Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Αγροτο-τουρισμός στο ...πάρκο της Ναυαρίνου


Ιούλης, σκληρός ο μήνας με τα περιβόλια. Ήλιος που πέφτει κάθετα, θερμοκρασίες που τσακίζουν τη φρεσκάδα της άνοιξης, κόσμος που αραιώνει για να δροσιστεί εκτός πόλης. Και το περιβόλι μας νοιώθει μοναξιές, τα δέντρα πασχίζουν μόνα τους πολλές φορές να τη βγάλουν καθαρή. Αλλά ζητάνε και τη δική μας αλληλεγγύη. Μέχρι τουλάχιστον να ριζώσουν βαθειά.

Μια βόλτα είτε πρωϊνή, είτε βραδυνή στο πάρκο δεν είναι άσχημη ιδέα. Ειδικά γι' αυτούς που ξεμένουν στην πόλη. Βόλτα ανέξοδη και με πολλές εκπλήξεις καμμιά φορά. Χώρια οι προβολές ταινιών κάθε Τετάρτη ή άλλες εκδηλώσεις.

Κάθε Κυριακή πρωί λοιπόν μαζευόμαστε και κανονίζουμε τις βάρδιες ποτίσματος για όλη τη βδομάδα. Τα ποτίσματα γίνονται κάθε Κυριακή πρωί, κάθε Τρίτη και Πέμπτη απόγευμα. 

Τα δέντρα είναι πολλά και το περιβόλι μας με τα κηπευτικά και τα βότανα μεγάλο πια. Θέλει χέρια, θέλει όρεξη και αφοσίωση το πότισμα.

Έτσι όσοι ενδιαφέρονται ας έρχονται κάθε Κυριακή από τις 10.30 πρωί και μετά να μεγαλώσει η παρέα των ποτιστάδων. Και ίσως να μάθουν και κάτι περισσότερο από τη φύση.

Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

"Δεν θέλεις να υποβάλλεις δήλωση ; Ξανασκέψου το" !


...και επειδή δύο εκατομμύρια ατίθασα υποκείμενα ήταν αποφασισμένα μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής 27/6 να μην υποβάλλουν φέτος φορολογική δήλωση, έρχεται ο χαρδούβαλος με το "δωράκι" του για να υποβάλλει τα υποζύγια στον βασανισμό της παράτασης και επομένως και του απαραίτητου προβληματισμού.

Φυσικά αυτός ο βασανισμός δεν θάναι ο μόνος. Άμεσα θα αρχίσει η πλύση εγκεφάλου για τα πλεονεκτήματα που αποκομίζει κάποιος που είναι "συνεπής" και υποβάλλει δήλωση ακόμη και αν δεν έχει τίποτα να πληρώσει. Πλεονεκτήματα που το χιλιάρικο που θα πληρώσεις έτσι στα καλά καθούμενα είναι ψιχουλάκι μπροστά στα καλούδια της εφορίας σε όσους γενναιόψυχα θα δηλώσουν έστω και ένα τίποτα.

Καλούδια που φέτος, εκτός από τα στάνταρ άμυνα, υγεία, παιδεία, πρόνοια, ασφάλεια, εμπλουτίζονται και με τα εξής: Αυτόματη φορολογική ενημερότητα για δωρεάν ουρήσεις στα ουρητήρια του Δήμου Αθήνας, το γνωστό προεκλογικό μέρισμα του έντιμου μαλάκα, δωρεάν κόνημα στις κούνιες της γειτονιάς, δωρεάν σκιερό αραλίκι στα παγκάκια όλης της χώρας, απαλαγγή από το παράβολο έκδοσης διπλώματος ποδηλάτου, δωρεάν φωτογραφίσεις σε δημόσιους χώρους και άλλα πολλά.

Και όλα αυτά τα καλούδια άμα κάνεις δήλωση. Θα τα διαφημίζει μέρα νύχτα η τηλεόραση, θα πέφτειι το σποτάκι σε κάθε φάουλ, κόρνερ, πέναλτυ σε όλους τους αγώνες του μουντιάλ. Θα είναι πρώτο θέμα όλων στα πρωτοσέλιδα του Βήματος, της Καθημερινής και της Εσπρέσο. 

Παράλληλα γνωστοποιείται ευρέως και σε όλους τους τόνους και τις λήγουσες τί περιμένει αυτούς που δεν θα κάνουν δήλωση. Σύμφωνα με πληροφορίες το αρμόδιο επικοινωνιακό τεam σκέπτεται να θεσπίσει διάταξη που θα προβλέπει αυστηρά πρόστιμα στους ατίθασους. Συγκεκριμένα πρόστιμο 2000 ευρώ περιμένει όσους εργένηδες δεν κάνουν δήλωση, 4.000 για τους παντρεμένους, 8000 για τους εν διαστάσει και 16000 για τους χήρους/χήρες.

Και όλα αυτά για όσους/όσες μέχρι πέρισυ απαλάσσονταν της υποχρέωσης για δήλωση λόγω μηδενικού εισοδήματος. Για τους άλλους που πέρισυ είχαν να δηλώσουν κάτι ας μη σας πώ καλύτερα.

Συμφέρει λοιπόν να κάνεις δήλωση. Ένα χιλιαρικάκι κέρδος από χέρι δεν είναι και λίγο. Χώρια που 2 δις από σένα και τους ομοίους σου δεν είναι και ποσό για φτύσιμο. Καλύπτουν την ανάγκη καταβολής των συντάξεων του επόμενου έτους.

μιλάω για έρωτα (αναδημοσίευση)


Είναι άνοιξη και από τον κήπο με τις λεμονιές ακούω την εκπομπή του Παναγιώτη, παίζει το Ερηνούλα μου, μυρίζει ο τόπος λεμονανθούς, είναι η πρώτη φορά που ακούω το Radiobubble, ρωτάω ποιοι είναι όλοι αυτοί, μαθαίνω, θέλω να γίνουμε φίλοι, εύκολο, είμαστε ήδη φίλοι, απλά δεν το γνωρίζουμε ακόμα.

