Κυριακή 13 Μαΐου 2012

Η Κοινωνική & Αλληλέγγυα Οικονομία μέσα από το πρόταγμα της Άμεσης Δημοκρατίας (αναδημοσίευση)

αναδημοσίευση από: http://micropolis-socialspace.blogspot.com/

Ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στις 20 και 21 Απρίλη στο Κοινωνικό Κέντρο Μικρόπολις. Τα πιο κάτω links παραπέμπουν στα μαγνητοφωνημένα αρχεία των ομιλιών.

Μαγνητοφώνηση από την 1η μέρα του τριημέρου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία: "Τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής & αλληλέγγυας οικονομίας - Δομές και δυνατότητες σήμερα.
"http://micropolis-socialspace.blogspot.com/2012/05/1.html

Μαγνητοφώνηση από την 2η μέρα του τριημέρου για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία: "Δομές κοινωνικής οικονομίας: Υφαίνοντας την ανατροπή ή συμπλήρωμα στο υπάρχον;"
http://micropolis-socialspace.blogspot.com/2012/05/2.html

ΔΕΗ: Διαγωνισμός ανάθεσης των διακοπών ρεύματος σε εργολάβο-Κάλεσμα σε Κινητοποίηση.



Την Τετάρτη 16 Μάη η ΔΕΗ θα πραγματοποιήσει διαγωνισμό για την ανάθεση σε νέο εργολάβο των διακοπών ρεύματος στην περιοχή της Αθήνας. Το Κίνημα ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ-ΑΝΥΠΑΚΟΗ-ΑΝΑΤΡΟΠΗ Η ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ....ΑΛ.ΑΝΥ.Α ΚΑΛΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΝΑ ΠΑΡΕΥΡΕΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΗ την ώρα του διαγωνισμού (Τετάρτη ώρα 10.00, Αριστείδου 5-7, 7ος όροφος, γραφείο 721.

Η Ανακοίνωση της ΔΕΗ

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ με αριθμ. ΔΠΑ/ΕΠ-6486/2012

1. Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Ε. –
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ, προκηρύσσει Δημόσιο Μειοδοτικό Διαγωνισμό
με σφραγισμένες προσφορές προς ανάδειξη Αναδόχου για την εκτέλεση του έργου
που αφορά «Αποκοπές και Επαναφορές λόγω χρέους παροχών ηλεκτρικής
ενέργειας» για την Περιοχή Αθήνας.
2. Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 16/05/2012 ημέρα Τετάρτη και ώρα 10:00 π.μ
(ώρα λήξης επίδοσης προσφορών), ενώπιον Επιτροπής Διαγωνισμού που θα
συστήσει ο ΔΕΔΔΗΕ, στα γραφεία της Δ/νσης Περιφέρειας Αττικής (ΔΠΑ), στην οδό
Αριστείδου 5-7, 7ος όροφος – Γραφείο 721.
3. Γίνονται δεκτά για υποβολή προσφοράς, με τις προϋποθέσεις της σχετικής
Διακήρυξης, Φυσικά ή Νομικά πρόσωπα (Εργοληπτικές Επιχειρήσεις, Ειδικές
Εταιρίες, Τεχνικά Γραφεία, Μηχανολόγοι – Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Υπομηχανικοί,
Τεχνολόγοι, κ.λ.π.) που ασχολούνται με το αντικείμενο του διαγωνισμού , είναι
κάτοχοι των επαγγελματικών αδειών που προβλέπονται από το Νόμο, διαθέτουν
ανάλογη εμπειρία και πληρούν προϋποθέσεις και όρους του σχετικού σχεδίου Σύμβασης .
4. Τα σχετικά τεύχη βρίσκονται στην ιστοσελίδα (site) της Επιχείρησης www.dei.gr
(Διακηρύξεις Διαγωνισμών/Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής
Ενέργειας Α.Ε./Πίνακες Διακηρύξεων Διαγωνισμών ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Πίνακες Λοιπών
Διευθύνσεων ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε./Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής).
Εναλλακτικά, τα τεύχη διατίθενται αδαπάνως σε ηλεκτρονική μορφή (CD) από τη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (Αριστείδου 5 –7, Αθήνα, 7ος όροφος, Γραφείο
718) και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τα παραλάβουν, υπογράφοντας σχετική
απόδειξη, το αργότερο μέχρι (2) δύο εργάσιμες ημέρες πριν από την ημερομηνία
διεξαγωγής του διαγωνισμού δηλαδή μέχρι και τη Δευτέρα 14/05/2012 κάθε
εργάσιμη ημέρα μεταξύ των ωρών 10.00 έως 13.00.
5. Τα έξοδα δημοσίευσης της παρούσας βαρύνουν τον Ανάδοχο.
6. Στο ανωτέρω γραφείο της ΔΠΑ (τηλ.210.3287319) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να
απευθύνονται για κάθε πληροφορία ή διευκρίνηση σχετικά με το έργο, τη
Διακήρυξη ή το Διαγωνισμό.
Διεύθυνση Περιφέρειας Αττικής

Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ―11 και 12 Μαΐου στο Ελληνικό



8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ―11 και 12 Μαΐου στο Ελληνικό
8ο ΑΝΤΙΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΑΣ
ATHENS LEGALIZE PROTESTIVAL 2012

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12 ΜΑΙΟΥ
ΧΩΡΟΣ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
(είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά)

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ
για την μείωση της βλάβης από τις εξαρτήσεις
για πιο δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές περί “ναρκωτικών” ουσιών

Το 8ο Αντιαπαγορευτικό Φεστιβάλ της Αθήνας θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Μάη, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού (είσοδος από Λεωφόρο Ποσειδώνος, στάση τραμ 2η Αγίου Κοσμά), σε μια συμβολική επανάκτηση του δημόσιου χώρου.

και τις δύο ημέρες από τις 19.00:
Έκθεση κανναβικών σκίτσων canamo/ sin papeles, chai shop, food & flea market, ενημερωτικά περίπτερα, βιβλιοπωλείο, προβολές, θεατρικά δρώμενα, κρουστά από τους BATALA, και 3 μουσικές σκηνές με τους:

live:
NIGHTSTALKER, KOZA MOSTRA, BAILDSA, ΣΠΥΡΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ, FUNDRACAR, ATIKO MINUS with I-MITRI COUNTERACTION, VLASTUR, AERA PATERA & ANNA GOULA, PROFESSOR SKANK, SISTA JAMMAROOTS & OSCILATORS, INSPIRATION PROJECT, ΠΕΡΣΙΝΑ ΞΙΝΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ, REBET AGAINST THE MACHINE, BAD BID.

DJs:
ANNA MYSTIC, BLEND MISHKIN, SQUARE [Fr], DISPHONIA, Dj EHUTY [Br], IRAKLIS MINDPHASER, FleCK, DJ BOOKER, KERNELCOREMODE, HARRIS, A.H2O, THC SOUNDSYSTEM, KILLEMIL, CONFO, UNDERVERSE, FISHIMSELF & CHARALAMPOS SYMIANAKIS, MAX MILLION, INSOM, OZE, ABEND, NUMARK, MAN, THE MIRROR, ARGY ECHOSENSE, POSITRONIK, JUNIOR X, ANDREAS OPTIMUS, ODIOLAB live, SYGNALS, Djane PSYCHO QUEEN, EUNOIA, JAH BETA, RAGGAPRINCESS, POPPA STEVE, MONKEYMAN CDJREEKO, SELAH, SKITLAB, MASHDOWN45, MISTAOPERATOR, RADICAL GEE, SOUNDHOLIC, selector NESTA, MRS HCN, JEFF, SRJ, BILLY WIDZ, JEPH1, YAZ, POSTRIPER.

