Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Ένας άλλος κόσμος (αναδημοσίευση)



Το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ μεγάλης διάρκειας «Ένας άλλος κόσμος» (90′, 2013)
Το τρέιλερ διαρκεί 6 λεπτά

Αυτή τη στιγμή στο πλανήτη παρατηρείται μια κοινωνικά άνιση κατανομή (και συσσώρευση) του πλούτου, διόγκωση των κοινωνικών ανισοτήτων, περιορισμός βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, καθώς και μια άνευ προηγουμένου εξάντληση των φυσικών πόρων.

Η συνεχής οικονομική ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών, με έμφαση στη βρώμικη οικονομία του άνθρακα, αποδείχθηκε μη βιώσιμη αφού ενέτεινε τις ανισότητες, μείωσε το βιοτικό επίπεδο, κατέστρεψε τους φυσικούς πόρους και μεταμορφώθηκε τελικά σε μια υπανάπτυξη αποσυνδεδεμένη από την κοινωνική ευημερία.

Αυτή η οικονομία της αγοράς και της κατανάλωσης κατάφερε να σβήσει από τη μνήμη των περισσότερων ανθρώπων ότι ένας άλλος κόσμος κάποτε έθετε όρια στην ανάπτυξη, τόνιζε τη συνεργασία αντί για τον ανταγωνισμό και εκτιμούσε τα δώρα και την ανταλλαγή ως δεσμό της ανθρώπινης αλληλεγγύης.

Στην Ελλάδα της κρίσης, από το 2010 έχουν αναπτυχθεί σαν τα μανιτάρια δεκάδες κινήματα και πρωτοβουλίες πολιτών με στόχο την επανάκτηση της ζωής, των κοινών αγαθών, του ελεύθερου δημιουργικού χρόνου και των παραγωγικών διαδικασιών.

Οικοκοινότητες και οικοχωριά, επανακτήσεις αγροτικής γης, καταλήψεις στέγης και κέντρα κοινωνικής συμβίωσης, συνεταιρισμοί παραγωγών- καταναλωτών, κοινοτικοί αυτοδιαχειριζόμενοι αγρόκηποι, αεικαλλιέργεια (permaculture) και βιολογικές καλλιέργειες, ανταλλακτήρια και τράπεζες παραδοσιακών σπόρων, εργασιακές κολεκτίβες, ηθικές τράπεζες, αυτοδιαχειριζόμενα κοινωνικά κέντρα, τοπικά ανταλλακτικά δίκτυα προϊόντων και υπηρεσιών (αχρήματη οικονομία), λαϊκές συνελεύσεις και συμμετοχικοί προϋπολογισμοί σε επίπεδο κοινότητας συνθέτουν ένα πολύχρωμο και πολύμορφο παζλ εναλλακτικών προτάσεων σαν απάντηση στην πολλαπλή κρίση που βιώνουμε.

Το ντοκιμαντέρ μεγάλης διάρκειας «Ένας άλλος κόσμος» γυρίστηκε με αφορμή το 1ο Εναλλακτικό Φεστιβάλ Αλληλέγγυας και Συνεργατικής Οικονομίας που διοργανώθηκε τον Οκτώβριο του 2012 στο Ελληνικό από μια ανοιχτή αμεσοδημοκρατική συνέλευση και υποστηρίχθηκε από δεκάδες συλλογικότητες. Επιχειρεί μια ενδεικτική καταγραφή μερικών από τις κυριότερες πρωτοβουλίες που ασχολούνται με τη μετάβαση σε ένα άλλο κόσμο εδώ και τώρα, πέρα από τον καπιταλισμό και την κρίση.

Ακόμη αποτελεί μια συνέχεια παρουσίασης και ενδυνάμωσης αυτού του «άλλου κόσμου» που έγινε μέσα από την μετάφραση του ντοκιμαντέρ «Φόρος τιμής στην Καταλωνία ΙΙ» αλλά και την πλατφόρμα δικτύωσης «Ένας άλλος κόσμος».

Υπό διωγμό οι τοπικές παραδοσιακές ποικιλίες φυτών

παραδοσικαή ποικιλία ντομάτας από την κυρά 'Λένη
(το ότι είσαι υπό διωγμό το ξέρει ;)
 
πηγή: vivanews.gr

Σύμφωνα με απόφαση των 14 επιτρόπων της Ε.Ε. που ελήφθη 6 Μαΐου, μπαίνουν τέτοιοι όροι και περιορισμοί στην καλλιέργεια των τοπικών παραδοσιακών σπόρων και ποικιλιών, ώστε πρακτικά... καθιστούν πολύ δύσκολη ως αδύνατη την καλλιέργεια τους.

Ετσι, η συστηματική εξαφάνιση των τοπικών ποικιλιών συνεχίζεται τώρα και με την σφραγίδα της ΕΕ και θα οδηγήσει σύντομα να μην έχουμε άλλη επιλογή παρά μόνον υβριδισμένους ή μεταλλαγμένους σπόρους.

Οι φυτικές καλλιέργειες των οποίων οι σπόροι παράγονται από τους γεωργούς είναι δημόσια ιδιοκτησία και αποτελούν κοινό αγαθό δηλαδή μπορούν να αναπαραχθούν από όλους.

Αντίθετα οι σπόροι που παράγονται από τις ιδιωτικές βιομηχανίες σπόρων προστατεύονται από κανονισμούς πνευματικής ιδιοκτησίας και ευρεσιτεχνίες και συνεπώς δεν μπορούν ελεύθερα να αναπαραχθούν. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) και η ΕΕ στηρίζουν τις βιομηχανίες σπόρων ενώ ταυτόχρονα επιβάλουν παράλογες απαιτήσεις στους σπόρους των αγροτών περιορίζοντας την εμπορική κυκλοφορία τους

. Ως αποτέλεσμα ο πολύτιμος αυτός φυσικός πόρος το δημόσιο αυτό αγαθό ,πού αποκαλείται αγροτική βιοποικιλότητα και αποτελεί την βάση της διατροφικής μας ασφάλειας, της υγιεινής διατροφής και της φυσικής εξέλιξης των φυτών απειλείται σοβαρά από τα μεγάλα συμφέροντα των πολυεθνικών εταιρειών σπόρων.

Οι μοναδικές ποικιλίες φυτών ,οπωροκηπευτικών,κ.α. σε νησιωτικές και άλλες γεωγραφικά απομονωμένες περιοχές της χώρας μας πού προσαρμόστηκαν και επιβίωσαν επί χιλιετίες απειλούνται με εξαφάνιση κατόπιν της πρόσφατης απόφασης των 14 Επιτρόπων της ΕΕ.Οι φυτικές αυτές ποικιλίες χρειάστηκαν αιώνες για να προσαρμοστούν γενετικά στις διαφορετικές συνθήκες των νησιών και των άλλων γεωγραφικά απομονομένων περιοχών παραλιακών ή ορείνων όπως η έλλειψη νερού,οι έντονοι άνεμοι,το φτωχό σε θρεπτικά συστατικά χώμα,τα τοπικά φυτοπαθογόνα και γενικά το μικροκλίμα της περιοχής. Η γεωγραφική απομόνωση των νησιών και των άλλων ελληνικών περιοχών οδήγησε στην ανάπτυξη διαφορετικών τοπικών ποικιλιών οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στις εδαφοκλιματικές συνθήκες της κάθε περιοχής. Έτσι μπορούν να αναπτύσσονται έχοντας καλή απόδοση, περιορισμένες ανάγκες νερού και θρεπτικών συστατικών, χωρίς να χρειάζονται λιπάσματα ή φυτοφάρμακα. Συνεπώς είναι υγιεινά,σχετικά φθηνά,με ιδιαίτερη οσμή και γεύση και φυσικά απαλλαγμένα από λιπάσματα και φυτοφάρμακα..

Οι τοπικές παραδοσιακές ποικιλίες ενώ χρειάζονται αιώνες για να εξελιχθούν βλέπουμε μέσα σε μόνο λίγες δεκαετίες να εξαφανίζονται με ανησυχητικούς ρυθμούς.

Ενδεικτικά αναφέρω ότι στην Ελλάδα σε μόνο λιγες δεκαετίες από τις 200 ποικιλίες σταριού που καλλιεργούνταν έχουν μείνει μόνο 7 δηλαδή μειώθηκαν πάνω από 95%. Πρόσφατες επίσης έρευνες έχουν δείξει οτι μόνο το 2-3% των ποικιλιών λαχανικών που υπήρχαν πριν 50 χρόνια έχουν διασωθεί και καλλιεργούνται μέχρι και σήμερα στην χώρα μας.

Οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες σπόρων πού είναι συγχρόνως και οι ίδιες εταιρείες που παράγουν τα λιπάσματα,τα φυτοφάρμακα και τα μεταλλαγμένα με την υποστήριξη του Παγκοσμίου Οργανισμού Εμπορίου και της ΕΕ επέτυχαν να ελέγχουν το 73% της παγκόσμιας παραγωγής σπόρων. Μεταξύ των δέκα μεγαλύτερων πολυεθνικών εταιρειών παραγωγής και εμπορίας σπόρων είναι οι: Monsanto, DuPont, Sygenta, Bayer, BASF,κ.α.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ σήμερα καλλιεργείται μόνο το 10% των παραδοσιακών ποικιλιών σπόρων πού καλλιεργούνταν πρίν 100 χρόνια.Αυτό το γεγονός είναι καταστροφικό για την βιοποικιλότητα ,την συνέχεια της ποικιλίας στήν φύση δηλ.την συνέχεια στην ζωή.

Βέβαια η πολιτική διαχρονικά των ελληνικών κυβερνήσεων ήταν ανύπαρκτη εως εγκληματική στον τοέα αυτόν.Η ελληνική πολιτεία ουδέποτε έκανε την παραμικρή προσπάθεια για την διατήρηση,διάδοση και βελτιωση του γενετικού υλικού των ελληνικών σπόρων και του πολλαπλασιαστικού υλικού..Η τράπεζα σπόρων του ΕΘΙΑΓΕ στην Θες/νίκη είναι ανεπαρκής,η συμβολή των ελληνικών σπόρων στην Παγκόσμια Τράπεζα (κιβωτός του Νώε στην Αρκτική) είναι περιορισμένη παρά το μηδενικό κόστος,και η αξιόλογη δραστηριότητα της ΜΚΟ ΠΕΛΙΤΙ αξίζει συγχαρητηρίων.

Μιλάμε για Μεσογειακή διατροφή αλλά ξεχνάμε ότι η Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή στηρίζεται σε τοπικές παραδοσιακές ποικιλίες σπόρων.

Η εγκληματική αδιαφορία της πολιτείας που απο την μία μεριά εμφανίζεται να στηρίζει την γεωργική παραγωγή και απο την άλλη να καταδικάζει σε αφανισμό τις τοπικές παραδοσιακές ποικιλίες πρέπει να ενεργοποιήση τον κάθε Έλληνα και όχι μόνο τους γεωργούς. Οι Έλληνες πολίτες πρέπει να αντιδράσουν δυναμικά και να απαιτήσουν απο την ελληνική κυβερνηση να προστατεύσει τους τοπικούς παραδοσιακούς σπόρους .Να ζητήσουν την ακύρωση της απόφασης των 14 Ευρωπαίων Επιτρόπων και η ελληνική κυβέρνηση να καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την καταψήφιση της πρότασης στο Συμβούλιο Υπουργών και το Ευρωκοινοβούλιο.

Παράλληλα πιστεύω ότι πρέπει να πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε ολες τις μεγάλες πόλεις της χώρας στις 5 Ιουνιου Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος διότι η βιοποικιλότητα και συνεπώς το περιβάλλον απειλείται.Η σωτηρία των ελληνικών παραδοσιακών σπόρων εξαρτάται απο εμάς.

Νίκος Κατσαρός
Π. Πρόεδρος ΕΦΕΤ

Το Alter Summit στην Αθήνα! (βίντεο)



Τα κοινωνικά κινήματα στην Αθήνα!

7 και 8 Ιουνίου στο Ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ,τα μεγάλα Ευρωπαικά συνδικάτα, κοινωνικά κινήματα και κοινωνικές οργανώσεις, βρίσκονται στην Αθήνα να κουβεντιάσουν σε 15 θεματικές συνελεύσεις και να αποφασίσουν κοινές δράσεις ενάντια στην Λιτότητα!

Eνωμένοι, όλοι και όλες, αγωνιζόμαστε για την άλλη Ευρώπη!

Ένα πανευρωπαικό ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΛΙΤΟΤΗΤΑ!

Για την Ευρώπη της Αλληλεγγύης και της Κοινωνικής Δικαιοσύνης!

Πληροφορίες-συμμετοχές:
www.altersummit2013.blogspot.com
www.altersummit.eu

Το βίντεο 

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Το Φάντασμα της Ελευθερίας (αναδημοσίευση)


Της Λαμπρινής X. Θωμά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε να μας «σώσει» για δεύτερη φορά μετά το Μνημόνιο. Αφού πρώτα μας δίδαξε λιτότητα και «δημοσιονομική πειθαρχία», αυτή τη φορά, επανέρχεται, διδασκοντάς μας δημοκρατία και αντι-φασισμό, μέσω του «αντιρατσιστικού» νόμου.

Ο οποίος νόμος, μπορεί να αφήνεται κουτοπόνηρα να πέρασει σα μεγάλη δημοκρατική έμπνευση της κυβέρνησης Σαμαρά, αλλά δεν αποτελεί παρά προσαρμογή της Ελλάδας σε ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα, η οποία είναι και πολύ παλιά ιστορία. Προσπαθεί επίσης να καλύψει, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, και το λοιπό ετοιματζίδικο δίκαιο που οσονούπω μας επιβάλλεται από τας Ευρώπας.

Άρα ο καυγάς μεταξύ μνημονιακών κυβερνητικών εταίρων δεν είναι για το νόμο αυτόν καθ’ αυτόν. Ένας κάποιος νόμος θα περνούσε οπωσδήποτε. Ο καυγάς είναι για όσα προβλέπει και για τις όποιες ―εγκεκριμένες ήδη από το αφεντικό στις Βρυξέλλες― προσθήκες που θα του γίνουν. Είναι δε καυγάς ντεμέκ, ώστε η ΔΗΜΑΡ να κερδίσει κάποιους πόντους σε αριστερό προφίλ (λες και αυτό το έκτρωμα αποτελεί αριστερή νομοθεσία) ενώ παράλληλα θέτει το Ρεπουσισμό στο απυρόβλητο.

Αυτός ο νόμος, ο οποίος προβλέπει παραδειγματικές τιμωρίες, είναι κομμένος και ραμμένος, λοιπόν, επί παραγγελία πάνω σε πατρόν της ΕΕ, με αλλαγές που να εξυπηρετούν τα ιδεολογήματα της ΔΗΜΑΡ ― ενός σημιτόστροφου αποκόμματος, που μάζεψε τα ορφανά του εκσυγχρονιστικού ΠΑΣΟΚ και μας κάθησε τρικομματικά στο σβέρκο. Είναι δε πολλαπλώς αντιδημοκρατικός – ειδικά καθώς, στη δεύτερη εκδοχή του, αφαιρεί από τη Βουλή, τους εκπροσώπους του λαού, το δικαίωμα να ορίζουν τι θεωρεί ο δικός μας λαός Γενοκτονία. Ώστε όλοι οι σφαγείς που εξεδήλωσαν την ιμπεριαλιστική τους πολιτική εναντίον του τόπου μας να μένουν στο απυρόβλητο μέχρι να το αποφασίσει κάποιος δικαστής. Όμως, οι Αρμένηδες, οι Ασσύριοι και οι Πόντιοι, θύματα της βαρβαρότητας του τούρκικου σωβινισμού, έχουν δικαίωμα στον ίδιο σεβασμό με τα θύματα άλλων γενοκτονιών. Η απόφαση ανήκει στον Ελληνικό Λαό και αυτός την έχει ήδη πάρει, μέσω βουλευτών που δίνουν, στοιχειωδώς, κάποιο λόγο στις περιφέρειές τους. Χωρίς δικαστικές αποφάσεις, χωρίς τον φασιστικό «αντιφασισμό» των ισχυρών.

Αυτά ως προς τα σοβαρά. Γιατί έχει και πολλά φαιδρά η ιστορία.

Πρώτη ειρωνεία. Ο «δημοκρατικός» αυτός νόμος, σχεδιάζεται και επιβάλλεται εξωκοινοβουλευτικά, ως άνωθεν Ευρωπαϊκή εντολή. Και από ποιούς; Από τα ισχυρά κράτη της Δυτικής Ευρώπης, που, με πλήρη ρατσιστική περιφρόνηση αναπαράγουν πιστά την αντι-εβραϊκή προπαγάνδα (τεμπέληδες, παράσιτα, κλπ), αποκαλώντας τις φτωχές χώρες της περιφέρειας «γουρούνια» (PΙIGS). Και από την, υπό Γερμανικό έλεγχο Ε.Ε, η οποία μας αντιμετωπίζει ως προτεκτοράτο ― με τοποτηρητές στην κυβέρνηση και στα υπουργεία, που αποφασίζουν και διατάζουν με ύφος χιλίων καρδιναλίων.

