Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Σχέση Ναζί με μαφία-ΜΑΤ-μυστικές υπηρεσίες-εκκλησία-δικαιοσύνη-στρατό



Καθημερινά αποκαλύπτεται η σχέση της ναζιστικής οργάνωσης Χρυσής Αυγής με τις βάναυσες δυνάμεις καταστολής, τους ΜΑΤατζήδες στυλοβάτες του αστικού συστήματος εξουσίας που χάρη και στη δική τους βία επιβλήθηκαν τα Μνημόνια Ε.Ε.-ΔΝΤ  και η ακραία ταξική πολιτική των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ.
Και όμως το 50% των πραιτοριανών της εκάστοτε κυβέρνησης ψηφίζει το «αντισυστημικό» κόμμα της Χρυσής Αυγής, ενώ πολλαπλασιάζονται  οι καταγγελίες  για την κάλυψη των ρατσιστικών εγκλημάτων της από την ΕΛ.ΑΣ. των Δένδια και Σαμαρά.

Στον ειδησεογραφικό ιστότοπο "Pheme.gr", ο κ. Κυριαζίδης πρώην πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) δηλώνει «ανήσυχος» για τα αυξημένα κρούσματα αυτοδικίας ακροδεξιών ομάδων που επιτίθενται σε βάρος μεταναστών και τονίζει: «Τέτοια φαινόμενα εγκληματικών επιθέσεων σε βάρος αλλοδαπών, θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπίζονται. Η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, η αστυνομία πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει το έργο της». «Η ηγεσία της αστυνομίας θα πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα έναντι των φαινομένων αυτοδικίας που παρατηρούνται σε όλη τη χώρα σε βάρος μεταναστών. Δεν μπορεί η ηγεσία της αστυνομίας να κάνει τα στραβά μάτια στις ακροδεξιές ομάδες που πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή, οι οποίες αλωνίζουν σε όλη τη χώρα», προσθέτει. «Το δημόσιο αγαθό της ασφάλειας, το οποίο η πολιτεία έχει αναθέσει στην Ελληνική Αστυνομία, θα πρέπει να πάψει να αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης διαφόρων ομάδων ή πολιτικών οργανώσεων. Αυτές οι ομάδες που επιχειρούν να επιβάλλουν το νόμο, θέτουν σε πρωτοφανή δοκιμασία τους δημοκρατικούς θεσμούς, λειτουργούν κατά της Δημοκρατίας», συμπληρώνει.

Και αν αυτή είναι η σχέση των ΝΑΖΙ της Χρυσής Αυγής, τι να πει κανείς για την πρωτοφανή ασυλία που έχουν από την αστική δικαιοσύνη που με συνεχείς αναβολές αφήνει ατιμώρητα τα εγκλήματα πρωτοκλασάτων στελεχών και μάλιστα σε δίκη στη Βέροια άφησε ατιμώρητους τους φασίστες τραμπούκους και τιμώρησε το θύμα της αναίτιας επίθεσης τους.

Σημαντική όμως η σύνδεση των Ναζιστών με τμήματα της Εκκλησίας και συγκεκριμένα στελέχη της Ιεραρχίας. Ανθρώπους που συχνά προκαλούν με τις ακραίες τοποθετήσεις και αναλαμβάνουν να υπερασπιστούν τις ιδέες και το έργο των φασιστικών ορδών, ξεκαβαλικεύοντας από το ΛΑΟΣ και επιλέγοντας Χρυσή Αυγή. Μεταξύ αυτών ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ και ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Θυμίζουμε μόνο, για όσους δεν ξέρουν, όσους δεν θυμούνται και όσους θέλουν να ξεχνούν, ότι ο Αμβρόσιος έχει τελέσει ταγματάρχης της Χωροφυλακής, ενώ χρίστηκε Μητροπολίτης επί Χούντας. Τον περασμένο Αύγουστο, μάλιστα, είχε επισκεφθεί τον Νίκο Ντερτιλή, τελευταίο κρατούμενο εκ των πρωταιτίων της Xούντας, στις φυλακές Κορυδαλλού για να τον συγχαρεί, διότι παραμένει πιστός στις αρχές του.

Δε θα μπορούσαν να λείψουν από αυτή την αντιδραστική κλίκα οι στρατιωτικοί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πρώην Α/ΓΕΣ Φραγκούλης Φράγκος, που πρόσφατα διετέλεσε και ΥΕΘΑ. Γνωστός «Τουρκοφάγος» δεν παρέλειψε, όποτε χρειάστηκε να υπερασπίσει ακόμη και στα Ναυτοδικεία τους ακροδεξιούς για τις άθλιες πράξεις τους. Φυσικά, την Χρυσή Αυγή δένουν με τον στρατό πολλά νήματα, με πιο σημαντικά τις φασιστικές Λέσχες Εφέδρων και τις Εθνοφυλακές.

Στη μαύρη αλυσίδα ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ-ΕΛ.ΑΣ.-ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ-ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΣΤΡΑΤΟΥ έρχεται να προστεθεί και ένας ακόμη κρίκος: η σχέση και η ένταξη Χρυσαυγιτών σε Εγκληματικές Συμμορίες, όπου με βαρύ οπλισμό έκλεβαν και ερχόντουσαν σε ένοπλες αντιπαραθέσεις ακόμη και με την ΕΛ.ΑΣ., ενώ στις μεταξύ τους επικοινωνίες που κατεγράφησαν, ξεκαθάριζαν ότι τα όπλα αυτά προτίθενται να στρέψουν κατά της Αριστεράς και των κινημάτων.

Τέλος, απομένει ένας ακόμη κρίκος: η ΕΥΠ. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Φραγκούλης Φράγκος επιθυμούσε σφόδρα να αναλάβει διοικητής της, θέση που κατείχε ένα άλλο προβεβλημένο στέλεχος του ΛΑΟΣ, ο Ιωάννης Κοραντής. Επίσης, μιλιταριστικά έντυπα και φασιστικές οργανώσεις παπαγαλίζουν μονότονα τις εκθέσεις της ΕΥΠ. Μυστικές υπηρεσίες που θεωρούν μέρος της αποστολής τους την καταγραφή και δίωξη των κοινωνικών κινημάτων.

Αξίζει όμως να δούμε και τη διεθνή εμπειρία και πιο συγκεκριμένα το κείμενο Σκάνδαλο συνεργασίας ναζί - μυστικών υπηρεσιών που κλονίζει τη Γερμανία.

Στο κέντρο μιας δίνης γεμάτης σκάνδαλα έχουν έρθει οι γερμανικές μυστικές υπηρεσίες, αφότου επιβεβαιώθηκε ότι πράκτορές της κατέστρεψαν αρχεία που περιείχαν ζωτικές πληροφορίες σχετικά με μια νεοναζιστική τρομοκρατική συμμορία λίγες ώρες πριν την προγραμματισμένη παράδοσή τους στην ομοσπονδιακή εισαγγελία της Γερμανίας. Η υπόθεση αφορά την νεοναζιστική οργάνωση γνωστή ως «Εθνικοσοσιαλιστικό Υπόγειο» (NSU) και υπεύθυνη για τις χειρότερες πράξεις ακροδεξιάς βίας στη Γερμανία μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα μέλη της δολοφόνησαν μία αστυνομικό, πυροβόλησαν και σκότωσαν εννέα μετανάστες, πραγματοποίησαν δύο βομβιστικές επιθέσεις και λήστεψαν 14 τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους. Η αστυνομία ανακάλυψε τα πτώματα των δύο αρχηγών της οργάνωσης των Ούβε Μούντλος και Ούβε Μπέρνχαρντ σε ένα καμένο τροχόσπιτο στην Aνατολική Γερμανία τον περασμένο Νοέμβριο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είχαν αυτοκτονήσει αφότου είχαν ληστέψει μία τράπεζα. Ένα τρίτο μέλος της οργάνωσης, η Μπεάτε Τσέπε συνελήφθη και συνεχίζει να ανακρίνεται.