Τη Παρασκευή 11 Μάη στις 17.00 το απόγευμα και το Σάββατο 12 Μάη στις 12.00 το πρωί, το φεστιβάλ θα φιλοξενήσει το March to Athens (http://www.scoop.it/t/march-to-athens, www.march2athens.tk) και στα πλαίσια του Αγορά (http://www.agoraathens.net/el/, http://titanpad.com/thematikesagoras) θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του οδοιπορικού καθώς και συζήτηση- ανοιχτή συνέλευση για τα κινήματα από τα κάτω, τις φυσικές καλλιέργειες, τη διατήρηση σπόρων, τις οικοκοινότητες, κα. Ανοιχτό κάλεσμα σε συλλογικότητες και κάθε ενδιαφερόμενο.

Υποστηρίζεται από:
Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, Ελευθεριακός Σύνδεσμος Απεξάρτησης (ΕΛΕΥΣΥΝΑ), Σύλλογος Θεραπευομένων ΟΚΑΝΑ, Φίλοι του Ανθρώπου, ENCOD, Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων keli.gr, Act Up Drase Hellas, Οικολόγοι Πράσινοι, Νέοι Πράσινοι, Νεολαία Δημοκρατικής Αριστεράς, Επιτροπή δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ, ΑΚΟΑ, ΡΟΖΑ, Φιλελεύθερη Συμμαχία, Εφημερίδα Εποχή, Περιοδικό Ζενίθ, Rastavibe, 1step Forward, Dubwise HiFi, Natural High Family, Sub & Dub, Funxion, Creative Space, Urban Danja, One Love Reggae Ideas, Reggae.Gr, Freeze Mag/ It Shop, Akida promo, STFU, Mutant Conspiracy, Trifilo.Gr Web Radio, Greek Cannabis Society, Cannabishellas.Com, Tzivana.Gr, 420.Gr, Seeders

Με τη συνεργασία και σε υποστήριξη της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού.

Αναλυτικό πρόγραμμα και άλλες πληροφορίες εδώ:

Η Πανούκλα (αναδημοσίευση)



Arnold  Bocklin, The Plague, 1898

...Απ' την στιγμή που η πανούκλα είχε κλείσει τις πύλες της πόλης, δε ζούσαν πια παρά μόνο μέσα στο χωρισμό, τους είχαν αποκόψει απ' αυτή την ανθρώπινη ζεστασιά που σε κάνει όλα να τα ξεχνάς...
...Γιατί ήξερε ότι αυτός ο κόσμος που γλεντούσε, αγνοούσε, κι είναι κάτι που μπορούμε να το διαβάσουμε στα βιβλία, ότι ο βάκιλος της πανούκλας δεν πεθαίνει και δεν εξαφανίζεται ποτέ, ότι μπορεί να μένει κοιμισμένος ολόκληρες δεκάδες χρόνια μέσα στα έπιπλα και τ' ασπρόρουχα, ότι περιμένει υπομονετικά στα δωμάτια, στα υπόγεια, στα σεντούκια, στα μαντήλια  και στα χαρτιά, κι ότι μπορεί να φτάσει κάποτε η μέρα που, για την δυστυχία ή για να γίνει μάθημα στους ανθρώπους, η πανούκλα θα ξυπνήσει τα ποντίκια της και θα τα στείλει να ψοφήσουν σε μια ευτυχισμένη πολιτεία...***

Σηκώσαμε τα χαλιά και είδαμε τα ποντίκια. Τόσα που δεν φανταζόμαστε πριν. Τραβήχτηκαν τ' απόνερα από τον βάλτο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης και το φάντασμα της χρυσής αβγής κραύγασε:εγέρθητο !
Να εγερθούν οι ποντικοί στα δύο...
Φορείς και ξενιστές του μαύρου θανάτου, ολετήρες της ζωής και κάθε δημιουργίας, τα πρωτόζωα της χρυσής αβγής στεγάζονταν πάντα στις πιο σκιερές πτέρυγες του πολιτικού φάσματος. Πολλούς, και σωστά κατά τη γνώμη μου, δεν ξάφνιασαν οι εκλογικές επιδόσεις τους. Η πολιτική απογύμνωση και χρεωκοπία των κομμάτων-ξενιστών των μνημονιακών ιδεολογιών και πολιτικών, δεν άφηνε περιθώρια, δεν επέτρεπε την κατεδάφιση των ύστατων οχυρών ενός καθεστώτος που φιλοδοξούσε να μείνει για δεκαετίες στη χώρα.
Τα κόμματα του μνημονίου, η μεγάλη ποντικομαμή του φασισμού, επένδυσαν στη γένα του τέρατος, υπαγόρευσαν την αντιμνημονιακή ρητορεία του, ενεθάρρυναν τη ρατσιστική πρακτική και φρασεολογία, απετέλεσαν την άλλη όψη του νομίσματος πατριωτισμός. Δημιούργησαν πεδίο λαϊκισμού λαμπρό για τους φιλεύσπλαχνους μπράβους του υποκόσμου, άνοιξαν το δρόμο για τη διασπορά της πανούκλας μέσα από τα Μ.Μ.Ε, ενίσχυσαν και εξόπλισαν τις ορδές του για την επίθεση ενάντια στο λαό στη νέα εποχή της εξουσίας των Αγορών. Παρέδοσαν εαυτούς ασμένως στον ευτελισμό και στην εξορκιστική πυρά του φασισμού, ακολουθώντας το πεπρωμένο τους, έτσι όπως ακριβώς συνέβη στη Γερμανία πριν 80 περίπου χρόνια. Μοναδικός προστάτης και εγγυητής των συμφερόντων του κεφαλαίου, όταν αυτό κινδυνεύει, δικαιούται ιστορικά να είναι ο φασισμός.

*****

...Εκείνο που κάνει την πανούκλα να ξεχωρίζει ήταν πως όλος ο κόσμος, 
απ’ τον διευθυντή ως τον τελευταίο κρατούμενο, ήταν καταδικασμένοι 
και για πρώτη ίσως φορά, βασίλευε απόλυτη δικαιοσύνη στις φυλακές..***. 

Χιλιάδες Φραντς Μπίμπερκοπφ* κατέκλυσαν τα χωριά και τις πόλεις της χώρας. Αυτό το 7% είναι ένα μικρό κομμάτι ενός πληθυσμού που έχει ρίζες π' απλώνουν στ' απόνερα της πνευματικής εξαθλίωσης, που όρισαν οι ισχυροί σαν το ακροτελεύτιο άρθρο στο διατυπωμένο πολίτευμα της γής, σαν το μέγα τείχος προστασίας των. Ενας εξαθλιωμένος πνευματικά λαός που σύσσωμος χειροκρότησε εξουσίες, πρόθυμος κουβάλησε τις πέτρες να χτιστεί το τείχος που θα τον άφηνε έξω από τον παράδεισο. Ες αεί ανοχύρωτος σε κάθε επιδημία, άοπλος σε κάθε πόλεμο. Και εγκαταλελειμμένος στις ορέξεις κάθε φασίζοντος λαϊκισμού. Και εκεί, στα σκοτάδια και το ημίφως του ερέβους συνωστίζεται με όλα τα έρποντα, φορείς της πανούκλας. Απολαμβάνοντας τη δικαίωση της ισότητας, μέσα στο θάλαμο του θανάτου, παραιτήθηκε από κάθε του σκέψη και κάθε του όραμα. Μικρομέτοχος πια μιας ευτελούς ζωής και ενός πατριωτικού οράματος, μετεπήδησε από την καρότσα του αλόγου στο κουβούκλιο ενός τανκ. Λαθρόβιος παρά την πολιτική, ψήφισε παραπολιτικά.

