Οπως όλα δείχνουν ο νόμος Κατσέλη όπως μέχρι τώρα τον γνωρίζουμε θα παύσει να ισχύει από το 2019. Ήδη κυκλοφορούν σενάρια για τη θέσπιση ενός νέου νόμου που θα αλλάζει την όλη φιλοσοφία της προστασίας του δικαιώματος στη στέγαση. Η κυοφορία του νέου νόμου φαίνεται βασανιστική μιας και οι μεν θεσμοί πιέζουν προς την πλήρη απελευθέρωση των πλειστηριασμών η δέ κυβέρνηση πιεζόμενη από τις προεκλογικές ανάγκες εμφανίζεται να θέλει να επιβάλει μέσα από τις διατάξεις υου νέου νόμου την προστασία όσων πραγματικά έχουν αδυναμία να εκπληρώσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις.
Το πεδίο της μάχης είναι γνωστό, τόχουμε δεί σε όλες τις μάχες που μέχρι τώρα δίνει αυτή η κυβέρνηση. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι και αυτή η μάχη θα χαθεί όπως και τόσες άλλες, πλην όμως στις τωρινές συνθήκες ή κυβέρνηση μπορεί να είναι πιο αισιόδοξη ότι θα μειώσει τις επιπτώσεις αυτής της ήττας έχοντας το όπλο του περπλεονάσματος. Πεδίο δόξης λαμπρό για την κυρία Θεανώ που πέρα από τις διατροφικές μας ανάγκες θα αναλάβει να μας εξασφαλίσει χάρη στη θεία πρόνοια του υπερπλεονάσματος ένα κεραμίδι στο κεφάλι μας.
Το σχέδιο που εκπονείται από κοινού με την τρόίκα των κόκκινων δανείων (κυβέρνηση, τράπεζες, θεσμοί) θα πατάει πάνω στα χνάρια του σχεδίου Εστία που από το επόμενο έτος έχει γίνει δεκτό από τον ESM να εφαρμοσθεί στην Κύπρο. Οι γενικές γραμμές αυτού του σχεδίου εκτέθηκαν σε προηγούμενη ανάρτηση (https://dikaex.blogspot.com/2018/11/blog-post_25.html)
Τα τρία πιο σημαντικά κριτήρια για να ενταχθεί κανείς στο Σχέδιο είναι τα εξής:
Το πεδίο της μάχης είναι γνωστό, τόχουμε δεί σε όλες τις μάχες που μέχρι τώρα δίνει αυτή η κυβέρνηση. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι και αυτή η μάχη θα χαθεί όπως και τόσες άλλες, πλην όμως στις τωρινές συνθήκες ή κυβέρνηση μπορεί να είναι πιο αισιόδοξη ότι θα μειώσει τις επιπτώσεις αυτής της ήττας έχοντας το όπλο του περπλεονάσματος. Πεδίο δόξης λαμπρό για την κυρία Θεανώ που πέρα από τις διατροφικές μας ανάγκες θα αναλάβει να μας εξασφαλίσει χάρη στη θεία πρόνοια του υπερπλεονάσματος ένα κεραμίδι στο κεφάλι μας.
Το σχέδιο που εκπονείται από κοινού με την τρόίκα των κόκκινων δανείων (κυβέρνηση, τράπεζες, θεσμοί) θα πατάει πάνω στα χνάρια του σχεδίου Εστία που από το επόμενο έτος έχει γίνει δεκτό από τον ESM να εφαρμοσθεί στην Κύπρο. Οι γενικές γραμμές αυτού του σχεδίου εκτέθηκαν σε προηγούμενη ανάρτηση (https://dikaex.blogspot.com/2018/11/blog-post_25.html)
Τα τρία πιο σημαντικά κριτήρια για να ενταχθεί κανείς στο Σχέδιο είναι τα εξής:
1. Η αγοραία (εμπορική) αξία της κύριας κατοικίας να μην υπερβαίνει τις 350 χιλ. ευρώ. Τα υπόλοιπα καθαρά περιουσιακά στοιχεία όλων των μελών του νοικοκυριού (π.χ. ακίνητα πέραν της πρώτης κατοικίας, μετοχές) να μην υπερβαίνουν το 80% της αξίας της κύριας κατοικίας (υπάρχει επίσης πλαφόν στις 250 χιλ. ευρώ).
2. Τα συνολικά εισοδήματα όλων των μελών της οικογένειας να μην υπερβαίνουν τα εξής όρια: 20 χιλ. ευρώ για μονήρη (μονομελή) νοικοκυριά, 35 χιλ. ευρώ για ζεύγος χωρίς εξαρτώμενα, 45 χιλ. ευρώ για ζεύγος με ένα εξαρτώμενο, 50 χιλ. ευρώ με δύο εξαρτώμενα, 55 χιλ. ευρώ με τρία εξαρτώμενα και 60 χιλ. ευρώ για ζεύγος με τέσσερα εξαρτώμενα και πάνω.
3. Ο δανειολήπτης να κριθεί βιώσιμος για αναδιάρθρωση από την τράπεζά του αλλά και από τον Κρατικό Φορέα
Αναλυτικά
Κριτήρια 1 και 2. Σημειώνουμε ότι το σχέδιο αναφέρεται στην Κύπρο. Ως εκ τούτου τόσο οι αξίες των ακινήτων όσο και τα ποσά των εισοδημάτων και καταθέσεων (κριτήριο 2) είναι εντελώς διαφορετικά από αυτά της χώρας μας όπου και τα τρία αυτά μεγέθη είναι κατά πολύ μικρότερα.
Όσον αφορά την αγοραία αξία σύμφωνα με πληροφορίες το ύψος της αξίας της πρώτης κατοικίας θα κυμανθεί από τις 120.000 έως τις 160.000 ευρώ. Είναι άγνωστο το συνολικό ύψος της αξίας όλων των ακινήτων πέρα από το οποίο θα υπάρχει απαγορευτικό ένταξης στο σχέδιο προστασίας. Γίνεται καθαρό ότι ακίνητα στις μεσοαστικές περιοχές. Πχ. αν μιλάμε για την Αττική τέτοιες περιοχές είναι οι νεοαποκισθείσες κυρίως λόγω της βιομηχανίας των δανείων της περασμένης εικοσαετίας(Μεσόγεια,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για οποιαδήποτε πληροφορία ή ερώτηση στείλτε email στο dikaexarchion@gmail.com.