Οι λεπτομέρειες του σκανδάλου αποκαλύφθηκαν στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο DPA, ωθώντας του γερμανικού υπουργείου Εσωτερικών να παραδεχτούν ότι εγχώριο πράκτορες της μυστικής υπηρεσίας της χώρας οι οποίοι παρακολουθούσαν τη συμμορία κατέστρεψαν αρχεία που περιείχαν πληροφορίες για εκείνη. Κοινοβουλευτική έρευνα αποκάλυψε ότι οι πράκτορες είχαν σκίσει έγγραφα στις 11 Νοεμβρίου - την ημέρα που έπρεπε να παραδοθούν στην Ομοσπονδιακή Εισαγγελική αρχή της Γερμανίας, η οποία είχε αναλάβει την έρευνα. Ο Γεργκ Ζίρκε, ο πρόεδρος της Γερμανικής Εισαγγελικής αρχής παραδέχτηκε επίσης ότι το γραφείο του είχε αποτύχει σχετικά με την έρευνα για τους νεοναζί.

Οι αποκαλύψεις έσπειραν υποψίες μέλη του νεοναζιστικού θύλακα βρίσκονταν στο μισθολόγιο των γερμανικών μυστικών υπηρεσιών. Στο παρελθόν, η οργάνωση δεν είχε κρύψει το γεγονός ότι χρησιμοποιούσε «μυστικούς» για να διεισδύσει σε ακροδεξιές οργανώσεις. Παρόλα αυτά το να διατηρεί νεοναζί στο μισθολόγιο της ως «κατασκόπους» θα ισοδυναμούσε με ενεργή συνεργασία μαζί τους και θα υπαινισσόταν ότι μέλη της μυστικής υπηρεσίας υποστήριζαν τις εγκληματικές τους πράξεις. Οι μυστικές υπηρεσίες είχαν παραδεχτεί σε κοινοβουλευτική επιτροπή ότι τόσο η εγχώρια υπηρεσία πληροφοριών όσο και οι στρατιωτικές μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποιούσαν «κοριούς» για να διεισδύσουν σε νεοναζιστικές οργανώσεις τι οποίες συναναστρέφονταν οι Μούντλος και Μπέρνχαρντ. Σοκαρισμένοι Γερμανοί βουλευτές επέμειναν ότι ο υπουργός Εσωτερικών Χανς Πέτερ Φρίντρικ πρέπει να ξεκινήσει μια ενδελεχή έρευνα στην υπόθεση και αποδώσει ευθύνες στους υπευθύνους. «Όλη η υπόθεση είναι ανυπόφορη και πρέπει να υπάρξουν συνέπειες, Οι αποκαλύψεις καθιστούν πιθανή κάθε θεωρία», είπε η σοσιαλδημοκράτισσα βουλευτής Έβα Χεγκλ.

Αποκαλύπτεται η διαπλοκή και διασύνδεση όλων των σημαντικών συντελεστών του Κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού, που σε συνεργασία με τα αστικά κόμματα εξουσίας και τα καθεστωτικά ΜΜΕ, επιβάλλουν τις πιο ακραίες ταξικές επιλογές πετώντας τον κόσμο της εργασίας στην απόγνωση και στην βαθύτερη εκμετάλλευση.
Με παρανομαστή τα δόγματα Άμυνας-Ασφάλειας, οι εργαζόμενοι θεωρούνται εσωτερικός εχθρός και μπαίνουν στο στόχαστρο του πλέγματος αστυνομικών στρατιωτικών κατασταλτικών μηχανισμών του αστικού κράτους που αλλάζει, ενώ ο νεοναζισμός αναλαμβάνει ενεργό ρόλο κατά των εργαζομένων. Μια σύγχρονη καπιταλιστική πραγματικότητα που δεν αλλάζει, δε μεταρρυθμίζεται, αλλά μόνο Ανατρέπεται.

Πηγή: ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Diktiospartakos.blogspot.com

Η Νέα Εποχή των Επαναστάσεων έφτασε (αναδημοσίευση)


Αναδημοσίευση από εφημερίδα Δράση (http://efimeridadrasi.blogspot.gr/)



Του Simone Cicero*

Η θεμελιώδης στιγμή κατά την οποία ο σχεδιασμός γίνεται πολιτικό εργαλείο έχει φτάσει. Όπως κι αν επιλέγουμε να ονομαστεί -P2P πολιτισμός, κίνημα ομότιμης παραγωγής, ανοιχτός P2P σχεδιασμός- θα είμαστε σε θέση να βρούμε ένα νέο νόημα συνεργατικά; 
Θα είμαστε σε θέση να συμμετάσχουμε με πεποίθηση στην επανάσταση που βρίσκεται μπροστά μας;

"Οικονομολόγοι και θεωρητικοί της καινοτομίας, όπως ο Jeremy Rifkin, ο Yochai Benkler, ο Michel Bauwens, και αρκετοί άλλοι έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η τρίτη βιομηχανική επανάσταση είναι μπροστά μας'', είναι οι πρώτες λέξεις μιας πρόσφατα δημοσιευμένης έρευνας από το Statistical Studies of Peer Production.

Είναι πράγματι δύσκολο να μη σημειωθεί με ικανοποίηση η επιτυχία και η αυξανόμενη αναγνώριση της ομότιμης παραγωγής -η αποκεντρωμένη εναλλακτική στη μεγάλης κλίμακας βιομηχανική παραγωγή θεωρητικοποιήθηκε το 2006 από τον καθηγητή Yochai Benkler στο βιβλίο του The Wealth of Networks (Ο πλούτος των Δικτύων)- στη σκηνή του δικτύου και στην πραγματικότητα.

Ο Economist έχει αφιερώσει μια ολόκληρη έκθεση για το φαινόμενο. Εμπειρογνώμονες, όπως ο Michel Bauwens (ιδρυτής του P2P Foundation) έχουν προσκληθεί να μιλήσουν για το θέμα ακόμη και στην Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών του Βατικανού. Για πρώτη φορά, είχα από πρώτο χέρι την εμπειρία του έντονου ενδιαφέροντος για το θέμα, όταν δημοσιεύθηκε πρόσφατα διάλεξή μου για τη συνεργατική παραγωγή και το P2P, και έλαβα περίπου τριάντα χιλιάδες επισκέψεις σε μόλις δύο ημέρες.

Ωστόσο, πέρα από την αξιολόγηση του πώς αυτό το παράδειγμα διεισδύει στη σημερινή πραγματικότητα, ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε περισσότερο για το ποια φαίνεται να είναι τα αδυσώπητα γεγονότα που οδήγησαν σε τέτοια ξαφνική και μεγάλη επιτυχία.

Ο πολιτισμός του μαζικού σχεδιασμού, της μόδας, της μεγάλης κλίμακας παραγωγής έχει δημιουργήσει μια κοινωνία δομημένη από αποφάσεις που λαμβάνονται από πάνω προς τα κάτω, που αποτελείται από σύνθετες δομές (παραγωγή, εκπαίδευση, εργασία...) και προκαθορισμένες διαδρομές. Σήμερα, η εκπαίδευση μάς προετοιμάζει για να εκτελέσουμε μια εργασία -μερικές φορές οποιαδήποτε εργασία- που μας πληρώνει όσον αφορά του τι μπορούμε να κατέχουμε και να καταναλώνουμε ή, με άλλα λόγια, για τα αγαθά που ο σχεδιασμός και η μαζική παραγωγή θεωρούν ότι είναι για την ικανοποίησή μας - τουλάχιστον μερικώς.

