Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

ΜΙΚΡΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ

Από τις ιστοσελίδες http://anergoigeitonion.espivblogs.net/ μπορείτε να δείτε ή να κατεβάσετε έναν οδηγό για τα δικαιώματα των ανέργων. 

Επειδή ο οδηγός δεν έχει link μπείτε στην σελίδα και στη δεξιά στήλη θα κάνετε κλικ στον οδηγό με το ακόλουθο εικονίδιο.

Εκδήλωση: η ψυχική υγεία σε συνθήκες κρίσης


ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Την Τετάρτη 4 Ιουλίου στις 20.30 θα πραγματοποιηθεί στο Αυτόνομο Στέκι (Ζ. Πηγής 95-97 & Ισαύρων) εκδήλωση συζήτηση με θέμα:  
Η ψυχική υγεία σε συνθήκες κρίσης

Αυτοκτονίες και για εξώσεις



Tέλος στη ζωή του έβαλε ηλικιωμένος άνδρας στο Γαλάτσι. Λίγο νωρίτερα, δικαστικός επιμελητής τον επισκέφτηκε για να του κάνει έξωση.

Σοκ έχει προκαλέσει η είδηση της αυτοκτονίας ηλικιωμένου άνδρα ετών 70 στο Γαλάτσι, λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Ο άνδρας άγνωστος στοιχείων μέχρι στιγμής, έπεσε λίγο πριν τις 11 το πρωί της Παρασκευής από το μπαλκόνι του σπιτιού του στο Γαλάτσι.
Ο άνδρας που διέμενε σε πολυκατοικία στην οδό Μπουμπουλίνας 20 λέγεται ότι αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, ενώ σύμφωνα με μαρτυρίες, ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος του είχε ζητήσει να εγκαταλείψει το σπίτι. 
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος πήγε μόνος του, χτύπησε το κουδούνι και ανακοίνωσε τον λόγο της επίσκεψή του.
Ο 70χρονος, όμως, βγήκε στο μπαλκόνι και απειλούσε ότι θα πέσει αν δεν έφευγε.
Ο δικαστικός κλητήρας προσπάθησε να τον ηρεμήσει και να τον μεταπείσει, ωστόσο, ο ένοικος του διαμερίσματος πραγματοποίησε την απειλή του με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ακαριαία.
Για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από την αστυνομία, ενώ στο σημείο έχει σπεύσει ιατροδικαστής.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

Χρέη προς τράπεζες: Φρένο στις κατασχέσεις χρημάτων από λογαριασμούς...



Με απόφαση του Ειρηνοδικείου Χανίων, τέρμα οι “ετσιθελικές” αναλήψεις, από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο….
Τη δικαιοσύνη έχουν στο πλευρό τους, πλέον κι επίσημα, οι δανειολήπτες που το προηγούμενο διάστημα έβλεπαν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να αδειάζουν, όταν γινόταν αυθαίρετη κατάσχεση ποσών για την αποπληρωμή οφειλών.

Σύμφωνα με ενημέρωση από την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών, δικαιώθηκε καταναλώτρια που προσέφυγε στο Ειρηνοδικείο Χανίων. Στην αίτησή της η καταναλώτρια ζητούσε να σταματήσει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, να κάνει “ετσιθελικά” αναλήψεις χρημάτων από το λογαριασμό της, πέρα του ορισθέντος συμβατικού ποσού.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών “πανηγυρίζει” για την τόσο σημαντική απόφαση του Ειρηνοδικείου Χανίων, με την οποία χορηγήθηκε προσωρινή διαταγή απαγόρευσης στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Ελλάδος, να κάνει αναλήψεις πέρα του συμφωνηθέντος ποσού, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα πάμπολλα υπήρξαν τα παράπονα και οι καταγγελίες, των καταναλωτών,αλλά και η απαξίωση από την ίδια την Τράπεζα, απάντησης, στα παράπονα και στις καταγγελίες των καταναλωτών.
Η απόφαση αυτή, σημαντικότατη από Δικαστήριο της Χώρας, είναι η δεύτερη Πανελλαδικά , με την οποία ΑΠΑΓΟΡΕΎΕΙ στο καθού πιστωτικό Ίδρυμα, να παρακρατεί από δανειολήπτη κάθε ποσόν πέραν των καθορισμένων, μηνιαίως με αυτόματες λήψεις εκ του λογαριασμού που ο καταναλωτής τηρεί και είναι προορισμένος για την καταβολή μισθών και συντάξεων των πολιτών εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, μέχρι τη συζήτηση της υποβληθείσας αίτησης.
Η απόφαση αυτή, όχι μόνο, χαροποίησε όλους τους εξουσιοδοτημένους από το Ν.3869/2010, Φορείς, (για την ρύθμιση χρεών), μα προπάντων έδωσε ανάσα, στα ίδια τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τα οποία για μια ακόμα φορά νοιώθουν την προστασία της Δικαιοσύνης τόσο απλόχερα να τους δίδεται ,καλλιεργώντας τους την προσδοκία, για, ένα καλύτερο αύριο, αλλά και ανοίγει δρόμο διεξόδου, για τους υπαλλήλους -συνταξιούχους που διατηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας-συνταξιοδότησης σε κάποια Τράπεζα και συγχρόνως έχουν και κάποια οφειλή, είτε από στεγαστικό είτε πιστωτική κάρτα και δεν προλαβαίνουν να εκταμιεύσουν τα χρήματα τους από τον μισθό ή σύνταξη τους, και τα χρήματα τους γίνονται “άφαντα” από τις δανείστριεςΤράπεζες, αφήνοντας τους ξεκρέμαστους και απογοητευμένους, στερώντας τους πολλές φορές βιοτικά αγαθά της καθημερινότητας.
πηγή: cretalive.gr