Δεύτερη ειρωνεία. Τον «δημοκρατικό» αυτό νόμο, τον προετοιμάζει στα καθ’ ημας, η πλέον αντι-δημοκρατική κυβέρνηση ― αυτή που καταφεύγει σε πρωτοφανή καταστολή, βασανιστήρια, ακόμα και στην επιστράτευση των απεργών καθηγητών (την οποία ο ίδιος της ο υπουργός Δικαιοσύνης χαρακτηρίζει εμμέσως αντισυνταγματική). Η ίδια κυβέρνηση που κατά τη διάρκεια της θητείας της η Ελλάδα έπεσε 14 ολόκληρα σκαλοπάτια στις λίστες κατάταξης της δημοσιογραφικής ελευθερίας.

Τρίτη και πιο βροντερή ειρωνεία. Το «δημοκρατικό» αυτό νόμο τον στηρίζει και τον υποστηρίζει η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ. Στη μανία της να πολεμήσει το σκιάχτρο της Χρυσής Αυγής ξέχασε την παραδοσιακή αριστερή δυσπιστία απέναντι στο αστικό δίκαιο, ξέχασε την αφοσίωσή της στην Ελευθερία του Λόγου, ξέχασε και την αποδιδόμενη στο Βολταίρο ρήση «διαφωνώ με ό,τι λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαιωμά σου να το λες» (εδώ δεν πρέπει να νοιώθει τόσο μόνος…).

Και όμως, μόλις προ διετίας, το 2011, έγραφε στη Αυγή ο Νάσος Θεοδωρίδης ότι «υπό το πρόσχημα του αντιρατσισμού, επιχειρείται μια επίθεση στην ελευθερία του λόγου, που θα επιφέρει καίρια πλήγματα στο πολύτιμο αυτό δημοκρατικό αγαθό». Ποιά μετάλλαξη έχουν υποστεί στην Αυγή και σήμερα βρίσκουνε το νομοσχέδιο κούκλα, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό ώστε να εγκαλούν την κυβέρνηση Σαμαρά επειδή δεν πέρασε άμεσα ο νόμος και να στενοχωριούνται που ο Ρουπακιώτης δεν το έχει κάνει ακόμη πιο αυστηρό; Αδυνατώ να απαντήσω.

Δύναμαι όμως να πω ότι οι συνάδελφοι, υπερασπιστές όχι μόνο των αριστερών οραμάτων αλλά ακόμα και της στοιχειώδους αστικής δημοκρατίας, θα όφειλαν να έχουν «βγει στα κάγκελα» για να υπερασπιστούν την Ελευθερία του Λόγου. Δεν είναι μόνο θέμα ιδεολογικής συνέπειας, είναι και θέμα πολιτισμού, είναι και θέμα υπεράσπισης της δημοσιογραφίας.

«Μα ο νόμος αφορά μόνο το φασιστικό λόγο ή το λεγόμενο hate speech» ― μου το λένε φίλοι, καλοπροαίρετοι. Πως μπορεί κάποιος, με τόσα που έχουμε ζήσει και τόσα που έχουμε δεί μετα-μνημονιακά, να παραμένει απονήρευτος και να μη φοβάται την ουρά της αχλάδας; Θα πω, μόνο, το προφανές: η «Ελευθερία του Λόγου» έχει νόημα ειδικά και μόνο όταν αφορά λόγο με τον οποίο δεν συμφωνούμε, όποιος και να είναι αυτός. Μια Δημοκρατία λειτουργεί μόνο όταν μπορούν να ακουστούν όλες οι φωνές ― ακόμα και αυτές, ή μάλλον ειδικά αυτές, που στρέφονται ενάντιον της. Ειδικά αφού το τι είναι δημοκρατία και το τι όχι, είναι ρευστό. Και η Ελλάδα των «πιστοποιητικών φρονημάτων» και της εξορίας στα ξερονήσια δημοκρατία ήταν κατ’ όνομα ― με εκλογές και απ’ όλα. Εδώ, αλλά και παγκόσμια, εκατομμύρια ιδεολόγοι, επαναστάτες, πολίτες που διεκδικούν το δίκαιο τους, έχουν διωχθεί ως «εχθροί της δημοκρατίας».

Είναι άλλωστε «Δημοκρατία» αυτό που ζούμε τα τελευταία χρόνια; Εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας λένε «όχι» ― και εγώ μαζί τους. Διότι δεν χωρά σε μία δημοκρατία η καταστρατήγηση του Συντάγματος με συνοπτικές διαδικασίες, δε χωρούν οι ευρωπαίοι τοποτηρητές στα υπουργεία. Δε χωρά στη δημοκρατία η άγρια καταστολή κάθε διαδήλωσης, το άνοιγμα λευκόμαλλων κεφαλιών, το ψέκασμα στο πρόσωπο με δακρυγόνα ηρώων, σα το Μανώλη Γλέζο. Δε χωρούν σε μια Δημοκρατία οι εισβολές της αστυνομίας στα σπίτια απλών πολιτών, στην Κερατέα και στις Σκουριές, οι απειλές κατά της ζωής, η τρομοκράτηση ολόκληρων τοπικών κοινωνιών εκ μέρους των αφεντικών της μπανανίας… δε χωρά σε καμμία Δημοκρατία η επιστράτευση των εργαζόμενων στο μετρό, των λιμενικών και των καθηγητών.

Σήμερα, θα πεις, μπορώ και γράφω αυτά, ναι – είναι μια κάποια ελευθερία. Μετά το νόμο Ρουπακιώτη, όμως, ποιός θα μου εγγυηθεί ότι δεν θα βρεθώ υπόλογη για αντιδημοκρατικό λόγο και «εχθροπάθεια»; Ποιός θα ορίζει τι σημαίνει πρόκληση; Που τελειώνει η Ελευθερία του Λόγου; Πού αρχίζει η νομοθετική παράνοια; Ήταν η παράσταση στο Χυτήριο hate speech, Λόγος Μίσους, κατά αναγνωρισμένης θρησκείας; Μπορεί να ερμηνευτεί έτσι από ένα δικαστήριο ― ως προσβάλλουσα το θρησκευτικό αίσθημα; Αντίστοιχα, έχει το δικαίωμα κανείς να βγαλει αφίσσες με σάτιρα εις βάρος του Μωάμεθ ή πρόκειται για πρόκληση που εμπίπτει στο Νόμο Ρουπακιώτη; Αν χαρακτηρίσεις κάποιον Ελληνάρα και τον βρίσεις αναφερόμενος σε όλα τα στερεότυπα που συνοδεύουν τη λέξη αυτή, μπορεί να βρεθείς να πληρώνεις πρόστιμα; όταν αργώ να παρκάρω, ο ευγενής συμπατριώτης μου που ρωτά αν νύχτα μου δώσαν το δίπλωμα και γιατί δεν πάω να πλύνω κανα πιάτο, και επιτίθεται εναντίον μου λόγω του φύλου μου, θα διώκεται τώρα πια;

Και αυτά, σοβαρά και λιγότερο σοβαρά, είναι μόνο η αρχή. Στην πολιτική και στην κοινωνία ισχύει ένα φαινόμενο γνωστό στους κοινωνιολόγους ως «παράθυρο του Όβερτον»: όσοι οδηγούν μια κοινωνία να αποδεχθεί κάτι (π.χ. μια εξαίρεση στην Ελευθερία του Λόγου), θέτουν τις βάσεις ώστε να γίνουν αποδεκτά πολύ χειρότερα μέτρα στην ίδια κατεύθυνση. Ή, όπως το λέμε στο χωριό μου, «δώσε θάρρος του Ρουπακιώτη, να σ’ ανέβει στο κρεββάτι».

Τα πράγματα άλλωστε έχουν ήδη αρχίσει να σκουραίνουν. Σε λίγο καιρό, είναι πιθανό να αποτελεί hate speech και η αναφορά μας στη γερμανική πολιτική με τρόπο που μπορεί να βρεί προσβλητικό ο πάσα εις Γερμανός ― ήδη έχει ζητηθεί από την ΕΕ να εξεταστεί, άλλωστε, αυτού του είδους η «γλώσσα του Μίσους», που «κατηγορεί τους Γερμανούς ότι επιδιώκουν οικονομική κυριαρχία». Όποιος, δηλαδή, κακο-χαρακτηρίσει δημοσίως την Άνκελα ή τον Σόιμπλε μπορεί μεθαύριο να βρεθεί αντιμέτωπος με τη δικαιοσύνη. Αν το καλοσκεφτείς, τι μεθαύριο; Σήμερα, και χωρίς καν το σχετικό νόμο ως επιπρόσθετο φίμωτρο. Γιατί, όσο γραφική και αν θεωρεί κανείς τη διαμαρτυρία του Κολλάτου, με τις σημαίες ενάντια στη «Γερμανική Κατοχή» στο μπαλκόνι του, δεν είναι καθόλου γραφική η δύο φορές προσαγωγή του και το αυτόφωρο. Είναι επικίνδυνη και ενδεικτική.