Έχουμε παράγει τεχνητές ανάγκες για χρόνια υπό αυτό το μάντρα, δημιουργώντας σχεδόν ανύπαρκτες αναγκαιότητες που είναι άμεσα διαθέσιμες και εύκολο να περιγραφούν, αντί για διερεύνηση των προβλημάτων και των πραγματικών αναγκών των ανθρώπων και των κοινωνιών. Η καινοτομία και το νόημα έχουν περιοριστεί, παγιδευτεί και πνιγεί από μηχανισμούς προστασίας, μονοπώλια, διπλώματα ευρεσιτεχνίας και πνευματικά δικαιώματα.

Η μετριότητα είναι παρωχημένη
Η ανταγωνιστική κοινωνία και η βιομηχανική παραγωγή έχουν παράγει μετριότητα. Σήμερα, η μεγάλη είδηση είναι ότι η μετριότητα είναι παρωχημένη. Η ριζική, συστημική κρίση όσον αφορά το κεφάλαιο και, τελικά, το χρήμα, βασίζεται σε αυτό το πολιτιστικό υπόβαθρο. Το χρήμα έχει γίνει παράλογα περιορισμένο, μη διαθέσιμο και ανίκανο να διαμορφώσει τις ανταλλαγές που χρησιμεύουν για να δοθεί προτεραιότητα στη νέα λειτουργία της, χωρίς αποκλεισμούς και περισσότερο ισότιμης, συνεργατικής παραγωγής.

Η θεμελιώδης στιγμή κατά την οποία ο σχεδιασμός γίνεται πολιτικό εργαλείο έχει φτάσει. Μπορεί να ονομαστεί P2P πολιτισμός, κίνημα ομότιμης παραγωγής, ανοιχτός P2P σχεδιασμός. Όπως κι αν επιλέξουμε να ονομαστεί, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι κάτι θεμελιώδες συμβαίνει, και η προσδοκώμενη τρίτη βιομηχανική επανάσταση προορίζεται να είναι επίσης μια κοινωνική και πολιτιστική επανάσταση.

Τώρα που η ανάγκη για μεγάλης κλίμακας παραγωγή υποχωρεί λόγω του κρυσταλλικού εκδημοκρατισμού των μέσων παραγωγής -τώρα μόνο συνδέεται με τον παράγοντα χρόνο ο οποίος συμπιέζεται ραγδαία κάθε μέρα- η συνεργατική επανάσταση που βρίσκεται σε εξέλιξη έχει τοποθετήσει τους ανθρώπους, ως δρώντες στις κοινότητές τους, στο κέντρο της πράξης της παραγωγής, εξανθρωπίζοντάς την.

Το DIY (Do It Yourself) και το P2P είναι εκδηλώσεις ανεξαρτησίας από το κεφάλαιο, από εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς, από την αγορά. Είναι πρόσκληση για ένα ρόλο πρώτου προσώπου και παραδοχή της ευθύνης του ατόμου ως δρων μαζί με τη φυλή του.

Ο σχεδιασμός ο ίδιος είναι “φυλετικοποιημένος”. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα φανταστικό post που τα λέει όλα, καθαρά, με λίγα απλά λόγια: “Αν είστε τυχεροί θα έχετε χρήστες, όχι πελάτες. Οι πελάτες είναι σχεδόν ανύπαρκτοι στον δημιουργικό κόσμο τώρα.” Σε ανταπόκριση προς τον ενσυναίσθητο σχεδιασμό, η κατασκευή θα γίνει ρευστή και εκτυλισσόμενη σε πραγματικό χρόνο. Παραγωγή θα γίνεται μόνο όταν υπάρχει ζήτηση -και όχι μια στιγμή πριν-, απλώς επειδή δεν είναι περισσότερο απαραίτητη.

Ποιά υποδομή;
Ενώ δεν μπορούμε να μην παραδοθούμε με ενθουσιασμό σε αυτή την επανάσταση που περιστρέφεται γύρω από το νόημα -από διαφορετικές οπτικές γωνίες-, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την τεράστια αλλαγή που πρέπει να συμβεί ώστε να αδράξουμε αυτήν την ευκαιρία.

Χρειαζόμαστε μια νέα πολιτισμική υποδομή, έναν πλούτο κοινής γνώσης, κάτι που έχει αρχίσει να έρχεται στο προσκήνιο σε έργα όπως το Global Village Construction Set από το Open Source Ecology ή σε διαδικασίες όπως το Extreme Manufacturing, μία ευέλικτη, μερικές φορές εθελοντική και συνεργατική διαδικασία κατασκευής που αναπτύσσεται για να εξυπηρετήσει το κοινό όφελος.

Ένα νέο κατανεμημένο δίκτυο χώρων πολιτισμικής και απτής παραγωγής πρέπει να εδραιωθεί. Το δίκτυο θα προέλθει από εργαστήρια κατασκευής (fablabs) και χώρους δημιουργίας (makerspaces και hackerspaces) -τα νέα εργοστάσια- σε όλο τον κόσμο, ή από φιλόδοξα σχέδια όπως το ιταλικό Bottega 21: πρωτοβουλίες που ενώνουν την υπάρχουσα πολιτιστική κληρονομιά τόπων και παραδόσεων με τις διαθέσιμες σήμερα τεχνολογίες.

Αλλά αυτό δεν θα είναι αρκετό. Θα είναι επίσης απαραίτητο να αναπτυχθεί μια νέα σύλληψη της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η έρευνα θα μας δώσει νέα υλικά -ευπροσάρμοστα, ανοικτά υλικά, άμεσα διαθέσιμα και ανακυκλώσιμα σε τοπικό επίπεδο- ενώ ο ίδιος ο σχεδιασμός πρέπει να είναι ανεξάρτητος από ειδικά υλικά, κάτι που συνεπάγεται τοπική παραγωγή, με βάση τοπικές πρώτες ύλες και πόρους.

Ακόμη πιο ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια θα είναι να αναλύσουμε τις επιπτώσεις που ο επανασχεδιασμός της παραγωγής σε ένα κατανεμημένο και P2P μοντέλο θα έχει σε τέτοιες σφαίρες όπως η εκπαίδευση, η κατάρτιση ή η εργασία. Σε μια κατάσταση όπου η διαθεσιμότητα των παραδοσιακών βιομηχανικών θέσεων εργασίας μειώνεται, θα έχουμε περισσότερο χρόνο να αφιερώσουμε στην εναλλακτική οικονομία -που βασίζεται στην ανταλλαγή και την κοινωνική εμπιστοσύνη- από την οποία θα λαμβάνουμε και θα συνεισφέρουμε τους πόρους μας, την εργασία μας και τη δέσμευσή μας.

Νέες δεξιότητες θα χρειαστούν για να επανατοποθετήσουμε τη νέα και ανεξάρτητη παραγωγή. Θα χρειαστεί να διδάξουμε ένα νέο τρόπο σχεδιασμού που είναι σπονδυλωτός και ανοιχτός στην καινοτομία και την αλλαγή. Θα χρειαστούμε ανθρώπους που μπορούν να διαχειριστούν άτυπους χώρους παραγωγής ως συντονιστές. Θα διδάξουμε τους μαθητές να ερευνήσουν, να ανακαλύψουν και να δημιουργήσουν εργασίες, προϊόντα και υπηρεσίες που χρειάζεται η κοινότητα, αντί να ακολουθήσουμε απλώς οποιοδήποτε παλαιό πρόγραμμα σπουδών περιμένοντας ένα "φάντασμα"-αγορά εργασίας για να το διεκδικήσουν.