Για τους πελάτες ENERGA και HELLAS POWER και τα προβλήματα με τη ΔΕΗ


Αφορά τους πελάτες ENERGA και HELLAS POWER που θέλουν να επιστρέψουν στη ΔΕΗ. 
Καταθέτουν αυτή την υπεύθυνη δήλωση μαζί με τα άλλα δικαιολογητικά.

Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις (3), που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986, δηλώνω ότι :

προσκομίζω μαζί με τα υπόλοιπα έγγραφα που απαιτούνται από τη ΔΕΗ για την υπογραφή συμβολαίουσύνδεσής μου  για παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αυτή την υπεύθυνη δήλωση αντί της βεβαίωσης εξόφλησηςτων δόσεων του ειδικού τέλους ακινήτων ΕΕΤΗΔΕ από τη ΔΟΥ.   Με την παρούσα δηλώνω ότι τα υπόλοιπα προσκομιζόμενα έγγραφα καλύπτουν πλήρως τη ΔΕΗ για να μου παράσχει ηλεκτρικό ρεύμα καθότι «η διακοπή παροχής που επικαλείται με βάση το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει την αγορά»  όπως επικαλείται στην επιστολή της, αντιβαίνει :
  1. την αναλογική και ισότιμη μεταχείριση των καταναλωτών εφόσον ήδη για τους υπόλοιπους καταναλωτές με πάροχο τη ΔΕΗ η παροχή συνεχίζεται κανονικά, τα χρέη του ΕΕΤΗΔΕ έχουν μεταφερθεί στην εφορία και η ΔΕΗ δεν εμπλέκεται στην παρακολούθηση εξόφλησής τους.
  2.  στην απόφαση του ΣτΕ που κρίνει αντισυνταγματική τη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος για τη μη εξόφληση του ΕΕΤΗΔΕ. Η απόφαση, επίσης, σαφώς αναφέρει ότι : «με την κύρωση της διακοπής του ρεύματος σε φορολογούμενο, επειδή δεν είναι συνεπής με φορολογικές υποχρεώσεις άσχετες προς τις απορρέουσες από τη σύμβαση παροχής ρεύματος υποχρεώσεις του, παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, διότι πρόκειται περί μέτρου το οποίο οδηγεί σε αναίρεση της καθολικότητας της παροχής υπηρεσιών κοινωφελούς δικτύου και εξυπηρετήσεως για λόγο ο οποίος δεν είναι συναφής με την παροχή της εν λόγω υπηρεσίας…… ενώ τίθεται ζήτημα παραβίασης όχι μόνο της οικονομικής ελευθερίας αλλά και της συνταγματικής προστασίας της ανθρώπινης αξίας, γιατί η διακοπή συνεπάγεται στέρηση αγαθού ζωτικής σημασίας για την αξιοπρεπή διαβίωση.
Κατόπιν των ανωτέρω και της υποχρέωσης της ΔΕΗ για την τήρηση των νόμων, ζητώ τη υπογραφή συμβολαίου και τη συνέχιση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.

ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΕΙ Η ΔΕΗ


Πηγή: 


Η ΔΕΗ δεν θα ζητήσει αυξήσεις τιμολογίων του ηλεκτρικού, δήλωσε το μεσημέρι της Τρίτης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Αρθούρος Ζερβός.