Είναι η πρώτη μου μέρα στην Αθήνα, είναι καλοκαίρι και είμαι ευτυχισμένος, πηγαίνω στο Radiobubble, γύρω μου τόσα αγαπημένα πρόσωπα και μερικοί ακόμα που τους βλέπω πρώτη φορά, όμως ξέρουμε ο ένας τον άλλο τόσο καλά, ζούμε σε άλλους κόσμους κι όμως είμαστε μαζί, μαζί τους επικοινωνώ περισσότερο, στην αρχή ντρέπομαι, συστήνομαι δειλά, έχω κοκκινίσει λίγο όμως είναι βράδυ και δεν το βλέπουν. Εγώ δεν μιλάω για φίλους, μιλάω για έρωτα.

Είναι μεσημέρι του Απρίλη και όλα είναι χάλια, πίνουμε μπύρες, ανεβαίνουμε στο πατάρι, κάνουμε εκπομπή για τον έρωτα, παίζουμε Μοσχολιού εναλλάξ με P.J., οι μπύρες γρήγορα γίνονται ρακές, μια μέρα όλα θα περάσουν, με φίλους και μπύρες και ρακές δεν γίνεται να μην περάσουν.

Είναι καλοκαίρι και κουβαλάω μαζί μου το Μπαχάρ, οι σελίδες γεμίζουν κόκκους απ’ τις παραλίες του Λιβυκού, το κουβαλάω με καμάρι σαν το πιο πολύτιμο πράγμα του κόσμου, είναι το πιο πολύτιμο πράγμα του κόσμου και θα παραμείνει, κι αν βέβαια τα πράγματα ήρθαν αλλιώς, πάντα, πάντα εκεί έξω θα υπάρχουν μερικοί συνωμότες που θα ξέρουν τι σημαίνει «Τζόνι σε ψηλό», «ομορφοβία» και «Λένα μου σεβντά μου». Και που κάθε φορά που θα περνούν από το Πέραμα θα σηκώνουν το βλέμμα και θα αναζητούν αγγέλους κρεμασμένους από γερανούς. Εγώ δεν μιλάω για ένα έντυπο, μιλάω για έρωτα.

Είναι φθινόπωρο και έχουν σκοτώσει τον Παύλο Φύσσα, ακούω την ηχογράφηση του κειμένου που γράψαμε μαζί με την Ελένη, συγκλονίζομαι, κάνω βόλτες στη γειτονιά και καπνίζω, δεν μπορώ να συνέλθω, είμαστε όλοι μαζί, πονάμε για το φασισμό όλοι μαζί, στο τέλος θα τον τσακίσουμε, όλοι μαζί.

Είναι χειμώνας και κάνουμε εκπομπή για τον Αγγελόπουλο, μέρες τώρα ετοιμαζόμουνα, όλα πάνε στραβά, έχω μεθύσει και χάνω τα λόγια μου, δεν πειράζει όμως γιατί κάτω απ’ το πατάρι μόλις γνώρισα δυο υπέροχα παιδιά, την Άρτεμη και τον Κώστα. Έχει νυχτώσει πια για τα καλά και ο καλός μου ο Κοντραμπάντο μας απαγγέλλει τον Τελευταίο Σταθμό του Σεφέρη με ένα ποτήρι ουίσκι στο χέρι, το αδειάζει γρήγορα, το ξαναγεμίζει, τον ακολουθούμε όλοι μαγεμένοι σαν μελισσάκια τη βασίλισσα μέλισσα, ο Κοντραμπάντο είναι ο πιο υπέροχος άνθρωπος στον κόσμο, ο Κοντραμπάντο είναι ο δάσκαλος που ποτέ δεν είχαμε, ο Κοντραμπάντο είναι τόσο πολύ αδύνατος που θέλω να τον αγκαλιάσω.

Είναι απόκριες και χορεύουμε Πωλίνα με ανθρώπους που την επόμενη μέρα θα συναντήσουμε σε κάποια διαδήλωση. Είναι πάλι άνοιξη και ακούω την εκπομπή με τον Μπακιρτζή, ακούω την εκπομπή με την Ματούλα, και δεν είμαι εκεί, νευριάζω που δεν είμαι εκεί, εκεί είναι οι φίλοι μου, μια μέρα θα πάω κι εγώ, μόνιμα, θα με περιμένουν στην Ιπποκράτους να πιούμε μαζί όλες τις μπύρες του κόσμου.

Είναι η τελευταία μου μέρα στην Αθήνα και είμαι σκατά, δεν ξέρω που να πάω, πάω στο Radiobubble, είμαι κομμάτια, η Καλλιόπη μου λέει άσχετα για να κρατάει το μυαλό μου απασχολημένο, πρώτη φορά μαθαίνω για τη ραδιοφούσκα στο διάστημα. Η ραδιοφούσκα είναι το μέρος που πηγαίνουν οι φωνές όταν φεύγουν απ’ τη γη, το Radiobubble είναι το μέρος που πηγαίνουν οι άνθρωποι που πατούν γερά στη γη. Εγώ δεν μιλάω για ραδιόφωνο, μιλάω για έρωτα.

Και κάπως έτσι πέρασαν οι μήνες, τα χρόνια, με πολλές αγκαλιές και πολλή αγάπη, με μερικούς υπέροχους τρελούς που κάποτε ερωτεύτηκαν κι έγραψαν ιστορία, στην πορεία κάποιοι έφυγαν, κάποιοι ψωνίστηκαν, κάποιοι ξεπουλήθηκαν, κάποιοι έφτιαξαν άλλους κόσμους μαγικούς, παράλληλους ή ομόκεντρους, κάποιοι χάθηκαν για πάντα, κάποιοι συνέχισαν να το παλεύουν, με κάποιους ακόμα το παλεύουμε μαζί.

Αυτά περίπου είναι για ‘μένα το Radiobubble, οι άνθρωποι που ερωτεύτηκα, άνθρωποι που η ζωή μας έφερε κοντά, μετά μας πήρε μακριά και μια μέρα ίσως μας ξαναφέρει κοντά. Οι άνθρωποι που μπαινοβγαίνουν σε ψευδώνυμα όπως ένας όμορφος που είχα παλιά μπαινόβγαινε σε θάλασσες του Λιβυκού, γαλάζιες.