Ο Douglas Rushkoff έγραψε πριν από ένα σχεδόν χρόνο: "Αυτό που πρέπει να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε δεν είναι πώς θα απασχοληθούν όλοι οι άνθρωποι που καθίστανται άνευ αντικειμένου από την τεχνολογία, αλλά πώς μπορούμε να οργανώσουμε μια κοινωνία γύρω από κάτι άλλο εκτός της εργασίας; Μπορεί το πνεύμα της επιχείρησης που σήμερα συνδέεται με την "καριέρα" να μετατοπιστεί σε κάτι εντελώς πιο συνεργατικό, εμπρόθετο, και ακόμη πλήρες νοήματος;"

Ίσως τότε, η πιο σημαντική ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι η εξής: τώρα που έχουμε τα εργαλεία, θα είμαστε σε θέση να βρούμε ένα νέο νόημα συνεργατικά; Θα είμαστε σε θέση να συμμετάσχουμε με πεποίθηση στην επανάσταση που που βρίσκεται μπροστά μας;;
*Δημοσιογράφος και στρατηγικός αναλυτής
Μετάφραση: Κ.Χ.

Ισπανία: Τα ΜΑΤ κάνουν έξωση σε ανήμπορες οικογένειες




Τα ισπανικά ΜΑΤ προσπαθούν να σπάσουν την πόρτα του κτιρίου, ενώ οι ένοικοι τους 
ρίχνουν κουβάδες με νερό στο Οβιέδο, στα βόρεια της χώρας.


Οι διαδηλωτές προσπάθησαν να εμποδίσουν την έξωση μιας οικογένειας από το Εκουαδόρ, που δεν είναι πια σε θέση να πληρώσει το δάνειό της. Περίπου ένα εκατομμύριο Ισπανοί αντιμετωπίζουν ανάλογο πρόβλημα.

Το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί στη χώρα ένα ισχυρό κίνημα ενάντια στις κατασχέσεις ακινήτων και τις εξώσεις.


Πηγή: Reuters

Ψηφιακός πολιτισμός και Βιωσιμότητα – Ένας νέος πολιτισμός του μοιράσματος και της συνεργασίας γεννιέται


Αναδημοσίευση από εφημερίδα Δράση (http://efimeridadrasi.blogspot.gr/)
Του Michel Bauwens*


Η εντολή της διάσκεψης Ρίο+20 αναγνωρίζει τρεις πυλώνες της βιώσιμης ανάπτυξης - οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό. Ωστόσο, η διαδικασία δεν αμφισβητεί τη θεμελιώδη τοξικότητα του σημερινού λειτουργικού συστήματος, και αγνοεί το γεγονός ότι ένα τέτοιο “ελαττωματικό” DNA έχει ισχυρές πολιτισμικές ρίζες.

Τι εννοούμε; Τα ακόλουθα δεν βασίζονται στα δηλωμένα ιδανικά του Ρίο+20 αλλά στην πραγματική πρακτική του υπαρκτού οικονομικού συστήματος.

Το σημερινό παγκόσμιο σύστημα βασίζεται σε τρεις λανθασμένες παραδοχές:

1. Η πρώτη παραδοχή είναι ότι η φύση είναι μία ανεξάντλητη πηγή ενέργειας που μπορεί να αξιοποιηθεί χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αναγεννητική ικανότητά της.
Τα αποτελέσματα αυτού του πολιτισμού εκμετάλλευσης της φύσης είναι καταστροφικά. Το 2009, ο Johan Rockström και μια ομάδα κορυφαίων επιστημόνων πρότειναν εννέα θεμελιώδεις διαδικασίες που επηρεάζουν τη συνολική υγεία του πλανήτη (όπως η χρήση του γλυκού νερού, η ρύθμιση του κλίματος, και ο κύκλος του αζώτου), και αφού υπολόγισαν την ασφαλή ζώνη λειτουργίας για καθεμία από αυτές, συμπέραναν ότι η ανθρωπότητα έχει υπερβεί τα όριά της σε τουλάχιστον τρεις από αυτές. Η υπερβολική πίεση σε αυτές τις κρίσιμες διαδικασίες θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημεία απότομων και μη αναστρέψιμων περιβαλλοντικών αλλαγών, επιπλέον των καλά μελετημένων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Το 2010, η έκθεση Living Planet διαπίστωνε ότι ήδη χρησιμοποιούμε 1,5 πλανήτη και προβλέπεται να χρησιμοποιούμε 2 πλανήτες σαν τη Γη μέχρι το 2030, σε συνθήκες “business as usual”. Συνδυάζοντας αυτά τα στοιχεία, και υπολογίζοντας την αλληλεπίδρασή τους (για παράδειγμα: λιγότερο πετρέλαιο σημαίνει λιγότερα λιπάσματα, που σημαίνει λιγότερη γεωργική παραγωγή), ο Graham Turner και μια ομάδα επιστημόνων του MIT παρήγαγαν σειρά από υπολογιστικά μοντέλα που οδηγούν σε ανησυχητικά συμπεράσματα και σε σαφές χρονοδιάγραμμα: Το business-as-usual σενάριο εκτιμά ότι εάν τα ανθρώπινα όντα συνέχιζαν να καταναλώνουν περισσότερο από ό,τι η φύση είναι σε θέση να παρέχει, μια παγκόσμια οικονομική κατάρρευση και μια απότομη μείωση του πληθυσμού θα μπορούσε να συμβεί μέχρι το 2030.

2. Τεχνητή σπάνις
Η δεύτερη αρχή του σημερινού λειτουργικού συστήματος είναι ότι το μοίρασμα της καινοτομίας είναι βασικά παράνομη δραστηριότητα. Οι επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις έχουν ιδιωτικοποιηθεί μέσω διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και πνευματικών δικαιωμάτων, τα οποία συχνά μονοπωλούνται από μεγάλες εταιρείες που μπορούν να έχουν προστατευόμενο από το νόμο συμφέρον στην επιβράδυνση της τεχνολογικής καινοτομίας που τους απειλεί. Νέοι και ηλικιωμένοι άνθρωποι είναι υπό διωγμό από τα δικαστήρια και την αστυνομία για το μοίρασμα πολιτιστικών εκφράσεων, ακόμη και αν εκείνοι που τις μοιράζονται αποτελούν επίσης τους καλύτερους “πελάτες” της πολιτιστικής βιομηχανίας. Πολλές πτυχές του μοιράσματος είναι παράνομες. Η Jane Orsi από το Κέντρο για το Δίκαιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης, στο Σαν Φρανσίσκο, έχει δώσει παραδείγματα για το πόσα πολλά οι ΗΠΑ απαγορεύουν: 1) την κηπουρική μπροστά από το σπίτι, 2) τη συλλογή βρόχινου νερού, 3) το στέγνωμα των ρούχων στον ήλιο, 4) την παραγωγή μαρμελάδας για τους γείτονες. Το σύστημα είναι εξοπλισμένο ενάντια στο μοίρασμα.

3. Κοινωνική ανισορροπία
Η πρώτη και η δεύτερη πτυχή συνδυάζονται με πλήρη περιφρόνηση για την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη, η οποία αυξάνεται, δεν μειώνεται. Για παράδειγμα, η Oxfam υπολόγισε ότι από τα 11 κοινωνικά θεμέλια για τη βιωσιμότητα της ανθρώπινης κοινωνίας, τα 8 έχουν επιδεινωθεί.