Τα είπαμε μέσω podcast ― εν συντομία ας θυμίσω λοιπόν: με αντίστοιχους νόμους στην Ουγγαρία, τη Λιθουανία, την Εσθονία ― στην Ενωμένη Ευρώπη ―, απαγορεύεται το σφυροδρέπανο, και θεωρείται σύμβολο μίσους και γενοκτονίας αντίστοιχο με τη σβάστικα. Αν τελικά γίνει κοινή ευρωπαϊκή νομοθεσία αυτό που από το 2010 επιδιώκουν Λιθουανία, Λετονία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τσεχία, Ουγγαρία, και αποφασιστεί «ποινικοποίηση της έγκρισης, άρνησης ή μείωσης των κομμουνιστικών εγκλημάτων» και ότι «η άρνηση αυτών των εγκλημάτων θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται η άρνηση του Ολοκαυτώματος και θα πρέπει να απαγορευτεί δια νόμου», δε θα χρειαστούμε νέο νομικό πλαίσιο. Θα έχουμε το νόμο Ρουπακιώτη.

Και ας μη γελιόμαστε πως αυτός ο νόμος πολεμάει έναν, ξαφνικά σε άνοδο, «φασισμό». Η ΧΑ δεν ανέβηκε από τα ποσοστά του Βεργή που είχε του 2009 στα σημερινά επειδή ξαφνικά οι Έλληνες γίνανε φασίστες. Όπως, προφανώς, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανέβηκε έξι φορές πάνω σε ποσοστά επειδή το ρίξανε όλοι στη Ναόμι Κλάιν και το Σλαβόι Ζίζεκ. Απλώς κατέρρευσε το κτίσμα της μεταπολίτευσης, και ο κόσμος συνωστίζεται στις Εξόδους Κινδύνου. Και τα δύο σχήματα εισέπραξαν, για διαφορετικούς λόγους το καθένα, ένα μέρος της λαϊκής οργής. Η τυφλή, λαϊκιστική, θρεμμένη από τον Αυριανισμό οργή, πήγε στη ΧΑ. Οι υπόλοιποι μοιράστηκαν μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Αυτή την οργή προσπαθεί να ελέγξει, σβήσει, καταστείλει η κυβέρνηση ―και ο νέος νόμος―, σε όλες της τις πτυχές, αριστερές, δεξιές ή τυφλές.

Είναι θλιβερό να βλέπει κανείς το ΣΥΡΙΖΑ να οπλίζει το χέρι του εχθρού απέναντι στην αριστερά, στους κομμουνιστές και στους αναρχικούς, στηρίζοντας το νομοσχέδιο. Δεν φτάνει που δίνει στην τρικομματική το σχοινί, περνάει και αυτοβούλως το κεφάλι του στην θηλιά, λέγοντας «Ορίστε, δες, δεν είμαι άκρο», με μια ουρανομήκη αφέλεια και τυφλή εμπιστοσύνη ― στο ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουν ειλικρινά ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί μόνο ενάντια στην Χρυσή Αυγή. Δέχονται τις διαβεβαιώσεις της τρικομματικής κυβέρνησης γι’ αυτό το θέμα, διότι, προφανώς, τη θεωρούν άξια εμπιστοσύνης (!).

Ξέχασαν ήδη την άγρια καταστολή, τα βασανιστήρια συλληφθέντων, τις «μηνύσεις στο Guardian», την προσπάθεια φίμωσης των δημοσιογράφων (Αρβανίτης, Βαξεβάνης, Μπόλαρη, Λώλος, Unfollow, ThePressProject, η ταπεινότης μου…). Όπως, επίσης, ξέχασαν το κλείσιμο του Indymedia και τις τακτικές παρακάμψης του πανεπιστημιακού ασύλου.

Είναι βέβαιο ότι πολλοί στην ΝΔ και περισσότεροι στο ΠΑΣΟΚ, όταν σκέφτονται το νομοσχέδιο, έχουν στο νου τους ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ και όχι την Χρυσή Αυγή. Θα έχουνε τέτοιο όπλο στα χέρια τους και δεν θα το χρησιμοποιήσουν ενάντια στη αντιπολίτευση; Ήδη, στην κυβέρνηση, ακονίζουν τα μαχαίρια τους. Δυο καρμπόν ανακοινώσεις της ΝΔ και της κυβέρνησης είχαμε μέσα σε μια μόλις εβδομάδα:

«Ο κ. Τσίπρας, ακολουθώντας το παράδειγμα των Χρυσαυγιτών, καταφέρθηκε με ακραίες εκφράσεις εναντίον βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με άψογη κοινοβουλευτική συμπεριφορά. Προτιμά να ξεχνά ο κ. Τσίπρας τους βουλευτές του κόμματός του που έχουν φθάσει στο σημείο να απειλούν με λυντσάρισμα πολιτικούς και μάλιστα από το βήμα της Βουλής (…) Ας είναι βέβαιοι όλοι ότι δεν θα αφήσουμε την υπόθεση της Δημοκρατίας να γίνει αντικείμενο διαμάχης ανάμεσα στα δυο άκρα του πολιτικού φάσματος»

και:

«Τα άκρα ορίζονται από τις πρακτικές τους και δυστυχώς για τον ΣΥΡΙΖΑ οι ομοιότητες με τη Χρυσή Αυγή είναι πολλές».

Και όμως, μετα από τέτοιο “κάρφωμα”, ο ΣΥΡΙΖΑ, αντί να αντιδράσει άμεσα, μπλοκαρισμένος (;) από στελέχη που καλοβλέπουν την εξουσία και κουρασμένα μυαλά που αδυνατούν να διαβάσουν το πνεύμα της εποχής, υποστηρίζει το νομοθετικό αυτό έκτρωμα, και φτάνει να καλεί και το Φρούραρχο επιτόπου ― λες και βιάζεται να θυσιάσει και τα τελευταία κεκτημένα της αστικής δημοκρατίας, στο βωμό της σκιαμαχίας του με το απόκομμα της Χρυσής Αυγής. Μιας σκιαμαχίας που μόνο την κυβέρνηση και δη το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ συμφέρουν, αφού χρησιμοποιούνται ως κολυμβήθρες του μνημονιακού Σιλωάμ.

Η αστική Δημοκρατία έχει ορίσει δύο χώρους απόλυτης Ελευθερίας του Λόγου: το πανεπιστήμιο και την Βουλή. Αν στο πανεπιστήμιο επιτρέπεται κάθε λόγος ―κατι που οφείλει να κατοχυρώνεται νομικά με το άσυλο― η Βουλή της αστικής δημοκρατίας θα πρέπει να θεωρείται το άσυλο των ασύλων. Αυτό είναι το κέντρο της αστικής δημοκρατίας, ένα κέντρο στο οποίο οφείλει να εκφράζεται χωρίς κανένα εμπόδιο και καμμία λογοκρισία ο λαός, η λαϊκή βούληση, μέσω των εκπροσώπων του.

Αυτό Λέγεται Δημοκρατία στη Δύση από τη Γαλλική Επανάσταση και μετά. Πριν, όταν μιλούσες σου πέρναν το κεφάλι. Μετά, είχες δικαίωμα «δια να ομιλείς» ό,τι και αν ήθελες να πεις. Η Βουλή της αστικής δημοκρατίας θεωρητικώς όχι μόνο ανέχεται αλλά και προσκαλεί τον λόγο και τον τρόπο της έκφρασης του φιλοσόφου βουλευτή όσο και του εργάτη, χωρίς κανέναν περιορισμό. Όπως μου είπε ένας αγαπημένος φίλος «Βουλή στην αστική δημοκρατία είναι ο χώρος που μιλάς ελεύθερα ακόμα και αν δεν είσαι “ευπρεπής”. Η ευπρέπεια της Βουλής είναι η ελευθερία του λόγου των βουλευτών».

Είναι προς τιμήντόσο του ΚΚΕόσο και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ που αντέδρασαν άμεσα, βλέποντας πίσω από τη ρητορεία τον αληθινό στόχο του νομοσχεδίου, υπερασπιζόμενοι τη Δημοκρατία και την Ελευθερία του Λόγου. Καιρός να ξυπνήσει και ο ΣΥΡΙΖΑ ― και να αναλογιστεί γιατί τον στήριξαν κάτι εκατομμύρια Ελλήνων. Όχι πάντως για να σιγοντάρει το Ρουπακιώτη.

Το έργο που "στολίζει" το άρθρο είναι του Μανουέλ Οκάμπο, ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της γενιάς μου παγκόσμια. 

Σεραφείμ Κοτρώτσος ο "αντι"-μνημονιακός...