Μια μέρα θα ξανασυναντηθούμε. Θα είμαστε και πάλι όλοι μαζί, χωρίς στρατόπεδα, παρατάξεις, φράγκα, περιουσίες, αυτοματισμούς. Μια μέρα θα ξαναερωτευτούμε, όπως την πρώτη φορά. Και τότε θα τους ξανακάνουμε σαμποτάζ!

Κείμενο όχι αποχαιρετιστήριο για ένα όχι ραδιόφωνο στην Ιπποκράτους 146. Ας ερωτευθούμε κι αλλού.

Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΩΣ ΠΟΙΗΤΗΣ (αναδημοσίευση)

Από το διαδικτυακό περιοδικό Tar
της Τίνας Βαρουχάκη

Κι αν γεννηθείς κάποια στιγμή 
Μιαν άλλη που δε θα υπάρχω
Μη φοβηθείς
Και θα με βρείς είτε σαν άστρο
Όταν μονάχος περπατάς στην παγωμένη νύχτα
Είτε στο βλέμμα ενός παιδιού που θα σε προσπεράσει
Eίτε στη φλόγα ενός κεριού που θα κρατάς

Σε μια από τις αξέχαστες συναυλίες της ζωής μου, στο Μέγαρο Δουκίσσης της Πλακεντίας, (καλοκαίρι 1990!) η Αρλέτα προλογίζοντας το επόμενο τραγούδι που θα ερμήνευε, είπε: «Τον Μάνο Χατζιδάκι πολλοί τoν ξέρουν ως μουσικό, αλλά λίγοι ως ποιητή…»

Σήμερα, 20 χρόνια μετά το θάνατό του, (15 Ιουνίου 2014) ένοιωσα την ανάγκη να διαφοροποιηθώ από το…αυτονόητο, επιχειρώντας μια αναφορά στο στιχουργικό-ποιητικό του έργο. Ξεφυλλίζοντας τους δίσκους του, συνειδητοποίησα με έκπληξη πόσες φορές έχω σφάλει αποδίδοντάς του σε ορισμένα «γνωστά» τραγούδια μόνο τη μουσική… Αλλά το κίνητρο αυτής της προσπάθειας δεν ήταν τόσο η ενημέρωση, όσο η εσωτερική ανάγκη μιας βαθύτερης κατανόησης του έργου του. Ανάγκη η οποία δεν εξαντλείται, αλλά ούτε και ολοκληρώνεται με το παρόν κείμενο.

Κάνοντας ένα «σχέδιο» αυτού του «αφιερώματος», αρχικά φανταζόμουν ένα κείμενο γεμάτο λυρισμό με παράθεση ποιημάτων που σε «ταξιδεύουν». Η συνειδητοποίηση του όγκου του υλικού[2] καθιστούσε όμως αδύνατη την παρουσίαση του συνόλου των ποιημάτων και εκ των πραγμάτων με υποχρέωνε σε παράθεση τμήματος του έργου ή αποσπασμάτων. Αλήθεια όμως, με τι κριτήριο; και αν έτσι έχαναν κάποια ποιήματα το νόημά τους; Πώς να αποσπάσεις ένα έργο από τα αρχικά του συμφραζόμενα;

Στο πλαίσιο του παρόντος κειμένου, θέλησα να «φωτίσω» δυο όψεις του ζητήματος: 
α) ότι ο Μάνος Χατζιδάκις δεν ασχολήθηκε τυχαία και αποσπασματικά με την ποίηση, καθότι καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του έργου του (περί τα 90 ποιήματα)[3]

β) ότι η σχέση του με την ποίηση ενδυναμώνεται και από το γεγονός ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο Μάνος Χατζιδάκις έχει την ιδιότητα μόνο του ποιητή, δεδομένου ότι ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί από άλλους συνθέτες.

Τέτοιες περιπτώσεις αποτελούν οι δίσκοι (τους παραθέτουμε με χρονολογική σειρά): «Μπαλάντες» (1965) όπου περιλαμβάνεται το τραγούδι «Πνιγμένη κόρη» σε μουσική Γιώργου Ρωμανού. Ο δίσκος «παιδί της γης» (1977) σε μουσική Νότη Μαυρουδή και ποίηση αποκλειστικά του Μάνου Χατζιδάκι. Στο δίσκο περιλαμβάνεται και ένα ποίημα με τίτλο: «κρίση», το οποίο μελοποιήθηκε αργότερα από τον συνθέτη Σταύρο Ξαρχάκο και περιλαμβάνεται στο δίσκο του «Αγάπη είν η ζωή» που κυκλοφόρησε το (1994).

Τα υπόλοιπα ποιήματα που βρήκαμε στο αρχειακό υλικό «Κατάλογος Ελληνικής Δισκογραφίας 1950-2010» του Πέτρου Δραγουμάνου[4] έχουν μελοποιηθεί από τον ίδιο τον συνθέτη.[5] Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη το γεγονός ότι τρία ποιήματα του Μάνου Χατζιδάκι «Ρόννυ», «Μαρία-Ελένη» (αρχικά μελοποιημένο από τον Μ.Χ.) και «Ο χορευτής του Σαίντ Ιλαίρ» έχουν μελοποιηθεί από τον Στάθη Άννινο και περιλαμβάνονται στο δίσκο «Όνειρα του κόσμου» (1998).

Ένα άλλο στοιχείο που θεωρούμε αξιοσημείωτο, είναι ότι εντοπίσαμε ορισμένα ποιήματα του Μάνου Χατζιδάκι που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε δίσκους που δεν περιλαμβάνονται στην προσωπική του δισκογραφία. Για παράδειγμα, το ποίημα «έξη κορίτσια» βρίσκεται ηχογραφημένο σε δίσκο με τραγούδια διαφόρων συνθετών και με ερμηνεία της Μαρίας Δημητριάδη (1980). Το τραγούδι «κρίση» στη δεύτερη μελοποίηση και ηχογράφησή του, περιλαμβάνεται στον δίσκο του Σταύρου Ξαρχάκου «Αγάπη είν΄η ζωή» όπως προαναφέραμε. Επίσης, το τραγούδι «το χρυσόψαρο» περιλαμβάνεται στο δίσκο «Αρλέτα:10 και μια νύχτες, ζωντανή ηχογράφηση από το Περοκέ». Επιπροσθέτως, να αναφέρουμε και το γεγονός ότι ελάχιστα από τα τραγούδια έχουν γραφεί από τον Μάνο Χατζιδάκι σε συνεργασία με κάποιον άλλο δημιουργό, όπως συμβαίνει σε ορισμένα από τα τραγούδια των δίσκων «Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς» και «Πορνογραφία» όπου συνυπογράφονται ποιήματα με τον επίσης εξαιρετικό Άρη Δαβαράκη.