Ένα τέτοιο ριζικά αντι-φυσικό και αντικοινωνικό λειτουργικό σύστημα χρειάζεται ριζική αναδιάρθρωση, με βάση μια αντιστροφή των αξιών η οποία μπορεί να στηριχτεί μόνο σε νέες πολιτισμικές πρακτικές.

Έχει συμβεί στο παρελθόν. Στο τέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η πολιτιστική επανάσταση που ωθήθηκε από τις χριστιανικές κοινότητες ενσωμάτωσε εκ νέου το ανεξέλεγκτο σύστημα ισχύος στην ηθική αρχή μιας πνευματικής κοινότητας. Το 1789, τα φεουδαρχική προνόμια καταργήθηκαν σε μία μόνο ημέρα, καθώς είχαν γίνει ανάθεμα για τη νέα ευαισθησία.

Σήμερα βλέπουμε τη γέννηση ενός νέου πολιτισμού του μοιράσματος και της συνεργασίας, που δεν καθιστά κοινή μόνο τη γνώση, αλλά και υλικούς πόρους, και έχει ως στόχο να γυρίσει “ανάποδα” το λειτουργικό σύστημά μας, σε ένα νέο σχηματισμό όπου οι εξωτερικότητες της φύσης γίνονται σεβαστές, το μοίρασμα του πολιτισμού, της επιστήμης και της καινοτομίας γίνεται ο κανόνας, και οι δύο αυτές αλλαγές δημιουργούν μια πιο δίκαιη κοινωνική τάξη.

Αυτή η νέα πολιτιστική επανάσταση παίρνει πολλές διαφορετικές μορφές. Στη συνεργατική παραγωγή γνώσης, όπως αυτή επιτυγχάνεται από τη Wikipedia· στο μοίρασμα του κώδικα λογισμικού, όπως επιβεβαιώνεται από το λειτουργικό σύστημα Linux, καθώς και από το μοίρασμα του ανοιχτού σχεδιασμού για κατανεμημένη παραγωγή, όπως με το Wikispeed και το Arduino. Ο νέος πολιτισμός γεννιέται μέσα από την οριζόντια κοινωνικοποίηση που πραγματοποιείται μέσω του διαδικτύου, και οδηγεί σε φυσική συνεργασία γύρω από τη δημιουργία κοινής αξίας.

Για τον νέο αυτό πολιτισμό, είναι τα πνευματικά δικαιώματα που είναι κλοπή, καθώς αφαιρούν την απόλαυση ενός άφθονου αγαθού. Για εμάς, είναι ανήθικο να παρακρατούνται φάρμακα από τους φτωχούς ανθρώπους που δεν μπορούν να πληρώσουν τα υπερκέρδη που προέρχονται από την πνευματική ιδιοκτησία. Για εμάς, είναι ανήθικο να παρακρατούνται από τον κόσμο και τη φύση τα οφέλη από ένα σχέδιο για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ή μια ηλιακή γεννήτρια. Ο νέος πολιτισμός και οι αναδυόμενες παραγωγές οικοδομούν επιχειρηματικά μοντέλα και επιχειρησιακές μορφές που σέβονται τα όρια της φύσης και προωθούν το μοίρασμα των καινοτομιών. Καμία ανοιχτή κοινότητα σχεδιασμού δε θέλει να σχεδιάσει για κάτι που είναι προγραμματισμένο να αχρηστευθεί.

Όλη αυτή η δραστηριότητα δεν στηρίζεται στην πίεση των οικονομικών λογικών, αλλά σε έναν πολιτισμό και μια πρακτική μοιράσματος, που συνδέονται στενά με την πολιτιστική ζωή μας. Μαζικά κινήματα όπως το Occupy και οι Indignados, είναι μια άμεση έκφραση του πολιτισμούτου μοιράσματος μέσω των social media· και το γερμανικό Κόμμα των Πειρατών, το οποίο εκτιμάται ότι θα πάρει το 10% των ψήφων στις επόμενες εκλογές, έχει άμεσες ρίζες στις κοινότητες μοιράσματος μουσικών αρχείων στη Σουηδία. Στη Βραζιλία, το Fora do Eixo είναι ένα παράδειγμα ενός επιτυχημένου καλλιτεχνικού δικτύου του οποίου οι οικονομικές πρακτικές απορρέουν από τις νέες αξίες του μοιράσματος και της συνεργασίας.

Οι νέες μας πολιτικές, τα νέα οικονομικά μας, γεννιούνται από έναν πολιτισμό μοιράσματος, καθώς και από νέες μορφές κοινωνικοποίησης και δημιουργίας κοινού νοήματος και κοινής αξίας.

Κάθε προσέγγιση που αρνείται ότι μια πολιτιστική επανάσταση είναι προϋπόθεση για πιο ριζικές αλλαγές, αρνείται την αξία της ανθρώπινης προθετικότητας και κοινωνικότητας, και είναι καταδικασμένη να αποτύχει στις φιλοδοξίες της για αλλαγή. Γι' αυτό ο πολιτισμός είναι ο απολύτως απαραίτητος τέταρτος πυλώνα της βιωσιμότητας. Δεν αποτελεί κάτι πρόσθετο, αλλά την πηγή από την οποία οι άλλες αλλαγές προχωρούν. Είναι μέσω του πολιτισμού που έχουμε αλλάξει την ενόρασή μας για τον κόσμο, τόσο τον υπάρχοντα, ο οποίος ολοένα και περισσότερο προσβάλλει τις ηθικές ευαισθησίες μας, όσο και αυτόν που συν-δημιουργούμε για να τον αντικαταστήσει.

*Ο Michel Bauwens είναι θεωρητικός, συγγραφέας και ιδρυτής του P2P (Peer-to-Peer) Foundation

Μετάφραση: Κ.Χ.

Χιλιάδες σπίτια και επιχειρήσεις χωρίς ρεύμα-Εντυπωσιακά τα στοιχεία της ΓΕΝΟΠ



Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία που έδωσε η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ στη δημοσιότητα και αφορούν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές το τελευταίο εξάμηνο δηλ. από τον Οκτώβριο του 2011 ως τον Μάρτιο του 2012 όπου φαίνεται ότι τα χρωστούμενα προς τη ΔΕΗ από την παροχή Υψηλής Τάσης (βιομηχανικό ρεύμα) είναι 210 εκατ. ευρώ, από τη Μεσαία Τάση (εμπορικές επιχειρήσεις, βιοτεχνίες) είναι 92,7 εκατ. ευρώ, από τη Χαμηλή Τάση (οικιακό ρεύμα) 762,5 εκατ. ευρώ ενώ το Δημόσιο (Υπουργεία και Περιφέρειες) χρωστά -μετά από συμψηφισμούς- 65 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή οι οφειλές προς τη ΔΕΗ ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, όπου περιλαμβάνεται και το χαράτσι.

Αξιοσημείωτο είναι ότι και τον Μάιο οι οφειλές παραμένουν υψηλές, παρά το γεγονός ότι δεν περιλαμβάνονται στους λογαριασμούς το χαράτσι. Συγκεκριμένα οι οφειλές για την παροχή Υψηλής Τάσης είναι 293 εκατ. ευρώ, της Μεσαίας Τάσης 161 εκατ. ευρώ και της Χαμηλής Τάσης 668 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΕΝΟΠ οι επισφαλείς πελάτες της ΔΕΗ χρωστούν 450 εκατ. ευρώ, και όπως είπε ο αντιπρόεδρος και εκπρόσωπος της ΓΕΝΟΠ Κώστας Κουτσοδήμας θεωρούνται τα χρήματα αυτά «χαμένα», αν και βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική διεκδίκηση.