Ο κ. Ζερβός τόνισε ότι θα παρουσιάσει στην ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής την κατάσταση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας προκειμένου να ληφθούν οι απαιτούμενες αποφάσεις.
Με δηλώσεις του στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, που αναβλήθηκε ύστερα από αίτημα του εκπροσώπου του υπουργείου Οικονομικών για τις 12 Ιουλίου, ο κ. Ζερβός διαβεβαίωσε επίσης ότι δεν τίθεται ζήτημα επάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει συνολικά η αγορά.
Call Centers για ανείσπρακτους λογαριασμούς
Για το θέμα των ανείσπρακτων λογαριασμών (που διαμορφώνονται στο 1,1 δισ. ευρώ) ανέφερε ότι θα υπάρξει συνεργασία με call centers που θα ενημερώνουν τους καταναλωτές για τις οφειλές και τις δυνατότητες διακανονισμού που υπάρχουν.
Για το θέμα των τιμολογίων, πηγές της εταιρείας ανέφεραν ότι τα κοστολογικά δεδομένα οδηγούν σε αύξηση της τάξης του 5 % στο σκέλος της ενέργειας, χωρίς να παραγνωρίζουν τις δυσκολίες υλοποίησης ενός τέτοιου μέτρου και τις δυσκολίες που ήδη αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές.
Οι αποφάσεις όμως, διευκρίνιζαν, δεν λαμβάνονται από τη ΔΕΗ αλλά από το ΥΠΕΚΑ ύστερα από εισήγηση της ΡΑΕ.
Το χαράτσι και οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί
Για το θέμα των ανεξόφλητων λογαριασμών ο κ. Ζερβός επεσήμανε ότι το πρόβλημα επιτάθηκε μετά την επιβολή του τέλους ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ) και εξέφρασε την ελπίδα το τέλος να μην περιληφθεί στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού για το 2012.
Η ΔΕΗ δεν στέλνει μέχρι στιγμής λογαριασμούς με το ΕΕΤΗΔΕ αναμένοντας οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών, μπορεί ωστόσο να παράσχει τα σχετικά στοιχεία στη Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για να εκδοθούν από εκεί τα εκκαθαριστικά.

Ο πρόεδρος της ΔΕΗ ανέφερε ακόμη ότι ως το τέλος της εβδομάδας η επιχείρηση θα επιστρέψει στο υπουργείο Οικονομικών το ποσό του ΕΕΤΗΔΕ που είχε παρακρατήσει, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας που επιτάθηκαν απο την αρχή του χρόνου. Στο ίδιο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για την αναχρηματοδότηση δανείων ύψους περι τα 500 εκατ. ευρώ.

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012

Μερικές σκέψεις για το Αναρχικό κίνημα (αναδημοσίευση)

Η αναδημοσίευση αυτού του κειμένου δεν υποδηλώνει κάποια πολιτική συγγένεια της συλλογικότητας του Δι.Κ.Α. Εξαρχείων, αλλά ούτε του διαχειριστή με τον Αναρχικό χώρο. Έγινε με το κριτήριο ότι κάθε άποψη που θεμελιώνεται ή εκπηγάζει από ιδέες του ευρύτερου αριστερού κινήματος πρέπει να προβάλλεται και να γεννά έναν γόνιμο διάλογο.




Η ανεργία και τα αλλεπάλληλα εισπρακτικά μέτρα των νεοφιλελεύθερων επιλογών της ευρωπαϊκής πολιτικής σκηνής, έχει  σπρώξει το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας στα όρια της φτώχιας και της απογοήτευσης. Ένα μέρος αυτών, άρχισε δειλά τα τελευταία  χρόνια να κινητοποιείται διεκδικώντας, κυρίως τα χαμένα τους προνόμια και την πρότερη οικονομική τους «άνεση». Οι κινηματικές τους διέξοδοι όμως, είτε μέσω των συστημικών ηγεσιών του διεφθαρμένου και αστικού κατά βάση συνδικαλιστικού τους κινήματος, είτε μέσω των θεσμικών κομμάτων της συμβιβασμένης αριστεράς και της σοσιαλδημοκρατίας, κάθε άλλο παρά γόνιμες είναι.

Οι προσχηματικές εικοσιτετράωρες απεργίες, οι παραδοσιακοί περίπατοι διαμαρτυρίας μπροστά από τη Βουλή αλλά και η ψευδής ελπίδα αλλαγής μέσω των αστικών εκλογών, οδήγησαν το όποιο κινηματικό υποκείμενο στην απογοήτευση και την απραξία. Τα «σοσιαλιστικά» και «κομουνιστικά» κελεύσματα δεν έχουν απήχηση, και το όραμα της μελλοντικής κοινωνίας όπως περιγράφεται στα προγραμματικά κείμενα των μεγάλων θεωρητικών, μάλλον δεν συγκινεί αρκετούς ώστε να διαμορφωθεί ρεύμα αλλαγής. Η ξύλινη γλώσσα, οι διάφοροι φιλοσοφικοί, οικονομικοί και κοινωνιολογικοί όροι των αναλύσεων, μάλλον απωθούν τον απλό άνθρωπο παρά τον έλκουν κοντά στην επαναστατική προοπτική του επαναπροσδιορισμού του κοινωνικού και οικονομικού μοντέλου της κοινωνίας.