Στο Γ' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών καλείται ο Σεραφείμ Κοτρώτσος την Παρασκευή 24 Μαΐου προκειμένου να εξηγήσει ενώπιον του ποινικού δικαστηρίου γιατί εδώ και 2 χρόνια δεν έχει καταβάλει στους εργαζόμενους της πρώην εφημερίδας του ούτε ευρώ από τα δεδουλευμένα μηνών και τις αποζημιώσεις απόλυσης που τους χρωστάει. 

Ο πρώην εκδότης, νυν «μάχιμος» δημοσιογράφος και όψιμος υπερασπιστής των εργαζόμενων απέναντι στο μνημόνιο, έχει καταθέσει εδώ και κάποιους μήνες αίτηση πτώχευσης. Παράλληλα βέβαια διαφημίζει ότι κατέχει 2 site, τα οποία, αν και αριθμούν ελάχιστες επισκέψεις, βρίθουν από διαφημίσεις, σε πολλές περιπτώσεις κρατικές (ΟΠΑΠ, Εθνική Τράπεζα). Το πώς ένας πτωχευμένος πρώην εκδότης, ο οποίος χρωστάει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε εργαζόμενους και ασφαλιστικά ταμεία έχει εταιρεία η οποία μάλιστα παίρνει και κρατική διαφήμιση είναι αφελής ερώτηση για το μεταρρυθμισμένο ελληνικό κράτος του 2013. 

Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή. Ο Σ. Κοτρώτσος μετά τις άκαρπες προσπάθειες να βρει δουλειά μετά το κλείσιμο του Ελεύθερου Τύπου της Γιάννας Αγγελοπούλου αποφάσισε να γίνει εκδότης. Τοποθετώντας από κοινού με τον άλλο πτωχευμένο πλέον εκδότη, Λουκά Κατσώνη (ο οποίος εκδίδει σήμερα την ελληνική έκδοση του Foreign Affairs...), ένα μηδαμινό κεφάλαιο από τα χρήματα που αποκόμισε από το πάρτι εκατομμυρίων της Ολυμπιάδας ιδρύσαν την εταιρεία CITIZEN. Η εταιρεία κατάφερε να εκδίδει την εφημερίδα «Αποκαλύψεις» πληρώνοντας κανονικά τους εργαζόμενους για το χρόνο ρεκόρ των 4 μηνών, μέχρι τον Αύγουστο του 2010. 

Έκτοτε ο Κοτρώτσος αποφάσισε ότι δε θα χρηματοδοτήσει άλλο την εφημερίδα από τη διόλου ευκαταφρόνητη περιουσία που «δημιούργησε» από τη θητεία του ως διευθυντής στο γραφείο τύπου των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και μετέπειτα στον Ελεύθερο Τύπο. Έτσι στράφηκε στους μισθούς των εργαζόμενων. Τον Αύγουστο υπήρξε μια καθυστέρηση, το Σεπτέμβριο η περίοδος αναμονής επιμηκύνθηκε και από τον Οκτώβριο οι εργαζόμενοι πληρωνόταν έναντι ή και καθόλου. Αφού τζίραρε για 7 μήνες τα δεδουλευμένα μας για να βγάζει την εφημερίδα του, τον Απρίλιο του 2011 μας ανακοίνωσε την αναστολή της έκδοσής της, πετώντας μας στο δρόμο χωρίς να καταβάλει τους μισθούς αρκετών μηνών, τις αποζημιώσεις και τις ασφαλιστικές εισφορές... 

Όλο αυτό το διάστημα αποφάσισε να γίνει και εκδότης της αθλητικής στοιχηματικής εφημερίδας GO BET μέσω της Ε.Π.Ε Cleversport. Με βασικά έσοδα τη χορηγία του ΟΠΑΠ στη χαμηλότερη σε πωλήσεις στοιχηματική εφημερίδα προσπαθούσε να μπαλώσει κενά μεταξύ των δύο εταιριών. Η ιστορία ανάλογη με τους εργαζόμενους στις «Αποκαλύψεις», μόνο που η παραγωγή και η διανομή της GO BET στηρίχθηκε κατά βάση στην «μαύρη εργασία». Οι «υποσχέσεις» για υπογραφή σύμβασης εργασίας, κρατούσαν ομήρους τους εργαζόμενους μέχρις ότου όλο και περισσότεροι περίσσευαν και βδομάδα με την βδομάδα «απολύονταν» ενώ ακόμα περίμεναν την πρόσληψη τους! 

Σήμερα ο Σεραφείμ Κοτρώτσος, αφού τσέπωσε τους μισθούς των περίπου 60 εργαζόμενων στις Αποκαλύψεις, αλλά και τις ασφαλιστικές εισφορές στα ταμεία τεχνικών και δημοσιογράφων βρήκε θαλπωρή στη ζεστή αγκαλιά του Νίκου Χατζηνικολάου, ο οποίος ανέλαβε να τον μεταμορφώσει από έναν κοινό μπαταχτσή σε «ρομπέν των δασών» της δημοσιογραφίας. 

Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε αυτό που εδώ και 3 χρόνια προσπαθούν να μας επιβάλλουν ως δεδομένο με την επίφαση της οικονομικής κρίσης, ότι ο κάθε εργοδότης μπορεί ανενόχλητος να καθιερώνει την απλήρωτη εργασία ισχυριζόμενος αδυναμία καταβολής των οφειλομένων ενώ παράλληλα συνεχίζει τον πολυτελή του βίο. 

Υπενθυμίζουμε στον Κοτρώτσο ότι θα μας βρίσκει μπροστά του συνεχώς, έως ότου καταβάλει τους μισθούς και τις αποζημιώσεις και στον τελευταίο εργαζόμενο. 

Αυτό το δικαστήριο είναι για μας ακόμη μια μάχη ενάντια στην εργοδοτική ασυδοσία και την κάλυψη που της παρέχουν η πολιτική εξουσία και οι μηχανισμοί της. 

ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΟΤΡΩΤΣO 

Απλήρωτοι εργαζόμενοι Αποκαλύψεων 

H Αναγκαία Ρήξη (αναδημοσίευση)


Η ελληνική κοινωνία βρίσκεται για μία ακόμη φορά στην ιστορία της σε μία κρίσιμη καμπή, σε μία τεράστια κρίση: όλα τα νοήματα έχουν φθαρεί, όλες οι αξίες έχουν καταρρεύσει. Όμως δεν φαίνεται στον ορίζοντα κάποια λύση ή έστω κάποια πρόταση που να δημιουργεί προοπτική ανάκαμψης. Αν και αποδείχθηκε για πολλοστή φορά πως οι επαγγελματίες του πολιτικού είναι ανίκανοι να δώσουν λύση, πως τα κόμματα όχι μόνο δεν αποτελούν λύσεις στο πρόβλημα, αντιθέτως είναι μέρος του προβλήματος, εν τούτοις η κοινωνία παραμένει εγκλωβισμένη στις κομματικές ιδεολογίες και στις σωτηριολογίες των μαθητευόμενων μάγων. Μετεωρίζεται μεταξύ σκύλας και χάρυβδης, όπως έδειξαν και οι τελευταίες διπλές εκλογές, στις οποίες το εκλογικό σώμα αν και διαμαρτυρήθηκε για τη λιτότητα και τα Μνημόνια, αποδυναμώνοντας τα δύο κόμματα της χρεοκοπίας, εν τούτοις το ποσοστό που δραπέτευσε από αυτά, περίπου 42%, δεν ριζοσπαστικοποιήθηκε πολιτικώς, αλλά παρέμεινε στην αδιέξοδη λογική του κομματοκρατικού συστήματος: εγκλωβίσθηκε είτε σε συντηρητικά εθνικιστικά και νεοναζιστικά κόμματα είτε στις ρητορείες της Αριστεράς.

Έχει ειπωθεί πως εάν οι εκλογές μπορούσαν να λύσουν τα προβλήματα, οι κυρίαρχοι θα τις είχαν καταργήσει. Πράγματι, οι εκλογές συντελούν στην κυριαρχία των ολίγων ισχυρών (των κομματικών, οικονομικών και μιντιακών ελίτ), στη διατήρηση του κοινωνικού και οικονομικού status quo, στην απομάκρυνση της κοινωνίας από τα κέντρα αποφάσεων. Οι κήρυκες του συστήματος – Δεξιοί, Κεντρώοι, Αριστεροί – επαναλαμβάνουν πως στον κοινοβουλευτισμό δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Όμως όλες σχεδόν οι εκλογικές αναμετρήσεις οδήγησαν σε μικρά ή μεγάλα αδιέξοδα, σε συγκάλυψη των προβλημάτων, σε δημαγωγία και χειραγώγηση, σε πελατειακό κράτος, σε απύθμενη και γενικευμένη διαφθορά, σε προπέτασμα για λεηλασία του δημοσίου πλούτου και τέλος στη χρεοκρατία.