...Έπαιρναν θέση στο παρόν χωρίς μνήμη και χωρίς ελπίδα. Στην πραγματικότητα, όλα είχαν γίνει πια παρόν γι’ αυτούς. Πρέπει να πούμε πως η πανούκλα είχε αφαιρέσει απ’ όλους την δύναμη της αγάπης και την δύναμη της φιλίας ακόμα. Γιατί η αγάπη χρειάζεται κάποιο μέλλον και για μας δεν υπήρχαν πια παρά μόνο στιγμές...***

Μα σαν δε φτάνει το ψωμί για σένα και για μένα

θα σου ταρπάξω από το χέρι, θα χρειασθεί,
για να ταίσω το σκοτάδι της ψυχής μου και του νού.

Και είναι η οργή που θέριεψε με μίσος, 
Για τους καλυτερους μισθούς και προνόμια των άλλων,
Για τις εξεγέρσεις που δεν μπόρεσαν να πραγματώσουν,
Για τα φτερά του αετού που δεν είχαν.
Και θέριευε τούτο το μίσος, μα...
..Τους έμενεν ο θεός και η πατρίδα, τους έλεγαν 
και ακόμη, 
Δεν υπάρχει δεξιά, δεν υπάρχει αριστερά, μόνο κόκκαλα ελλήνων τα ιερά.

Και παρέδοσαν προς εξόρυξη το μετάλλευμα των ποταπών τους ενστίκτων, έταξαν εαυτούς ΑΟΖ του φασισμού με αντάλλαγμα το ανήκειν στις ορδές του.

...Και ο σύγχρονος Καραϊσκάκης εγγονός δολοφόνου, παραγωγός και προαγωγός των ηθών της νύχτας στο Ξηρόμερο αμείβεται με 6000 σταυρούς. Σταυρούς διαλυμένων ψυχών στην άβυσο της ανυπαρξίας και της α-εργίας, στο βούρκο της καθημερινότητας που τις νύχτες γλυκαίνουν η στέγη και τα κρεβάτια των οίκων ενοχής και ανοχής του σύγχρονου σωτήρα τους, Χρόνια τώρα. Και τις ανομίες αυτού του οίκου και των ενοίκων του αποπλύνει η φιλική εξουσία και ευλογεί η αγιαστούρα κάποιων δεσποτάδων.

...Την πρώτη φορά που η μάστιγα αυτή εμφανίστηκε στην ιστορία, ήταν για να χτυπήσει τους εχθρούς του Θεού. Ο Φαραώ πρόβαλλε αντίσταση στις προαιώνιες βουλές κι η πανούκλα τότε τον γονάτισε. Απ’ την αρχή όλης της ιστορίας, η μάστιγα του Θεού κάνει τους αλαζόνες και τους τυφλούς να γονατίσουν μπροστά Του. Μελετήστε τα αυτά και γονατίστε...***

Βαβαί ! Η άκοπη χρυσαβγίτικη φιλανθρωπία προς τους εξαγορασμένους από τα λύτρα των ναρκωτικών ή ενός οίκου αγοραίου έρωτα, από τα ναύλα των "λαθρομεταναστών". Καθαγιασμένα και ξεπλυμένα. Και πληρούται η παληά υπόσχεση μιας λαμπερούς διαβίωσης που προχθές χάθηκε στις στοές ενός μνημονίου και χθές βρέθηκε στα σεντούκια των χρυσαυγιτών.  


..και ο φρικτός βούρκος της χυδαιότητας όπου βουλιάζει η ψυχή τους, η άβυσσος των ψυχρών τιποτένιων και χυδαίων όντων που συναντάμε σε κάθε βήμα της επίγειας οδοιπορίας μας**, αιώνες τώρα, γεννούν όλο και πιο δύσμορφα τέρατα, έλκουν κομμάτια του εαυτού μας ν' αποστρέφει το πρόσωπο από το φώς του ηλίου.

Από μερικά όμως σπίτια έβγαιναν βογκητά. Παλιότερα όταν τύχαινε κάτι τέτοιο, έβλεπες συχνά περίεργους να στέκονται στον δρόμο και ν’ αφουγκράζονται. Έπειτα, ωστόσο απ’ την μακρόχρονη αναστάτωση φαίνεται πως οι καρδιές  σκλήρυναν κι όλοι περπατούσαν ή ζούσαν δίπλα στους θρήνους λες κι αυτή ήταν η φυσιολογική γλώσσα των ανθρώπων…  Μετράνε τους νεκρούς, τους ζωντανούς και τέρμα! Ενώ αυτή την καταραμένη αρρώστια! Ακόμα κι όσοι δεν την έχουν την κουβαλάνε στην καρδιά τους...***

Στο ολοένα και πιο Καφκικό τοπίο της Δημοκρατία της Βαϊμάρης, δεν υπάρχει ζωή, μόνο φωταψίες θανάτου. Μέλλον, κάλλος, έρωτας υπάρξεις ξορκισμένες. 

-Για να δούμε, Ταρού, είσαστε ικανός να πεθάνετε για έναν μεγάλο έρωτα;
-Δεν ξέρω, αλλά τώρα μου φαίνεται πως δεν είμαι.***

*****
Τ' αποτυπώματα που άφησε κάποια στιγμή μέσα μας το τρωκτικό της πανούκλας μένουν και δεν σβήνουν εύκολα. Ο φασισμός φωλιάζει παντού: στους ήχους που ακούμε, στον τόνο της φωνής, στις κινήσεις του σώματος, στον αέρα που αναπνέουμε, στην απουσία των χρωμάτων, στην απουσία του έρωτα. Ενοικεί στις πόλεις και κάθε στιγμή ξεσπαθώνει. Δεν συντρίβεται με τα ίδια του τα όπλα, παρά με την ομορφιά, την αλήθεια, την αγάπη και τον έρωτα. Ας αφεθεί ο νούς να βηματίσει, ο ψίθυρος ν' ακουστεί, το βλέμμα να πλανηθεί, το χέρι να δώσει.

...Πρέπει ωστόσο, να σας πω: δεν υπάρχει θέμα ηρωισμού μέσα σ’ όλα αυτά. Πρόκειται για εντιμότητα. Είναι μια ιδέα που μπορεί να κάνει μερικούς να γελάσουν, ο μόνος όμως τρόπος για να καταπολεμήσει κανείς την πανούκλα είναι η εντιμότητα...***


υστερόγραφο... 
Και πήρες του καιρού τ' αλφαβητάρι,
και της αγάπης λόγια φυλαχτό,
για να βρει πάλι ρίζα το χορτάρι.
Και πήρες την ελπίδα και τη χάρη,
ψηλά να πας να χτίσεις κιβωτό
με την ελπίδα μόνο και τη χάρη...
Από τους στίχους τους στίχους ενός τραγουδιού. (εδώ)
Γιατί αυτή τη φορά είμασταν πολλοί.... 