Ειδικά τώρα, που η καπιταλιστική κρίση, εντείνει και την φτωχοποίηση αλλά και την ωμή καταστολή της εργατικής τάξης και των αγώνων της, η αναγκαιότητα της ακόμα βαθύτερης σύνδεσης του Αναρχικού κινήματος με τους Λαϊκούς αγώνες φαίνεται πιο καθαρά.

Αλλά τι είναι η Αναρχία; Τι είναι το Αναρχικό κίνημα;
Κατ’ αρχάς, το αναρχικό κίνημα σήμερα δεν μπορεί να είναι μια στείρα ανάγνωση κλασσικών κειμένων και αναλύσεων, ούτε μια δοσμένη επαναστατική συνταγή και σίγουρα δεν μπορεί να είναι μια πρωτοπορία πεφωτισμένων. Το αναρχικό κίνημα, είναι εκείνο το κίνημα που κεντρικό του πρόταγμα, έχει την κατάργηση σε κάθε μορφή βίας και εκμετάλλευσης από άνθρωπο σε άνθρωπο. Την κατάργηση κάθε μορφής εξουσίας και την πραγματικά ελεύθερη αυτοδιεύθυνση των ανθρώπων.

Δεν είναι όμως τόσο σημαντικό ποια κοινωνία περιγράφεται έτσι αλλά τι είναι για έναν άνθρωπο σήμερα, μέσα στον καπιταλισμό. Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα. Αυτό είναι που αν απαντηθεί επαρκώς, μπορεί να αποτελέσει και την σύνδεση του αναρχικού κινήματος με τους ευρύτερους κοινωνικούς αγώνες. Αυτό που θα καταφέρει να εμπνεύσει σε νέους αγώνες, πιο μαζικούς και πιο δυναμικούς. Μόνο η ειλικρινής και ξεκάθαρη στάση μας απέναντι στα προβλήματα του λαού μπορεί να φανερώσει την όποια δυναμική μπορεί να κατακτήσει το λαϊκό κίνημα. Και αυτό γιατί είναι το μόνο κίνημα που δεν υπόσχεται τίποτα, που δεν κουβαλάει κανένα έτοιμο μοντέλο διαχείρισης, που δεν μεταφέρει κανένα συστημικό στερεότυπο από το σήμερα στο αύριο. Με λίγα λόγια το αναρχικό κίνημα, αποσκοπεί στην ανατροπή του καπιταλισμού και στην δημιουργία εκείνων των συνθηκών, όπου η νέα κοινωνία μόνη της και ελεύθερα θα μπορέσει να δημιουργήσει όλους τους θεσμούς και τις δομές που είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση της ελευθερίας, της ισότητας και της αξιοπρέπειας της ζωής.

Θα ήταν αναντιστοιχία να θεωρήσουμε πως αυτές οι δομές είναι δυνατόν να προβλεφθούν σε ικανό βαθμό σήμερα και να περιγραφούν επακριβώς, κληροδοτώντας στην νέα κοινωνία ένα έτοιμο σχέδιο δόμησης – συγκρότησης. Ως αναρχικοί που ζούμε μέσα στον καπιταλισμό, επηρεασμένοι από τα καπιταλιστικά στερεότυπα και κουβαλώντας όλα τα ηθικοπλαστικά χαρακτηριστικά μιας εξουσιαστικής κοινωνίας, δεν έχουμε την απαραίτητη καθαρότητα συνείδησης και την απαιτούμενη ελευθερία σκέψης ώστε να αποτολμήσουμε μια προεξόφληση της εικόνας μιας μελλοντικής κοινωνίας χωρίς να μεταφέρουμε στερεότυπα και εξουσιαστικές δομές. Μόνο μια πραγματικά ελεύθερη κοινωνία, με μέλη που βίωσαν την ελευθερία, μπορεί να αυτοθεσμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίσει την αυτοδιάθεση και την ισότητα ανάμεσα στα μέλη της.

