

Παράλληλα, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, δίνεται η δυνατότητα προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων και των επιχειρήσεων για τις δύο επόμενες Κυριακές, ενόψει των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Ο Άρειος Πάγος είπε «όχι» στην έκδοση προσωρινής διαταγής παγώματος της απόφασης του πρωτοδικείου Αθηνών.


Προσωρινά δεν μπορεί η ΔΕΗ να εισπράττει μαζί με τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος το τέλος ακινήτων, αν και το όλο ζήτημα θα κριθεί εκ νέου αύριο.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος υπηρεσίας του Αρείου Πάγου, αρεοπαγίτης Γεράσιμος Φουρλάνος, απέρριψε το αίτημα του υπουργού Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, να εκδώσει προσωρινή διαταγή για να «παγώσει» η υπ΄αριθμ. 1101/2012 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, που έκρινε αντισυνταγματική και παράνομη την είσπραξη του... τέλους ακινήτων (Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ηλεκτροδοτημένων Δομημένων Επιφανειών), μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ.


Το "διάβημα" του υπουργείου έγινε μια ημέρα πριν τη συζήτηση της αίτησης αναστολής εκ μέρους της ΔΕΗ, δια του εκπροσώπου του υπουργείου Οικονομικών (Γεν. γραμματέας Χαρ. Θεοχάρης) στον πρόεδρο υπηρεσίας του Αρείου Πάγου Γερ. Φουρλάνο, παρουσία των δικηγόρων των ενώσεων καταναλωτών και της ΔΕΗ. 

Οι δικηγόροι των καταναλωτικών ενώσεων ζήτησαν να μην εκδοθεί σήμερα προσωρινή διαταγή από τον κ. Φουρλάνο, αλλά να αποφασίσει το δικαστήριο μετά την αυριανή συζήτηση της αίτησης αναστολής της ΔΕΗ. Σημειώνεται ότι αρχικά η αίτηση αναστολής ήταν να συζητηθεί σήμερα, αλλά μετατέθηκε για αύριο. 

Εκ μέρους της ΔΕΗ, όπως έγινε γνωστό, επισημάνθηκε ότι η Επιχείρηση αντιμετωπίζει πρόβλημα, καθώς έχουν τυπωθεί ήδη τρία εκατομμύρια λογαριασμοί, που περιλαμβάνουν το τέλος.

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012

Καλή λευτεριά στον καθένα (αναδημοσίευση)

Από http://yiannismakridakis.gr/
Του Γιάννη Μακριδάκη

15 Δεκέμβρη 2012 στην αποικία. Όμορφη μέρα.


Του Αγίου Λευτέρη σήμερα, έτσι μου είπε ο κύριος Μηνάς. Τον είδα την ώρα που γύριζα από το χωράφι, να βγαίνει από την χωριοκκλησιά βαστώντας ένα μεγάλο κομμάτι άρτου και να κατευθύνεται προς το καφενείο.

Καλή λευτεριά λοιπόν, του απάντησα.
Και μόλις γύρισα σπίτι, διάβασα την είδηση:

Δικαίωμα κατάσχεσης κάθε εθνικού περιουσιακού στοιχείου της χώρας, χωρίς εξαιρέσεις, αποκτά η Τρόικα βάσει της δανειακής σύμβασης, όπως δημοσιεύτηκε την Πέμπτη στο Φύλλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως, με αριθμό 240.

Στο κείμενο αναφέρεται ρητά, ότι δεν εξαιρείται τίποτα από την κατάσχεση σε περίπτωση που η χώρα δεν εκπληρώσει υποχρεώσεις, ούτε λόγω εθνικής κυριαρχίας, ούτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο. «Ούτε το δικαιούχο κράτος μέλος, ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος, ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης-συντηρητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τη σύμβαση τροποποίησης» είναι η ακριβής διατύπωση, όπως δημοσιεύτηκε στο προαναφερόμενο ΦΕΚ.”

Η βρομοδουλειά έκλεισε πια τελείως και ολόκληρο το πολιτικό φάσμα της χώρας φέρει τις ευθύνες του. Οι δανειστές θα μας πετάξουνε πλέον έναν έναν από τη ζωή κι από τη χώρα σαν κάμπιες από τα λάχανα.
 