 * Κεντρικός ήρωας της τηλεοπτικής σειράς Berlin Αlexanderplatz.
** Νικολάϊ Γκόγκολ Οι Πεθαμένες Ψυχές.
*** Αλμπέρ Καμύ Η Πανούκλα

Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

Η διαπόμπευση ως "κοινωνική προσφορά", ο εκφασισμός ως επένδυση


Αναδημοσίευση από Παραλληλογράφο (http://parallhlografos.wordpress.com)


Είχαν φανεί από αρκετά νωρίς τα σημάδια της πρόθεσης του Ανδρέα Λοβέρδου να παίξει το χαρτί του ρατσισμού για να δικαιολογήσει την κατάρρευση του συστήματος υγείας και των όποιων κοινωνικών δομών είχαν απομείνει -με ευθύνη της κυβέρνησής του και πρώτα απ’όλα, του ίδιου- παρουσιάζοντας για θύτες, τα θύματα της ανθρωπιστικής κρίσης που παρατηρείται στο κέντρο τις Αθήνας. Μετά τις σποραδικές του δηλώσεις ότι για την κατάρρευση του εθνικού συστήματος υγείας, φταίνε τάχα οι παράνομοι μετανάστες που συρρέουν στα νοσοκομεία και κλέβουν τις υπηρεσίες από τους Έλληνες -σπέρνοντας φυλετικό μίσος τη στιγμή που όλο και περισσότεροι Έλληνες αποκλείονταν από το σύστημα δημόσιας υγείας- τον είδαμε να υιοθετεί και όσα κάποτε λέγονταν μόνο στις μεταναστοφαγικές εκπομπές του Κώστα Χαρδαβέλλα: ότι στην Αθήνα υπήρχε μία «υγειονομική βόμβα, έτοιμη να σκάσει», «η βόμβα της λαθρομετανάστευσης». Οπότε, πριν από 5 μήνες περίπου, ο Υπουργός Υγείας ένιωσε την ανάγκη να μας «ενημερώσει» ότι οι μετανάστες μας μεταδίδουν ασθένειες που είχαν σχεδόν εκλείψει στη χώρα μας, όπως ελονοσία και φυματίωση.

Βέβαια, ο υπουργός υγείας θα έπρεπε να τα έβγαζε όλα αυτά από το μυαλό του, μια και τα επιδημιολογικά στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ τον διέψευδαν οικτρά: Τα κρούσματα φυματίωσης μειώνονται σταθερά, μια και από 669 το 2008 (250 σε ξένους) έφτασαν τα 490 με 229 σε αλλοδαπούς, το 2010. Όσο για την ελονοσία, η οποία δε μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, είχαμε συνολικά 40 κρούσματα το 2011, η πλειοψηφεία των οποίων παρατηρήθηκαν στο νομό Λακωνίας, με την Αττική να μετράει μόλις δύο περιπτώσεις. Αλλά κύριο πιάτο στη ρητορική του ανήσυχου για τη δημόσια υγεία υπουργού, αποτέλεσε η πρωτοφανής αύξηση φορέων HIV/AIDS που παρατηρήθηκε το 2011, πράγμα που του έδωσε το έναυσμα να χαρακτηρίσει «μεγάλο πρόβλημα της πόλης την αδήλωτη παράνομη πορνεία και τη σχέση της με το πρόβλημα της διάδοσης του AIDS», αλλά και να συνδέσει την πορνεία γενικά με τη μετανάστευση ειδικά, λέγοντας ότι η η μετάδοση γίνεται «από την παράνομη μετανάστρια στον Ελληνα πελάτη, στην ελληνική οικογένεια» και να ζητήσει να απελαύνονται οι ιερόδουλες φορείς, κάτι σα ρατσιστικό ιδιώνυμο της ασθένειας δηλαδή. Kαι πάλι, τα επιδημιολογικά στοιχεία έλεγαν μια διαφορετική ιστορία:  Η κοινωνική ομάδα στην οποία παρουσιάστηκε αξιοσημείωτη αύξηση κρουσμάτων, ήταν οι χρήστες ενδοφλέβιων ναρκωτικών και αυτό συνέπεσε με το γεγονός ότι σταμάτησαν να παρέχονται δωρεάν σύριγγες στους χρήστες. Υπήρξαν αρκετοί που υποστήριξαν τότε ότι η επικοινωνιακή τακτική του υπουργού είχε κάτι από Ναζιστικού τύπου προπαγάνδα, αλλά όπως ήταν αναμενόμενο, θεωρήθηκαν υπερβολικοί ή και γραφικοί.

Πριν από δύο μέρες ανακοινώθηκε ότι Ρωσίδα ιερόδουλη βρέθηκε θετική στον ιό HIV κατά την διάρκεια υγειονομικών ελέγχων από κλιμάκιο του ΚΕΕΛΠΝΟ. Η οροθετική γυναίκα εργαζόταν σε οίκο ανοχής που συνέχιζε να λειτουργεί, παρόλο που είχε σφραγισθεί 7 φορές από τις Δημοτικές Αρχές τα τελευταία δύο χρόνια, πράγμα που περιλαμβάνεται στην ποινική δίωξη που ασκήθηκε εναντίον της (λες και το άνοιξε μόνη της), μαζί με την κατηγορία της βαριά σκοπούμενης σωματικής βλάβης, παρόλο που η ίδια υποστήριξε ότι δε γνώριζε ότι είχε προσβληθεί από τον ιό. Κάπου εκεί ήρθε κι η εισαγγελική διάταξη, σε εφαρμογή της οποίας, η αστυνομία δημοσίευσε τα στοιχεία αλλά και φωτογραφίες της ιερόδουλης, χωρίς άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, υποτίθεται με γνώμονα την προστασία του κοινωνικού συνόλου. Εύλογα αναρωτιέται κανείς τι είδους προστασία του κοινωνικού συνόλου απαιτείται που να μην έχει ήδη εξασφαλιστεί με τη σύλληψη της 22χρονης κοπέλας. Όσο για την ανάγκη ενημέρωσης των πελατών που ενδέχεται να ήρθαν σε απαφή μαζί της, ώστε να εξεταστούν, προφανώς αρκούσε και με το παραπάνω η δημοσίευση των στοιχείων του οίκου ανοχής σε συνδυασμό με τη χρονική περίοδο που η κοπέλα εργαζόταν εκεί.

Βέβαια, καμία περίπτωση δεν υπήρχε να θεωρηθούν «υγειονομικές βόμβες» και να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία και τα πρόσωπά όσων πελατών της βρεθούν θετικοί στον ιό, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για άτομα που το πιθανότερο είναι ότι απαιτούν να κάνουν σεξ με πόρνες χωρίς προφυλακτικό. Η πρωτοφανής -για ευνομούμενη, υποτίθεται, πολιτεία- αλλά και νομικά αβάσιμη διαπόμπευση, θα περιοριστεί ασφαλώς στη Ρωσίδα πόρνη, διαπόμπευση που τεκμηριώνεται πάνω απ’όλα από τον τρόπο που η είδηση καλύφθηκε από τα μμε, με τις φωτογραφίες της γυναίκας να διανθίζονται με αηδιαστικά σχόλια όπως «μετέτρεψε τη ζωή εκατοντάδων ανδρών σε κόλαση», «πίσω από τα γαλανά της μάτια και τις εντυπωσιακές αναλογίες της κρυβόταν μια θανατηφόρα παγίδα», «έχει σπείρει τον τρόμο και τον πανικό στα άτομα που πέρασαν από το κρεβάτι της», οι οποίοι προφανώς θεωρούνται ανεύθυνοι και ανυποψίαστα θύματα. Θα έλεγε κανείς ότι ο στιγματισμός αυτός αποτελούσε μια ευγενική προσφορά του Ανδρέα Λοβέρδου προς όσους άντρες θέλουν να μπορούν να κάνουν άφοβα σεξ με πόρνες χωρίς προφυλακτικό, αν δεν υποψιαζόταν ότι ήταν απλώς μια πολιτική απόφαση προς επιβεβαίωση όσων ρατσιστικών δήλωνε πριν από λίγους μήνες, ένα «Είδατε; Σας τά’λεγα εγώ, το AIDS μεταδίδεται από τις μετανάστριες πόρνες». Και όντως, ο υπουργός δεν έχασε την ευκαιρία να δηλώσει: «Είχα προειδοποιήσει στους πιο υψηλούς τόνους ότι το AIDS αυξάνεται δραματικά στη χώρα μας και ότι ένα μέρος του προβλήματος προκύπτει από τη λαθρομετανάστευση και την αδήλωτη πορνεία».