Μπορεί μεν στις επόμενες εκλογές να γίνει εναλλαγή των κομμάτων στην εξουσία, όμως είναι σίγουρο πως αυτό που θα προκύψει δεν θα είναι ουσιωδώς διαφορετικό, δεν θα είναι έτερον, αλλά μία παραλλαγή του παλαιού. Αδιάψευστη απόδειξη το παρελθόν: μετά από κάθε διχασμό ή καταστροφή και μέσα από τα ερείπια που συσσώρευαν, προέκυπτε από τις εκλογές μία κατάσταση, όχι ουσιωδώς διαφορετική, διότι επαναλάμβανε τα αδιέξοδα και τις εγγενείς αδυναμίες του παλαιού πολιτικού συστήματος, καθώς και τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας.

Πράγματι, μετά τον «Εθνικό Διχασμό» το 1916 ανάμεσα σε βενιζελικούς και βασιλικούς, το διπολικό κομματικό σύστημα κατόρθωσε να διατηρηθεί και να οδηγήσει υπό τον βασιλέα τη χώρα σε μία μεγάλη καταστροφή, τη Μικρασιαστική του 1922. Μετά από αυτήν πάλι το κομματικό και οικονομικό κατεστημένο κατόρθωσε να επιβιώσει με ελάχιστες απώλειες (έξη εκτελέσεις). Ο Ελ. Βενιζέλος επανήλθε στην κυβέρνηση (1928) για να οδηγήσει στην χρεοκοπία (1932), μετά την οποία το σύστημα διετήρησε τις ισορροπίες του και επέβαλε μέσω εκλογών τη δικτατορία του Μεταξά (1936). Με την απελευθέρωση (1944) το διπολικό σύστημα εξουσίας, ανίκανο να προβεί σε ανασυγκρότηση, εμπλέκει την κοινωνία στην βαρβαρότητα του εμφυλίου πολέμου. Μετά το τέλος του εμφυλίου (1949), οι εκλογές συντηρούσαν και νομιμοποιούσαν το μισαλλόδοξο καθεστώς της Δεξιάς και των Ανακτόρων, και, όταν η ταλαιπωρημένη κοινωνία προσπάθησε να ανασάνει δίνοντας στον Γ. Παπανδρέου το πρωτοφανές 53% των ψήφων το 1964, το σύστημα εξουσίας προέβη στο Ιουλιανό πραξικόπημα το 1965 καταρρακώνοντας τα αποτελέσματα των εκλογών. Η κοινωνία δεν μπόρεσε ακόμη και τότε να απεγκλωβισθεί, ακολουθώντας πειθήνια τον ανίκανο συντηρητικό πολιτικό και την άτολμη αριστερή ηγεσία για «νέα εκλογική νίκη». Αντί για νίκη όμως επιβλήθηκε η δικτατορία του 1967. Μετά το τέλος της δικτατορίας (1974) η κοινωνία γοητευμένη από το ευρωπαϊκό όραμα και τον δανεικό καταναλωτισμό παραδόθηκε αμαχητί στη δημαγωγία του κομματισμού και στις εκλογικές αυταπάτες που επέτρεψαν τη ρεμούλα και την χρεοκρατία.

Όπως φαίνεται, με κάθε εκλογική αναμέτρηση η παρακμιακή κατάσταση ανακυκλωνόταν, τα προβλήματα και τα αδιέξοδα παρέμεναν τεχνηέντως καμουφλαρισμένα, αφού η κοινωνία έδειχνε εμπιστοσύνη στις εκλογικές σειρήνες και εκχωρούσε την εξουσία σε κόμματα και πολιτικούς, ενώ η ίδια ανέμενε παθητικώς τα αποτελέσματα των αποφάσεών τους και τα ψίχουλα του συμποσίου. Η Ιστορία διδάσκει πως οι Νεοέλληνες δεν διδάσκονται από την Ιστορία.

Η σημερινή κατάσταση θυμίζει ανάλογες παρακμιακές περιπτώσεις του παρελθόντος και αντανακλά μία παραιτημένη κοινωνία, εγκλωβισμένη στη διεφθαρμένη και ανίκανη κομματοκρατία. Αναποφάσιστη και διχασμένη, οδεύει προς τη φθορά εν μέσω εκλογικών αυταπατών και αντιμνημονιακής ρητορείας. Τα ερωτήματα είναι: Θα αποκτήσει η κοινωνία τη θέληση για κάτι καλύτερο, για ρήξη με την κομματοκρατία; Θα θελήσει να βαδίσει στον δρόμο του Πολυτεχνείου 1973 και των συνελεύσεων στις πλατείες το 2011 για άμεση δημοκρατία; Θα αποφασίσει να πάρει τις τύχες στα χέρια της;

Γιώργος Ν. Οικονόμου 
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα των συντακτών, 24 Απριλίου 2013

Νομικό κείμενο που μπλοκάρει πλειστηριασμούς (για οφειλέτες τραπεζών)



Διακινείται στην Ιταλία και έχει μπλοκάρει δεκάδες πλειστηριασμούς.


Θέμα: 
K.A.Y.O.
Κοινοποίηση Αποδοχής υπό όρους και επαλήθευση του θεωρούμενου χρέους/πίστωσης

Αξιότιμε (η) ________ Αρ. Πρωτοκόλλου

Σας γράφω σχετικά με το αίτημά σας πληρωμής για _____ _____ που απεστάλη προς _________, για να σας ενημερώσω ότι τα αιτήματά σας

έχουν γίνει ΥΠΟ ΟΡΟΥΣ δεκτά εφόσον μου παρέχετε:
- Τεκμηριωμένα και πιστοποιημένα αποδεικτικά στοιχεία ότι η υπογραφή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ήταν υπογραφή εξουσιοδοτημένου προσώπου σε θέση να λάβει την εν λόγω απόφαση.
- Αποδεικτικά έγγραφα ότι εσείς είστε οι κάτοχοι του αρχικού και μη αλλοιωμένου χρέους (όχι αντίγραφο).
-Αποδεικτικά έγγραφα ότι το θεωρούμενο χρέος/πίστωση ή/και το ποσό ΔΕΝ έχει πωληθεί ή/και παραχωρηθεί σε εσάς από νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού φορέα ή τρίτα μέρη.
- Αποδεικτικά έγγραφα ότι οι τόκοι έχουν υπολογιστεί κανονικά και ΔΕΝ αποτελούν αποτέλεσμα τοκισμού τόκων και κατά συνέπεια τραπεζικού ανατοκισμού ή/και άλλων μορφών.
- Αποδεικτικά έγγραφα ότι το επίπεδο των επιτοκίων είναι κάτω από το όριο πραγματικής τοκογλυφίας.
- Όλα τα σχετικά έγγραφα στα οποία φαίνεται ο τρόπος υπολογισμού των τόκων, τα έξοδα, τα συνολικά κόστη και οι αμοιβές/διευκολύνσεις εκείνου που υποβάλλει τα εν λόγω αιτήματα. 
- Τα καταχωρημένα τιμολόγια στις οικονομικές καταστάσεις, που αποδεικνύουν την αυθεντικότητα του χρέους και σε ποιον οφείλεται αρχικά (θα απορριφθεί η απλή δήλωση).
- Όλα τα λογιστικά έγγραφα που αποδεικνύουν την πραγματική απώλεια της αξίας για κάθε αναφερόμενη φορολογική αρχή.
- Σύμβαση ανάμεσα σε εσάς και στον αρχικό κάτοχο του χρέους, για την ανάκτηση του θεωρούμενου χρέους/πίστωσης.
- Αποδεικτικά έγγραφα ότι υπάρχουν νόμιμα χρήματα/νόμισμα σε κυκλοφορία, δηλ. με μετρήσιμο αντίκρισμα, που υποστηρίζεται από οτιδήποτε με πραγματική αξία με την οποία θα πληρωθεί το εν λόγω χρέος, μαζί με τις προδιαγραφές της μονάδας μέτρησης που θα πρέπει να χρησιμοποιήσω.
- Το όνομα και το επώνυμο του ατόμου που κάνει το εν λόγω αίτημα, την απόδειξη ύπαρξης του, την αρμοδιότητά του και την άδεια εξασκήσεως. Απορρίπτεται αντιπρόσωπος αυτού, εκπρόσωπος ή/και απεσταλμένος, κλπ.
- Όλα τα έγγραφα που βεβαιώνουν το ποσό των παροχών ή/και των διευκολύνσεων των αιτούντων Φορέων (_________), και όλων των επιμελητών, διαχειριστών αυτών των αιτημάτων.
- Τα αποδεικτικά στοιχεία της ζημίας, δεδομένου ότι πριν την υπογραφή, το εν λόγω θεωρούμενο χρέος/πίστωση ήταν ανύπαρκτο.
- Αποδεικτικά στοιχεία σύμβασης που υπεγράφη ανάμεσα σε μένα και σε εκείνον που υποβάλλει τα συγκεκριμένα αιτήματα και η οποία τηρεί τα 4 βασικά σημεία μιας έγκυρης σύμβασης:
01) Μέγιστη δυνατή διαφάνεια και από τις δύο πλευρές. Κανένα από τα συμβαλλόμενα μέρη δεν μπορεί εκ των υστέρων να ισχυριστεί ότι «θα έπρεπε να γνωρίζει κάτι» εάν αυτό δεν είχε ρητώς εκφραστεί κατά τη χρονική στιγμή της σύναψης της σύμβασης.
02) Αντιπαροχή που προσφέρεται από τα δύο μέρη, το οποίο είναι το θέμα της συναλλαγής. Πρέπει να είναι χρηματικό ποσό, ή οτιδήποτε αξίας. Τα δύο μέρη συμφωνούν ότι η θεώρησή τους αντιστοιχεί στην Αντιπαροχή του άλλου μέρους.
03) ΝΟΜΙΜΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ για τη σύμβαση, στα οποία συμφωνούν και τα δύο μέρη.
04) Πραγματικές Υπογραφές και των δύο μερών. Αυτό σημαίνει χειρόγραφη υπογραφή, δύο ατόμων (και όχι εκπροσώπων τους).