Διότι τσαγανό δεν υπάρχει πια στον νεοέλληνα για να αντισταθεί με τους τρόπους και την αποφασιστικότητα που επιβάλλεται και να τους πετάξει έξω από την πατρίδα του. Ούτε θέληση υπάρχει. Η πλειονότητα του πληθυσμού είναι ξεπουλημένοι εδώ και χρόνια στην χυδαία ανάπτυξη και την ζωή της ύβρης, της ισοπέδωσης και της γελοιότητας του καταναλωτισμού. Πολλά τα χρόνια της αποβλάκωσης, της μαλθακότητας και της χειραγωγούμενης εκπαίδευσης άνευ μόρφωσης. Κι έρχονται χειρότερες μέρες.

Η προσωπική αντίσταση του καθενός ενάντια στο χρηματοοικονομικό σύστημα, η προσωπική απελευθέρωση, όσο γίνεται, από αυτό αλλά και η διάδραση μεταξύ όλων όσων το αποφασίζουν, θα συμβάλουν στο να ωριμάσει πιο γρήγορα το κίνημα των πολιτών που έχουν πλήρως αποτοξινωθεί από τα χρόνια της χολέρας και ζουν πια τη ζωή διαφορετικά.

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Μουσική: Αργύρης Μπακιρτζής και Χειμερινοί Κολυμβητές


...αιώνιος αναζητητής της σημειολογίας των τόπων και των ανθρώπων, ιδανικός αφηγητής παράξενων ιστοριών και τραγουδιστής των Χειμερινών Κολυμβητών. 

...που όταν τον ρώτησαν σε μια συνέντευξη πριν από χρόνια γιατί γράφει τραγούδια απάντησε με τους στίχους του Βάρναλη:

Δεν είμ’ εγώ σπορά της Τύχης, 
ο πλαστουργός της νιας ζωής, 
Εγώ μια τέκνο της Ανάγκης 
κι ώριμο τέκνο της Οργής

Την τέχνη να με κάνεις ευτυχισμένο εσύ τη γνωρίζεις από πάντα.


αν δεν βουλιάξεις, δεν θα βγεις στην επιφάνεια, αν δε λυγίσεις, θα σπάσεις.

Στο Νοβοσιμπίρσκ είδα τις πιο ωραίες γυναίκες του κόσμου.

Τα κείμενα κάτω από τα τραγούδια είναι φράσεις από συνεντέυξεις του.

Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

όνειρα δίχως στέγη

Με αφορμή τη συνέντευξη τύπου της Κλίμακας για τους άστεγους (πληρ. εδώ)

αφίσα από την εκδήλωση της Κλίμακας για τους άστεγους, 18 Μάρτη 2011

To 67,5% τους προσπερνά αδιάφορα ή και εχθρικά. Ίσως γιατί νομίζει πως οι περισσότεροι από αυτούς είναι θύματα του εαυτού τους. Έστω και μια κλεφτή ματιά πάνω τους τους γεμίζει τρόμο, τους θυμίζει κατά βάθος την κοινή τους μοίρα*. Οι αδιάφοροι, αδιάφθοροι καθώς νομίζουν πως θα τη βγάλουν, τους κοιτούν περιφρονητικά. Στην κοινωνία της ελεύθερης αγοράς ο οικονομικά looser είναι ένα σκουπίδι.

Υπάρχει και ένα 24% που δείχνει να συμμερίζεται και να μοιράζεται μαζί τους τις περιστάσεις. Παληότερα, πριν το 2005, αυτοί ήσαν περισσότεροι, πάνω από 44%. Ίσως γιατί τότε ήταν τα δικά τους παιδιά, οι ξεστρατημένοι, οι παραδοσιακοί άστεγοι.

Οι άστεγοι της κρίσης είναι οι νεοάστεγοι, πλειοψηφία συντριπτική έναντι των άλλων. Ξεστρατημένοι από τις οικονομικές νόρμες της ανάπτυξης, προδομένοι από τα δανεικά τους όνειρα, βρέθηκαν στο έσχατο σκαλί της φτωχοποίησης. Τους περισσότερους τους πήραν το πολυπόθητο κεραμίδι, κεραμίδα στο κεφάλι το αμερικάνικο όνειρο, η φούσκα έσκασε, τα σάλια του καπιταλισμού έγιναν βροχή και τους έπνιξαν.