Αυτή την αλήθεια λοιπόν πρέπει να κοινωνήσουμε, αυτή την παραδοχή των πιο αθώων προθέσεων. Καμιά γραμμή, κανένα σχέδιο, τίποτα ορισμένο από εμάς δεν θα ισχύσει αύριο. Μόνο η αγάπη για τον άνθρωπο, η φλόγα για την ελευθερία και την απαραίτητη για την απόκτηση της επανάσταση. Την απόλυτη εμπιστοσύνη στον άνθρωπο να αποφασίσει ελεύθερα για το μέλλον του. Η κατάκτηση αυτής της ελευθερίας, περνάει μέσα από την καταστροφή όλων των θεσμών του Καπιταλισμού, μέσα από την κατάργηση κάθε περιορισμού στην ελεύθερη σκέψη και βούληση. Το αναρχικό κίνημα μέσα στον καπιταλισμό, έχει μόνο έναν σκοπό. Την επανάσταση και την κατάργηση της εξουσίας και κατά συνέπεια την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους ανθρώπους, μέσα από την δημιουργική σύνθεση των οραμάτων όλων μας.

Και ο καλύτερος τρόπος για να πετύχουμε, είναι να αναλάβουμε σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο τις ευθύνες μας απέναντι στο κίνημα. Να καταφέρουμε να περάσουμε από την θεωρητική και κινηματική μας ενασχόληση στην βιωματική σχέση με την αναρχία. Πρέπει ασταμάτητα να παλεύουμε για την ακόμα βαθύτερη αποδοχή της ως τρόπο ζωής. Να σκεφτόμαστε πάντα, πως κάθε μας πράξη όχι μόνο κρίνεται αλλά και χαρακτηρίζει ένα ολόκληρο κίνημα. Είμαστε και πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή παράδειγμα και έμπνευση για τους άλλους. Άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο όλοι συμβάλουμε με τη στάση μας, την φλόγα που μας κατακαίει τη ψυχή και τα οράματα  που μοιραζόμαστε, στο να έρθει ο εργάτης και ο άνεργος, ο απλός άνθρωπος  ένα βήμα πιο κοντά στο πιο όμορφο όνειρο της ανθρωπότητας.

Πολλοί «σύντροφοι» έχουν παρεξηγήσει τρομερά την ατομικότητα και την δήθεν ελευθερία της. Βιώνουν την αναρχική ιδέα μέσα από ένα άρρωστο εγωιστικό και αποπροσανατολιστικό για το κίνημα πρίσμα. Συκοφαντούν με τη στάση τους την ίδια την αναρχική θεώρηση, και μάλιστα το κάνουν επικαλούμενοι ακριβώς αυτή τη θεώρηση. Υποβιβάζουν τους κοινωνικούς αγώνες σε φάρσες και αστεϊσμούς και συχνά στο όνομα της διαφορετικότητας πέφτουν στην ίδια συστημική παγίδα της αρνητικής προπαγάνδας. Θύματα του άκρατου ατομικισμού και του life style αναρχισμού, λειτουργούν ως αναχώματα στο σύστημα, ως εκούσιοι σύμμαχοι του.

Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε ότι όσο ζούμε στον καπιταλισμό, δεν είμαστε ελεύθεροι, ούτε αυτοδιάθεση έχουμε και αν θέλουμε να τα κατακτήσουμε, δεν χωράνε αντικινηματικές συμπεριφορές.  Οι ατομικές μας επιλογές, δεν μπορεί στο όνομα της αυτονομίας να είναι βλαπτικές για το κίνημα. Πρέπει επίσης να καταλάβουμε, πως μόνο μέσα από μια πλατιά οριζόντια οργάνωση έχουμε ελπίδες να συσπειρώσουμε δίπλα μας το εργατικό κίνημα , να εμπνεύσουμε σε κινηματική δράση και να αποδείξουμε πως πράγματι, κύριο μας μέλημα είναι η επανάσταση σε αντίθεση με τα συμβιβασμένα αριστερά κόμματα που απλά προτείνουν την ενδοκαπιταλιστική διαχείριση.

Έναρξη Κοινωνικού Ιατρείου στα Ιωάννινα


Το ένα μετά το άλλο ανοίγουν σε πολλές πόλεις της Ελλάδας κοινωνικά ιατρεία. Ο μεγάλος αριθμός ανέργων και ανασφάλιστων πολιτών λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν σαν αποτέλεσμα να μένουν όλοι και περισσότεροι πολίτες χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

.Έτσι κοινωνικοί φορείς και δήμοι προχωρούν στο άνοιγμα κοινωνικών ιατρείων όπου εθελοντές γιατροί και νοσηλευτές εξετάζουν ασθενείς οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση ούτε σε δημόσια νοσοκομεία.
Πριν από λίγες ημέρες άνοιξε κοινωνικό ιατρείο και στα Ιωάννινα όπου μάλιστα δίνεται και κάρτα παροχών υγείας. Οι δικαιούχοι της κάρτας θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στα Δημοτικά Ιατρεία, στο Δημοτικό Φαρμακείο και στα Δημοτικά Φυσικοθεραπευτήρια, που λειτουργούν στα ΚΑΠΗ του Δήμου Ιωαννιτών.
Δικαιούχοι είναι ανασφάλιστοι συμπολίτες, ή συμπολίτες που έχουν χάσει τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και πληρούν τις προϋποθέσεις, που προβλέπονται από τον κανονισμό λειτουργίας, όπως επίσης και ανασφάλιστοι μετανάστες.