- Αποδεικτικά στοιχεία ότι η αξία ή/και τα χρήματα που μου δανείσατε υπήρχαν σε φυσική μορφή και νομίμως στα ταμεία σας ή/και ήταν ιδιοκτησία σας, και δεν δημιουργήθηκαν κατά τη στιγμή της υπογραφής της σύμβασης, ή χάρη στο κλασματικό αποθεματικό ή/και ότι αυτές οι αξίες ή/και τα χρήματα δεν είναι το αποτέλεσμα μιας τηλεματικής δημιουργίας.
- Αποδεικτικά στοιχεία ύπαρξης νόμου ή/και σύμβασης η οποία, ως άτομο, σε αντίθεση με πρόσωπο, φυσικό πρόσωπο, νομικό πρόσωπο, πολίτη, φορολογούμενο, κλπ. .., με υποχρεώνουν να εξοφλήσω σε εσάς το εν λόγω θεωρούμενο χρέος/πίστωση.
Επί του παρόντος, καθίσταται αδύνατη η εξακρίβωση ύπαρξης του εν λόγω θεωρούμενου χρέους/πίστωσης, λόγω έλλειψης των προαναφερθέντων εγγράφων. Θεωρούνται έγκυρα μόνο τα πρωτότυπα έγγραφα, ή/και με τις υπογραφές. 

Όλα τα έγγραφα που θα μου αποσταλούν πρέπει να έχουν συνταχθεί με διαφάνεια και κατανοητούς όρους. Είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε μόνο λέξεις που λαμβάνονται από το λεξιλόγιο κοινής χρήσης και απορρίπτονται όλα τα έγγραφα στα οποία χρησιμοποιούνται διφορούμενες λέξεις. Η μερική αποστολή εγγράφων από την πλευρά σας θεωρείται άκυρη. Αν αποτύχετε να τηρήσετε τις παραπάνω προϋποθέσεις, το εν λόγω θεωρούμενο χρέος είναι μηδενικό και μη εξαγοράσιμο δια παντός.

Για να εκπληρώσετε αυτές τις νομικές και νόμιμες απαιτήσεις, έχετε στη διάθεσή σας 15 (ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ) ημέρες από την κοινοποίηση της παρούσας. Εφόσον παρέλθει η συγκεκριμένη προθεσμία βάσει του δικαίου της σιωπηρής συναίνεσης/σύμφωνης γνώμης, συμφωνείτε ότι το εν λόγω θεωρούμενο χρέος είναι μηδενικό, μη εξαγοράσιμο και θα διαγραφεί δια παντός.

01) Αν μου παραδώσετε τα έγγραφα, πέρα από τα όρια και τους όρους που αναφέρονται ανωτέρω, και συνεχίσετε να μου στέλνετε πρόσθετα αιτήματα και υπενθυμίσεις πληρωμών ή/και προχωρήσετε σε κατάσχεση των περιουσιακών μου στοιχείων ή/και μου προκαλέσετε οποιαδήποτε απώλεια, θα ενεργήσω μέσω της νόμιμης και νομικής οδού.
02) Επιπλέον, δεδομένου ότι δεν σας έχω δώσει άδεια μεταβίβασης και χρήσης των προσωπικών και ευαίσθητων δεδομένων μου δεν σας εμπιστεύομαι και δεν σας επιτρέπω σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Ν. 675/96 και του νομοθετικού διατάγματος 196/03), να διατηρείτε αντίγραφο αυτών ή τη χρήση τους. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να προχωρήσετε στη διαγραφή τους από τις βάσεις δεδομένων σας, τόσο από τις ψηφιακές όσο και τις έγγραφες. Σας εξουσιοδοτώ να απαντήσετε στην παρούσα μόνο μέσω συστημένης επιστολής με απόδειξη παραλαβής.
03) Σας επιτρέπω να επικοινωνήσετε μαζί μου, και να παρουσιάσετε τα αιτήματά σας μόνο με συστημένη επιστολή με απόδειξη παραλαβής. Οποιαδήποτε άλλη μέθοδος επικοινωνίας απορρίπτεται και εάν πραγματοποιηθεί θα αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων (Ν. 675/96 και του νομοθετικού διατάγματος 196/03), με όλες τις συνέπειες.
04) Σε περίπτωση που η πρακτική του αιτήματος για την επιστροφή του θεωρούμενου χρέους/πίστωση επιστραφεί ή δοθεί ή πωληθεί σε τρίτους, θα είστε υπεύθυνοι αυτής της ενέργειας και γι' αυτό θα με αποζημιώσετε για κάθε ζημία ηθική, προσωπική και περιουσιακή που θα υποστώ και για την οποία θα είστε υπεύθυνοι. Εάν έχετε αγοράσει το θεωρούμενο χρέος, το κάνατε με δική σας πρωτοβουλία και είστε υπεύθυνοι αυτής της ενέργειας, εφόσον είστε ένα τρίτο πρόσωπο ξένο και άγνωστο σε εμένα. 
05) Κάθε αναφορά του θεωρούμενου χρέους/πίστωση σε οποιονδήποτε, συμπεριλαμβανομένης της Κεντρικής Υπηρεσίας Πιστωτικού Κινδύνου αποτελεί παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, καθώς επίσης και η επεξεργασία, τήρηση και χρήση των ευαίσθητων δεδομένων μου και σας καθιστά υπεύθυνους άμεσα τόσο από νομικής όσο και εμπορικής πλευράς.
Για κάθε παράβαση των σημείων 1, 2, 3, 4, 5, θα υποχρεωθείτε σε ποινική ρήτρα συνολικής αξίας € 1.500,00 (ΧΙΛΙA ΠΕΝΤΑΚΟΣΙA) ή ισοδύναμης αξίας που θα επιλεχθεί από εμένα.
Μόνο για αυτή τη φορά δεν απαιτώ την πληρωμή της σύνταξης της παρούσας επιστολής. Για ενδεχόμενες μεταγενέστερες απαντήσεις οφείλετε να μου αποδώσετε μια δίκαιη αποζημίωση δεδομένου ότι σας παραχωρώ το χρόνο και τις ικανότητές μου, στερώντας τα από τα αγαπημένα μου πρόσωπα και την εργασία μου. Η εν λόγω αποζημίωση είναι 1.500,00 (ΧΙΛΙΑ ΠΕΝΤΑΚΟΣΙΑ) ευρώ ή ισοδύναμης αξίας που θα επιλεχθεί από εμένα, για κάθε ημέρα εργασίας που με απασχολείτε. 
Όποιος απαντήσει στην παρούσα ενεργεί με πλήρη προσωπική του ευθύνη, αστική, ποινική και εμπορική για ψευδορκία και απάτη. Ως εκ τούτου είναι άμεσα υπεύθυνος από κοινού και εις ολόκληρον με τον φορέα ή / και το ινστιτούτο για το οποίο εργάζεται.

Παρακαλείσθε να διαβιβάζετε την αλληλογραφία στο σύνολό της: 
Οδός __________________________
______________________________
______________________________

Εν Ειρήνει και Αρμονία

________________________________
Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματός μου

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Άνοιξη στο Πάρκο Ναυαρίνου

Το Μάη στο πάρκο μας όλα είναι πιο όμορφα από ποτέ. 
Το χαιρόμαστε κι η χαρά μας νερό και θρέμμα γίνεται για το περιβόλι μας.