Και φτάνουμε στο σημείο όπου παγιώνεται άλλη μια μέθοδος εκφασισμού της Ελληνικής κοινωνίας, με τη δημοσίευση στοιχείων οροθετικών ιερόδουλων να θεωρείται πια η ενδεδειγμένη αντίδραση του κρατικού μηχανισμού. Έτσι, σήμερα είχαμε τη δημοσίευση στοιχείων και φωτογραφιών άλλων 11 οροθετικών ιερόδουλων. Η κατηγορία, ίδια: «βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη σε βάρος αγνώστου αριθμού προσώπων». Το μόνο «γνωστό» είναι ότι αυτές φταίνε πάλι για όλα. Οι φωτογραφίες σοκάρουν τον κάπως παρατηρητικό θεατή, δείχνοντας γυναίκες σε κακή κατάσταση, ίσως υποσιτισμένες, άλλες άστεγες, οι περισσότερες με σημάδια στα πρόσωπα, στα χέρια, στα σώματά τους. Κακομεταχείριση; Χρήση ουσιών; Λοιμώξεις λόγω AIDS; Ποιος νοιάζεται. Αρκεί που εϋπόληπτοι Ελληναράδες θα ησυχάσουν τελικά στη σκέψη ότι μπορούν να συνεχίσουν ψωνίζουν άφοβα πόρνες, προσφέροντας κάτι έξτρα για «ακάπωτο», χωρίς φόβους ότι μπορεί να κολλήσουν κάτι και χωρίς να τους τρίξει κανείς τα δόντια. Η ειρωνία; Εννιά στις έντεκα από τα νέα θύματα αυτής της προεκλογικής φασιστικής υστερίας που υπαγορεύει τη διαπόμπευση ιερόδουλων, είναι Ελληνίδες. Ίσως τελικά ο Ανδρέας Λοβέρδος αναγκαστεί να βγει και να δηλώσει ότι το AIDS δε μεταδίδεται από την ξένη πόρνη στην Ελληνική οικογένεια. Αλλά μάλλον η παρατηρητικότητα της εξουσίας είναι πολύ κτηνωδώς επιλεκτική για τέτοιες παραδοχές.
Αυτό το πράγμα πρέπει να σταματήσει τώρα, αν θέλουμε να λεγόμαστε άνθρωποι.

Της Απόγνωσης και της Ελπίδας - Κείμενο του Τζον Χόλογουεη για την Πρωτομαγιά 2012


Στους απόκληρους του κόσμου, σε όλους εμάς που δεν συμβιβαζόμαστε με την πτώχευση της ανθρωπότητας

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, ο κόσμος βλέπει προς δύο κατευθύνσεις ταυτόχρονα.

Η μια πλευρά κοιτάζει προς έναν σκοτεινό, καταθλιπτικό κόσμο. Έναν κόσμο με κλειστές πόρτες. Την καταστροφή της ζωής, της δυνατότητας, της ελπίδας. Είναι η εποχή της λιτότητας. Πρέπει να μάθεις να ζεις με την πραγματικότητα. Πρέπει να υπακούς, εάν θες να επιβιώσεις, να εγκαταλείψεις τα όνειρά σου. Μην ελπίζεις να ζήσεις κάνοντας ό,τι σου αρέσει. Θα είσαι τυχερός αν τελικά βρεις μια δουλειά. Ίσως μπορείς να σπουδάσεις αλλά μόνο αν οι γονείς σου έχουν χρήματα. Αλλά ακόμα κι έτσι μη νομίζεις πως θα σπουδάσεις κάτι κριτικό. Η κριτική έχει τραπεί σε φυγή από τα πανεπιστήμια και καλύτερα. Ποιο είναι το νόημα της κριτικής όταν όλοι ξέρουμε ότι ο κόσμος ακολουθεί τη μοίρα του; Δεν υπάρχει εναλλακτική, μόνο η πραγματικότητα του νόμου του χρήματος, οπότε ξέχασε τα όνειρά σου. Υπάκουσε, δούλεψε σκληρά σε οποιαδήποτε κωλοδουλειά μπορείς να βρεις ή αλλιώς ζήσε μια ζωή που θα ψάχνεις στα σκουπίδια, επειδή δεν θα υπάρχει κράτος πρόνοιας για να σε προστατεύσει. Κοίτα, κοίτα την Ελλάδα και παραδειγματίσου! Αυτή είναι η εξαθλίωση που σε περιμένει, αυτό θα σου συμβεί αν δεν υποκύψεις, αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλει αυτό το σχολείο στα άτακτα παιδιά, σε αυτά που ελπίζουν πάρα πολύ, σε αυτά που θέλουν πάρα πολλά.

Το μάθημα της απόγνωσης το έμαθε πολύ καλά, υπερβολικά καλά, ο Δημήτρης Χριστούλας, που αυτοκτόνησε στην πλατεία Συντάγματος στο κέντρο της Αθήνας μόλις πριν από μερικές εβδομάδες. Ένας 77χρονος πρώην φαρμακοποιός, του οποίου η σύνταξη εκμηδενίστηκε από τα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις της Ευρώπης, είπε «δεν βρίσκω άλλη λύση από ένα αξιοπρεπές τέλος πριν αρχίσω να ψάχνω στα σκουπίδια για τη διατροφή μου».

Αυτό είναι το νόημα της λιτότητας. Αυτό προσπαθούν οι κυβερνήσεις της Ευρώπης και του κόσμου να επιβάλουν στους ανθρώπους – όλες οι κυβερνήσεις, όλες τους υπηρέτες του χρήματος, είτε μιλούν από φανερές θέσεις εξουσίας, όπως η γερμανική κυβέρνηση είτε ως απλοί υπάλληλοι του διεθνούς τραπεζικού συστήματος, όπως ο Παπαδήμος ή ο Μόντι. Τα μέτρα λιτότητας δεν επιβάλλουν τη φτώχεια, κόβουν τα φτερά της ελπίδας.

Αυτή είναι η κατεύθυνση στην οποία οδεύει ο κόσμος, αλλά είναι η μόνη που υπάρχει; Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο; Ο κόσμος δεν έχει καμιά άλλη πλευρά, κάποια που να βλέπει προς διαφορετική κατεύθυνση;

Ο θάνατος του Δημήτρη Χριστούλα βλέπει προς δύο κατευθύνσεις: είναι η απελπισία αλλά και η άρνηση της αποδοχής της απελπισίας. Στο σημείωμα της αυτοκτονίας γράφει: «Πιστεύω πως οι νέοι χωρίς μέλλον, κάποια μέρα θα πάρουν τα όπλα και στην πλατεία Συντάγματος θα κρεμάσουν ανάποδα τους εθνικούς προδότες όπως έκαναν το 1945 οι Ιταλοί στο Μουσολίνι». Η ελπίδα λάμπει στα βάθη της απελπισίας.