Εξίσου, σημαντικό είναι και το γεγονός ότι τον Μάιο υπήρξαν 30.000 διακοπές στο σύνολο του πενταμήνου του 2012 όπου καταγράφηκαν 89.000 διακοπές. Αυτές οι 30.000 διακοπές, όπως είπε ο εκπρόσωπος της ΓΕΝΟΠ, πρόκειται για επιχειρήσεις, σπίτια όπου έμεναν μετανάστες, αλλά και εξοχικά σπίτια.
Εντυπωσιακό επίσης είναι το γεγονός ότι καταγράφηκαν 27.500 διακοπές ρεύματος μεσαίας και χαμηλής τάσης, στο νομό Αττικής.

ΜΙΚΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

Από τις ιστοσελίδες http://anergoigeitonion.espivblogs.net/ μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε έναν οδηγό για τα δικαιώματα των ανέργων. 

Επειδή ο οδηγός δεν έχει link μπείτε στην σελίδα και στη δεξιά στήλη θα κάνετε κλικ στον οδηγό με το ακόλουθο εικονίδιο.

Εκδήλωση: η ψυχική υγεία σε συνθήκες κρίσης


ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Την Τετάρτη 4 Ιουλίου στις 20.30 θα πραγματοποιηθεί στο Αυτόνομο Στέκι (Ζ. Πηγής 95-97 & Ισαύρων) εκδήλωση συζήτηση με θέμα:  
Η ψυχική υγεία σε συνθήκες κρίσης

Αυτοκτονίες και για εξώσεις



Tέλος στη ζωή του έβαλε ηλικιωμένος άνδρας στο Γαλάτσι. Λίγο νωρίτερα, δικαστικός επιμελητής τον επισκέφτηκε για να του κάνει έξωση.

Σοκ έχει προκαλέσει η είδηση της αυτοκτονίας ηλικιωμένου άνδρα ετών 70 στο Γαλάτσι, λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Ο άνδρας άγνωστος στοιχείων μέχρι στιγμής, έπεσε λίγο πριν τις 11 το πρωί της Παρασκευής από το μπαλκόνι του σπιτιού του στο Γαλάτσι.
Ο άνδρας που διέμενε σε πολυκατοικία στην οδό Μπουμπουλίνας 20 λέγεται ότι αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, ενώ σύμφωνα με μαρτυρίες, ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος του είχε ζητήσει να εγκαταλείψει το σπίτι. 
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος πήγε μόνος του, χτύπησε το κουδούνι και ανακοίνωσε τον λόγο της επίσκεψή του.
Ο 70χρονος, όμως, βγήκε στο μπαλκόνι και απειλούσε ότι θα πέσει αν δεν έφευγε.
Ο δικαστικός κλητήρας προσπάθησε να τον ηρεμήσει και να τον μεταπείσει, ωστόσο, ο ένοικος του διαμερίσματος πραγματοποίησε την απειλή του με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ακαριαία.
Για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από την αστυνομία, ενώ στο σημείο έχει σπεύσει ιατροδικαστής.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Χρέη προς τράπεζες: Φρένο στις κατασχέσεις χρημάτων από λογαριασμούς...



Με απόφαση του Ειρηνοδικείου Χανίων, τέρμα οι “ετσιθελικές” αναλήψεις, από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο….
Τη δικαιοσύνη έχουν στο πλευρό τους, πλέον κι επίσημα, οι δανειολήπτες που το προηγούμενο διάστημα έβλεπαν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να αδειάζουν, όταν γινόταν αυθαίρετη κατάσχεση ποσών για την αποπληρωμή οφειλών.

Σύμφωνα με ενημέρωση από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών, δικαιώθηκε καταναλώτρια που προσέφυγε στο Ειρηνοδικείο Χανίων. Στην αίτησή της η καταναλώτρια ζητούσε να σταματήσει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, να κάνει “ετσιθελικά” αναλήψεις χρημάτων από το λογαριασμό της, πέρα του ορισθέντος συμβατικού ποσού.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών “πανηγυρίζει” για την τόσο σημαντική απόφαση του Ειρηνοδικείου Χανίων, με την οποία χορηγήθηκε προσωρινή διαταγή απαγόρευσης στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδος, να κάνει αναλήψεις πέρα του συμφωνηθέντος ποσού, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα πάμπολλα υπήρξαν τα παράπονα και οι καταγγελίες, των καταναλωτών,αλλά και η απαξίωση από την ίδια την Τράπεζα, απάντησης, στα παράπονα και στις καταγγελίες των καταναλωτών.
Η απόφαση αυτή, σημαντικότατη από Δικαστήριο της Χώρας, είναι η δεύτερη Πανελλαδικά , με την οποία ΑΠΑΓΟΡΕΎΕΙ στο καθού πιστωτικό Ίδρυμα, να παρακρατεί από δανειολήπτη κάθε ποσόν πέραν των καθορισμένων, μηνιαίως με αυτόματες λήψεις εκ του λογαριασμού που ο καταναλωτής τηρεί και είναι προορισμένος για την καταβολή μισθών και συντάξεων των πολιτών εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, μέχρι τη συζήτηση της υποβληθείσας αίτησης.
Η απόφαση αυτή, όχι μόνο, χαροποίησε όλους τους εξουσιοδοτημένους από το Ν.3869/2010, Φορείς, (για την ρύθμιση χρεών), μα προπάντων έδωσε ανάσα, στα ίδια τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα οποία για μια ακόμα φορά νοιώθουν την προστασία της Δικαιοσύνης τόσο απλόχερα να τους δίδεται ,καλλιεργώντας τους την προσδοκία, για, ένα καλύτερο αύριο, αλλά και ανοίγει δρόμο διεξόδου, για τους υπαλλήλους -συνταξιούχους που διατηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας-συνταξιοδότησης σε κάποια Τράπεζα και συγχρόνως έχουν και κάποια οφειλή, είτε από στεγαστικό είτε πιστωτική κάρτα και δεν προλαβαίνουν να εκταμιεύσουν τα χρήματα τους από τον μισθό ή σύνταξη τους, και τα χρήματα τους γίνονται “άφαντα” από τις δανείστριεςΤράπεζες, αφήνοντας τους ξεκρέμαστους και απογοητευμένους, στερώντας τους πολλές φορές βιοτικά αγαθά της καθημερινότητας.
πηγή: cretalive.gr

Για τους πελάτες ENERGA και HELLAS POWER και τα προβλήματα με τη ΔΕΗ


Αφορά τους πελάτες ENERGA και HELLAS POWER που θέλουν να επιστρέψουν στη ΔΕΗ. 
Καταθέτουν αυτή την υπεύθυνη δήλωση μαζί με τα άλλα δικαιολογητικά.

Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις (3), που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986, δηλώνω ότι :

προσκομίζω μαζί με τα υπόλοιπα έγγραφα που απαιτούνται από τη ΔΕΗ για την υπογραφή συμβολαίουσύνδεσής μου  για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αυτή την υπεύθυνη δήλωση αντί της βεβαίωσης εξόφλησηςτων δόσεων του ειδικού τέλους ακινήτων ΕΕΤΗΔΕ από τη ΔΟΥ.   Με την παρούσα δηλώνω ότι τα υπόλοιπα προσκομιζόμενα έγγραφα καλύπτουν πλήρως τη ΔΕΗ για να μου παράσχει ηλεκτρικό ρεύμα καθότι «η διακοπή παροχής που επικαλείται με βάση το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την αγορά»  όπως επικαλείται στην επιστολή της, αντιβαίνει :
  1. την αναλογική και ισότιμη μεταχείριση των καταναλωτών εφόσον ήδη για τους υπόλοιπους καταναλωτές με πάροχο τη ΔΕΗ η παροχή συνεχίζεται κανονικά, τα χρέη του ΕΕΤΗΔΕ έχουν μεταφερθεί στην εφορία και η ΔΕΗ δεν εμπλέκεται στην παρακολούθηση εξόφλησής τους.
  2.  στην απόφαση του ΣτΕ που κρίνει αντισυνταγματική τη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος για τη μη εξόφληση του ΕΕΤΗΔΕ. Η απόφαση, επίσης, σαφώς αναφέρει ότι : «με την κύρωση της διακοπής του ρεύματος σε φορολογούμενο, επειδή δεν είναι συνεπής με φορολογικές υποχρεώσεις άσχετες προς τις απορρέουσες από τη σύμβαση παροχής ρεύματος υποχρεώσεις του, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, διότι πρόκειται περί μέτρου το οποίο οδηγεί σε αναίρεση της καθολικότητας της παροχής υπηρεσιών κοινωφελούς δικτύου και εξυπηρετήσεως για λόγο ο οποίος δεν είναι συναφής με την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας…… ενώ τίθεται ζήτημα παραβίασης όχι μόνο της οικονομικής ελευθερίας αλλά και της συνταγματικής προστασίας της ανθρώπινης αξίας, γιατί η διακοπή συνεπάγεται στέρηση αγαθού ζωτικής σημασίας για την αξιοπρεπή διαβίωση.
Κατόπιν των ανωτέρω και της υποχρέωσης της ΔΕΗ για την τήρηση των νόμων, ζητώ τη υπογραφή συμβολαίου και τη συνέχιση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.

ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΕΙ Η ΔΕΗ


Πηγή: 


Η ΔΕΗ δεν θα ζητήσει αυξήσεις τιμολογίων του ηλεκτρικού, δήλωσε το μεσημέρι της Τρίτης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Αρθούρος Ζερβός.

Ο κ. Ζερβός τόνισε ότι θα παρουσιάσει στην ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής την κατάσταση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να ληφθούν οι απαιτούμενες αποφάσεις.
Με δηλώσεις του στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, που αναβλήθηκε ύστερα από αίτημα του εκπροσώπου του υπουργείου Οικονομικών για τις 12 Ιουλίου, ο κ. Ζερβός διαβεβαίωσε επίσης ότι δεν τίθεται ζήτημα επάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει συνολικά η αγορά.
Call Centers για ανείσπρακτους λογαριασμούς
Για το θέμα των ανείσπρακτων λογαριασμών (που διαμορφώνονται στο 1,1 δισ. ευρώ) ανέφερε ότι θα υπάρξει συνεργασία με call centers που θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις οφειλές και τις δυνατότητες διακανονισμού που υπάρχουν.
Για το θέμα των τιμολογίων, πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι τα κοστολογικά δεδομένα οδηγούν σε αύξηση της τάξης του 5 % στο σκέλος της ενέργειας, χωρίς να παραγνωρίζουν τις δυσκολίες υλοποίησης ενός τέτοιου μέτρου και τις δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.
Οι αποφάσεις όμως, διευκρίνιζαν, δεν λαμβάνονται από τη ΔΕΗ αλλά από το ΥΠΕΚΑ ύστερα από εισήγηση της ΡΑΕ.
Το χαράτσι και οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί
Για το θέμα των ανεξόφλητων λογαριασμών ο κ. Ζερβός επεσήμανε ότι το πρόβλημα επιτάθηκε μετά την επιβολή του τέλους ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ) και εξέφρασε την ελπίδα το τέλος να μην περιληφθεί στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού για το 2012.
Η ΔΕΗ δεν στέλνει μέχρι στιγμής λογαριασμούς με το ΕΕΤΗΔΕ αναμένοντας οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών, μπορεί ωστόσο να παράσχει τα σχετικά στοιχεία στη Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για να εκδοθούν από εκεί τα εκκαθαριστικά.

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ανέφερε ακόμη ότι ως το τέλος της εβδομάδας η επιχείρηση θα επιστρέψει στο υπουργείο Οικονομικών το ποσό του ΕΕΤΗΔΕ που είχε παρακρατήσει, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας που επιτάθηκαν απο την αρχή του χρόνου. Στο ίδιο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση δανείων ύψους περι τα 500 εκατ. ευρώ.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Μερικές σκέψεις για το Αναρχικό κίνημα (αναδημοσίευση)

Η αναδημοσίευση αυτού του κειμένου δεν υποδηλώνει κάποια πολιτική συγγένεια της συλλογικότητας του Δι.Κ.Α. Εξαρχείων, αλλά ούτε του διαχειριστή με τον Αναρχικό χώρο. Έγινε με το κριτήριο ότι κάθε άποψη που θεμελιώνεται ή εκπηγάζει από ιδέες του ευρύτερου αριστερού κινήματος πρέπει να προβάλλεται και να γεννά έναν γόνιμο διάλογο.




Η ανεργία και τα αλλεπάλληλα εισπρακτικά μέτρα των νεοφιλελεύθερων επιλογών της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής, έχει  σπρώξει το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας στα όρια της φτώχιας και της απογοήτευσης. Ένα μέρος αυτών, άρχισε δειλά τα τελευταία  χρόνια να κινητοποιείται διεκδικώντας, κυρίως τα χαμένα τους προνόμια και την πρότερη οικονομική τους «άνεση». Οι κινηματικές τους διέξοδοι όμως, είτε μέσω των συστημικών ηγεσιών του διεφθαρμένου και αστικού κατά βάση συνδικαλιστικού τους κινήματος, είτε μέσω των θεσμικών κομμάτων της συμβιβασμένης αριστεράς και της σοσιαλδημοκρατίας, κάθε άλλο παρά γόνιμες είναι.

Οι προσχηματικές εικοσιτετράωρες απεργίες, οι παραδοσιακοί περίπατοι διαμαρτυρίας μπροστά από τη Βουλή αλλά και η ψευδής ελπίδα αλλαγής μέσω των αστικών εκλογών, οδήγησαν το όποιο κινηματικό υποκείμενο στην απογοήτευση και την απραξία. Τα «σοσιαλιστικά» και «κομουνιστικά» κελεύσματα δεν έχουν απήχηση, και το όραμα της μελλοντικής κοινωνίας όπως περιγράφεται στα προγραμματικά κείμενα των μεγάλων θεωρητικών, μάλλον δεν συγκινεί αρκετούς ώστε να διαμορφωθεί ρεύμα αλλαγής. Η ξύλινη γλώσσα, οι διάφοροι φιλοσοφικοί, οικονομικοί και κοινωνιολογικοί όροι των αναλύσεων, μάλλον απωθούν τον απλό άνθρωπο παρά τον έλκουν κοντά στην επαναστατική προοπτική του επαναπροσδιορισμού του κοινωνικού και οικονομικού μοντέλου της κοινωνίας.

Ειδικά τώρα, που η καπιταλιστική κρίση, εντείνει και την φτωχοποίηση αλλά και την ωμή καταστολή της εργατικής τάξης και των αγώνων της, η αναγκαιότητα της ακόμα βαθύτερης σύνδεσης του Αναρχικού κινήματος με τους Λαϊκούς αγώνες φαίνεται πιο καθαρά.