Όλοι τους είναι νεόφερτοι στη γειτονιά των αγγέλων, οι περισσότεροι-δύο στους τρείς-νεοφώτιστοι. Γενήματα των μνημονίων και των μηδενικών ελειμμάτων. 82% άνδρες, 18% γυναίκες. Όλοι τους σχεδόν μεταξύ 26 και 55 ετών, πλεονάζον παραγωγικό δυναμικό, εγχώριο πλεόνασμα κατά 90% και ανώτατης και ανώτερης εκπαίδευσης κατά 20%. Κανενός δεν λείπουν, ούτε καν στα παιδιά τους ή στην οικογένειά τους. Το γκρίζο αντέχεται, το μαύρο όχι. Ο/η σύζυγος (κυρίως η δεύτερη) τους δείχνουν την έξοδο, ένα στόμα λιγώτερο. Και μαζί εξαφανίσθηκαν οι φίλοι τους.

Το ένα τρίτο από αυτούς έχει κάνει φυλακή, κυρίως για οικονομικούς λόγους (οφειλές). Ούτε και εκεί δεν βρήκαν στέγη.  Και τις δύσκολες μέρες του χειμώνα πολλοί καταφεύγουν στα έκτακτα περιστατικά των νοσοκομείων για να ξεγελάσουν έστω και μια νύχτα. Και είναι και αυτοί που έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Μα οι εντολές του υπουργείου προς τους γιατρούς είναι πετάξτε τους έξω, μη δέχεστε κανέναν. Γιατί σχεδόν το 60% δεν έχει κανένα δικαίωμα πρόσβασης σε δωρεάν υγεία και περίθαλψη.

Και αυτό είναι το κύριο τους πρόβλημα. Μαζί με την έλειψη συνθηκών υγιεινής. Σε όλη την Αθήνα μόνο στις εγκαταστάσεις της Κλίμακας μπορούν να βρούν νερό και σαπούνι.

Εκεί, που ο κάθε υπεύθυνος κρατικός φορέας ξαποστέλνει όποιον θέλει να ξεφορτωθεί, ξεπλένοντας τις δικές του αμαρτίες. Όπως τα ψυχιατρικά ιδρύματα λόγω οικονομικής αδυναμίας. Και είναι πολλοί αυτοί, ένας στους πέντε που  κάποιαν ώρα σκέφτηκε να βάλει τέρμα στη ζωή του.

Το 47,2% έχουν (;) παιδιά, ένας στους τρείς είναι χωρισμένος. Ευτυχώς τους ενώνει η κοινή τους μοίρα. Η ουρά στο συσίτιο, η απαντοχή στο κρύο,  η κοινή άμυνα στους λύκους.

Αναφέρθηκαν και άλλα στοιχεία. Που εικονίζουν τον καθημερινό ζόφο των αστέγων. Δεν προσφέρονται για συγκίνηση, για κλάμα, για δημοσιογραφική εκμετάλλευση. Αν και από χθές όλα τα ΜΜΕ και τα sites αφιέρωσαν τη μέρα τους στο θέμα των αστέγων, για την ακρίβεια στο γεγονός της συνέντευξης.

10.000 άστεγοι δίπλα μας, στην πόλη της Αθήνας. Ας ψάξουμε να τους βρούμε. Όχι μ' ένα πιάτο φαϊ ή ένα μπουφάν στα χέρια. Δεν αρκεί, οι ανάγκες είναι πιο σημαντικές.
Μπορούμε να ανακαλύψουμε τον Άνθρωπο που κρύβουμε μέσα μας ;

*Γιατί καθώς λένε τα στοιχεία της Eurostat 3,4 εκ. συνάνθρωποί μας είναι στο όριο της φτώχειας.

υγ1. αν δείτε τις επόμενες μέρες κάποιον άστεγο να πουλάει την εφημερίδα του (Ο Τύπος του Δρόμου) μη διστάσετε. Αγοράστε τη.

υγ2. Παρακολούθησα τη συνέντευξη. Παραφωνία η παρουσία του ...σπόνσορα ΙΚΕΑ (ναι, αυτού που αφήνει απλήρωτους και απολύει τους εργαζόμενους) που του αφιερώθηκε το ένα τρίτο του χρόνου της παρουσίασης. Εξοργιστική η υποκρισία και η αυθάδεια των υπευθύνων του ΙΚΕΑ να επιβάλλουν την προπαγάνδα τους, μοιράζοντάς μας το PressKit. Το "θετικό" όμως που προέκυψε, και το μεταφέρω στους απολυμένους του ΙΚΕΑ, είναι η υπόσχεση του πρώην εργοδότη τους πως όταν βρούν να νοικιάσουν ένα παγκάκι, το ΙΚΕΑ θα τους το εξοπλίσει δωρεάν.



Σημείωση: Τα στοιχεία με τους έντονους κόκκινους χαρακτήρες ανακοινώθηκαν χθές από την Κλίμακα.