πηγή:Το Χαμομηλάκι

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Πώς να νικήσουμε την Μέδουσα, χωρίς να μας παγώσει το δολοφονικό της βλέμμα


Από δω και πάνω τραγουδώ για τη φωτιά.*
   Από τον Κώστα Σβόλη    
                                                                                                              


«Στρατιώτη μου, τη μάχη θα κερδίσει, 
                                                                                                                        
όποιος πολύ το λαχταρά να ζήσει.
                                                                                                                         
Όποιος στη μάχη πάει για να πεθάνει, 
                                                                                                                        στρατιώτη μου για πόλεμο δεν κάνει»
                                                                                                                                           Ι. Καμπανέλλης

Βρισκόμαστε μέσα στο μάτι του κυκλώνα, το πύκνωμα του ιστορικού χρόνου που διανύουμε πολλές φορές μας εγκλωβίζει σε μια παραλυτική ακινησία. Με δέος παρακολουθούμε τα γεγονότα να εγγράφονται πάνω στο σώμα του ελληνικού κοινωνικού σχηματισμού προσαρμόζοντάς το στις νέες επιταγές της καπιταλιστικής αναδόμησης. Άλλοτε πάλι τρομαγμένοι απλά χώνουμε το κεφάλι μας στην άμμο ελπίζοντας να ξημερώσει κάπου αλλού. 

Οι πιο θαρραλέοι ίσως σκεφτούν να πουλήσουν ακριβά το τομάρι τους. Η βαριά σκιά της βαρβαρότητας πέφτει πάνω μας απειλητικά και προμηνύει νέα που δεν θέλουμε να ακούσουμε. Απέναντι όμως στην βαρβαρότητα υπάρχει πάντα ένα Ή. Στην εποχή της η Ρόζα Λούξεμπουργκ το περιέγραψε με την λέξη σοσιαλισμός, στην εποχή μας ίσως αυτό το Ή να έχει πολλά ονόματα και πολλαπλές  αποχρώσεις, αλλά παραμένει το μεγάλο Ή απέναντι στην βαρβαρότητα, παραμένει ο δρόμος/ οι δρόμοι προς την κοινωνική χειραφέτηση και την απελευθέρωση από την κυριαρχία και την εκμετάλλευση.

Ο χρόνος είναι τώρα και εδώ, είναι ένας χρόνος που επειδή τρέχει με μεγάλες ταχύτητες είναι συνέχεια καρφωμένος σε αυτήν αναγκαιότητα του τώρα και εδώ, ό, τι πρέπει να κάνουμε πρέπει να το κάνουμε τώρα και εδώ, πρέπει να ξεκινήσει εδώ και τώρα. Δεν μπορούμε να ελπίζουμε σε έναν άλλο τόπο, δεν μπορούμε να περιμένουμε έναν άλλο χρόνο, δεν υπάρχει κανένας πέρα από εμάς που να μπορεί να εκτοξεύσει αυτό το Ή ως ατσάλινη σφήνα  ενάντια στην βαρβαρότητα. Δεν πρόκειται πρόκειται για ένα αμυντικό Ή, που σαν περίκλειστο κάστρο θα προσπαθήσει να διαφυλάξει τις ψευδαισθήσεις των παλιών καιρών, πρόκειται για ένα επιθετικό Ή, που εμπεριέχει τους γόνιμους σπόρους ενός νέου κόσμου. 