Έντονα μας προβλημάτισε ο τρόπος παρουσίασης των τραγουδιών δεδομένου ότι πολλά από αυτά βρίσκονται σε περισσότερους από έναν δίσκο. Η αναφορά του συνόλου των τίτλων με αντίστοιχες ηχογραφήσεις είχε το πλεονέκτημα της μη επανάληψης των ίδιων τραγουδιών, αλλά συγχρόνως υφίστατο το πρόβλημα της μη οργανωμένης παρουσίασης του υλικού και κυρίως αποσπούσε το έργο απο το πλαίσιο στο οποίο γράφτηκε. Ετσι αποφασίσαμε να παραθέσουμε τίτλους δίσκων σημειώνοντας μόνο τα τραγούδια εκείνα των οποίων οι στίχοι υπογράφονται από τον Μάνο Χατζιδάκι. Προκειμένου να περιορίσουμε τις επαναλήψεις πολλών τραγουδιών, αναζητήσαμε κάθε τραγούδι σε στίχους ή ποίηση Μάνου Χατζιδάκι, εντάσσοντάς το στο δίσκο με τον οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά.[6]

Παραθέτουμε δε, το υλικό χωρισμένο ανά δεκαετία. Μόνη εξαίρεση αποτελούν συλλογές έργων που αφορούν παρελθόντα χρόνο, αλλά έχουν εκδοθεί μεταγενέστερα όπως για παράδειγμα, ο δίσκος «To62΄του Μάνου Χατζιδάκι» με ημερομηνία έκδοσης 1983, καθώς και ο δίσκος «H λαϊκή αγορά» (1959-1975) αρχική έκδοση 1987.

Στη συνέχεια παραθέτουμε τους τίτλους των τραγουδιών σε στίχους ή ποίηση Μάνου Χατζιδάκι κατά χρονολογική σειρά. 

Εκείνη, με το διαφορετικό βλέμμα.(αναδημοσίευση)


από enfo.gr
γράφει η Ιφιγένεια Βήττα

Ο πόνος, έχει τον τρόπο του να σε αλλάζει. Σε κάνει να βλέπεις αλλιώς την ζωή και να κοιτάς κατάματα τους γύρω σου. Κάπως έτσι λοιπόν, εκείνοι που συνάντησαν στη ζωή τους πολλές απώλειες, πολύ θάνατο, συνεπώς και μοναξιά, χωρίς να το θέλουν, έγιναν πιο ανθεκτικοί από εμάς. Διαφορετικοί.

Ξέρουν, πως η στιγμή μετράει, αυτή γεννάει την αμέτρητη ευτυχία, αυτή και τις ανηφοριές. Κάθε ώρα είναι τώρα, κάθε συναίσθημα απόλυτο και οφείλεις να το καταθέτεις πριν χαθεί μαζί σου.

Σκέφτονται καθημερινά πόσο εύθραυστη είναι η ζωή και είναι σχεδόν μονίμως αφηρημένοι. Σέβονται κάθε τι ζωντανό. Ζητούν συγγνώμη, λένε ευχαριστώ και πάντα μα πάντα, το εννοούν. Ισως αργούν στις αντιδράσεις τους, αλλά μη τους παρεξηγήσεις. Είναι που κουβαλάνε πολλά χαμόγελα και όνειρά στις τρύπιες τσέπες τους.

Εκείνοι, είναι ταπεινοί. Διόλου εγωιστές, δεν θέλουν να προσβάλουν κανέναν, ούτε και να ενοχλούν. Δεν μιλάνε πολύ, προτιμούν να παρατηρουν τον κόσμο γύρω τους. Ντρέπονται και γελούν σα μικρά παιδιά. Τους αγαπούν όλους, αλλά εμπιστεύονται ελάχιστους και δεν κάνουν κακό σε κανέναν. 

Σήκωσαν πολλή πραγματικότητα στους ώμους τους και πλησιάζουν τον κόσμο με μια σκληρή ευαισθησία εξαιτίας αυτού του βάρους και μια ανεπιτήδευτη αυθεντικότητα. Παίρνουν πολύ προσωπικά τη βροχή, σαν τους ποιητές, για αυτό και δεν θα δεις ποτέ κανέναν τους να κρατά ομπρέλα... Δεν κουβαλάνε θυμό μέσα τους, ούτε κακία. Μια θλίψη μόνο, μια βαθιά θλίψη που προτιμούν να την αφήνουν να κοιμάται και αχνοφαίνεται μόνο στα μάτια τους, όταν χαμογελούν ακαταλαβίστικα και ανεξήγητα για σένα και για μένα, που δεν φορέσαμε ποτέ τα παπούτσια τους...

Δεν θα παραδεχτούν ποτέ πως πονάνε, γιατί γνωρίζουν πως ο ανθρώπινος πόνος δεν μοιράζεται, ούτε και μετριέται. Ούτε και θα παλέψουν για να τους αποδεχτείς, αφού η ίδια η ζωή τούς επέλεξε για να ξεχωρίζουν. Ίσως να είναι απότομοι και νευρικοί, απαιτητικοί ακόμα, αν σ' αγαπούν. Μα όλες τους οι αντιδράσεις είναι γνήσιες, γιατί στέκονται δίπλα σου στα ίσα, χωρίς καβάτζες.

Αν συναντήσεις έναν τέτοιο άνθρωπό ποτέ, μην ψαχουλέψεις την ψυχή του, αποδέξου τον κι αγάπησέ τον αν μπορείς. Αλλιώς, άφησέ τον να συνεχίσει το δρόμο του...