οι ντοματιές μας

οι μελιτζάνες μας

τα ηλιοτρόπια μας

οι "εσπέρες" μας

η ροδιά μας

ο ελαιώνας μας

και οι καρπουζιές μας
(λέτε να φάμε καρπούζι ;)

πάντως ντοματούλες θα φάμε

σε λίγες μέρες βερύκοκα


και το χειμώνα πορτοκάλια

θέλει κανείς μούρα ;

Κενό (αναδημοσίευση)


Από Methexis Erratum (http://methexiserratum.wordpress.com/)

Κενό. Όλα ξεκινούν απ’ το κενό. Και όλα καταλήγουν στο κενό. Στο κενό δημιουργό. Στο κενό καταστροφέα.

Και είναι τούτο το κενό που μας προσδιορίζει, το ίδιο κενό που προσπαθούμε μάταια να γεμίσουμε. Σε μια πεπερασμένη και αβέβαιη ζωή, ακροβατούμε μεταξύ επιθυμίας και επιβολής, σκιαμαχούμε με φόβους και ανασφάλειες, υποκρινόμαστε τους ζωντανούς, και τέλος πεθαίνουμε άδειοι. Στην προσπάθεια να γεμίσουμε το αμείλικτο κενό, ξεχνάμε να γεμίσουμε τη ζωή μας. Γυρνάμε άδεια κουφάρια στο κενό που μας γέννησε.

Συρόμενοι αυτόβουλα στου κοπαδιού τα προστάγματα, πασχίζουμε για μια θέση όλο και πιο μπροστά στο κοπάδι, μόνο και μόνο για να διαπιστώσουμε πως ερχόμαστε απλά πιο κοντά στο σφαγέα μας. Αρκεί να είμαι στο κοπάδι και ας με σφάξουν, βελάζουμε ασταμάτητα. Και κάθε τόσο ταιριάζουν όλο και πιο πολύ τα βελάσματα, και η γούνα μας γίνεται ίδια με των άλλων. Έτσι, κοπάδια πορευόμαστε, και σαν αντικρίσουμε κάποιο άλλο κοπάδι γινόμαστε αγέλη φοβερή και θέλουμε να το φάμε. Κοπάδια και αγέλες συνάμα, πρόβατα και λύκοι, θύματα και θύτες.

Καταναλώνουμε σκουπίδια, άχρηστα ψιμύθια επίπλαστης ευτυχίας. Ακολουθούμε αυτόκλητους ηγέτες, κοινωνούς μοναδικών αληθειών. Βουτάμε στο πυθμένα του παράλογου να βρούμε απάντηση στο απλό. Αφήνουμε με ευκολία τα θέλω μας για τα πρέπει, αναθέτουμε τη ζωή μας σε τυχάρπαστους σωτήρες, λατρεύουμε φαντάσματα, πιστεύουμε προφήτες και ελπίζουμε στην τύχη. Όπως λέει κι ο ποιητής, “δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε ίσως κάποιο θάμα”.

Κενό. Όλα ξεκινούν απ’ το κενό. Και όλα καταλήγουν στο κενό. Στο κενό δημιουργό. Στο κενό καταστροφέα.

Για να θυμούνται οι παληοί και να μαθαίνουν οι νέοι


Το κείμενο των "32" του πνεύματος για την εθνική σωτηρία: Το πρώτοι κείμενο για την υπεράσπιση του μνημονίου.
 
Ένα κείμενο διαμαρτυρία για την δραματική κατάσταση της χώρας μας έγραψαν 32 άνθρωποι του πνεύματος (τα ονόματα αυτών διακρίνονται στο τέλος του κειμένου). Ανάμεσα τους η Κική Δημουλά, ο Φασιανός, ο Σαββόπουλος και ο Κουμανταρέας.

Τολμήστε! Θέλουμε να εκφράσουμε με τον πιο σαφή τρόπο την αγωνία μας για τη δραματική κατάσταση του τόπου. Η ισότιμη ένταξή μας στην Ευρώπη, αναγκαία για την επιβίωση της Ελλάδας ως σύγχρονης προηγμένης χώρας, αλλά και οι σημαντικές πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές κατακτήσεις που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της, απειλούνται σήμερα σοβαρά.

Ως υπεύθυνοι πολίτες νοιώθουμε την ανάγκη να μιλήσουμε, καθώς οι φωνές του λαϊκισμού και της ανευθυνότητας κυριαρχούν στο δημόσιο λόγο, κρύβοντας από τους περισσότερους Έλληνες τη σοβαρότητα της κατάστασης και προτείνοντας λύσεις καταστροφικές, ανεδαφικές εξωπραγματικές σε στιγμή κρίσης.

Απευθύνουμε έκκληση σε όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου, σε όποια θέση και αν βρίσκονται: στον πρωθυπουργό, την κυβέρνηση και τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, αλλά και τον αρχηγό και τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τους αρχηγούς και τους βουλευτές των άλλων κομμάτων.

Τους καλούμε όλους να αλλάξουν νοοτροπία, να παραμερίσουν τις ιδιοτέλειες, τις προσχηματικές αντιμαχίες, εσωκομματικές και εξωκομματικές, τους υπολογισμούς,τους συμψηφισμούς, καθώς και τις αγκυλωμένες στο παρελθόν ιδεολογικές και πολιτικές περιχαρακώσεις και να αναλάβουν επιτέλους στο ακέραιο τις ευθύνες τους.

Τους ζητούμε να μιλήσουν με ειλικρίνεια στους έλληνες πολίτες για τους κινδύνους που απειλούν τη χώρα, για τον αγώνα και τις θυσίες που απαιτεί ησωτηρία και η ανάκτηση της αξιοπρέπειάς της, και να εργαστούν σκληρά και συστηματικά για τη νέα στροφή. Ο τόπος χρειάζεται μια ηγεσία ευθύνης και εθνικής ανασυγκρότησης που, σε συνεργασία με τους ευρωπαίους εταίρους μας, θα κάνει τα απαραίτητα για τη σωτηρία.

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, και μόνο συντονισμένες ενέργειες, βασισμένες σε ένα νέο πνεύμα ομοψυχίας μπορούν να αποτρέψουν πλέον την καταστροφή. Όσοι αγνοούν προκλητικά τα σημεία των καιρών και, επιδεικνύοντας ασυγχώρητη ιδιοτέλεια, επιμένουν να επενδύουν στην κατάρρευση με οδηγό το δικό τους προσωπικό ή κομματικό συμφέρον, θα χρεωθούν στο ακέραιο την καταστροφή της χώρας.

Υπάρχει ακόμη καιρός να σωθούμε, αν αυτοί που εκπροσωπούν τον λαό και παίρνουν τις αποφάσεις για λογαριασμό του, όπου κι αν βρίσκονται, είτε στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση, είτε σε άλλους συλλογικούς φορείς ή όργανα, τολμήσουν να κάνουν το καθήκον τους. Οι κατακτήσεις της σημερινής Ελλάδας στηρίχθηκαν σε κόπους και θυσίες γενεών.

Δεν έχουμε δικαίωμα, πολιτικοί και πολίτες, να τις εγκαταλείψουμε ούτε να αφήσουμε κανέναν να τις καταστρέψει. Δεν έχουμε δικαίωμα να υποθηκεύσουμε το μέλλον και τα όνειρα των νέων και των επερχόμενων γενεών.

οι μηδίσαντες (να τους θυμώμαστε με ευγνωμοσύνη για πάντα)
Θανάσης Βαλτινός, Κική Δημουλά, Απόστολος Δοξιάδης, Τάκης Θεοδωρόπουλος, Αθηνά Κακούρη, Μένης Κουμανταρέας, Γιάννης Κουνέλης, Πέτρος Μάρκαρης, Τάσος Μπουλμέτης, Βασίλης Παπαβασιλείου, Διονύσης Σαββόπουλος, Γιώργος Σκαμπαρλέκος, Αλ. Φασιανός, Νίκος Αλιβιζάτος, Γιάννης Βούλγαρης, Νάσος Βαγενάς, Γιώργης Γιατρομανωλάκης, Άγγελος Δεληβοριάς, Γιώργος Δερτιλής, Αρίστος Δοξιάδης, Ορέστης Καλογήρου, Στάθης Καλύβας, Βάσω Κιντή, Ανδρέας Κούρκουλας, Νίκος Μουζέλης, Χαράλαμπος Μουτσόπουλος, Γιώργος Παγουλάτος, Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Παύλος Σούρλας, Γιάννης Στουρνάρας (αλοίμονο αν έλειπε!), Σταύρος Τσακυράκης, Χαρίδημος Τσούκας.