Η βάση αυτής της ελπίδας είναι ένα απλό Όχι. Όχι, δεν θα δεχτούμε. Όχι, δεν θα δεχτούμε αυτό που προσπαθείτε να μας κάνετε. Όχι, δεν θα δεχτούμε την λιτότητά σας. Όχι, δεν θα δεχτούμε την πειθαρχία του χρήματος, όχι δεν θα δεχτούμε τη δολοφονία της ελπίδας. Όχι, δεν θα δεχτούμε τις αισχρές ανισότητες του κόσμου στον οποίο ζούμε, όχι δεν θα δεχτούμε μια κοινωνία που μας επιτίθεται μέσα από την καταστροφή μας. Και όχι, δεν θα προτείνουμε εναλλακτικές πολιτικές. Δεν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημά σας, επειδή η μόνη λύση στα προβλήματα του κεφαλαίου είναι η δική μας ήττα, το μέλλον του καπιταλισμού είναι ο θάνατος της ανθρωπότητας. Ακόμα κι αν το κεφάλαιο επιλύσει αυτή την κρίση, η επόμενη δεν θα είναι πολύ μακριά, ακόμη πιο καταστροφική. Δεν θα σας υπακούσουμε, πολιτικοί-τραπεζίτες, επειδή εσείς είσαστε το νεκρό παρελθόν, εμείς είμαστε το πιθανό μέλλον. Το μόνο πιθανό μέλλον.

Αυτή είναι η ελπίδα μας: είμαστε το μόνο πιθανό μέλλον. Αλλά το πιθανό μας μέλλον δεν είναι τίποτε άλλο από μια δυνατότητα. Η πραγματοποίησή του εξαρτάται από τη δική μας ικανότητα να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο.

Πώς αναποδογυρίζουμε τον κόσμο; Ο Δημήτρης Χριστούλας κάνει λόγο για νέους ανθρώπους που παίρνουν τα όπλα και κρεμούν τους πολιτικούς από τους φανοστάτες. Η ιδέα γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο ελκυστική και οι πολιτικοί σε όλο τον κόσμο ξέρουν ότι δεν είναι μια απλή φαντασία: γι’ αυτό στην Ελλάδα φοβούνται να κυκλοφορήσουν στο δρόμο, γι’ αυτό σε όλο τον κόσμο δίνουν συνεχώς περισσότερα όπλα και εξουσία στην αστυνομία. Αλλά, αν και η ιδέα είναι ελκυστική, δεν είναι τα όπλα αυτά με τα οποία μπορούμε να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο και να δημιουργήσουμε κάτι νέο. Η οργή μας είναι διαφορετικής φύσης.

Οργή και αγάπη. Άρνηση και δημιουργία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορούμε να αναποδογυρίσουμε τον κόσμο. Η αγάπη συμβαδίζει με την οργή, η δημιουργία πηγάζει από την άρνηση. Είμαστε η ορμή ενός νέου κόσμου που πιέζει μέσα από τη δυσάρεστη αισχρότητα του παλιού. Η ορμή μας δεν είναι η ορμή των όπλων – τα όπλα είναι το δικό τους όπλο όχι το δικό μας. Η ορμή μας είναι η ορμή της άρνησης, της καταπιεσμένης δημιουργίας, της αγανάκτησης. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, οι πολιτικοί και οι τραπεζίτες που νομίζουν ότι μπορούν να μας μεταχειρίζονται σαν αντικείμενα, που πιστεύουν πως μπορούν να καταστρέφουν τον κόσμο και να χαμογελούν καθώς το κάνουν; Δεν είναι τίποτε άλλο από υπηρέτες του χρήματος, αχρείοι και φαύλοι υπερασπιστές ενός ετοιμοθάνατου συστήματος. Πώς τολμούν να προσπαθούν να μας κλέψουν τις ζωές μας, πώς τολμούν να μας μεταχειρίζονται έτσι; Αρνούμαστε.

Κραυγάζουμε ένα μαζικό ΟΧΙ που αντηχεί μέσα στον κόσμο, αλλά η άρνησή μας δεν σημαίνει πολλά εκτός κι αν υποστηρίζεται από μια εναλλακτική δημιουργία. Το Όχι μας στον παλιό κόσμο δεν θα κρατήσει εκτός κι αν δημιουργήσουμε έναν νέο κόσμο εδώ και τώρα. Η οργή της άρνησής μας ξεχειλίζει σε νέες δημιουργίες. Η αντιπροσωπευτική δημοκρατία έχει αποτύχει και εμείς χτίζουμε μια πραγματική δημοκρατία στις πλατείες, στις συναντήσεις και τις διαμαρτυρίες μας. Το κεφάλαιο αποτυγχάνει να μας παρέχει τα βασικά για τη ζωή και εμείς διαμορφώνουμε δίκτυα αμοιβαίας υποστήριξης. Το χρήμα καταστρέφει και εμείς λέμε «Όχι, θα δημιουργήσουμε μια διαφορετική λογική και έναν διαφορετικό τρόπο να πλησιάζει ο ένας τον άλλο», και έτσι διακηρύττουμε «κανένα σπίτι χωρίς ρεύμα» και οργανώνουμε την επανασύνδεση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος κάθε φορά που κόβεται. Οι χρεοσυλλέκτες έρχονται για να πάρουν τα σπίτια μας και εμείς οργανώνουμε μαζικές διαμαρτυρίες για να τους σταματήσουμε. Οι άνθρωποι πεινάνε και εμείς δημιουργούμε κοινοτικούς κήπους. Η δίψα για κέρδος σφαγιάζει την ανθρώπινη και μη-ανθρώπινη ζωή και εμείς δημιουργούμε νέες σχέσεις, νέους τρόπους να κάνουμε τα πράγματα. Το κεφάλαιο μας διώχνει από τους δρόμους και τις πλατείες και εμείς κάνουμε κατάληψη.

Όλα αυτά είναι ανεπαρκή, όλα είναι πειραματικά, αλλά αυτός είναι ο δρόμος να βαδίσουμε, αυτή είναι η άλλη πλευρά του τωρινού κόσμου, αυτός είναι ο νέος κόσμος της αμοιβαίας αναγνώρισης που παλεύει να γεννηθεί. Ίσως να μην μπορούμε ακόμη να αλλάξουμε όλο τον κόσμο όπως θα θέλαμε αλλά μπορούμε να δημιουργήσουμε και τον δημιουργούμε εδώ και εδώ και εδώ και εδώ και τώρα, δημιουργούμε ρωγμές στο σύστημα και οι ρωγμές αυτές θα μεγαλώσουν, θα εξαπλωθούν, θα πολλαπλασιαστούν και θα συγκλίνουν. Δεν δεχόμαστε ότι σκοτεινιάζει για την ανθρωπότητα. Μπορούμε και θα το σταματήσουμε, θα αναποδογυρίσουμε τον κόσμο.

Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

PSI: Πραγματικός στόχος τα ακίνητα των ιδιωτών.



Πηγή: Παρέμβαση (Blogspot)
Από: Γιάννη Κολλάτο

Η κρυφή ατζέντα των εκλογών που δεν γίνεται γνωστή στους ψηφοφόρους από τα κόμματα, δεν είναι τόσο τα νέα μέτρα που έρχονται τον Ιούνιο για να καλύψουν ελλείμματα ύψους 12 δισ. ευρώ μέχρι το 2013, αλλά είναι κυρίως η νέα φοροεπιδρομή στα ακίνητα. Μαζί με τα ΕΤΑΚ του 2009, 2010 και 2011 και τον ΦΑΠ έρχεται και ο φόρος ιδιοκατοίκησης και φυσικά το «χαράτσι» της ΔΕΗ.