Πέμπτη 26 Ιουνίου 2014

Άλσος Ευελπίδων, μας αφορά όλους


Είμαι το ΔΑΣΑΚΙ πίσω από τα Δικαστήρια (πρώην σχολή Ευελπίδων). Έχω γεμίσει σκουπίδια που με βρωμίζουν, δεκάδες μηχανάκια ανθρώπων που πηγαίνουν στα δικαστήρια, με "οργώνουν" καθημερινά σηκώνοντας σκόνη και βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπους και ζώα. Τα δέντρα μου πέφτουν και κανείς δεν φυτεύει νέα, οι θάμνοι μου ξεραίνονται, ο φωτισμός το βράδυ είναι ανύπαρκτος.

Δεν έφταναν όλα αυτά, τώρα μου έκοψαν και το νερό! Και επειδή όλα όσα μου έχουν κάνει το κράτος, το Συμβούλιο Επικρατείας, ο Δήμος Αθηναίων, τα Δικαστήρια και οι ασυνείδητοι δεν τα αντέχω άλλο,

σας καλώ μαζί με την οικογένειά μου (τα κοτσύφια, τις δεκαοχτούρες, τα περιστέρια, τους κοκκινολαίμηδες, τις σουσουράδες, τα σπουργίτια, τις καρδερίνες, τις κουρούνες, τους τσαλαπετεινούς, τις τσίχλες, τους γκιώνηδες που τραγουδούν τα βράδια, τις γάτες, την Τούλα, την Ασπρούλα και το Μαυρούλη, τις χελώνες και όλα τα υπόλοιπα πλάσματα που βρίσκουν εδώ καταφύγιο) σε

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΙΟΥΝΙΟΥ ΩΡΑ 6:00 μ.μ
ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΑΠΟ ΙΩΑΝΝΟΥ ΣΟΥΤΣΟΥ (ΣΤΗ ΜΠΑΡΑ)

Γιατί μόνον οι κάτοικοι, Εσείς δηλαδή που ζείτε στη γειτονιά και νοιάζεστε για μένα, μπορείτε να με σώσετε από την καταστροφή.

Λαϊκή Συνέλευση Γκύζη - Πολυγώνου, 
Ιωάννου Σούτσου 62, τηλ. 6946 410376

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

ΕΕΤΑ (χαράτσι ακινήτων). Από τη ΔΕΗ στην Εφορία όλες οι οφειλές


Έως το τέλος Ιουλίου η ΔΕΗ θα έχει αποστείλλει στις εφορίες κάθε οφειλόμενο ποσό του ΕΕΤΑ (χαράτσι ακινήτων για το 2013) σε εφαρμογή σχετικής απόφασης του τέως γενικού γραμματέα φορολογικών εσόδων κ. Θεοχάρη. Ήδη οφειλές παλαιότερων ετών έχουν αποσταλλεί στην εφορία. Δεδομένου ότι εφεξής το χαράτσι θα χρεώνεται και θα ειπράττεται απ' ευθείας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών χωρίς να εμπλέκεται πλέον η ΔΕΗ θεωρούμε ότι κάθε λογαριασμός της ΔΕΗ που θα εκδίδεται από τον Αύγουστο και μετά δεν θα περιέχει το ΕΕΤΑ αλλά ούτε και παλαιότερες οφειλές.

Αυτά τονίζει η ΔΕΗ σε σχετική της ανακοίνωση επισημαίνοντας ότι τυχόν εξοφλήσεις λογαριασμών που περιλαμβάνουν ποσά του ΕΕΤΑ από τις 25 Ιούλη και μετά θα θεωρηθούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και είτε θα συμψηφισθούν με τον επόμενο λογαριασμό, είτε θα επιστραφούν από τα ταμεία της ΔΕΗ.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της σχετικά με την εκκαθάριση των ανεξόφλητων ποσών ΕΕΤΑ 2013 η ΔΕΗ αναφέρει:

«Σχετικά με την εξόφληση του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ακινήτων (ΕΕΤΑ) έτους 2013 μέσω των λογαριασμών ρεύματος, η ΔΕΗ ενημερώνει τους πελάτες της για τα ακόλουθα:
Σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, στο τέλος Ιουλίου 2014 η ΔΕΗ θα επιστρέψει στο Υπουργείο Οικονομικών, όλα τα ανεξόφλητα ποσά ΕΕΤΑ 2013.

Επισημαίνεται ότι, όποιος πελάτης εξοφλήσει μετά την 25η Ιουλίου 2014 λογαριασμό που έχει λήξει, τυχόν ανεξόφλητο ποσό ΕΕΤΑ που περιλαμβάνεται σε αυτόν, δεν θα αποτελεί πλέον οφειλή στη ΔΕΗ, καθώς αυτό θα έχει μεταφερθεί στην Εφορία. Το ποσό αυτό δεν θα χαθεί, καθώς θα πιστωθεί στον αμέσως επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τον Αύγουστο 2014 και μετά.

Το πιστωτικό ποσό θα εμφανίζεται διακριτά στο λογαριασμό αυτό και πιο συγκεκριμένα με το λεκτικό «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΕΤΑ ΔΟΥ».

Αν από την παραπάνω πίστωση προκύψει επιστροφή ποσού για τον πελάτη και επιθυμεί την άμεση καταβολή του, τότε μπορεί να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ, προσκομίζοντας ένα πρόσφατο λογαριασμό και την αστυνομική του ταυτότητα – ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο.

Για τη διευκόλυνσή τους οι ανωτέρω πελάτες – πριν από τη μετάβασή τους σε κατάστημα της ΔΕΗ – είναι προτιμότερο να έχουν σχετική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, καλώντας στο 11770».

Κατόπιν αυτών υπενθυμίζουμε όπως είχαμε κκάνει και παλαιότερα: αν δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να πληρώσετε στη ΔΕΗ το χαράτσι να εξοφλείτε κάθε λογαριασμό μετά από ένα τετράμηνο συν 3 εργάσιμε μέρες από την ημερομηνία που αναγράφετε σε κάθε λογαριασμό ως προθεσμία εξόφλησης. Ο νόμος για το χαράτσι όριζε πως μέσα σε αυτά τα χρονικά όρια κάθε χρέωση του χαρατσιού σε λογαριασμό της ΔΕΗ θα μεταφερόταν στις εφορίες. Στη συκεκριμένη περίπτωση εξοφλήστε κάθε καθυστερούμενο λογαριασμό που περιλαμβάνει χαράτσι είτε μετά τις 26/7/2014 είτε αναμείνατε (αν έχετε τα περιθώρια) ή ζητήστε την έκδοση νέου λογαριασμού με ημερομηνία μετά την 25/7/2014.