Σ’ αυτή την καταλυτική στιγμή αγνώστου διάρκειας, απέναντι στα πολλαπλά πρόσωπα της βαρβαρότητας πρέπει να αντιτάξουμε την υπεράσπιση της ζωής, όχι της γυμνής ζωής, της απλής ύπαρξης,  αλλά της κοινωνικής ζωής, των κοινωνικών σχέσεων και των κοινωνικών δεσμών που την συγκροτούν. Πρέπει να έχουμε πολλά να χάσουμε για να νικήσουμε και αυτό απαιτεί την επανεφεύρεση μιας κοινωνικής ζωής όπου οι κοινωνικές σχέσεις και οι κοινωνικοί δεσμοί θα ανασυσταθούν μέσα από τα δικά μας χειραφετητικά προτάγματα και θα συγκροτηθούν γύρω από τα κοινά αγαθά, ως τόπο και τρόπο ανασύστασης της κοινωνικής ζωής. Εννοούμε σχέσεις που θα νοηματοδοθούν μέσα από την ελευθέρια, την ισότητα, την αυτονομία και την αλληλεγγύη, το ακατάβλητο δημιουργικό πράττειν. Μονάχα τότε θα έχουμε πολλά να χάσουμε για να μπορέσουμε να νικήσουμε. Δεν μπορούμε να περιμένουμε πρώτα να νικήσουμε και μετά να δημιουργήσουμε τον νέο κόσμο, δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε τον νέο κόσμο χωρίς να νικάμε. Πρέπει να νικάμε δημιουργώντας και να δημιουργούμε νικώντας.

Απέναντι στο δολοφονικό βλέμμα της βαρβαρότητας και το παραλυτικό δηλητήριο του φόβου και της απόγνωσης, δεν μπορούμε να αποστρέψουμε  το βλέμμα μας, ελπίζοντας  ότι θα μείνουμε ανέγγιχτοι από τον ζόφο που κυκλώνει τα πάντα γύρω μας. Όμως για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την βαρβαρότητα χωρίς να μας καθηλώσει  η βία και το εύρος των μέσων που αυτή μπορεί να μεταχειριστεί  ενάντια στην ίδια την ανθρώπινη μας υπόσταση, έχουμε ανάγκη ένα κάτοπτρο. Ένα κάτοπτρό μέσα από το οποίο θα μπορέσουμε να αποδομήσουμε την φαινομενική  παντοδυναμία του καπιταλισμού. Ένα κάτοπτρο μέσα από το οποίο θα γίνουν ορατά τα αδύνατα σημεία, οι θρυμματισμένες αρθρώσεις του καπιταλιστικού συστήματος, που, για μια ακόμα φορά, καταφεύγει στα δεκανίκια του φασισμού για να μπορέσει  να επιβάλει την κυριαρχία του. 

Χρειαζόμαστε ένα κάτοπτρο για να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε τις ρωγμές πάνω στο σώμα της καπιταλιστικής κυριαρχίας, χωρίς να μας εμποδίσει η φυσικότητα την οποία ως κοινωνία αποδίδουμε στις καπιταλιστικές σχέσεις μετά τρεις αιώνες και κυριαρχίας και επέκτασής τους. Το υλικό αυτού του κάτοπτρου δεν μπορεί παρά να είναι οι ίδιοι οι αγώνες, τα κοινωνικά κινήματα και οι κοινωνικές αντιστάσεις. Αν κοιτάξουμε μέσα από αυτά τον καπιταλισμό θα μπορέσουμε να δούμε πώς να ορθώσουμε αυτό το Ή ενάντια στην βαρβαρότητα του.  

Τη στιγμή, αυτή την καταλυτική στιγμή αγνώστου διάρκειας, που η φτωχοποίηση των ευρύτερων λαϊκών στρωμάτων συνοδεύεται με την προσπάθεια χειραγώγησής τους μέσα από τον εκφασισμό της κοινωνίας και την μετατροπή του ρατσισμού σε βασική μορφή της διαχείρισης των «από κάτω», την στιγμή που η απόγνωση που γεννάει η επίθεση του κεφαλαίου συναντάει την φασιστική βία και την τελετουργία του εξαγνισμού του καπιταλισμού μέσα από την εξόντωση και την απανθρωποποίηση των μεταναστών, αυτό το Ή δεν μπορεί να συγκροτηθεί στο αφηρημένο πεδίο της ιδεολογίας, της επίκλησης των ανθρωπιστικών αξιών και του ανορθολογισμού της φασιστικής ιδεολογίας, στην ελπίδα μιας μελλοντικής επανάστασης. Αυτή την καταλυτική στιγμή αγνώστου διάρκειας, που όμως είναι εδώ και τώρα, αφού αυτός είναι ο χωρόχρονος της, αυτό το Ή χρειάζεται έδαφος για να υπερασπισθεί και ταυτόχρονα να συγκροτηθεί. 