Ο στόχος πλέον είναι προφανής και προς την κατεύθυνση αυτή σπρώχνουν τα πράγματα η τρόικα και οι δανειστές μας: Να αρχίσουν οι πλειστηριασμοί. Εν τη ρύμη του λόγου του το Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ ο τότε υπουργός Οικονομικών και σημερινός πρόεδρος του ΠαΣοΚ Ευάγγελος Βενιζέλος είχε αποκαλύψει -προκειμένου να αιτιολογήσει το φόρο στα ακίνητα μέσω της ΔΕΗ- πως έκθεση τραπεζών αναφέρει ότι η ακίνητη περιουσία των Ελλήνων αγγίζει τα 300 δισ. ευρώ… όσο περίπου και το χρέος της χώρας προς τους δανειστές.
Για τους γνωρίζοντες τα χρηματοοικονομικά ο ερχομός της Blackrock εξυπηρετεί ένα και συγκεκριμένο σκοπό, ο οποίος φάνηκε με την ανακοίνωση των ζημιών των τραπεζών κυρίως από το PSI, ύψους 28 δισ. ευρώ. Ο στόχος είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει από ξένες τράπεζες οι οποίες και θα έχουν πλέον στην κατοχή τους τα εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα, εξοχικά, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και μέσω της ΑΤΕ και αγροτικές εκτάσεις. 

Εν ολίγοις μετά το «κούρεμα» του χρέους αρχίζει η επιχείρηση πώλησης της χώρας. Γερμανικές λοιπόν επιχειρήσεις real estate αλλά και ασφαλιστικά ταμεία και κάθε λογής ιδιώτης θα έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ακίνητα που ήταν υποθηκευμένα είτε από στεγαστικά, είτε από επιχειρηματικά δάνεια.

Και μετά φυσικά θα αρχίσει η "ανάπτυξη", αφού τα πάντα -από την ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων- θα έχουν εξαγοραστεί σε εξευτελιστικές τιμές. Αγροτεμάχια για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών πάρκων, ξενοδοχεία και ξενώνες, επιχειρήσεις και ό,τι με μόχθο έφτιαξε ο Έλληνας πολίτης ο οποίος από αφεντικό στην καλύτερη των περιπτώσεων θα γίνει υπάλληλος στην επιχείρησή του (με μισθούς Βουλγαρίας) και από ιδιοκτήτης του σπιτιού του ενοικιαστής! Αυτή την αλλοίωση της κοινωνικο-οικονομικής σύνθεσης του ελληνικού πληθυσμού επιδιώκουν από την πρώτη στιγμή οι δανειστές και αυτή είναι δυστυχώς η «κρυφή ατζέντα» των εκλογών και η μισή αλήθεια που δεν μας λένε τα κόμματα που διεκδικούν την ψήφο μας.

Διότι είναι αφελές να πιστεύει κανείς πως με 12,8 δισ. ευρώ ζημιές η ΕΘΝΙΚΗ ή με 6 δισ. ευρώ η ΠΕΙΡΑΙΩΣ, όταν και των δύο η κεφαλαιοποίηση δεν υπερβαίνει τα 2 δισ. ευρώ στο Χρηματιστήριο, ότι θα επαναγοραστούν από τους μετόχους της.

Οι επόμενες κινήσεις είναι στοχευμένες. Μέσα στο καλοκαίρι αρχίζουν οι πλειστηριασμοί για χρέη και προς τις τράπεζες και προς το δημόσιο, ενώ πλέον οι πιέσεις προς τους διευθυντές και τα στελέχη των εφοριών για επίτευξη των στόχων μετατρέπουν και τις Δ.Ο.Υ σε εταιρείες είσπραξης οφειλών. 

Ο καπιταλισμός τρέφεται με τις κρίσεις και το «μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό». Η Ντόιτσεμπανκ μπορεί να εξαγοράσει την ΕΘΝΙΚΗ και η Γερμανία την Ελλάδα. 

Δικαστήριο "κούρεψε" χρέος ανέργου κατά 74%


Δικαστήριο «κούρεψε» χρέος ανέργου κατά 74%!

Η Ένωση  Καταναλωτών  Ηρακλείου – Κρήτης (ΕΝΚΗ Κρήτης) ανακοίνωσε νέα σημαντικότατη απόφαση του Ειρηνοδικείου Ηρακλείου που κούρεψε κατά 74% το χρέος υπερχρεωμέου άνεργου πατέρα 2 παιδιών.

Ο υπερχρεωμένος πολίτης κατέφυγε στο νομικό τμήμα της Ένωσης λόγω αδυναμίας ανταπόκρισης στις δανειακές υποχρεώσεις του μετά την δραματική μείωση των εισοδημάτων του. Βεβαίωση αποτυχίας του εξωδικαστικού συμβιβασμού εξέδωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Η παρουσίαση της περίπτωσης έχει ως εξής:

Προφίλ δανειολήπτη
Έγγαμος, πατέρας δυο τέκνων, άνεργος από το 2010 όταν και απολύθηκε από την εταιρία στην οποία εργαζόταν. Η σύζυγος του δημόσιος υπάλληλος με μηνιαία εισοδήματα 1.170 ευρώ, εκκρεμεί και η δική της αίτηση ενώπιον του Ειρηνοδικείου Ηρακλείου.

Τραπεζικές Απαιτήσεις
1) Τράπεζα Eurobank Ergasias A.E (2 στεγαστικά δάνεια & 1 καταναλωτικό) Είχε εξασφαλιστεί με εγγραφή προσημειώσεων υποθήκης στο ακίνητο του αιτούντος.
2) Τράπεζα Κύπρου (καταναλωτικό δάνειο και προσωπικό δάνειο)
3) Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος (πιστωτική κάρτα)
Σύνολο οφειλών 151.749,93 €
Μοναδικό περιουσιακό στοιχείο του μια κατοικία επιφάνειας 70,30 τ.μ, που βρίσκεται στο Ηράκλειο, στην  οποία ο αιτών είναι κύριος κατά ποσοστό 1/2 εξ’ αδιαιρέτου και η οποία αποτελεί την κύρια κατοικία της οικογένειας του.
Η εμπορική αξία του εκτιμήθηκε από το Δικαστήριο στο ποσό των 60.000 ευρώ, (ότι είχε προταθεί και στην αίτηση του) και στο ποσοστό συγκυριότητας που του αναλογεί, ήτοι το ½ εξ αδιαιρέτου στο ποσό των 30.000 ευρώ.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Επί 4ετία, που θα αρχίσει από την κοινοποίηση στον αιτούντα της απόφασης, μηνιαία καταβολή του ποσού των 300 ευρώ (στο σχέδιο διευθέτησης από το νομικό μας τμήμα προσφερόταν το ίδιο ποσό) συμμέτρως κατανεμημένο προς τους πιστωτές του. Επίσης για την προστασία της κύριας κατοικίας ο αιτών θα πρέπει να καταβάλει το 85% της εμπορικής αξίας αυτής (60.000 : 2 = 30.000 x 85% = 25.500 ευρώ) σε χρόνο εξόφλησης τα 15 χρόνια. Η αποπληρωμή του ποσού αυτού θα ξεκινήσει τρία χρόνια μετά τη δημοσίευση της απόφασης, και θα γίνει εντόκως, χωρίς ανατοκισμό με το μέσο επιτόκιο στεγαστικού δανείου, με το κυμαινόμενο επιτόκιο που θα ισχύει κατά το χρόνο της αποπληρωμής, σύμφωνα με το στατιστικό δελτίο της Τράπεζας της Ελλάδος και θα ικανοποιηθεί προνομιακά η Τράπεζα Eurobank Ergasias που έχει εξασφαλιστεί με την εγγραφή προσημειώσεων υποθήκης. Με βάση την απόφαση αυτή ο δανειολήπτης καλείτε να καταβάλλει το ποσόν των 39900 αντί του ποσού των 51.749 Ευρώ. Γλυτώνει συνεπώς 111.849 Ευρώ δηλαδή το 74% του αρχικού χρέους του. 
Συνολικό ποσό κουρέματος: 111.849 Ε ήτοι το 74% του αρχικού χρέους. Συνολικό ποσό υποχρέωσης για την επόμενη 20ετία: 39.900 Ευρώ.
Η Ένωση  Καταναλωτών  Ηρακλείου , στην ανακοίνωση της ευχαριστεί θερμά το νομικό της τμήμα και την δικηγόρο Χρύσα Σπανάκη για την τεκμηρίωση και επιτυχή έκβαση μιας ακόμη υπόθεσης υπερχρέωσης.
Συμβουλεύει δε τους καταναλωτές οι οποίοι παρουσιάζουν ανάλογη οικονομική κατάσταση με την περίπτωση που αναφέρουμε να έρθουν σε επαφή μαζί της για πληροφορίες και συμβουλές.