Το Μουντιάλ του Αλμπέρ Καμύ και τα Γκολπόστ του Νίκου Εγγονόπουλου (αναδημοσίευση)


άκουγε τις καμπάνες να βαρούν και τ’ ορειχάλκου τις δονήσεις
όπου τρυπάν τον καθαρό –του Κυριακάτικου πρωινού- αγέρα
άραγες οι καμπάνες τι να μηνούν;
θα τις ακολουθήσουν μήπως ύμνοι τραγούδια χαρές
ή πολυβόλα θα αντηχήσουνε απαίσια να σπείρουνε τον όλεθρο ολούθε;
ένα σας λέω: όλοι να τρέξουμε αμέσως στα γκολπόστ
παιδιά! στα γκολπόστ , στα γκολπόστ, στα γκολπόστ!!!
άγρυπνοι –ακοίμητοι φρουροί- πανέτοιμοι
το μάτι εδώ εκεί να γρηγορούμε
μην αρχινίσουνε να πέφτουνε τα τέρματα βροχή
και ηττηθούμε 
(Νίκος Εγγονόπουλος, Στην Κοιλάδα με τους Ροδώνες)

Δεν γνωρίζω τι συνδέει με δεσμά λατρείας τόσο πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο με το ποδόσφαιρο. Άλλωστε το γεγονός (η λατρεία) είναι τόσο σημαντικό που μπορεί να υπερβαίνει ή ακόμη και να καθιστά περιττές τις σχετικές αναλύσεις. Γιατί λοιπόν κι εγώ παρακολουθώ με εκατομμύρια πολίτες του πλανήτη το Μουντιάλ της Βραζιλίας; Εκτός από τους καθαρόαιμους «ποδοσφαιρικούς» λόγους, ανεπιφύλακτα μπορώ να προσθέσω και έναν ιδιαίτερο: δεν υπάρχει πιο αποκαλυπτικό θέατρο της παγκοσμιοποίησης από ένα Μουντιάλ.

Πριν από πολλά χρόνια ο Αλμπέρ Καμύ, ένας δεξιοτέχνης του λόγου αλλά και της μπάλας, το χαρακτήριζε «το παιγνίδι που σου επιτρέπει να καταλάβεις τον χαρακτήρα των ανθρώπων». Και τον χαρακτήρα των λαών...

Υπάρχει λοιπόν καλύτερη φωτογραφία της παγκοσμιοποίησης; Πού αλλού θα καταλάβεις μέσα σε 90 λεπτά τους λαούς της Αφρικής, τον ατίθασο χαρακτήρα τους, την αδυναμία να υπηρετήσουν με διάρκεια ένα «σύστημα», με αποτέλεσμα να σπαταλιέται άδικα το σχεδόν υπερφυσικό ταλέντο που διαθέτουν. Τις μελαγχολικές κοινωνίες της Ανατολικής Ευρώπης, το φοβικό και φοβισμένο ποδόσφαιρό τους και τη σταθερή αδυναμία τους να παίξουν ρόλο πρωταγωνιστή στην παγκόσμια ποδοσφαιρική (και όχι μόνο) σκηνή. Τους λαούς της Λατινικής Αμερικής με τις απεριόριστες τεχνικές (υποκειμενικές) δυνατότητες, οι οποίες κάποιες φορές οδηγούν σε θαύματα, αλλά επίσης πολλές σε οδυνηρές καταστροφές. Τη γερμανική υπεροχή, στηριγμένη στη μέθοδο, την οργάνωση, το «σύστημα» και πολύ λιγότερο στο φυσικό ταλέντο. Τα συνεχή «άνω-κάτω» της Ιταλίας, τη Γαλλία με τους «αποικιακούς» ποδοσφαιριστές που αγαπούν να μισούν οι εθνικιστές Γάλλοι, τις βαρετές ομάδες-κοινωνίες των Ελβετών, των Βέλγων κ.λπ.

Ένα ταχύρρυθμο φροντιστήριο της πορείας της παγκοσμιοποίησης και των συσχετισμών δύναμης σε κάθε ιστορική της φάση είναι το Μουντιάλ. Οπου μαζί με την κυρίαρχη όψη της εμφανίζεται σχεδόν πάντοτε και η αντίθεσή της. Το απρόσμενο, το «μη φυσιολογικό», η έκπληξη. Η τιμωρία από την ίδια την μπάλα των «σιδερένιων νόμων» της Ιστορίας. Γιατί όπως έγραψε και πάλι ο Καμύ, «η μπάλα δεν πάει ποτέ εκεί που την περιμένεις». Αλλωστε σε πείσμα των «καθώς πρέπει» και ανορεξικών φιλοσόφων της εποχής του που αφόριζαν το «όπιο των λαών», αυτός διακήρυττε αυθάδικα:
«Όσα γνωρίζω για την ανθρώπινη ηθική μού τα έχει μάθει το ποδόσφαιρο». 
Στη μνήμη του λοιπόν...

Εξάρχεια: Χώρος διακίνησης ιδεών και όχι ουσιών.


του Παπαντωνίου Κώστα
 
Για χρόνια μένουν ξενοίκιαστα μαγαζιά και διαμερίσματα γύρω από την πλατεία Εξαρχείων. Στα σκαλοπάτια τους έξω από τις πόρτες γίνεται καθημερινά αγοραπωλησία μεγάλων ποσοτήτων ναρκωτικών.

Στα σκαλοπάτια των κτηρίων της Θεμιστοκλέους στα Εξάρχεια, εκεί που το φως από τις λιγοστές έτσι και αλλιώς λάμπες του δήμου δεν φτάνει, τα πρόσωπα σκεπάζονται από το σκοτάδι και "συνομιλούν" τα χέρια. Δίνεις λεφτά παίρνεις γραμμάρια. Κάποιες φορές τα deals είναι μεγαλύτερα. "Αγοράζουν φτηνά μεγάλες ποσότητες για τις πουλήσουν σε Κηφισιά και Κολωνάκι ακριβότερα", λένε οι κάτοικοι. Μηχανάκια που πηγαινοέρχονται και ομάδες 6-7 ατόμων, αποκλειστικά νέων (αρκετοί με πιτ μπουλ) στήνουν σημεία διακίνησης, ακόμα κι έξω από παιδικό σταθμό, και πουλάνε την πραμάτεια τους σε όλη την Αθήνα. Πέρα από τη μετατροπή του χώρου σε σημείο διακίνησης, τα βαποράκια απειλούν ή και κλέβουν.