Σε αυτό το υπό συγκρότηση έδαφος, στο οποίο θα υπερασπιζόμαστε την αναδημιουργούμενη κοινωνική ζωή των νέων χειραφετητικών  κοινωνικών σχέσεων και δεσμών, μπορούμε να ανασυστηνόμαστε ως ένας νέος λαός, πέρα από εθνικούς, φυλετικούς, θρησκευτικούς, έμφυλους διαχωρισμούς και ταυτότητες. Ένα λαός που θα συγκροτείται  μέσω μιας διαρκούς συντακτικής διαδικασίας, ο λαός του κομμουνισμού και της ελευθερίας. Στο έδαφος της νέας κοινωνικής ζωής  μέσα από τις νέες κοινωνικές σχέσεις  και δεσμούς του κομμουνισμού και της ελευθερίας, εκεί είναι που μπορούμε να δώσουμε την μάχη και να νικήσουμε γιατί αυτά που θα έχουμε να χάσουμε θα είναι πολλά, γιατί θα λαχταράμε τόσο πολύ αυτή τη ζωή, που δεν θα αφήσουμε τίποτα να την καταστρέψει. 

Αυτή την νέα ζωή, αυτό το νέο έδαφος, αυτό το νέο λαό δεν μπορούμε παρά να τα δημιουργήσουμε με την υπεράσπισή τους, εδώ και τώρα, τώρα και εδώ. Απέναντι στα φασιστικά τάγματα εφόδου, να αντιτάξουμε της ταξιαρχίες της λαϊκής αυτοάμυνας αυτού του νέου λαού. Όμως για να υπάρξουν οι ταξιαρχίες αυτοάμυνας πρέπει να υπάρξει ο λαός και για να υπάρξει ο λαός πρέπει να υπάρχουν οι ταξιαρχίες, αυτά τα δύο δεν μπορούν παρά να γίνουν ταυτόχρονα. 

Το νέο έδαφος δεν είναι μια φανταστική ουτοπία, δεν είναι μια επίκληση ιδεολογικών αρχών, δεν είναι μια νέα γη της επαγγελίας. Είναι το έδαφος των σχέσεων αλληλεγγύης, είναι το έδαφος των δομών παραγωγής των δυνατοτήτων και των ικανοτήτων να υπάρξουμε ως κοινωνία, ως λαός ενάντια και πέρα από τον κυριαρχία του εμπορεύματος και την εκμετάλλευση της αφηρημένης εργασίας, είναι το έδαφος αναπροσδιορισμού των κοινωνικών αναγκών και επιθυμιών μας. Είναι το έδαφος να  πολεμήσουμε το ζόφο και το έρεβος του φασισμού. Είναι  ένας  κόσμος να φτιάξουμε καθώς τον υπερασπιζόμαστε, είναι ένας κόσμος που τον υπερασπιζόμαστε καθώς τον φτιάχνουμε. 

Μόνο έτσι θα νικήσουμε!

*από τραγούδι του Γ. Αγγέλακα     

Η Ζωή Εμπόρευμα...



Νερό: τίτλοι ιδιοκτησίας και κερδοσκοπία στη Χιλή.
Όλα τα νερά της Χιλής εκτός από τη θάλασσα, έχουν «κοπεί» σε μερίδια που ονομάζονται «δικαιώματα νερού». Τα «δικαιώματα νερού» είναι τίτλοι ιδιοκτησίας ισόβιοι, ξέχωροι από τη γη και έχουν εμπορική αξία, όπως ακριβώς ένα σπίτι, ή ένα κτήμα. Μπορείς να το νοικιάσεις, να το χρησιμοποιήσεις, ή να το κρατήσεις χωρίς να το κάνεις τίποτα περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή, για να το πουλήσεις ακριβά.

Στη χώρα, που θεωρείται πρωτοπόρος στις εφαρμογές του νεοφιλελευθερισμού και των ιδιωτικοποιήσεων, όλα τα νερά πωλούνται. Ποτάμια, λίμνες και υπόγεια ύδατα καταλήγουν σε ιδιώτες, σε επιχειρήσεις και κερδοσκόπους που θεωρούν το νερό επένδυση με σκοπό το κέρδος. 

Στη Χιλή το νερό δεν θεωρείται πια αναφαίρετο δικαίωμα, αλλά εμπορεύσιμο προϊόν. Με άλλα λόγια αυτό σημαίνει, πως αν είσαι αγρότης δεν μπορείς να ποτίσεις το χωράφι σου ακόμα και αν αυτό βρίσκεται στις όχθες του ποταμού διότι το ποτάμι μπορεί να ανήκει σε άλλους. Αντιστοίχως, δεν μπορείς να πάρεις νερό αν δεν έχεις «δικαίωμα» και συλλαμβάνεσαι αν πιαστείς επ' αυτοφώρω.

Όλα ξεκίνησαν το 1981, κατά τη διάρκεια της δικτατορίας του Πινοσέτ όταν δημιουργήθηκε ο Κώδικας του Νερού (Codigo de Aguas), ένα πακέτο νόμων οι οποίοι θεμελιώνουν ότι το νερό δεν είναι δημόσιο αγαθό, αλλά ιδιωτικό προϊόν.

πηγή: Εξάντας