ΠΗΓΗ: cretalive.gr

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Σάββας Μετοικίδης: In Memoriam

Από τον Κώστα Σ.


Γράφω αρκετά σοκαρισμένος αφού προχθές αυτοκτόνησε, διαμαρτυρόμενος για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα ένας σύντροφος δάσκαλος, ο Σάββας Μετοικίδης, τον οποίο τον γνώριζα προσωπικά. Ήταν ένας αγωνιστής από τον χώρο της εξωκοινοβουλευτικής κομμουνιστικής αριστεράς, με ανοιχτό πνεύμα και κριτική διάθεση, μαχητικός συνδικαλιστής και στην πρώτη γραμμή σε όλες τις διαδηλώσεις….
Τον γνώρισα πριν από αρκετά χρόνια όταν πρωτοήρθε στην Αθήνα από την Ξάνθη, γεμάτος όρεξη για πολιτκή & συνδικαλιστική παρέμβαση, γεμάτος αγωνίες για την πορεία του κινήματος, γεμάτος ανησυχίες και ερωτηματικά απέναντι στις προκατασκευασμένες βεβαιότητες. 
Ανησυχίες και ερωτηματικά που κουβεντιάζαμε στις πορείες στο μπλοκ της ΑΕΠ, το οποίο για πολλά χρόνια επέλεγε για να συμπορευτεί σε πολλές πορείες. Και αργότερα τον έβρισκα σχεδόν πάντα σε όλες τις πορείες με το πρόσωπο του γεμάτο μαλόξ, με ένα πλατύ χαμόγελο και χίλιες ερωτήσεις στα χείλη...  
Καλό ταξίδι και καλή αντάμωση Σάββα στα γουναράδικα !
Κώστας Σ.
Σ.Σ: προσάπτω ένα αφιέρωμα στον Σάββα από το http://pontosandaristera.wordpress.com

Σάββας Μετοικίδης: Η Διακήρυξή του..



Διαβάστε την πολιτική “παρακαταθήκη” του Σάββα Μετοικίδη, του δασκάλου που έβαλε τέλος στη ζωή του το Σάββατο στη Σταυρούπολη Ξάνθης. Σάββας Μετοικίδης, με το προσωνύμιο "καπετάν-Νέστος" άφησε το στίγμα του στις κινητοποιήσεις του Δεκέμβρη του 2008, κατά τις οποίες σε περιστατικό που σημειώθηκε όταν κυκλώθηκε από ΜΑΤ σε πολυκατοικία της οδού Ασκληπιού φωνάζει προς την Αστυνομία: "πόσους σας είπαν να πιάσετε σήμερα...εγώ είμαι δάσκαλος...θάρθω εγώ...σας φτάνουν δέκα ;" ...και πήγε  - Ήθελε πάντα να δίνει...

Η Διακήρυξη

«ΒΙΑ είναι να δουλεύεις 40 χρόνια για ψίχουλα και να αναρωτιέσαι αν ποτέ θα βγεις στη σύνταξη.

ΒΙΑ είναι τα ομόλογα, τα κλεμμένα ασφαλιστικά ταμεία, η χρηματιστηριακή απάτη.

ΒΙΑ είναι να αναγκάζεσαι να παίρνεις ένα στεγαστικό δάνειο που τελικά το πληρώνεις χρυσό.

ΒΙΑ είναι το διευθυντικό δικαίωμα του εργοδότη να σε απολύει όποια στιγμή θέλει.

ΒΙΑ είναι η ανεργία, η προσωρινότητα, τα 700 ευρώ με ή χωρίς ένσημα.

ΒΙΑ είναι τα εργατικά «ατυχήματα», επειδή τα αφεντικά περιορίζουν τα εξόδά τους εις βάρος της ασφάλειας των εργαζομένων.

ΒΙΑ είναι να παίρνεις ψυχοφάρμακα και βιταμίνες για να ανταπεξέλθεις στα εξαντλητικά ωράρια.

ΒΙΑ είναι να είσαι μετανάστρια, να ζεις με το φόβο ότι θα σε πετάξουν ανά πάσα στιγμή έξω από τη χώρα και να βιώνεις μια διαρκή ανασφάλεια.

ΒΙΑ είναι να είσαι ταυτόχρονα μισθωτή, νοικοκυρά και μάνα.

ΒΙΑ είναι να σου πιάνουν το κώλο στη δουλειά και να σου λένε «Χαμογέλα ρε τι σου ζητάμε;»

Αυτό που ζήσαμε εγώ το ονομάζω εξέγερση. Κι όπως κάθε εξέγερση μοιάζει με πρόβα εμφυλίου, μυρίζει καπνιά, δακρυγόνα και αίμα. Δεν τιθασεύεται εύκολα και δεν καπελώνεται. Πυρπολεί συνειδήσεις, αναδεικνύει και πολώνει αντιθέσεις, υπόσχεται στιγμές, έστω, συντροφικότητας και αλληλεγγύης. Ιχνηλατεί ατραπούς για την κοινωνική απελευθέρωση.

Κυρίες και κύριοι, καλώς ήρθατε στις μητροπόλεις του χάους! Βάλτε πόρτες ασφαλείας και συστήματα συναγερμού στα σπίτια σας, ανοίξτε την tv και απολαύστε το θέαμα. Η επόμενη εξέγερση θα είναι σίγουρα σφοδρότερη, όσο θα προχωράει η σαπίλα αυτής της κοινωνίας… Ή βγείτε στους δρόμους δίπλα στα παιδιά σας, απεργήστε, τολμήστε να διεκδικήσετε τη ζωή που σας κλέβουν, να θυμηθείτε ότι κάποτε υπήρξατε νέοι που θελήσατε ν’ αλλάξετε τον κόσμο».

Σάββας Μετοικίδης

Δείτε εδώ το βίντεο από τα γεγονότα του 2008 στην Ασκληπιού