"Λύση είναι η μαζική μας παρουσία στα σημεία διακίνησης, να τους χαλάσουμε την πιάτσα" λένε οι κάτοικοι και στήνουν παγκάκια στα σημεία διακίνησης, μοιράζουν φυλλάδια, οργανώνουν εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης

Τα σημάδια της γκετοποίησης είναι εμφανή. Στους περισσότερους δρόμους γύρω από την πλατεία, όπως σε Μεσολογγίου και Τζαβέλλα, οι αγοραπωλησίες είναι συνεχείς. Αποτέλεσμα, να έχουν πολλαπλασιαστεί τα "ενοικιάζεται" και τα κλειστά μαγαζιά, να έχουν ξεχαστεί εικόνες με παππούδες κι εγγόνια που άλλοτε πήγαιναν για παιχνίδι, αλλά τώρα κλείνονται στο σπίτι. Οι κάτοικοι αντιδρούν. Από τον περασμένο μήνα έχουν κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις, με αποκορύφωμα την πορεία της 5ης Ιουνίου στους δρόμους της περιοχής, που ξεπέρασε τα 2.000 άτομα κι έστειλε μήνυμα ότι τα Εξάρχεια δεν θα παραδοθούν στην πρέζα.

Τους είχαν διώξει ξανά

Συνελεύσεις σε εβδομαδιαία βάση, περιφρουρήσεις των σημείων διακίνησης, συναυλίες και θεατρικά δρώμενα. Αναρχικοί, αριστεροί, πρωτοβουλίες κατοίκων που ευαισθητοποιήθηκαν βλέποντας το φαινόμενο ν' αποκτά απρόσμενες διαστάσεις, παλεύουν μαζί. Άλλωστε, είναι νωπές ακόμα οι μνήμες από τότε, τέσσερα χρόνια πριν, που είχαν πάρει και πάλι την κατάσταση στα χέρια τους κι είχαν "απωθήσει" από την πλατεία Εξαρχείων εμπόρους και βαποράκια. Τότε είχαν βάλει κούνιες, είχαν φυτέψει δέντρα, είχαν κάνει συναυλίες. Ένας από τους ανθρώπους που συμμετείχαν ο Αχιλλέας, κάτοικος και ιδιοκτήτης καταστημάτων στην περιοχή από το '78. "Είχα φέρει τη μικροφωνική εγώ, άλλος έφερε κάτι άλλο κι έτσι κόσμος πολύς καταφέραμε και κάναμε μια κίνηση που έφερε αποτέλεσμα".

Το πρόβλημα επέστρεψε. "Δεν έχουμε πρόβλημα να κάνει κάποιος ένα τσιγάρο. Δικαίωμά του. Εδώ όμως μιλάμε για κανονικό εμπόριο. Διακυβεύονται μεγάλα οικονομικά συμφέροντα". Ο αγώνας γίνεται μαζικός. Στήνονται παγκάκια στα σημεία διακίνησης, παρέες μοιράζουν φυλλάδια, απλώνουν πανό, δυσχεραίνουν το εμπόριο. Αλλά υπάρχει και φόβος. Οι μαφίες τον καλλιεργούν τραμπουκίζοντας σε βάρος περαστικών και μαγαζατόρων έχοντας μαζί τους από σουγιά μέχρι πιστόλι.

Αστυνομία σε ρόλο παρατηρητή

Ιδιοκτήτης καταστήματος στην πλατεία προειδοποιεί ότι η παράταση του φαινομένου θα κλείσει πολλά μπαρ και καφετέριες που ήδη δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα. "Δεν θέλουμε να βάλουμε μπράβους στα μαγαζιά μας για να μην μας την πέφτουν. Έχουν χτυπήσει υπάλληλό μου, έχουν απειλήσει άλλους συναδέλφους. Το πράγμα γίνεται ανεξέλεγκτο και φυσικά δεν υπάρχει καμία παρέμβαση της αστυνομίας. Με όλα αυτά έχουμε πτώση στον τζίρο. Ο κόσμος που δεν ζει εδώ, που δεν είναι πολιτικοποιημένος δεν έρχεται. Δεν έρχεται όμως ούτε και προσωπικό. Ζητάμε κόσμο αλλά φοβάται".

Οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι η αστυνομία έχει ρόλο παρατηρητή. Επεμβαίνει μόνο για να καταστείλει διαδηλώσεις, να ελέγξει μαλλιάδες και ποτέ για να προστατέψει τη γειτονιά. Κάποιοι ζητούν να "καθαρίσει" την περιοχή από τους διακινητές . Άλλοι δεν τη θέλουν μέσα στα Εξάρχεια, αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο της όποιας επέμβασης ως κερκόπορτα για το μέλλον. "Η παρουσία της αστυνομίας σημαίνει περισσότερη καταστολή στο όνομα της ασφάλειας", μας λέει χαρακτηριστικά κάτοικος. Εξ' ου και τα σλόγκαν των χάρτινων πλακάτ σε δέντρα και κολώνες της Θεμιστοκλέους: "'Οχι στη διακίνηση, αλλά όχι και στην καταστολή".

Κάτοικοι και συλλογικότητες έχουν βάλει ως στόχο να ξανακερδίσουν τη γειτονιά τους. "Τα Εξάρχεια είναι κατεξοχήν κέντρο διανόησης και πολιτικοποίησης, έχοντας τεράστια ιστορία. Έχουν μείνει σε αυτά και μένουν άνθρωποι σπουδαίοι. Από τον Λαπαθιώτη μέχρι τον Ξαρχάκο. Είναι ένας χώρος διακίνησης ιδεών και όχι ουσιών. Και ένας τέτοιος χώρος θέλουμε να παραμείνει", λέει ο Αντρέας, συνταξιούχος, κάτοικος της περιοχής εδώ και 30 χρόνια. "Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη. Η Θεμιστοκλέους, που βρισκόμαστε τώρα μετετράπη σε χοιροστάσιο. Μέρα νύχτα έχουμε deals, απειλές και επιθέσεις. Για τη διακίνηση, οι βαρώνοι χρησιμοποιούν πιτσιρίκια". Την ώρα που μιλάμε περνάει ένα μηχανάκι με φόρα. Επιβαίνουν δύο από τα πρόσωπα που εμπλέκονται. Κάτοικοι που βρίσκονται εκεί μπαίνουν μπροστά και τους ζητάνε να μην ξαναπεράσουν. Ο ένας από τους δύο κατεβαίνει και κάνει τσαμπουκά. Αποφεύγει όμως κάτι περισσότερο.