Αλλά τι είναι η Αναρχία; Τι είναι το Αναρχικό κίνημα;
Κατ’ αρχάς, το αναρχικό κίνημα σήμερα δεν μπορεί να είναι μια στείρα ανάγνωση κλασσικών κειμένων και αναλύσεων, ούτε μια δοσμένη επαναστατική συνταγή και σίγουρα δεν μπορεί να είναι μια πρωτοπορία πεφωτισμένων. Το αναρχικό κίνημα, είναι εκείνο το κίνημα που κεντρικό του πρόταγμα, έχει την κατάργηση σε κάθε μορφή βίας και εκμετάλλευσης από άνθρωπο σε άνθρωπο. Την κατάργηση κάθε μορφής εξουσίας και την πραγματικά ελεύθερη αυτοδιεύθυνση των ανθρώπων.

Δεν είναι όμως τόσο σημαντικό ποια κοινωνία περιγράφεται έτσι αλλά τι είναι για έναν άνθρωπο σήμερα, μέσα στον καπιταλισμό. Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα. Αυτό είναι που αν απαντηθεί επαρκώς, μπορεί να αποτελέσει και την σύνδεση του αναρχικού κινήματος με τους ευρύτερους κοινωνικούς αγώνες. Αυτό που θα καταφέρει να εμπνεύσει σε νέους αγώνες, πιο μαζικούς και πιο δυναμικούς. Μόνο η ειλικρινής και ξεκάθαρη στάση μας απέναντι στα προβλήματα του λαού μπορεί να φανερώσει την όποια δυναμική μπορεί να κατακτήσει το λαϊκό κίνημα. Και αυτό γιατί είναι το μόνο κίνημα που δεν υπόσχεται τίποτα, που δεν κουβαλάει κανένα έτοιμο μοντέλο διαχείρισης, που δεν μεταφέρει κανένα συστημικό στερεότυπο από το σήμερα στο αύριο. Με λίγα λόγια το αναρχικό κίνημα, αποσκοπεί στην ανατροπή του καπιταλισμού και στην δημιουργία εκείνων των συνθηκών, όπου η νέα κοινωνία μόνη της και ελεύθερα θα μπορέσει να δημιουργήσει όλους τους θεσμούς και τις δομές που είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση της ελευθερίας, της ισότητας και της αξιοπρέπειας της ζωής.

Θα ήταν αναντιστοιχία να θεωρήσουμε πως αυτές οι δομές είναι δυνατόν να προβλεφθούν σε ικανό βαθμό σήμερα και να περιγραφούν επακριβώς, κληροδοτώντας στην νέα κοινωνία ένα έτοιμο σχέδιο δόμησης – συγκρότησης. Ως αναρχικοί που ζούμε μέσα στον καπιταλισμό, επηρεασμένοι από τα καπιταλιστικά στερεότυπα και κουβαλώντας όλα τα ηθικοπλαστικά χαρακτηριστικά μιας εξουσιαστικής κοινωνίας, δεν έχουμε την απαραίτητη καθαρότητα συνείδησης και την απαιτούμενη ελευθερία σκέψης ώστε να αποτολμήσουμε μια προεξόφληση της εικόνας μιας μελλοντικής κοινωνίας χωρίς να μεταφέρουμε στερεότυπα και εξουσιαστικές δομές. Μόνο μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία, με μέλη που βίωσαν την ελευθερία, μπορεί να αυτοθεσμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίσει την αυτοδιάθεση και την ισότητα ανάμεσα στα μέλη της.

Αυτή την αλήθεια λοιπόν πρέπει να κοινωνήσουμε, αυτή την παραδοχή των πιο αθώων προθέσεων. Καμιά γραμμή, κανένα σχέδιο, τίποτα ορισμένο από εμάς δεν θα ισχύσει αύριο. Μόνο η αγάπη για τον άνθρωπο, η φλόγα για την ελευθερία και την απαραίτητη για την απόκτηση της επανάσταση. Την απόλυτη εμπιστοσύνη στον άνθρωπο να αποφασίσει ελεύθερα για το μέλλον του. Η κατάκτηση αυτής της ελευθερίας, περνάει μέσα από την καταστροφή όλων των θεσμών του Καπιταλισμού, μέσα από την κατάργηση κάθε περιορισμού στην ελεύθερη σκέψη και βούληση. Το αναρχικό κίνημα μέσα στον καπιταλισμό, έχει μόνο έναν σκοπό. Την επανάσταση και την κατάργηση της εξουσίας και κατά συνέπεια την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους ανθρώπους, μέσα από την δημιουργική σύνθεση των οραμάτων όλων μας.

Και ο καλύτερος τρόπος για να πετύχουμε, είναι να αναλάβουμε σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο τις ευθύνες μας απέναντι στο κίνημα. Να καταφέρουμε να περάσουμε από την θεωρητική και κινηματική μας ενασχόληση στην βιωματική σχέση με την αναρχία. Πρέπει ασταμάτητα να παλεύουμε για την ακόμα βαθύτερη αποδοχή της ως τρόπο ζωής. Να σκεφτόμαστε πάντα, πως κάθε μας πράξη όχι μόνο κρίνεται αλλά και χαρακτηρίζει ένα ολόκληρο κίνημα. Είμαστε και πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή παράδειγμα και έμπνευση για τους άλλους. Άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο όλοι συμβάλουμε με τη στάση μας, την φλόγα που μας κατακαίει τη ψυχή και τα οράματα  που μοιραζόμαστε, στο να έρθει ο εργάτης και ο άνεργος, ο απλός άνθρωπος  ένα βήμα πιο κοντά στο πιο όμορφο όνειρο της ανθρωπότητας.

Πολλοί «σύντροφοι» έχουν παρεξηγήσει τρομερά την ατομικότητα και την δήθεν ελευθερία της. Βιώνουν την αναρχική ιδέα μέσα από ένα άρρωστο εγωιστικό και αποπροσανατολιστικό για το κίνημα πρίσμα. Συκοφαντούν με τη στάση τους την ίδια την αναρχική θεώρηση, και μάλιστα το κάνουν επικαλούμενοι ακριβώς αυτή τη θεώρηση. Υποβιβάζουν τους κοινωνικούς αγώνες σε φάρσες και αστεϊσμούς και συχνά στο όνομα της διαφορετικότητας πέφτουν στην ίδια συστημική παγίδα της αρνητικής προπαγάνδας. Θύματα του άκρατου ατομικισμού και του life style αναρχισμού, λειτουργούν ως αναχώματα στο σύστημα, ως εκούσιοι σύμμαχοι του.

Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε ότι όσο ζούμε στον καπιταλισμό, δεν είμαστε ελεύθεροι, ούτε αυτοδιάθεση έχουμε και αν θέλουμε να τα κατακτήσουμε, δεν χωράνε αντικινηματικές συμπεριφορές.  Οι ατομικές μας επιλογές, δεν μπορεί στο όνομα της αυτονομίας να είναι βλαπτικές για το κίνημα. Πρέπει επίσης να καταλάβουμε, πως μόνο μέσα από μια πλατιά οριζόντια οργάνωση έχουμε ελπίδες να συσπειρώσουμε δίπλα μας το εργατικό κίνημα , να εμπνεύσουμε σε κινηματική δράση και να αποδείξουμε πως πράγματι, κύριο μας μέλημα είναι η επανάσταση σε αντίθεση με τα συμβιβασμένα αριστερά κόμματα που απλά προτείνουν την ενδοκαπιταλιστική διαχείριση.