Διακίνηση έξω από παιδικό σταθμό, επιθέσεις και πιστολίδι

Οι μαφίες δρουν ανεξέλεγκτα. Εκτός από ναρκωτικά, κομμάτι της δράσης τους είναι η βία. "Έχουν χτυπήσει εργαζόμενους μου για να τους πάρουν το μεροκάματο", λέει ο Αντρέας, ενώ αρκετές επιθέσεις γίνονται στ' όνομα του αντιφασισμού. "Φωνάζουν 'φασίστας, φασίστας' αν δουν κάποιον που δεν γουστάρουν ή θέλουν να κλέψουν και πέφτουν πάνω του 30-40 άτομα", λέει ο Αχιλλέας. "Σε μια γυναίκα έλεγαν ότι θα δώσουν φόλα στο σκυλί της αν συνεχίσει να τους εμποδίζει", θυμάται ο Αντρέας. Άλλη γειτόνισσα περιγράφει την εικόνα «5-6 τύπων που έχουν για προστασία σκυλιά και βρίσκονται έξω από τον παιδικό σταθμό ακόμα και όταν αυτός λειτουργεί. Θυμάμαι που δεν έκαναν καν χώρο σ' ένα παππού για να περάσει να πάρει το παιδάκι». Τελευταίο "χτύπημα" οι πυροβολισμοί στο αυτοδιαχειριζόμενο ΒΟΞ, ξημερώματα Τρίτης 3 Ιουνίου...

"Η λύση είναι η μαζική μας παρουσία στα σημεία διακίνησης. Κι είναι σημαντικό γιατί έχει προηγηθεί μια πορεία 2.000 ατόμων. Ξέρουν ότι υπάρχει πολύς κόσμος που αντιτάσσεται", λέει ο Θοδωρής, επίσης κάτοικος. "Τους κάνουμε να αισθανθούν ανεπιθύμητοι, με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα τους λέμε να μην ξανάρθουν. Δεν θα λύσουμε το πρόβλημα. Είναι θέμα κεντρικής πολιτικής να δοθεί τέλος στη διακίνηση. Θέλουμε όμως να τους χαλάσουμε την πιάτσα", συμφωνούν όλοι."Έρχονται πελάτες απ' όλη την Αττική. Μας μπερδεύουν μ' εμπόρους και μας μιλάνε. Μια φορά τους κάναμε πλάκα ότι οι βάρδιες γίνονται τώρα στο Κολωνάκι".

Η Θεμιστοκλέους, ένας από τους δρόμους όπου γίνονται συνεχείς δράσεις, είναι ένα στοίχημα. Οι οικογένειες έχουν βγει ξανά έξω, οι γειτονικές καφετέριες είναι γεμάτες και υπάρχουν παρέες κατοίκων σε όλο το μήκος του πεζοδρόμου. Θ' ακολουθήσουν δεντροφυτεύσεις, καθαρισμός και καλύτερος φωτισμός. Υποχρεώσεις του δήμου, που όμως συνεχίζει να αδιαφορεί. "Θέλουμε να διορθωθεί η κατάσταση σε όλη την περιοχή", ξεκαθαρίζουν και επισημαίνουν "ότι η διακίνηση δεν θα φύγει εύκολα από την περιοχή μας. Τα λεφτά που παίζονται είναι πολλά". Απόδειξη η μεταφορά της διακίνησης σε άλλες ώρες, διαφορετικές από αυτές που έχουν τσεκάρει τα βαποράκια ότι βρίσκονται εκεί οι κάτοικοι. Τα Εξάρχεια όμως αντιστέκονται ξανά κι αυτό δεν είναι αυτονόητο για κάθε περιοχή της Αθήνας.

Τρίτη 24 Ιουνίου 2014

European Civic Days (Αθήνα): Διεθνές φόρουμ για τις κοινωνικές αντιστάσεις σε εποχές λιτότητας.


Από 24 έως 27 Ιούνη γίνεται στην Αθήνα το διεθνές (ευρωπαϊκό) φόρουμ σχετικά με την οργάνωση, την αντίσταση και την αλληλεγγύη σαν όπλο απέναντι στις πολιτικές λιτότητας.

Διοργανώνεται από το European Civic Forum κάθε χρόνο και σκοπό έχει να αναδείξει τις μορφές αντίστασης των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στις πολιτικές εξαθλίωσης.

Στο φόρουμ το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Εξαρχείων έχει κληθεί να παρέμβει με δεκαπεντάλεπτη εισήγηση τόσο για να καταγραφούν οι πολιτικές καταστρατήγησης του συνταγματικού δικαιώματος στη στέγαση όσο και για το ποιές ακριβώς από τις αιχμές τους θίγουν κοινωνικές ομάδες και πλατειά λαϊκά στρώματα αλλά και τους οδηγούν στην οργάνωση και το σχεδιασμό μορφών αντίστασης.


Οι άλλοι δύο θεματολογικοί άξονες του φόρουμ είναι η υγεία και η τροφή.

Σε κάθε εισήγηση θα υπάρχουν ερωτήσεις προς τους εισηγητές τόσο από τους διοργανωτές (για τη διευκρίνιση επίμαχων σημείων της και την τεκμηρίωση της επιχειρηματολογίας του εισηγητή) όσο και από τους ακροατές.

Για περισσότερες πληροφορίες θα κοινοποιηθούν τα πεπραγμένα της συνάντησης. Μια εικόνα για τη συγκεκριμένη διοργάνωση μπορείτε να έχετε ανατρέχοντας στον οικείο σύνδεσμο.